Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

Flott skrevet Susanne, selv om jeg ser på noen av dem som selvfølgeligheter.

Er det forresten noen som vet hvor mange mil man må gå fra parkeringen?

(kommer vel til å være klar ved ringside 1 1/2 time før bedømmelsen starter i håp om plass... :rolleyes: )

Og hvordan er det med små traller med bur, håpløst? Sannsynligvis tar vi vel et bur, en hund og en sekk hver, men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Flott skrevet Susanne, selv om jeg ser på noen av dem som selvfølgeligheter.

Er det forresten noen som vet hvor mange mil man må gå fra parkeringen?

(kommer vel til å være klar ved ringside 1 1/2 time før bedømmelsen starter i håp om plass... :rolleyes: )

Og hvordan er det med små traller med bur, håpløst? Sannsynligvis tar vi vel et bur, en hund og en sekk hver, men man vet aldri.

Jeg skal være på pletten grytidlig for å kapre parkeringsplass og plass til bur og trimmebord ringside. Sammen med fem tusen andre som har tenkt det samme :) Jeg tror god tid og god planlegging er viktig for at dette skal bli en fin opplevelse. Jeg har med datter og hundepasser Sara, tror det hadde vært vanskelig å få det til ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på så stor utstilling å stilt ut hundene jeg. Kan jeg melde på valpen som nettopp er blitt 9 mnd?

Var inne på siden til dog showet å så i går, men jeg fant ikke ut når jeg kunne stille? Jeg har ei shih tzu tispe. Er utstillingen hele uka eller bare helgen?

Spennede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja Linn Renate - såfremt hun er over 9 mnd og registrert i NKK, så kan du melde henne på og stille ut der.

Selve verdensutstillingen er kun EN utstilling (som går over flere dager, da det ventes så veldig mange hunder), men shih tzu stiller kun den ene dagen på den utstillingen.

Dessuten har sikkert miniatyrhundklubben, shih tzu-klubben eller hva den nå kan hete i Sverige en utstilling i samme område samme helg.

Noen raser har kanskje ennå flere utstillinger (med andre arrangører) - hvem vet..

Men inne på siden til SKK er det i alle fall info om hvordan man melder på elektronisk. Det funket helt greit forrige dagen, når jeg prøvde det i alle fall.

HHC - ang. parkering så mener jeg å huske at det er et helt parkeringshus som ligger vegg i vegg med utst.området. Så hvis man er der tidlig (som Pippin og Symra) så kan man så absolutt få slippe å gå flere mil i hvertfall.. Og siden hele "vandringen" er innendørs så funker store som små traller utmerket.

Avlsklasser, ja.. Det ser da virkelig ut som om de faktisk ikke har tenkt til å arrangere dette.. Merkelig..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig, Susanne! Hva slags "eyecatching" tingtang hadde du planer om å forberede til parklassen?

Jeg har kun stilt parklasse 1 gang før, og det gikk vel så som så. Gleder meg til å prøve på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Jeg driver og melder på Memphis nå, og siden mamma er registrert som eier er det hennes navn som kommer opp på "korteier" når jeg skal betale. Problemet er at det er min far sitt kort, og ikke hennes. Det går ikke an å endre tror jeg, for det er eieren av hunden(e) som automatisk kommer opp som korteier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke oppgi kortinformasjonen til moren din, og hvis det er faren din som skal betale så overfører du bare summen til moren din sin konto etterpå?

Svarer for Benedicte jeg, siden hun ikke kommer seg på dataen på noen timer.

Hun har ikke kortinformasjonen til moren, og moren er i Kina så det er ikke så lett å få tak i heller. Fristen går jo ut om noen få dager.

Må jeg forresten sende inn stamtavlen før jeg melder på, eller kan jeg gjøre det senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Jeg driver og melder på Memphis nå, og siden mamma er registrert som eier er det hennes navn som kommer opp på "korteier" når jeg skal betale. Problemet er at det er min far sitt kort, og ikke hennes. Det går ikke an å endre tror jeg, for det er eieren av hunden(e) som automatisk kommer opp som korteier.

Jeg skjønte ikke dette. Hvorfor må den som står som eier av hunden betale? Da jeg meldte på, måtte jeg selv legge inn eieropplysninger manuelt. Om jeg hadde ønsket å melde på naboens bikkjer, så kunne jeg jo gjort det - og betalt for det selv.

Må jeg forresten sende inn stamtavlen før jeg melder på, eller kan jeg gjøre det senere?

Nope. Du fyller inn alle opplysningene selv på webskjemaet, og jeg forstår godt at SKK verken kan eller orker å verifisere 10.000 utenlandske stamtavleopplysninger med kopi av stamtavla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke dette. Hvorfor må den som står som eier av hunden betale? Da jeg meldte på, måtte jeg selv legge inn eieropplysninger manuelt. Om jeg hadde ønsket å melde på naboens bikkjer, så kunne jeg jo gjort det - og betalt for det selv.

Nope. Du fyller inn alle opplysningene selv på webskjemaet, og jeg forstår godt at SKK verken kan eller orker å verifisere 10.000 utenlandske stamtavleopplysninger med kopi av stamtavla...

Det står at hunden "saknas i SKKs registrer" hvis hunden ikke er utstilt i sverige tidligere. Det står også:

Utländsk hund

OBS! Du måste skicka in kopia på stamtavlan till Svenska Kennelklubben.

Rätt att delta i utställningen har hundar som registrerats i en nationell kennelorganisation erkänd av FCI.

Den som oppføres som eier kommer automatisk opp som eier av kortet, og det kan ikke endres med mindre du endrer navnet til eieren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at hunden "saknas i SKKs registrer" hvis hunden ikke er utstilt i sverige tidligere. Det står også:

Utländsk hund

OBS! Du måste skicka in kopia på stamtavlan till Svenska Kennelklubben.

Rätt att delta i utställningen har hundar som registrerats i en nationell kennelorganisation erkänd av FCI.

Den som oppføres som eier kommer automatisk opp som eier av kortet, og det kan ikke endres med mindre du endrer navnet til eieren

Hmm... Men jeg meldte på hund med to eiere, og fikk ingen betalingsproblem. Jaja, det er vel for å unngå det jeg sa om at man kan melde på hvilken hund man vil - for det kan man med NKKs system.

Jeg ringte SKK, og de sa faktisk at man må sende inn kopi av stamtavla. Da skal de jo få litt av en jobb...

Men: Jeg synes det er dumt, og det sa jeg fra, at det ikke står noe om der man fyller ut opplysningene. Jeg har printet ut en kvittering, som bekrefter at hunden er påmeldt, at PM sendes ut fjorten dager før, men at russiske og ikke-europeiske utstillere henter PM i sekretariatet. Det kunne jo stått en linje om at kopi av stamtavle må sendes inn. Synes jeg.

Jaja, får kopiere i morgen, og sende til dem. Ikke akkurat stort problem, bare dårlig kommunisert.

Edit: Ser når jeg liksom-melder på en annen hund, at det står at jeg må sende inn kopi av stamtavle. Så jeg har oversett det. Men det skader ikke med en beskjed til om det på slutt, likevel, synes jeg.

Furte, furte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vi skal delta med en av våre hunder, Zuma.

Tips til dere som skal sende inn kopi av stamtavlen. Gjør det pr mail.

Send til wdsentry@skk.se og skriv i emnet "stamtavle og regnr Nxxxxx/xx"

Så slipper dere å sende kopi i posten. Jeg har scannet stamtavlen og lagret den som ett pdf-dokument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal delta med en av våre hunder, Zuma.

Tips til dere som skal sende inn kopi av stamtavlen. Gjør det pr mail.

Send til wdsentry@skk.se og skriv i emnet "stamtavle og regnr Nxxxxx/xx"

Så slipper dere å sende kopi i posten. Jeg har scannet stamtavlen og lagret den som ett pdf-dokument.

Må de da ha kopi av original, eller duger den PDF'en man kan laste ned fra DogWeb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte i alle fall kopier fra DogWeb'en for å bekrefte et par titler + å vise korrekt stavet navn på en annen hund. (Feilpunchet fra NKK, men jeg hadde ikke rukket å få tilbake riktig original når fristen til SKK Svensk Vinner gikk ut).

Jeg fikk også teksten der det står at man skal sende inn kopi av stamtavlen - selv om jeg har gjort dette tidligere.. Men jeg utgår ifra at dersom hundene allerede finnes inne på basen deres så er dette tilstrekkelig..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Må de da ha kopi av original, eller duger den PDF'en man kan laste ned fra DogWeb?

Det må være kopi av originalen ja, kopi dra DogWeb er ikke gyldig.

Jeg sendte i alle fall kopier fra DogWeb'en for å bekrefte et par titler + å vise korrekt stavet navn på en annen hund. (Feilpunchet fra NKK, men jeg hadde ikke rukket å få tilbake riktig original når fristen til SKK Svensk Vinner gikk ut).

Susanne

For å bekrefte titler kan man sende kopi fra DogWeb, men ikke for å bekrefte hundens stamtavle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal melde på Norma jeg... Jeg er nødt til å finne et sted å bo først, tror ikke jeg gidder å reise tur/retur samme dagen. Det er riktignok VELDIG fristende å melde på, når det for en gangs skyld er så nærme *dilemma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal melde på Norma jeg... Jeg er nødt til å finne et sted å bo først, tror ikke jeg gidder å reise tur/retur samme dagen. Det er riktignok VELDIG fristende å melde på, når det for en gangs skyld er så nærme *dilemma*

Refererer til tidligere tråd, var mye ledig når jeg bestilte i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal delta med en av våre hunder, Zuma.

Tips til dere som skal sende inn kopi av stamtavlen. Gjør det pr mail.

Send til wdsentry@skk.se og skriv i emnet "stamtavle og regnr Nxxxxx/xx"

Så slipper dere å sende kopi i posten. Jeg har scannet stamtavlen og lagret den som ett pdf-dokument.

takk for adressen! Jeg sendte kopi av stamtavle på mail til SKK for et par måneder siden, men hunden er fortsatt ikke lagt inn, så da må jeg vel ettersende stamtavlen. Greit å ha en direkteadresse da! Takk, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal delta med en av våre hunder, Zuma.

Tips til dere som skal sende inn kopi av stamtavlen. Gjør det pr mail.

Send til wdsentry@skk.se og skriv i emnet "stamtavle og regnr Nxxxxx/xx"

Så slipper dere å sende kopi i posten. Jeg har scannet stamtavlen og lagret den som ett pdf-dokument.

Jeg har meldt å Tasha og sendt stamtavlen på mail som pdf-dokument, takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Bare sånn at det skal bli klinkende klart: Symra er registrert hos SKK (svensk oppdretter), da trenger jeg ikke sende inn noen tilleggspapirer?

Det trenger du ikke da, kun fylle inn opplysningene om deg (kan søke frem hunden i databasen inne i påmeldinga).

takk for adressen! Jeg sendte kopi av stamtavle på mail til SKK for et par måneder siden, men hunden er fortsatt ikke lagt inn, så da må jeg vel ettersende stamtavlen. Greit å ha en direkteadresse da! Takk, takk.

Bare koselig. Vi norske må jo stå sammen om å slå hundene fra andre land :)

Jeg har meldt å Tasha og sendt stamtavlen på mail som pdf-dokument, takk for tipset! :)

Bare koselig :)

OG: Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh...

Da har jeg meldt på, iallefall til selve WDS. Meldte jaggu på alle de 3 som skal være med til Sverige... Var lenge i tvil om veteranen, men pytt... Og så er det nok stor sjanse for at det blir dommerendring på shiba.

Og så tok jeg shibaene med på den ene curcuitutstillingen med japansk dommer.

Drøyer litt med å bestemme meg for SSUK utstillingen. Lav pris frem til 7.april, og jeg er veldig usikker på hvem jeg evt skal stille. Ikke så veldig imponert over dommeren, nemlig..

Heldigvis er 2 av dem reg i SKK fra før, så da ble det bare en stamtavle og sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...