Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
tror ikke det er billigere da alle hunder som skal delta må være registrert i SKK for og delta=)

Nope, de må ikke være registrert i SKK for å delta.

Skal du melde på din hund til en utstilling i Sverige, må du sende inn en kopi av stamtavla. Men på verdensutstillingen blir ikke dette etterspurt - i hvert fall ikke da jeg meldte på elektronisk før jul. Jeg formoder det er av kapasitetsgrunner. Å skulle legge inn 10.000 stamtavler, på ørten forskjellige språk, er nok noe de kan betakke seg hjerteligst for.

Har lest litt nå, det koster vel 540 SEK for alle. Jeg så at alle hunder skal innom "veterinærbesiktning", kanskje det er derfor det koster såpass mye? Bruker det å være veterinærkontroll på alle internasjonale utstillinger?

I Sverige har de veterinærbesiktning på flere utstillinger (det er noe grundigere enn den norske sjekken av veterinærattesten, da en veterinær ser kjapt på de fleste hunder - for eksempel sjekke om de ser sløve/dopa/syke ut, det må jo bli overfladisk, samt at de skal gå noen meter for å vise at de ikke er halt), uten at det koster mer.

Hvis du ser på Europavinnerutstilling og andre store utstillinger, så er prisene større. Det er jo et digert arrangement som krever år med planlegging. Og jeg tenker at hvis det koster 300 kroner å melde på, så ville for mange melde på. Ved å sette lista litt høyt får man kanskje med de som er mest entusiastisk og engasjert, og kanskje også hevet nivået på de som stiller? Min lille hypotese. Men det finnes jo alltid gærninger, for eksempel jeg som for eksempel melder på før valpen er gammel nok til valpeshow, uten å ane hvordan hun ser ut et halvt år fram i tid...

Forresten øker prisen etter hvert, det er flere påmeldingsfrister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt akkurat og regnet på fingrene og fant ut at Symra er nesten 16 måneder til denne utstillingen. Altså kan vi velge mellom klasser, det er noe vi aldri har TENKT på engang før ... Men det er vel bare hvis man er ute etter cacib at det lønner seg å velge unghund framfor junior? Og man kan vel ikke få cacib før man er NUCH? LITT usikker på alt sånt liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål Emma; Når de da ikke krever stamtavle til WDS, krever de det da dersom man senere skal stille i Sverige, eller holder det da at hunden er utstilt under WDS, ergo stilt i Sverige en gang tidligere?

Dette vet jeg faktisk ikke. Beklager!

Jeg satt akkurat og regnet på fingrene og fant ut at Symra er nesten 16 måneder til denne utstillingen. Altså kan vi velge mellom klasser, det er noe vi aldri har TENKT på engang før ... Men det er vel bare hvis man er ute etter cacib at det lønner seg å velge unghund framfor junior? Og man kan vel ikke få cacib før man er NUCH? LITT usikker på alt sånt liksom :blink:

Joda, du kan velge mellom to klasser. Men er det realistisk at din hund kan stå som beste tispe, og ta imot CACIB? Var jeg deg, ville jeg heller gått for juniorverdensvinnertittelen - som deles ut til vinner av juniorklasse, forutsatt at denne fikk excellent. Du "mister" kanskje et CACIB, men hvis hunden din er så god får du det en annen gang. JVV, derimot, har du bare en sjanse til å få. Og med så unge hunder - er det kanskje også det mest realistiske?

Jeg mener ikke å fornærme deg, jeg bare gjengir hvordan jeg har tenkt med egen hund.

Men hvis du vil gå for CACIB, så må du melde på i unghund- eller åpen klasse. Du behøver ikke å ha noen championattitler fra før av for å ta imot CACIB. Men for å bli svensk utstillingschampion må hunden din vinne certet etter fylte 24 måneder, samt at de ikke er hvilende lenger. Mulig det er der du blander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg faktisk ikke. Beklager!

Joda, du kan velge mellom to klasser. Men er det realistisk at din hund kan stå som beste tispe, og ta imot CACIB? Var jeg deg, ville jeg heller gått for juniorverdensvinnertittelen - som deles ut til vinner av juniorklasse, forutsatt at denne fikk excellent. Du "mister" kanskje et CACIB, men hvis hunden din er så god får du det en annen gang. JVV, derimot, har du bare en sjanse til å få. Og med så unge hunder - er det kanskje også det mest realistiske?

Jeg mener ikke å fornærme deg, jeg bare gjengir hvordan jeg har tenkt med egen hund.

Men hvis du vil gå for CACIB, så må du melde på i unghund- eller åpen klasse. Du behøver ikke å ha noen championattitler fra før av for å ta imot CACIB. Men for å bli svensk utstillingschampion må hunden din vinne certet etter fylte 24 måneder, samt at de ikke er hvilende lenger. Mulig det er der du blander?

Du fornærmer meg ikke, jeg er ny i gamet og besvimer av stolthet hvis vi får et cert iløpet av sommeren! :blink: Spørsmålet var nok mest teoretisk, jeg flakker med blikket når folk begynner å snakke om titler og meritter, prøver bare å lære litt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fornærmer meg ikke, jeg er ny i gamet og besvimer av stolthet hvis vi får et cert iløpet av sommeren! :blink: Spørsmålet var nok mest teoretisk, jeg flakker med blikket når folk begynner å snakke om titler og meritter, prøver bare å lære litt :blink:

Det var godt! Mener ikke å støte noen.

Det er jo galskap, valpen min er fem og en halv måned, jeg aner ikke hvordan hun ser ut i juli, men melde på og drømme om resultat gjør man jo... Og jeg VET om feil valpen har nå som vil være der i juli, og som dommeren kan trekke for. Men dommeren kan også si at det er ubetydelig... :rolleyes:

Men, noen må jo vinne disse titlene, og det blir i hvert fall ikke de som velger å sitte hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt! Mener ikke å støte noen.

Det er jo galskap, valpen min er fem og en halv måned, jeg aner ikke hvordan hun ser ut i juli, men melde på og drømme om resultat gjør man jo... Og jeg VET om feil valpen har nå som vil være der i juli, og som dommeren kan trekke for. Men dommeren kan også si at det er ubetydelig... :rolleyes:

Men, noen må jo vinne disse titlene, og det blir i hvert fall ikke de som velger å sitte hjemme!

Nemlig! Og uansett blir jo dette noe å glede seg til og noe å minnes etterpå! Og så treffer man jo masse hyggelige folk og får se masse flotte hunder. Bare det er jo verd en tur til Sverige.

Jeg kjenner ikke rasen godt nok til å kunne bedømme selv hvordan Symra utvikler seg, hun fikk fine kritikker på alle valpeshowene vi var på sist sommer, og noen store feil tror jeg ikke hun har, men jeg er veldig spent på sesongens kritikker og evt plasseringer. (Men verdens vakreste er hun uansett, helt objektivt! :rolleyes: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Men verdens vakreste er hun uansett, helt objektivt! :rolleyes: ).

Kremt... Nå har det seg slik at det er jeg som sitter med verdens vakreste!

Men du kan godt få bli nummer to!

:ahappy:

Vi skal kanskje. Noen som har en link om info? Sitter her med halsbetennelse og feber, føler meg litt hjelpeløs :P

Tja, går du til http://www.skk.se, er det alltid link derfra. Der står det meste du kan trenge å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om en jättetjusig campingplass med masse hytter sånn i en par mils radius fra Stockholm så er det jo bare å si fra. Beardisspesialen skal holdes 5 juli i Tullinge utenfor Stockholm, der er det fem hytter. Regner med at de er bortbestilt ... :rolleyes:

Hva slags hund har du Emma? Det har jeg faktisk ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om en jättetjusig campingplass med masse hytter sånn i en par mils radius fra Stockholm så er det jo bare å si fra. Beardisspesialen skal holdes 5 juli i Tullinge utenfor Stockholm, der er det fem hytter. Regner med at de er bortbestilt ... :rolleyes:

Hva slags hund har du Emma? Det har jeg faktisk ikke fått med meg.

Jeg mener at jeg tok utgangspunkt i denne siden da jeg booket oss inn på campingplass.

Det er ingen som har fått med seg hva slags hunder jeg har. Men det er altså verdens vakreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er så mange raser som skal stilles vet du, ingen kan ha full oversikt!

Mitt dilemma er at jeg vil stille Symra, men jeg vil også være fri for alle forpliktelser (les: hund som skal ha både vann, mat, lufteturer og selskap!) slik at jeg kan følge med på alt som skjer i alle ringer! Husk at her møtes de aller fineste eksemplarene av de aller mest spennende rasene i hele verden! :ahappy:

Kommer det til å være mulig å finne en plass til hundebur og trimmebord tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er så mange raser som skal stilles vet du, ingen kan ha full oversikt!

Mitt dilemma er at jeg vil stille Symra, men jeg vil også være fri for alle forpliktelser (les: hund som skal ha både vann, mat, lufteturer og selskap!) slik at jeg kan følge med på alt som skjer i alle ringer! Husk at her møtes de aller fineste eksemplarene av de aller mest spennende rasene i hele verden! :P

Kommer det til å være mulig å finne en plass til hundebur og trimmebord tror dere??

Tja, jeg skal ta med en totalt hundeuinteressert person som kan holde i lenker mens jeg er i ekstase... :ahappy:

Eller så er vel din oppdretter svensk og garantert der, og kan avlaste?

Jeg regner med at om man kommer tidlig nok, kan man få plass. Kan ikke huske å ha lest noe, men det blir nok ramaskrik om ikke pelsraseeiere får ordne pelsen til verdensvinneren! Men om det kanskje blir egne "grooming areas" eller om det er plass ved alle ringer, vet jeg ikke. Har ikke satt meg inn i det, da det ikke er helt aktuelt for meg. Pitbuller har som kjekt ganske kort pels, og vi bare pusser støv av dem før vi går inn. Og sørger for den siste shine'n på tennene...

Men, jeg skal stille en dag, sette bort firbeinte, og gå amok med visa en annen dag, titte og bare kose meg uten hund på slep. Det skal jeg unne meg der.

Dog erindrer jeg at jeg ikke fikk handlet noe sist jeg var på verdensvinneren, fordi jeg ikke fant noe pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symras oppdretter er nok der ja, hun har nemlig blod på tann, Symras mormor ble verdensvinner for noen år siden. Derfor synes jeg bare det er logisk at Symra vinner i år, sånt må da være arvelig? (At alle verdensvinnende hannhunder har tusen avkom ødelegger ikke dette enkle regnestykket for meg!).

Å stille en dag og gå i spinn med kortstokken neste dag var forresten en god ide. (Og for dere som lurer, ja jeg vet at det skal være en apostrof i ide, men det vet ikke tastaturet mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...