Aslan Skrevet 6. Februar 2012 Rapporter Skrevet 6. Februar 2012 Hva kunne gjort dette bildet bedre? Jeg syns det er litt mørkt rundt øynene hans (også kanskje bare et par mm mer luft under halen), men er det noe annet? Edit: Sukk, det ble jo enda mørkere og dårligere i fargene når jeg fikk det opp hit :/ Jaja Siter
Bellare Skrevet 7. Februar 2012 Rapporter Skrevet 7. Februar 2012 Nokon som har ein kritikk og komme med på desse månebildene? Siter
Mirai Skrevet 8. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 8. Februar 2012 Forslag til den over her. Ville kanskje enten gjort fargene sterkere, eller justert ned fargemetningen. Pga. fargene som de er nå ser litt sånn halvveis ut. Siter
Linda=D Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Her er noen av mine bilder! kom gjenre med tilbakemeldinger:-) Ser bildene er litt små men... 1 Siter
Bjerknez Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Synes bildene er alt for små til å kunne vurderes jeg da. Minimum 800 pixler på lengste side eller mer takk Siter
Linda=D Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Ja vet det, men synes det var utrolig komplisert måte å legge inn bildene på og siden jeg ikke har nett hjemme har jeg ikke mulgihet til å sitte lenge med dem. Prøvde å legge inn rett fra dataen men da var de allt for store. Siter
SoppenCamilla Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Her er noen av mine bilder! kom gjenre med tilbakemeldinger:-) Ser bildene er litt små men... Fiiiiiin! Hvem, og hva, er dette? Ligner på Naya! Excuse the OT. 1 Siter
Linda=D Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Dette er Ninja! hunden til huseier. Har hun ofte med ut på tur og lek. Er blanding av husky og greyhound. Så utrolig nydelig Naya er. din hund? Hva slags blanding er hun? Siter
SoppenCamilla Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Naya er ikke min, nei! Hun er ikke blanding heller, faktisk! Hun er mexicansk nakenhund - med pels! Siter
Linda=D Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Oi så gøy:-D hørt om rasen før, men ikke at den er med pels. Da er hu vel en stor del mindre en Ninja da? "sorry avspoling" Bare litt veldig spennende Siter
SoppenCamilla Skrevet 16. Februar 2012 Rapporter Skrevet 16. Februar 2012 Det er hun sikkert. *OT ferdig* Siter
soelvd Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Hva synes dere om dette? Prøvde meg på redigering for første gang og fikk fjernet sånne kabler som henger i lufta. Synes det? Jeg likte fargene ekstremt godt på dette bildet. 2 Siter
Gjest Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Jag tyckade det var riktig fint! Er enig i fargene, de var meget smakfulle og helt i min... vel, eh, smak! Eneste jeg har å trekke på er at jeg tror mister jaktgolden er lettere i ufokus? Jeg får iallefall følelsen av å ha litt for dårlig styrke på brillene mine når jeg fokuserer på ansiktet Siter
Lola Pagola Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 enig, jeg tror det ville pyntet veldig om du skarpet opp et par hakk ellers et bra bilde! Siter
soelvd Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 enig, jeg tror det ville pyntet veldig om du skarpet opp et par hakk ellers et bra bilde! Skarpe bare hunden, liksom? Jaja, hadde jeg hatt et redigeringsprogram skulle jeg gjort det.. Siter
Lola Pagola Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Tok meg friheten og skarpet ett hakk, ikke så mye forskjell, men litt? 1 Siter
soelvd Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Tok meg friheten og skarpet ett hakk, ikke så mye forskjell, men litt? Det øverste er det nye? For hvis ikke ser jeg det ikke, haha. Hvordan gjør du det? Kanskje jeg må kjøpe et sånt program.. Jeg synes i alle fall det øverste var bedre enn det nederste. Siter
Lola Pagola Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Ja det er det øverste. Som sagt, ikke mye forskjell men synes det hjalp litt likevel. (tok auto tone og forresten, fremhever farger litt og sånn, men det ble ikke mye forskjell, så bildet i seg selv var jo veldig bra). Du trenger ikke betale for noe. Du kan laste ned viewNX2 fra nikon f.eks, eller bruke photoscape, som også er gratis :-) Siter
soelvd Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Ja det er det øverste. Som sagt, ikke mye forskjell men synes det hjalp litt likevel. Du trenger ikke betale for noe. Du kan laste ned viewNX2 fra nikon f.eks, eller bruke photoscape, som også er gratis :-) *Puuuh* Hadde vært litt pinlig om jeg syntes den du ikke hadde redigert var finere Jeg har mac, men skal ta en kikk for det.. Siter
Lola Pagola Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Det hadde vært dødspinlig! *fnis* ViewNX2 går iallefall til mac, http://www.nikon.com..._viewnx2_03.htm veldig enkelt og greit program, der du ser hva du gjør med en gang, bare å dra i "spakene". Jeg foretrekker det over photoscape, men photoscape på sin side er fin til å sette rammer og signatur på bildene. Siter
soelvd Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Det hadde vært dødspinlig! *fnis* ViewNX2 går iallefall til mac, http://www.nikon.com..._viewnx2_03.htm veldig enkelt og greit program, der du ser hva du gjør med en gang, bare å dra i "spakene". Jeg foretrekker det over photoscape, men photoscape på sin side er fin til å sette rammer og signatur på bildene. Jøss, du googler for meg og du. Nesten som en personlig tjener Takk, jeg prøver i dette øyeblikk! 1 Siter
mokken Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Herlighet så mange fine bilder, de er jo helt til å få prestasjonsangst av! Tenker jeg skal ønske meg fotokurs til bursdagen ja Siter
Mirai Skrevet 19. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Februar 2012 Soelvd: Har vært brutal med bildene dine nå bilde nummer to er litt "kjedelig", han går veldig i ett med bakken og det er ikke så mye som skjer. Han er også veldig liten der han ligger midt i bildet, får liksom ingen følelse av hva som foregår eller hva han ser på. Neste gang har er i lignende miljø og du vil ha et bilde, prøv å sett deg på huk, gjerne mye lavere mot bakken. Øyehøyde med hunden. På den måten får du også mer av det som skjer rundt, og ikke så mye av bakken sett fra vanlig stående posisjon. Eks: Det første bildet har mer potensiale, jeg er kanskje litt "kjedelig" og ville heller hatt det omvendt, sånn at han hadde mer luft i den retningen han ser. Nå ser han rett bort til "kanten" og det stenger av bildet på en måte. Vet det ikke går an å endre på NÅ, men tenk komposisjon neste gang du er ute og knipser! Kan gjøre underverker for bildet. Ikke vær redd for å eksperimentere med trangere utsnitt også. Eks: Edit: Legge til en liten ting. Ser du den grønne busken helt til høyre på det nederste bildet her? Den er fin! Pga. den bidrar til å lage en forgrunn i bildet, noe som skaper mer dybdbe 5 Siter
soelvd Skrevet 20. Februar 2012 Rapporter Skrevet 20. Februar 2012 *Klipp* Vær så hard du vil med bildene du! Jeg setter stoooor pris på tips! Når det er sagt, ang komposisjon så kom ENDELIG sola og da ble batteriet tomt. SÅ jeg tok det ut og inn av kameraet en million ganger (for da får jeg noen sekunder der jeg kan ta bilder) og bare knipsa. Så jeg i alle fall fikk noe MED sol. (Og for å komme med en unnskyldning til så var det her i en superbratt bakke. Jeg holdt kameraet høyt over hodet mitt. Ikke lett å sikte. Men jeg ser definitivt hva du mener og mye kunne jo vært fiksa i ettertid) Blir litt kvalitetsforskjell kontra de der det ikke var sol: Siter
Recommended Posts