Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
hehe skal alti tro best om sine :rolleyes:

jah nor du først er der hvorfor ikke liksom aldri godt og vite hva dommeren er på utkikk etter :icon_redface:

Lyra er ikke lengre min, men hun har en reell mulighet. Så vidt jeg (og mange andre)kan bedømme er hun per dags dato en av verdens vakreste Laekenoistisper i tilegg til at hun har et bra gemytt og ikke biter eller trekker seg for dommeren (ingen selvfølge i rasen desverre). Rasen er superliten og det er langt i mellom hver pene og mentalt sunne hund så da blir det hele litt enklere hehe

Loke derimot er ingen skjønnhet. Joda, Nuch og greier, men verdensvinner er han ikke (bare i mine øyne hehe), til det er kroppen for stor, øra for store, øynene for lyse og pelsen for kort :blink:

Men moro skal det bli! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at man må prøve å komme seg dit!

Vi stiller på VV på fredag, og har spesialutstilling på lørdagen - så jeg må bare "grine meg til" max 2 feriedager fra jobben (og det burde jo kunne gå, synes jeg...).

Nå sier jeg det samme jeg gjorde i tilsv. diskusjon om denne utstillingen. Hvis man vel ikke bor PÅ selve utst.området, så må man uansett kjøre til utstillingen. Da har jeg funnet ut at det ikke spiller noen større rolle om man kjører i 10 minutter - eller en times tid.

Og hvis man da lar være med å stirre seg blind på hoteller I selve Stockholm (sjelden så hyggelig å bo med hund midt nede i sentrum, liksom) men alt innenfor en times kjøring - så åpner det seg mange andre muligheter for bosteder.

Problemet er selvsagt at det da kanskje kommer venner og kjente fra inn- og utland til samme utstillingen, og det hadde vært hyggelig å bo sammen. Men det KAN jo ordnes med litt planlegging det også - i hvertfall hvis man er ute i god tid.

Selv har jeg camp.vogn, så teoretisk sett trenger jeg bare en bensinstasjon eller en sånn trailer-parkering. Men en camp.plass er selvsagt å foretrekke (også fremfor å stå utenfor utst.området - da det sjelden finnes tilgang til strøm, do, dusj, etc der).

Ellers liker jeg forsåvidt lettvintheten med hoteller, da.. Bortsett fra hvis det er dårlig vær er det IKKE hyggelig å bo på hotell med 3-4 beardiser, uansett hvor "välkomna" de er.. Å labbe gjennom resepsjonen med dyng-våte beardiser er ALDRI hyggelig, i tillegg til at det selvsagt blir klart dyrere å leve på restaurantmat i flere dager - kontra å "throw a shrimp on the barbie" (for de som har sett "Skurker med stil" - dvs grille selv).

Men, men - vi får se hva det blir til. Det er jo så leeeeenge til, at jeg orker ikke engang å tenke på å planlegge det nå. Må uansett se an hundene, hvilke man har, hva som kan stilles for de dommerne, fri fra jobb, om camp.vognen er brukbar (den er veldig gammel), etc..

"Den tid - den sorg"

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal ha med deg hunder til sverige hva er kravene? skal seff stille 4-5-6 juli på world dog show men trenger jeg melde meg inn i svensk klubb: eks. svensk retrieverklubb for å stille retrieveren min. Trenger jeg noe vet papirer eller er det noen krav for og få hundene over grensa og hjem igjen? har aldri stillt i utlandet så er helt blank :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å få legge ferien slik til at jeg får med med dette i Stockholm. Det er anledning til å stille på 3 utstillinger for Amigo sin del; World Dog Show, Svenska Stabyhounklubben og Specialklub för Kontinentala Fågelhundar. Jeg vet ikke om det blir èn, to eller alle tre - det er relativt mye pes (og kostbart) å delta på alt dette antar jeg så jeg får tygge litt på det. Det frister jo veldig da :rolleyes:

Angående overnatting så er jeg så heldig at broren min bor like utenfor Stockholm. Jeg regner med å beleire ham samt ha litt familesammenkomst i samme slengen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått plass for campingvogn på en liten plass ca 30/50 minutter fra utstillingsområdene. Regner med at en del shibafolk skal bo på samme sted, så da blir det sikkert noen som kan guide!

Så får vi se hvem som blir med på tur. De aktuelle er Saku og Makka (junior/unghund og veteran shiba) og Eikou (champion akita). Har mest lyst til å stille for japanske dommere, eller Christen Lang (oppsatt på WW shiba), så vi får se hva vi gjør med circuit utstillingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ser ud som det er mangen fra sonen som skal :P

jeg skal stille min lille Flatt coated Retriever ( han er jo faktisk 17mnd da :P off de vokser fort ;) ) og hjelpe min oppdretter med og stille deres flatter. :D

har ikke blitt sport om og stille noen annen rase under WDS (enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...