Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Guest vivere

Hm? På min skjerm ser det rimelig greit ut. Sola ligger for det meste bak fjellene og lager en skarp lysprofil over toppene. Skal gå tilbake og sjekke RAW-fila og evt korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm? På min skjerm ser det rimelig greit ut. Sola ligger for det meste bak fjellene og lager en skarp lysprofil over toppene. Skal gå tilbake og sjekke RAW-fila og evt korrigere.

Veldig merkelig...

På min skjerm så ser faktisk bildet ødelagt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm? På min skjerm ser det rimelig greit ut. Sola ligger for det meste bak fjellene og lager en skarp lysprofil over toppene. Skal gå tilbake og sjekke RAW-fila og evt korrigere.

Det ser helt krønsja ut her og. Ser ut som mitt første forsøk i photoshop ever, eller no i den duren. Alt er overskarpa og ser mest ut som dataskapt grafikk mer enn et bilde :P Lysstripa over fjellene virker som å være en dårlig HDR :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lagt inn mange flotte bilder her viviere så jeg vil tippe det har skjedd noe galt her...

Uten å overdrive så er dette det mest ødelagte bildet jeg har sett i en bildekritikk ever...

kan virke som om du har tatt fullstendig av med spakene i et HDR program. Faktisk det værste jeg har sett. Det virker som sagt også veldig overoppskarpet og det skulle ikke forundre meg om bildet har fått en maks komprimering også...?

Her må det vertfall ha skjedd noe alvorlig galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Dette så langt langt bedre ut :)

Men det er fortsatt noe som skurrer synes jeg.

Bildet ser pikselert ut og virker komprimert...

Skal fortsette og se hva jeg kan få til, men ikke ha store håp om forbedringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du gjør i Photoshop som gjør bildet "dårligere" enn orginalen mest sannsynlig er?

Var ikke så galt det siste bildet der altså, men det er noe som skurrer.

Skal ta en titt på bildet når jeg kommer hjem i dag på min egen skjerm. Den er langt bedre til slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja fungerte som modell under ene fotoprosjektet på skolen, herlige jenta mi :heart: (Håret nedenfor øyet irriterer meg grusomt, men..)

522946_10150769410560141_217998702_n.jpg

Elsker det bildet her, men hater at jeg ikke tenkte godt nok over ørene osv..

405639_10150629366255141_1444480191_n.jp

Eksamen på VG2 (folder til Trygg Trafikk):

254130_10150254955120141_2387361_n.jpg

Psssst, jeg vil også ha kritikk og lære mer! :P På disse prosjektene fikk vi ikke bildekritikk, bare all-over-karakter til hele prosjektet fra idefase til slutt, og dermed lite med konkret bildekritikk. (Bare se bort i fra teksten på siste, har ikke originalen på denne maskinen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Hva er det du gjør i Photoshop som gjør bildet "dårligere" enn orginalen mest sannsynlig er?

Var ikke så galt det siste bildet der altså, men det er noe som skurrer.

Skal ta en titt på bildet når jeg kommer hjem i dag på min egen skjerm. Den er langt bedre til slikt :)

Det lurer jeg også på. Jobber med saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. april kl 0530. Raftsundet i Nordland

8656826821_bce1f1c069_b.jpg

Jeg er enig med resten, dette var litt krise og et bilde jeg tror jeg bare hadde brukt til lærdom av hvordan man ikke bør prøve å redigere igjen :lol:

Det andre var bedre, men fremdeles synes jeg (etter å ha sett masse dødskult fra deg) at dette er et bilde som ikke funker for meg. Det er rart klippet, pixlete, litt "feile" farger og kanske litt overskarpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Jeg er enig med resten, dette var litt krise og et bilde jeg tror jeg bare hadde brukt til lærdom av hvordan man ikke bør prøve å redigere igjen :lol:

Det andre var bedre, men fremdeles synes jeg (etter å ha sett masse dødskult fra deg) at dette er et bilde som ikke funker for meg. Det er rart klippet, pixlete, litt "feile" farger og kanske litt overskarpt.

Takk skal du ha. Her er orignalen konvertert fra RAW til jpeg men utsnittet er noenlunde det samme. Himmelen over utsnittet og havet i forkant (altså det som ikke er synlig på bildet) er omtrent slik som dette bildet viser.

8658263532_753b4f466e_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...