Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Hvis dere vil få bildene fjernet, så hjelper det sikkert ikke å skrive på eller mail. Rapporter det som Tuppetroll (?) skrev i starten :

menyen øverst, velg HJELP --> DRAMA

Nå kan du velge hva du vil rapporetere fra en rullegardin. Nokså enkle greier, men du må ha link til siden hvor bildet opprinnelig befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det er muligens bare meg som har et ordentlig avslappa forhold til dette med "mine bilder", men er det virkelig en så big deal at en haug med småjenter leker at de eier hunder på internett? At RenateA reagerer på at hun plutselig har fått seg en datter osv, skjønner jeg, men at de rapper bilder av hundene og gir de nytt navn, kjønn og rase, er det virkelig noe å henge seg opp i? Hva galt får de gjort, liksom? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bladd gjennom en del bilder av min rase nå, for moro skyld, og kjenner igjen svært få. Lurer på om de kan ha dratt til utenlandske sider, da jeg føler at jeg kjenner rimelig mange av de norske i rasen og stadig er innom hjemmesider. Jeg vet flere oppdrettere har fått henvendelser i gjestebøker, og svart negativt på disse, så det kan jo tenkes at noen respekterer svarene de får.

Men: Jeg finner også bilder hvor opprinnelig eier har redigert de, slik at det framgår hva hunden heter og hjemmesidens adresse. Det er jo egentlig himla lurt, sånn for markedsføring og PR. Hvis det da sitter en unge der inne som VIL ha hund av denne rasen, så har den da noen linker å gå direkte til når foreldrene gir etter og kjøper valp. I stedet for tenners gnissel kan man se på det som en måte å få flere treff på siden - hvis man da synes det er greit at hunden bytter både navn, kjønn, hobby og endog rase.

P.S. Det som virkelig irriterer meg, er når jeg finner bilder av vakre raserepresentanter, og jeg ikke vet hvem der er! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar nå av admin av minstall

Jeg beklager dette på det sterkeste. Jeg har slettet presentasjonene

hennes, og jeg har slettet hunden.

Jeg har også sendt en skarp mail til stallen med viktigheten av

copyright, samt advarsel om politianmeldelse dersom dette skjer igjen.

Så nå er heldigvis mitt problem løst :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, nå fant jeg Tinka under mudi (ja, hun ligner jo på en to år gammel mudi-hann, jeg forstår det). Jeg orker virkelig ikke å lete meg gjennom 3000 labradorer + de andre rasene, så som sagt: Jeg setter pris på om noen sier i fra om de finner bilder av duste-labradoren min. :blink:

Edit: Det verste er jo at det står at jeg har gitt tillatelse..... Noe jeg selvsagt ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det er muligens bare meg som har et ordentlig avslappa forhold til dette med "mine bilder", men er det virkelig en så big deal at en haug med småjenter leker at de eier hunder på internett? At RenateA reagerer på at hun plutselig har fått seg en datter osv, skjønner jeg, men at de rapper bilder av hundene og gir de nytt navn, kjønn og rase, er det virkelig noe å henge seg opp i? Hva galt får de gjort, liksom? :blink:

Det er ikke at det er så grusomt at de leker at de eier hundene. Det er jo det at de ikke har fått lov når de har spurt, og bare har tatt bildene uten lov. Det er noe med holdningene, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med IW. For meg må de gjerne skrive at Kelly er en hannhund og hun kan gjerne hete Max eller Fido, det er greia med å ta bilder uten tillatelse vi reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke at det er så grusomt at de leker at de eier hundene. Det er jo det at de ikke har fått lov når de har spurt, og bare har tatt bildene uten lov. Det er noe med holdningene, kanskje?

Er enig med IW. For meg må de gjerne skrive at Kelly er en hannhund og hun kan gjerne hete Max eller Fido, det er greia med å ta bilder uten tillatelse vi reagerer på.

Jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være en sånn big deal.. Da er det vel ikke verre enn at man gjør så det ikke bare er å høyreklikke og lagre bildene da? For så superduperflinke på pc er neppe disse drittungene (beklager) som henger på sånne steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant flere titallsbilder av hundene mine, men det er tre jenter som har spurt om lov (og de fikk JA til svar, så sant de sitter opp at jeg har tatt bildet), og disse jentene hadde laget flere hunder ut i fra forskjellige bilder av hundene, så det var forsåvidt greit.

Det er mange profiler å bla igjennom hvis man skal finne alle, men er det slik at hvis jeg søker etter hunder som er tilsalgs og fyller innrasenavn, kommer alle av den rasen opp (altså er hundene alltid "tilsalgs" på minstalll?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett Kaizer til nå hvertfall, men jeg fant Chica til Karina her inne... Fatter ikke hvorfor de er så dumme at de lager en sånn side, de BER jo om at folk tar andres bilder. Kan ikke akkurat forvente seg at alle som har lyst på f.eks en tibbe der inne har bilde av en tibbe som de har lov til å bruke? :ahappy: Teit, teit og atter teit.

Er det sant? Det må jeg få sjekket ut, men gidder ikke å bli bruker der inne.. Kunne jeg lånt din bruker for å sjekke? For å få det bekreftet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg fant flere titallsbilder av hundene mine, men det er tre jenter som har spurt om lov (og de fikk JA til svar, så sant de sitter opp at jeg har tatt bildet), og disse jentene hadde laget flere hunder ut i fra forskjellige bilder av hundene, så det var forsåvidt greit.

Det er mange profiler å bla igjennom hvis man skal finne alle, men er det slik at hvis jeg søker etter hunder som er tilsalgs og fyller innrasenavn, kommer alle av den rasen opp (altså er hundene alltid "tilsalgs" på minstalll?)?

Ta heller bare å søk- hund-rase-Australian Sheperd. Da får du opp absolutt alle.

Ligger forøvrig et bilde av Amira som valp inne på Engelsk Setter også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være en sånn big deal.. Da er det vel ikke verre enn at man gjør så det ikke bare er å høyreklikke og lagre bildene da? For så superduperflinke på pc er neppe disse drittungene (beklager) som henger på sånne steder?

Akkurat det tenkte jeg også.. Mulig derfor jeg ikke fant noen av mine bilder? Jeg har den koden på de eldste bildesidene mine (på de nye funka det ikke), og tror ikke småtassene har så gode PC-ferdigheter utover høyreklikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være en sånn big deal.. Da er det vel ikke verre enn at man gjør så det ikke bare er å høyreklikke og lagre bildene da? For så superduperflinke på pc er neppe disse drittungene (beklager) som henger på sånne steder?

Enig med deg, hadde det kun vært bilder av Chicka så hadde jeg ikke brydd meg da kunne de lekt så mye de ville.

Det som plaget meg var at hun hadde gått ut med fulle navn, hadde hun ikke gjort det med meg og bare brukt bildene av Chicka så hadde jeg gitt blanke, la dem ha det gøy, får ikke gjort så store ting for man vet at alt der inne er bare lek :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...