eva86 Skrevet 9. Desember 2011 Rapporter Skrevet 9. Desember 2011 Det er ikke hundebilde.. Men ble ganske fornøyd med dette! Siter
pippin Skrevet 10. Desember 2011 Rapporter Skrevet 10. Desember 2011 Det er ikke hundebilde.. Men ble ganske fornøyd med dette! Likte det veldig godt. Hadde vært morro å sett det med forkuset på et bein midt i og ikke det fremste, for å få frem dybden enda mer. Og så er det bittelitt irriterende at buksekanten kommer utenfor bildet. Ellers veldig bra Siter
zobra Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Skrevet 14. Desember 2011 Her er et bilde jeg er veldig fornøyd med : Hva syntes dere ? Noen må gjerne Redigere det litt for meg visst det ? Hei, prøvde meg på litt redigering av dette bildet Det er et veldig fint motiv i utgangspunktet, selv om jeg er enig i at blikkrettningen kræsjer med bildekanten. Har hovedsaklig redigert farger og lys. Har også kuttet det til et litt mer firkantet format. Siter
soelvd Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Skrevet 14. Desember 2011 Et par bilder herfra. Skal sies at alle er tatt i mørket/skumring. Så det er kanskje ingen grunn til å forbanne seg over dårlige farger.. Siter
Bjerknez Skrevet 25. Desember 2011 Rapporter Skrevet 25. Desember 2011 Ett par bilder jeg tok på den daglige gåturen med bikkja Siter
Guest Lilli22 Skrevet 26. Desember 2011 Rapporter Skrevet 26. Desember 2011 Hva synes dere om dette bilde? Siter
idaemiliee Skrevet 26. Desember 2011 Rapporter Skrevet 26. Desember 2011 Hva synes dere om dette bilde? Aah, fantastisk bilde! Elsker komposisjonen, og at det er ufokusert på jenta. Kunne dog ønske tigeren så på henne, men deet får du ikke gjort så særlig mye med Siter
Kristiin Skrevet 26. Desember 2011 Rapporter Skrevet 26. Desember 2011 Hva synes dere om dette bilde? Blir ikke bildet mulig bedre om det er i skarpe farger? Synes det mistet litt "glød" i sort/hvit. Siter
Guest Lilli22 Skrevet 26. Desember 2011 Rapporter Skrevet 26. Desember 2011 Aah, fantastisk bilde! Elsker komposisjonen, og at det er ufokusert på jenta. Kunne dog ønske tigeren så på henne, men deet får du ikke gjort så særlig mye med Takk =) Ja hadde vært kult hvis tigeren så på jenten men men hehe. Blir ikke bildet mulig bedre om det er i skarpe farger? Synes det mistet litt "glød" i sort/hvit. =) Der ser du, vi er forskjellig. Noen liker farger, noen svart/hvitt. Det jeg tenkte med dette bilde er at på orginalen er det veldig mange farger og da forsvant jenten litt syntes jeg, men skal se om jeg kan finne bilde så får du se og si hva du syns. =) Takk for svar. Siter
Guest vivere Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Skrevet 4. Januar 2012 Første bildet vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om - det var vakkert og jeg synes den skrå bakken og skyene delte bildet inn i morsomme triangler - men noe er det som mangler føler jeg, uten å kunne sette fingeren på dette noe Bildet av hunden likte jeg bedre. Fargene passet og bildet er skarpt, at det var dødrom foran snuten likte jeg, fokuset ligger på øyet og plassering av øyet i bildet er etter min mening flott. Jeg kunne kanskje ønsket et mer "direkte blikk" inn i kamera men alt i alt synes jeg som ikke er spesielt god til å bedømme bilder at dette var bra Siter
Karina&Chica Skrevet 6. Januar 2012 Rapporter Skrevet 6. Januar 2012 Tusen takk for kommentar, kanskje jeg skal prøve meg på et lignende hundebilde men med direkte blikk:) Siter
C.J Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Hva synes dere om dette bildet som fanger en av Bergens mange uteliggere? 1 Siter
Kaja Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Ett lite råd for dere som ikkevetdetnår det gjelder fokusering: Når kameraet står på Auto og eller hvis ikke dette er endret siden du pakket opp kameraet så finner kameraet automatisk fokuspunkter selv ut fra kontrast og avstand i bildet. Er nesen nermest, så anntar ofte kameraet at det nettop er nesen som er hovedmotivet og derfor prioriteres skarpheten nettopp pådenne og ikke øynene. Det du må gjøre er å endre fra "autofokus" til at kameraet ALLTID bruker det midterste fokuspunktet. På denmåten kan man selv bestemme hva som skal være skarpt i bildet og ikke kameraet. Kameraet bare "gjetter" når den får velge fokuspunkter selv. Jeg har lett og lett i manualen hvordan man gjør dette, men kan ikke finne det. Har du noen aning? Canon Eos 450D Siter
borderen Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Jeg har lett og lett i manualen hvordan man gjør dette, men kan ikke finne det. Har du noen aning? Canon Eos 450D Du kan trykke på piltasten som peker opp, altså den over "set" knappen i midten. Siter
Kaja Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Du kan trykke på piltasten som peker opp, altså den over "set" knappen i midten. Men hva skal den stå på og hvilken skal stilles på er det jeg ikke finner ut Siter
borderen Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Men hva skal den stå på og hvilken skal stilles på er det jeg ikke finner ut Så vidt jeg forstår, kan den stå på "spotmåling (3. ovenfra) 1 Siter
Bjerknez Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Nei nei... dette er ikke riktig. Denne funksjonen som beskrives her har ingenting med fokuspunkter å gjøre. Disse punktene bestemmer lysmålingen og ikke fokuspunkter. Det som menes er at du bør stille inn kameraet til KUN å fokusere med det midterste punktet i søkeren og da må du trykke på den knappen heeeelt øverst til venstre på kameraet ditt (se bildet over) og justere til kun det midterste fokuspunktet lyser. 1 Siter
borderen Skrevet 9. Januar 2012 Rapporter Skrevet 9. Januar 2012 Nei nei... dette er ikke riktig. Denne funksjonen som beskrives her har ingenting med fokuspunkter å gjøre. Disse punktene bestemmer lysmålingen og ikke fokuspunkter. Det som menes er at du bør stille inn kameraet til KUN å fokusere med det midterste punktet i søkeren og da må du trykke på den knappen heeeelt øverst til venstre på kameraet ditt (se bildet over) og justere til kun det midterste fokuspunktet lyser. Ah, stemmer det! Haha! Litt for trøtt til å svare på slike tråder ser jeg... Siter
Hermes Skrevet 10. Januar 2012 Rapporter Skrevet 10. Januar 2012 Det som menes er at du bør stille inn kameraet til KUN å fokusere med det midterste punktet i søkeren og da må du trykke på den knappen heeeelt øverst til venstre på kameraet ditt (se bildet over) og justere til kun det midterste fokuspunktet lyser. Ehm... til høyre? Siter
Bjerknez Skrevet 10. Januar 2012 Rapporter Skrevet 10. Januar 2012 Ehm... til høyre? Til høyre ja. Men det skulle du da skjønt! Siter
Gabriella Skrevet 11. Januar 2012 Rapporter Skrevet 11. Januar 2012 tok noen bilder på tur i dag ble ganske fornøyd med 2 av dem Hva sytes dere? Siter
idaemiliee Skrevet 11. Januar 2012 Rapporter Skrevet 11. Januar 2012 Nå er ikke jeg noen ekspert, men tenkte jeg kunne si litt hva jeg mener. Dette bildet er kjempefint. Det er skarpt og fint, og du har klart å få fokusen på øynene. Men bildet er litt mørkt, og jeg kunne ønske komposisjonen var litt annerledes. At hunden var plassert litt mer til høyre, slik at det blir mer luft den veien hunden ser. Jeg kunne også ønske at hodet var plassert litt høyere i bildet, slik at vi hadde sett litt mer av kroppen - bare litt. Kjempefint bilde! Jeg kunne ønske bildet var bittelitt mer lysere, men det fungerer. Bildet er skarpt og fint, og nok en gang thumbs up for fokus på øyne. Komposisjonsmessig er det etter min mening bra at du ikke har plassert hunden helt på midten, men jeg kunne ønske at hunden var plassert litt høyere i bildet, siden du allerede har kuttet et øre. Fine bilder! Siter
Shokata Skrevet 11. Januar 2012 Rapporter Skrevet 11. Januar 2012 Jeg sniker inn noen bilder her jeg Ha i bakhodet at jeg bare kan AUTO på kameraet mitt... fordi jeg ikke orker å lese brukerveiledningen (innser også at jeg ikke eier begrensninger, og ble nødt til å stoppe lenge før jeg egentlig ville... ) Siter
Recommended Posts