Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no


Mirai

Recommended Posts

Hei Une, velkommen til Doggis :icon_redface:

Jeg vet ikke hvem du er i forbindelse med minstall mtp. at du ber oss om å lage en liste og maile den til deg..?

Grunnen til at denne tråden ble opprettet var jo nettopp for å gjøre folk oppmerksomme på at bildene lå der, slik at man kunne gjøre noe med det defra. Etter at mange oppdaget at bildene deres lå der la jo til og med ledelsen på minstall ut en beskjed til alle medlemmene om hvor viktig det er å spørre før man tar bilder.

Jeg har ikke lyst til å ødelegge alle bildene mine med stor signatur over midten, for da tror jeg ikke folk har like stor glede av å se dem. Ei heller tror jeg de blir brukt i noen slags markedsføringssammenheng eller for at noen tjener så mye penger på bilder fra min hjemmeside. Det jeg vil, er at de jentene skal lære seg å spørre før de bare kopierer bilder og tekst fra hvor som helst uten å spørre.

Jeg vil si det er godt nok opphav om man har originalfiler og serier med bilder. Som sagt er det ikke fordi det er noen stor greie, de færrest legger ut bilder med god nok kvalitet til å bruke til noe som helst annet enn web uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Guest SuperUne

Hei, og takk for det :)

Jeg er en av moderatorene der inne, og grunnen til at jeg ber dere om å maile er jo rett og slett fordi jeg finner 14 sider på en tråd som tydeligvis irriterer mange. Når det gjelder beskjeder til medlemmer, om å stjele bilder, så var ikke den meldingen den første, etter at mange oppdaget bildene.. Det blir stadig minnet på, både via mailer til "stallene", og på framsiden. Og mest av alt, får man opp en melding når man prøver å laste opp et bilde. Legger ved et eksempel på en melding som dukker opp når man skal laste opp et bilde. Dette har vært der siden siden ble opprettet. Og som sagt, stadige påminnelser via mail, eller på framsiden. Det er også å finne under reglene..

Jeg har faktisk ikke mottatt mer enn èn mail, og tror heller ikke det er så særlig strøm inn på supportsiden heller. Og selvfølgelig er jeg enig i at de skal spørre først, og godta et nei. Men disse er virkelig frekke, langfingrede osv, og de tror av hele sitt hjerte at hva som dukker opp på google, er gratis. Grunn? Jo, rett og slett fordi, ofte, ved skolearbeid, ber lærerne elevene om å finne eksempel bilder nettopp fra google. Det er da ikke så fryktelig lenge siden jeg også gikk på skolen, og helt fram til jeg begynte på media, vgs, så fikk vi nettopp den samme beskjeden. Jeg mener at dette er en av plassene de feiltolker google.. De mener at de som legger ut bildene sine "på" google, legger de ut for å gi de bort til hvem som helst som vil bruke de. :)

Av den grunn, mener jeg også at det å legge ut bilder uten et vannmerke, er å leke med ilden. Jeg mener jo ikke at de skal få lov til å ta av den grunn, eller at dere "ber om det" ved å legge det ut, men det er faktisk en måte å forhindre det på.

Og når det gjelder opphav, mener jeg jo selvfølgelig at det skal syns. Om ei jente på 16 år har en rekke bilder av din hund, og påstår det er hennes, uten at du har sagt noe som helst at det er din hund, kan jo ikke jeg gjette meg til at ho har flere bilder på sin data, og hele serier av "hennes" hund som leker i snøen eller hvor det nå måtte være.. Skjønner godt at du ikke vil "ødelegge" bildet ved å putte på et stort vannmerke mitt i trynet på hunden din, men jeg mener fortsatt at det er å leke med ilden.

Og det er heller ingen som kan bruke det som markedsføring, fordi man må jo selvfølgelig ha tillatelse til det også (med unntak av Facebook, der du frasier deg alle bildene du laster opp i medlemsavtalen. Og hvorav nettstedet gir seg selv full rett ved å bruke bildene dine til nettopp eksempler, markedsføring o.l)

Medlemmer som stjeler bilder, mister "dyrene", "stallen" eller blokkeres ute om det er virkelig ille.. Om de ikke lærer av dette, så er de dumme, og ja, flesteparten der inne kan jeg vel si er det. Mange av de tror heller ikke at de skal bli oppdaget, så det er jo flott dere sier ifra.. Men å lage en 14siders lang tråd om dette, er jo bare latterlig. Og jeg ser det er endel som klager om at "jeg fant den og den" osv, men det er mer snakk her inne om hvem som har tatt hva, enn hvem som faktisk har "anmeldt" saken til support.

post-5219-1235740297_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at tråden er på fjorten sider er jo både fordi det ble diskutert forskjellige holdninger/reaksjoner, hva kan gjøres, hvorfor bryr man seg eller ikke bryr man seg osv. Problemet er vel kanskje større for dem som har veldig mange bilder ute/tar kjempefine bilder enn for de som har litt mindre eller bilder med lavere oppløsning osv.

Samt om noen finner noe og sier ifra i tråden/på PM til den som eier hunden, så regner jeg jo med at noe blir gjort dersom eieren bryr seg. Selv har jeg kun funnet/fått vite om ett eneste bilde av mine der inne, og det var ikke noen stor greie å melde fra til support. Men det er litt kjedelig at man må registrere seg for å kunne ta kontakt med support på den måten. Vet man kan gå på den "Til foreldre"-siden, men der kan man jo ikke finne stallnummer, hva brukeren heter osv. Så man må jo logge seg inn for å gjøre det ordentlig :)

Skjønner forresten at man ikke kan ha oversikt over alle brukerne sine bilder eller hvem som faktisk har tillatelser osv. Det må jo være mange tusen bilder der inne.

Forøvrig helt enig i at Google virker for mange å være "gratis". En venninne av meg jobbet faktisk i en bedrift der de googlet frem fine bilder, printet dem ut og solgte dem som postkort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til deg SuperUne.... Synes du har en litt unødvendig aggressiv tone her. Vil tro at du har forståelse for at folk ikke er så superhappy for at bildene deres blir stjålet av hvemdetnåennmåtevære som påstår at de er sine!

Jeg bruker IKKE vannmerke på mine bilder, ei heller skriver jeg logo midt på bildet. Dette fordi jeg synes det skjemmer bildet og gjør det slitsomt å bruke i feks blogg. Jeg hadde selv ikke orket å kikke på 40 bilder av hunder som leker med en svær logo midt i alle bildene. Derimot skriver jeg navnet mitt på bildet og mener at det absolutt burde være nok.

Litt av problemet er vel at, som Psycholynx skriver over her, en del av disse ungene er utrolig frekke. De VET at de gjør noe feil når de bevisst dekker over noens navn på bildet og skriver over med eget. Så unnskyldningen med at "google er gratis" gjelder nok ikke alle...

Sånn bortsett fra at det selvfølgelig ikke er noe verdensproblem at et og annet bilde blir brukt til noe uskyldig som minstall så er det faktisk en god skikk å lære seg å be om lov til ting og godta et nei. Jeg har ei niese der inne som har spurt om å få bruke mine hunder, og fått ja.

Om det virkelig er SÅ mange der inne som ikke forstår at de ikke kan stjele bilder hvor som helst, som du påstår, så kanskje dere likevel har en jobb å gjøre når det gjelder å informere...

Og å hisse seg opp som du gjør her for at folk gidder å irritere seg over dette gir iallefall ikke minstall.no noe bedre rykte...

Edit:

Ah... og sånn ang det bildet du la ut. Dette bildet er øhm upedagogisk (sorry...) i mine øyne. Teksten er for lang og jeg vil tro at mange ikke gidder å lese. Jeg ville heller laget et bilde som sier: Har du lov til å legge ut dette bildet? Nei/Ja" feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe, klippe*

Om det virkelig er SÅ mange der inne som ikke forstår at de ikke kan stjele bilder hvor som helst, som du påstår, så kanskje dere likevel har en jobb å gjøre når det gjelder å informere...

Og å hisse seg opp som du gjør her for at folk gidder å irritere seg over dette gir iallefall ikke minstall.no noe bedre rykte...

Edit:

Ah... og sånn ang det bildet du la ut. Dette bildet er øhm upedagogisk (sorry...) i mine øyne. Teksten er for lang og jeg vil tro at mange ikke gidder å lese. Jeg ville heller laget et bilde som sier: Har du lov til å legge ut dette bildet? Nei/Ja" feks...

Jeg er som sagt medlem av minstall, og jeg kan fortelle deg at moderatorene gjør en strålende jobb når det gjelder å informere oss!

I tilegg til det "upedagogiske" bildet, som kommer opp hver gang vi skal laste opp et bilde, så det skal godt gjøres å overse teksten, blir det lagt ut info til oss på forsiden av minstall og vi får mailer ang. copyright og konsekvenser.

Så det er ingen ting moderatorene kunne gjort for å informere bedre, uten å ødelegge hele moroen med siden. Det er nok heller medlemmer som ikke tenker over det de gjør som er problemet. Jeg kan tenke meg at dette ofte er medlemmer som ikke er så veldig aktive, og som ikke egentlig bryr seg om stallen deres blir slettet eller sperret. De tenker nok ikke på at noen faktisk eier bildet, og bryr seg om at de bruker det!

Men moderatorene kunne ikke gjort en bedre jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at SuperUne ikke er så glad i at folk tar hennes bilder heller.. Dette er hva som står på første siden på hjemmesiden sin..

"Jeg kommer ikke til å låne ut noe som helst bilder til andre nettsteder. Finner jeg det, blir du anmeldt. Ja jeg vet jeg legger dette ut frivillig på nettet, og det dukker opp på google, eller andre nettsteder, men de er mine bilder, mitt arbeid, og jeg deler det neppe med meg, med mindre du eier dyret, eller er menneskene jeg tar bilder av. Respekter det, og du vil bli respektert tilbake. Ikke noe poeng i å spørre engang!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at SuperUne ikke er så glad i at folk tar hennes bilder heller.. Dette er hva som står på første siden på hjemmesiden sin..

"Jeg kommer ikke til å låne ut noe som helst bilder til andre nettsteder. Finner jeg det, blir du anmeldt. Ja jeg vet jeg legger dette ut frivillig på nettet, og det dukker opp på google, eller andre nettsteder, men de er mine bilder, mitt arbeid, og jeg deler det neppe med meg, med mindre du eier dyret, eller er menneskene jeg tar bilder av. Respekter det, og du vil bli respektert tilbake. Ikke noe poeng i å spørre engang!"

Hah, nesten litt ironisk dette her.... *humre*

Jeg måtte jo inn og kikke da (bloggsnok som jeg tross alt er! :rolleyes: ) og jeg kikket inn i fotoalbumet og tenkte "fine bilder" og så kikket jeg på to bilder av to hester før jeg ga opp. Orker ikke å kikke på bilder når du må gjette deg til hva som er under logoen midt i bildet... Meningen med å legge ut bilder må jo nesten tross alt være at man vil at andre skal se på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer i hvertfall ikke til å ødelegge mine bilder med teite vannmerker fordi at unger på minstall stjeler dem. Heldigvis har jeg en hjemmeside hvor hele siden henger sammen (aner ikke hva det heter, flash?) som gjør at man ikke kan stjele bilder direkte fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til deg SuperUne.... Synes du har en litt unødvendig aggressiv tone her. Vil tro at du har forståelse for at folk ikke er så superhappy for at bildene deres blir stjålet av hvemdetnåennmåtevære som påstår at de er sine!

*klippet massemasse*

Og å hisse seg opp som du gjør her for at folk gidder å irritere seg over dette gir iallefall ikke minstall.no noe bedre rykte...

Sånn jeg forstår SuperUne er at hun ønsker at de av dere som finner bilder hos bruker som IKKE har tillatelse til denne bruken skal sende dem en beskjed! Det er det hun sier. Ikke at det er ok at brukerne gjør det. Videre poengterer hun hvor vanskelig noen av brukerne kanskje har det for å forstå begrepet copyright!

Såh, dersom dere finner bilder som IKKE skal ligge der, send mail til henne ELLER kontakt dem via minstall.no

...erre så vanskelig da? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest SuperUne

Carma: Jeg har da ingen aggressiv tone selvom jeg ikke bruker ":) :) :D" osv osv.. Dette er jo en sak dere irriterer dere over, og jeg stiller meg til hjelp med glede da jeg irriterer meg like mye over dette som dere. Og ja, det er nok å skrive navn på bildet ditt, det er jo fortsatt et vannmerke, uansett hvor stort det er. Det er ihvertfall merket :D Poenget mitt er jo at så lenge det er noe der i det hele tatt, så er det ihvertfall gjort noe til å forhindre det.

Og ja, disse ungene er ufattelig frekke, og man må "gå fram" på riktig vis med de. Men de er utspekulerte så det holder, og lager alle mulige former for "bevis" på at de har tillatelse, bl.a ved å lage falske mailer osv. Og informering skjer så si hele tiden, som sagt via mail eller på framsiden. Det er jo ikke sånn at om man har sagt ifra en gang, så slipper man flere. Tvert imot, dette problemet nedkjemper jo både du og jeg, og flere av oss. Og ang det bildet, jeg har hverken laget det eller skrevet teksten, så om det er i dine øyne upedagokisk, javel.. Jeg lager da ikke siden, jeg er bare en bruker, som gjerne vil at alle skal følge reglene. Poenget mitt var jo å vise dere at det faktisk blir informert, men i hvor stor grad enkelte medlemmer holder dette eller ikke, er jo opp til de selv, uansett hvilke konsekvenser de får. Og tror du virkelig de hadde trykket på knappen "nei" om meldingen hadde vært en annen en?

Blondiemamma/Carma: Nei jeg er jo ikke spesielt glad i om unger hadde stjålet mine bilder, det er også derfor jeg har sagt så klart og tydelig ifra. Og jeg har ikke funnet noen av mine bilder på Minstall.no som blir brukt av noen andre enn meg selv. Jeg blir i det minste respektert når jeg legger ut advarsler på hjemmesiden min. Og om du (Carma) mener at det er slitsomt å se på et sånt vannmerke, javel? Jeg har da i det minste besøk på siden min, og får tilbakemeldinger på både mail og gjestebok. Jeg er jo glad for all type besøk på den, så lenge de ikke tar noe. Og det er kanskje slitsomt å se på i dine øyne, eller deres øyne, men det er ikke jeg som blir frastjålet bildene mine ihvertfall.. Man klarer jo fint å se oppbyggingen av et bilde, farger og uttrykk selvom det er noe stort i veien.

Izziebelle: Printscreen er alltid mulig uansett hva man bruker for å bygge opp hjemmesiden sin :D

Vala: TAKK! :)

Er kanskje vanskelig å forstå til tider, men jeg får frem budskapet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å sitte å her å syte over at de tar bilder, kommer dere ingen vei med..

Ingen vil ha bilder med noe stort midt på som ødelegger bildet. Bildene dere legger ut er jo kun til dokumentasjon, og for å vise hvor "fine" bikkjene deres er...

Du mener de er stygge?

Det kan da ikke være så vanskelig å lage en liste til moderatorene der inne? Altså, dere klarer jo faktisk å bruke dette forumet..

Gjør som dette da, ikke noe poeng i å grine på nesa når man ikke gjør en damn dritt i å forhindre det <_<

Om de ikke lærer av dette, så er de dumme, og ja, flesteparten der inne kan jeg vel si er det.

Men å lage en 14siders lang tråd om dette, er jo bare latterlig.

Carma: Jeg har da ingen aggressiv tone selvom jeg ikke bruker ":wub::drool::yes:" osv osv..

Jeg synes at quotene over både er aggressive og nedlatende, både ovenfor oss og ovenfor de som bruker minstall. Som moderator bør man være litt forsiktig med hva man sier (min mening)....

Poenget mitt er jo at så lenge det er noe der i det hele tatt, så er det ihvertfall gjort noe til å forhindre det.

Og mitt poeng er at det hjelper lite når de dekker over det og skriver eget navn. Ikke alle selvfølgelig! Jeg skjønner at det er vanskelig for dere som moderatorer å vite hvem som faktisk har lov og ikke der inne. Er vel heller ingen som mener at dere skal ha oversikt over alt! Men ta oss nå seriøst da, ikke hiss deg opp! Si heller "ja, vi vet at dette foregår og vi gjør det vi kan for å forhindre det. Flott at dere sier fra om dere finner bilder som tilhører dere bla bla bla". Det ville fortelle mitt hode at dere er seriøse, du har fortalt det at moderatorene der inne er like unge som resten... Tror ikke det var budskapet du ville få fram..

Og ang det bildet, jeg har hverken laget det eller skrevet teksten, så om det er i dine øyne upedagokisk, javel.. Jeg lager da ikke siden, jeg er bare en bruker, som gjerne vil at alle skal følge reglene. Poenget mitt var jo å vise dere at det faktisk blir informert, men i hvor stor grad enkelte medlemmer holder dette eller ikke, er jo opp til de selv, uansett hvilke konsekvenser de får. Og tror du virkelig de hadde trykket på knappen "nei" om meldingen hadde vært en annen en?

Min tanke var at dere har mange unge brukere og en del av disse er sannsynligvis ikke skrekkelig gode til å lese. En tekst som dette vil få en god del til bare å trykke trykke - åh der forsvant den! Kortere tekst, kanskje annen font/bakgrunn kan kanskje nå en del med skriveproblemer...? Om du er moderator så er det sikkert mulig for deg å få kontakt med webmaster eller andre som kan forbedre ting der inne.

Jeg blir i det minste respektert når jeg legger ut advarsler på hjemmesiden min.

Neppe. "Respekten" du kaller det kommer nok av logoen midt i bildet.

Og om du (Carma) mener at det er slitsomt å se på et sånt vannmerke, javel? Jeg har da i det minste besøk på siden min, og får tilbakemeldinger på både mail og gjestebok.

Så trist for meg at jeg ikke har NOE besøk på min side *hulke*........

Og det er kanskje slitsomt å se på i dine øyne, eller deres øyne, men det er ikke jeg som blir frastjålet bildene mine ihvertfall.. Man klarer jo fint å se oppbyggingen av et bilde, farger og uttrykk selvom det er noe stort i veien.

Ja, det er selvfølgelig bare jeg som er teit igjen. Begynner å skjønne det nå! Jeg bryr meg da virkelig ikke om hvorvidt du har bilde av bestemora di midt i alle bildene! Men JEG vil ikke ha det! JEG gidder ikke se på masse bilder med det på! Mulig jeg er den eneste i hele verden som har det sånn da... :D

Er kanskje vanskelig å forstå til tider, men jeg får frem budskapet mitt!

Jada, loud and clear...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carma: Skjønner ikke hvorfor du blir så sur når en av moderatorene fra "min stall" kommer inn her for å hjelpe til å oppklare og forklare litt om hvordan ting funker der. Hun vil da bare være til hjelp og så hurper du løs med usakligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carma: Skjønner ikke hvorfor du blir så sur når en av moderatorene fra "min stall" kommer inn her for å hjelpe til å oppklare og forklare litt om hvordan ting funker der. Hun vil da bare være til hjelp og så hurper du løs med usakligheter...

Du mener det jeg sier er usaklig, at hun bør være litt mindre aggressiv og nedlatende, mens det hun sier er oppklarende og hjelpsomt? Jojo.... Din mening det. Jeg er jo, selvfølgelig, ikke helt enig. :drool: Jeg synes det er fint at en moderator derfra kommer og forklarer, er bare ikke enig i måten det ble gjort på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carma: Skjønner ikke hvorfor du blir så sur når en av moderatorene fra "min stall" kommer inn her for å hjelpe til å oppklare og forklare litt om hvordan ting funker der. Hun vil da bare være til hjelp og så hurper du løs med usakligheter...

Flere som hurper seg til ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt fra om 5 bilder og ser det er fler men det er så tungvindt å melde fra om dette via support på Minstall så jeg tror ikke jeg gidder mer i kveld.. Forbanna tjuvradder! :yes:

Nettopp! Og dette mistenker jeg at er gjort for at færre skal GIDDE å rapportere om det... Destod mindre jobb på moderatorer. For det er VIRKELIG tungvindt å sku finne link til alle bilder som blir brukt om man selv har dem liggende i feks blogger som går 2 år tilbake i tid og ikke husker eksakt dato dem er tatt osv. Det burde være nok for moderatorene å få beskjeden "xxxxx stall har stjålet bilder fra min side. Jeg ber om at disse fjernes".

For er det virkelig noen som gidder å anmelde noen som IKKE har stjålet bilder fra ens egen side?

Jeg gidder ikke å sitte å rapportere til Min Stall om at bildene til xxxx er brukt på siden. Da gir jeg det tipset til eier av bildene, så får vedkommende selv ta det opp med Min Stall om den personen ikke har gitt tillatelse til at bildene skal bli brukt.

Edit: Tilføye litt. Men en ting er at den brukern som har stjålet mange bilder osv får "sparken" fra Min Stall. Men da burde det vel automatisk også bli en kontroll på alle dyrene den brukern har solgt. Det er på DEN måten flere av mine bilder er blitt distribuert. Jeg ser at det er samme bruker som har laget flere av dyrene, denne er slettet fra Min stall, men en haug nye eiere har dyrene i sin "varetekt". Og bruker på denne måten dyr som ikke har lovlige bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt fra om 5 bilder og ser det er fler men det er så tungvindt å melde fra om dette via support på Minstall så jeg tror ikke jeg gidder mer i kveld.. Forbanna tjuvradder! :yes:

Se under...

Nettopp! Og dette mistenker jeg at er gjort for at færre skal GIDDE å rapportere om det... Destod mindre jobb på moderatorer. For det er VIRKELIG tungvindt å sku finne link til alle bilder som blir brukt om man selv har dem liggende i feks blogger som går 2 år tilbake i tid og ikke husker eksakt dato dem er tatt osv. Det burde være nok for moderatorene å få beskjeden "xxxxx stall har stjålet bilder fra min side. Jeg ber om at disse fjernes".

For er det virkelig noen som gidder å anmelde noen som IKKE har stjålet bilder fra ens egen side?

*klippet*

Seriøst damer. Det har blitt oppgitt en mail i SuperUnes første innlegg her inne som dere kan ta i bruk. Så at de har gjort det vanskelig for å slippe slike klager, vil jeg synes er å ta fryktelig hardt i.

Og siden dere ikke har sett den mld fra SuperUne, så siterer jeg litt rett under her:

Sett opp ei liste og mail de til meg, så skal jeg ordne opp i det jeg ser og finner. Er ikke daglig bruker av dette stedet, så fint om dere mailet det til unepune@hotmail.com

^SÅNN, er alle fornøyd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tror jeg phalene Tinka ligger som borzoi under navnet Snussi... Veeldig stor likhet mellom en phalene og en borzoi gitt :yes:

Ja, nesten så man kan ta feil! :) Til forvar for disse små da så er det jo ikke så lett å se størrelsen på en hund ut fra et bilde alltid, om man ikke kjenner til rasen. Så at en pomme da blir satt som aussie feks kan man jo forstå om man er litt velvillig...? Jeg er i det velvillige hjørnet akkurat nå (har jo fått lov til å hurpe litt *kikke opp*! :) ) så jeg godtar phalene som borzoi også jeg! Godtar tom at Buffy stort sett ligger som aussie og hannhund på minstall, til tross for at hun fremdeles heter Buffy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest SuperUne

Carma: Synd vi ikke kunne lagt inn lyd her, så kanskje du kunne lært deg forskjell på "aggressiv tone" og tekst..

Og det at jeg kommer "hit" og forklarer, gjør jeg på eget intiativ da jeg har lest at ikke så veldig mange liker å bli frastjelt bilder, noe jeg heller ikke syns er noe koselig.. Men som jeg har sagt før, man leker litt med ilden når man ikke setter så mye som et navn på bildet sitt når man legger det ut på nettet. Dere er jo heldige som har fått vite at mange på Minstall stjeler bilder, i motsetning til at det sikkert er bare 1/8 del som finnes på Minstall.

Og om jeg stapper noe midt i mitt bilde for å ikke bli frastjelt det, hva så? Det jeg mener at om du ikke merker det på noe som helst måte med navn eller nettadresse eller noe, så kan da ingen som skal slette bildene "dine" på et nettsted (og ikke bare minstall) gjette seg til at det er dine bilder, eller hvordan de skal kontakte deg, spørre deg om noen har tillatelse osv. Skjønner du det ikke, eller vil du bare ikke skjønne det, fordi du mener jeg har en "aggressiv tone" på svart-hvitt? Om jeg nå finner dyr som har et bilde der det står "M. Lilleeng" på, så vet jeg nå at "Aha, hun har ikke gitt tillatelse til denne type bruk av bilder".. Hvordan kan jeg da slette dyr og bilder uten å nødvendigvis få inn en mail der det det er listet opp dyr som har disse bildene, når bildene ikke har noen som helst form for merking?

Og alt moderatorer gjør på Minstall.no er sikkert like frivillig og "dugnadsarbeid" som det moderatorene her inne gjør. Ikke det at jeg vet hvordan dette fungerer, men sikkert noe alà det samme. Og du vet tydeligvis ikke hvordan det der inne fungerer når du uttaler deg om det..

Og jeg mener ikke at hundene deres er stygge, selvom jeg setter fine i gåseøyne.. Men hver synes best om sine egne barn, er det ikke sånn?

Så til de som vil, og ønsker å få sine bilder fjernet om de finner noen der inne, så er det bare å maile meg.. unepune@hotmail.com..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...