Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Jeg fant endel bilder av bridie .... Bridge blir hun kallt og eies av : Stine_anette

Fancy eies av Ingeborgelise - My til Anniken :)

Rullegullet eies av Milkshape - er det arn til lone det kanskje?

Blondie eies av Jephi - blondie til martine hihi

Ooo Bolle eies av _ost_ost_ost_ - tar jeg helt feil? eller er dette hunden til Bessie her inne?

Frida eies av Heste__hagen - Frida til Maren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Før dere tar helt av. Det er faktisk noen av de som er der inne som sender mail og venter til de ha fått svar, eller spør personlig før de bruker et eneste bilde. De aller fleste som blir spurt syns bare det er hyggelig at noen liker bildene deres. Ingvild fikk bekreftende og veldig koselig svar fra selveste Lydia Nevzorova. Dere får google, hvis dere ikke vet hvem det er. :) Men det er klart man skal spørre før man bruker andres bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av Blondie som ligger under "Jenny" er et bilde av Blondie på balansebommen. Og det bildet er kun blitt lagt ut her på doggis. Det ligger ikke ute på hjemmesiden min.. Ergo så må en eller annen ha gått inn her på bildetråden min og rappet der her inne... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av Blondie som ligger under "Jenny" er et bilde av Blondie på balansebommen. Og det bildet er kun blitt lagt ut her på doggis. Det ligger ikke ute på hjemmesiden min.. Ergo så må en eller annen ha gått inn her på bildetråden min og rappet der her inne... <_<

jeg har ikke lagt ut bilde av alex her, men jammen så har de bilde av han her, det ligger bare på hjemmesiden til mamma, og den har jeg ikke linket til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått veldig hyggelig forespørsel fra noen der, og gitt tillatelse. Synes igrunn det er ganske harmløst, blir egentlig bare beæret over at noen tydeligvis liker bildene av bikkja mi :)

Så bryr jeg meg egentlig ikke så voldsomt om hvor bildene jeg har tatt skulle dukke opp uansett, med mindre det blir brukt kommersielt, til reklame e.l.

Måtte kikke innom der av nysgjerrighet da, jøje meg for et populært sted! Ser ut som om de fleste har plukka opp det første de fant på google, pluss at jeg i tillegg så et par aussier, st. bernardshunder, en flat (tror jeg) og en papillon eller phalene som liksom var bernere :D Så i tillegg noen berner sennenhunder jeg kjenner igjen fra sidene til forskjellige oppdrettere, også noen slektninger av Brummern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av Blondie som ligger under "Jenny" er et bilde av Blondie på balansebommen. Og det bildet er kun blitt lagt ut her på doggis. Det ligger ikke ute på hjemmesiden min.. Ergo så må en eller annen ha gått inn her på bildetråden min og rappet der her inne... <_<

Har du lagt inn bildet fra f.eks. photobucket?

Hvis man googler (bilder) "Tibetansk Spaniel" og går til side to er det ett bilde av Maja. Fra fotobøtta, la bare ut bildet der for å legge det ut her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og kikket nå, og fant bilder av både Vesla(hun heter Vesla der og) og Chili(som blandingshunden(hmf..) Happy og terven Dimma). Jeg mistenker at den personen som har tatt bildene av "Vesla" og "Happy" er lillesøsteren til en venninne av meg, og at hun har tatt bildene(som ikke akkurat er de vakreste) fra moren min sin profil på Facebook så jeg tror ikke jeg gidder å bry meg med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for og sende mail til dem som har stallen ville jeg heller sendt mail til "Support". Da kan de slette bildet, så slipper du og vente på svar, eller så kan det hende at du ikke får svar i det hele tatt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excuse me!! Men når folk begynner å skrive SÅNN på bildene, DA har det gått langt nok for meg... Det er JEG som har tatt bilde, og jeg er såvisst ikke den personen som vedkommende viser til her, ei heller tremenningen til noen. Navnet mitt står i hjørnet på bildet, men de har klistret © og et navn delvis over navnet mitt.

sitat fra Min Stall

"Bildet er tatt av min (XXXXXXXX)s hemmelige privatfotograf, som har tatt bildet av sin egen hund.

Bildet er ekstremt copyright!

Kopierer du bildet, har jeg fått beskjed fra eieren at hun vil gå til politi anmeldelse.

Så ikke prøv deg!

Koden på hunden er også copyright, jeg har laget den selv, så kopierr du den og bruker på andre dyr, anmeder jeg deg for herming."

Selv m det er "uskyldige unger" som driver med dette, så får det jaggu være måte på... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excuse me! Men når folk begynner å skrive SÅNN på bildene, DA har det gått langt nok for meg... Det er JEG som har tatt bilde, og jeg er såvisst ikke den personen som vedkommende viser til her, ei heller tremenningen til noen. Navnet mitt står i hjørnet på bildet, men de har klistret © og et navn delvis over navnet mitt.

sitat fra Min Stall

"Bildet er tatt av min (XXXXXXXX)s hemmelige privatfotograf, som har tatt bildet av sin egen hund.

Bildet er ekstremt copyright!

Kopierer du bildet, har jeg fått beskjed fra eieren at hun vil gå til politi anmeldelse.

Så ikke prøv deg!

Koden på hunden er også copyright, jeg har laget den selv, så kopierr du den og bruker på andre dyr, anmeder jeg deg for herming."

Selv m det er "uskyldige unger" som driver med dette, så får det jaggu være måte på... :icon_redface:

Hva heter "stallen" som har skrevet dette?

Dersom du går til "hjelp" og deretter til "support" så kan du anmelde bildetyveriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Før dere tar helt av. Det er faktisk noen av de som er der inne som sender mail og venter til de ha fått svar, eller spør personlig før de bruker et eneste bilde. De aller fleste som blir spurt syns bare det er hyggelig at noen liker bildene deres. Ingvild fikk bekreftende og veldig koselig svar fra selveste Lydia Nevzorova. Dere får google, hvis dere ikke vet hvem det er. :) Men det er klart man skal spørre før man bruker andres bilder.

Ja, jeg (og veldig mange andre på minstall.no) har faktisk tillatelse på bildene vi bruker :icon_redface:

Jeg har i tillegg tillatelse til å bruke bilder av Snorre, og bilder som Jane har tatt av våre hunder. Så det er lurt å høre med eieren av bildet om han eller hun har gitt tillatelse til den som bruker bildet.

Tenk før dere annmelder noen til support! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant både Buffy og Falco og andre kjente der inne, men så ingen bilder som var stjålet av meg... Men gadd ikke å bla meg gjennom alle hundene... Ikke sikkert det hjelper heller for du verden som de blander raser! :icon_redface:

Nei, jeg gikk inn på lapsk vallhund, og det var fullt av hunder som ikke ligna engang! Så én som var ekte, men jeg bladde ikke gjennom 1. siden engang, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest SuperUne

Men å sitte å her å syte over at de tar bilder, kommer dere ingen vei med.. Er jo ikke værre enn å f.eks lage en liste til meg og maile meg den, eller anmelde de via "hjelp" --> "Support"? Som sagt, jeg har ikke hatt noen problemer med stjeling av mine bilder, og de kan da ikke være så grelle at ingen vil ta de? Tror det heller har med å gjøre å merke bildene sine på vetugt vis. Jeg sier ikke at man ber om å bli frastjelt bilder av deres kjære små dotter, men internett er jaggu meg stort, og dere har "flaks" som kan finne bildene på f.eks Minstall.no. Dere vet det finnes tyske, finske sider osv osv av det? Jeg mener, prøv å forklar dette til en unge i tyskland da? Eller, det kan være mange i Nederland som bruker bildene deres uten at dere vet NOE om det. Jeg sier det igjen, merk bildene deres, og det vil faktisk hjelpe! Ingen vil ha bilder med noe stort midt på som ødelegger bildet. Bildene dere legger ut er jo kun til dokumentasjon, og for å vise hvor "fine" bikkjene deres er... Men det å ikke merke bildene deres med et stort nok vannmerke er jo reint galskap i seg selv.. Om noen stjeler bildene deres, ser man ihvertfall opphavet, og pga det kan heller ingen andre påstå at de har tatt noe som helst! Det kan da ikke være så vanskelig å lage en liste til moderatorene der inne? Altså, dere klarer jo faktisk å bruke dette forumet..

Gjør som dette da, ikke noe poeng i å grine på nesa når man ikke gjør en damn dritt i å forhindre det <_<

post-5219-1235689973_thumb.jpg

post-5219-1235690423_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...