Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Fint om noen har lyst til å dele sin mening om disse bildene! :)

MgEOz.jpg

kjempefine og kule bilder! Jeg ville kanskje klipt det litt annderledes. Jeg ville hatt mer luft på en av sidene, mindre på den andre, og mer over hodet til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

419890_10151274822615341_752455340_23155736_924063030_n.jpg

Hva kunne gjort dette bildet bedre? Jeg syns det er litt mørkt rundt øynene hans (også kanskje bare et par mm mer luft under halen), men er det noe annet?

Edit: Sukk, det ble jo enda mørkere og dårligere i fargene når jeg fikk det opp hit :/ Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jag tyckade det var riktig fint! :) Er enig i fargene, de var meget smakfulle og helt i min... vel, eh, smak! :D Eneste jeg har å trekke på er at jeg tror mister jaktgolden er lettere i ufokus? Jeg får iallefall følelsen av å ha litt for dårlig styrke på brillene mine når jeg fokuserer på ansiktet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg friheten og skarpet ett hakk, ikke så mye forskjell, men litt?

Det øverste er det nye? For hvis ikke ser jeg det ikke, haha. Hvordan gjør du det? Kanskje jeg må kjøpe et sånt program.. Jeg synes i alle fall det øverste var bedre enn det nederste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det øverste. Som sagt, ikke mye forskjell :lol: men synes det hjalp litt likevel. (tok auto tone og forresten, fremhever farger litt og sånn, men det ble ikke mye forskjell, så bildet i seg selv var jo veldig bra). Du trenger ikke betale for noe. Du kan laste ned viewNX2 fra nikon f.eks, eller bruke photoscape, som også er gratis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det øverste. Som sagt, ikke mye forskjell :lol: men synes det hjalp litt likevel. Du trenger ikke betale for noe. Du kan laste ned viewNX2 fra nikon f.eks, eller bruke photoscape, som også er gratis :-)

*Puuuh* Hadde vært litt pinlig om jeg syntes den du ikke hadde redigert var finere :lol:

Jeg har mac, men skal ta en kikk for det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært dødspinlig! *fnis*

ViewNX2 går iallefall til mac, http://www.nikon.com..._viewnx2_03.htm veldig enkelt og greit program, der du ser hva du gjør med en gang, bare å dra i "spakene". Jeg foretrekker det over photoscape, men photoscape på sin side er fin til å sette rammer og signatur på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært dødspinlig! *fnis*

ViewNX2 går iallefall til mac, http://www.nikon.com..._viewnx2_03.htm veldig enkelt og greit program, der du ser hva du gjør med en gang, bare å dra i "spakene". Jeg foretrekker det over photoscape, men photoscape på sin side er fin til å sette rammer og signatur på bildene.

Jøss, du googler for meg og du. Nesten som en personlig tjener :lol: Takk, jeg prøver i dette øyeblikk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd: Har vært brutal med bildene dine nå :P

bilde nummer to er litt "kjedelig", han går veldig i ett med bakken og det er ikke så mye som skjer. Han er også veldig liten der han ligger midt i bildet, får liksom ingen følelse av hva som foregår eller hva han ser på.

Neste gang har er i lignende miljø og du vil ha et bilde, prøv å sett deg på huk, gjerne mye lavere mot bakken. Øyehøyde med hunden. På den måten får du også mer av det som skjer rundt, og ikke så mye av bakken sett fra vanlig stående posisjon.

Eks:

montieks2.jpg

Det første bildet har mer potensiale, jeg er kanskje litt "kjedelig" og ville heller hatt det omvendt, sånn at han hadde mer luft i den retningen han ser. Nå ser han rett bort til "kanten" og det stenger av bildet på en måte. Vet det ikke går an å endre på NÅ, men tenk komposisjon neste gang du er ute og knipser! :) Kan gjøre underverker for bildet. Ikke vær redd for å eksperimentere med trangere utsnitt også.

Eks:

montieks.jpg

Edit: Legge til en liten ting. Ser du den grønne busken helt til høyre på det nederste bildet her? Den er fin! Pga. den bidrar til å lage en forgrunn i bildet, noe som skaper mer dybdbe :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...