Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar

World dog show blir om alt går bra, starten på neste års sommerferie.

Som andre har skrevet, det går nok mange år til vi får et så stort arrangement så nært.

I tillegg er det flust av spesialutstillinger samme uka.

Shibaen vår kan stilles på 3 ulike utstillinger der, mens gårdshunden får stilles på 2.

5 utstillinger på noen dager er jo verdt den lange reisen...

Vi skal for øvrig på Hund 2007 nå i desember.

Arrangeres på samme sted, 7000 hunder påmeldt.

Så vi får øvd oss litt før world dog show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir starten på sommerferien for oss også siden der vi skulle leie bobil fikk vi kun leie 1uga av ganger alstå mandag til søndag. Siden flatten kan stillest fredag lørdag og søndag (søndag er det WDS) så måtte vi ta to uger så da blir det 2uke i sverige og bruke maaassse penger.

Men WDS er i danmark i 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Christine
Noen som har noen tips på overnatting på noen av forstadene til stockholm? Fine campinghytter/leiligheter?

Hei hei hei, jeg heter Christine, hei hei hei, hva heter du? :whistle:

Sorry for OT.

Noen som vet om det er plass til telt på campingplassene rundt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter endel surr frem og tilbake ser det ut som at jeg blir reisende uten noen oppdrettere, men sammen med Guro :ahappy: Kommer til å ha med meg en chihuahua og iallefall en silky terrier :) Det blir nok endel dyrere enn jeg hadde tenkt meg menmen det er jo verdensutstillingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var litt stiv pris, er glad vi bare har en hund som skal stilles. Og så er jeg glad for at TJ ikke har sett kvitteringen på hva det kostet :ahappy:

Den første påmeldingsfristen er 3 mars. Og så tror jeg de som ikke har funnet overnatting enda, som ikke har campingvogn/campingbil sliter litt. Det er fullt overalt der de tillater hunder. Det var såvidt vi fant noe siden vi var så sent ute, og det var et stykke utenfor Stockholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig vis bare en hund (som jeg må betale for) og heldig vis bobil. Men etter en del tull for jeg trodde oppdretteren hadde ringt og sport om vi kunne få reservert en plass på utstillingsplassen så viser et seg at dette har ikke blirr gjort. Er det noen som har peiling på om det går an i det hele? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som mangler overnatting? Se HER . De har såvidt jeg vet ledige rom, vi fikk nettopp booket rom for noen av dagene. Vi manglet et par netter på campingen vi skal bo på mesteparten av uken vi skal være i Sverige. Dette er ca 4 mil nordvest for Stockholm :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var stive priser det gitt.. Når var den første fristen igjen, en gang i mars?

Huff ja, vanvittige priser.

Er heldig med Hampus da, Svensk rase, kun 180 kroner også på circuit-utstillingen.

Shibaen derimot skal stilles på 2 circuit og selve werdensutstillingen.

Til sammen 1070 kr... :wub:

Jaja, hvem sa det var billig med hund?

Med tanke på overnatting vil jeg tro det blir vanskelig i selve Stockholm.

Men byene er jo så tett der, så vi skal begynne å sjekke litt rundt etter store hytter.

Siden vi skal være der 1 uke, blir hotell et pes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg booket hytte, det begynner å bli en realitet av det her! Fikk hytte 4 km. unna der sheltiespesialen skal være, så da kan vi være sosiale med sheltiefolket på kvelden. De har faktisk satt opp egen buss fra campingen til WDS, det likte jeg.

Er det flere enn meg som vurderer å reise kollektivt dit? Kan godt hende jeg får skyss med noen, men jeg sjekker alle muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert funnet svaret selv hvis jeg ikke hadde vært så lat, men er det noen som vet om det er billigere for hund som er medlem av Svenska kennelklubben? Og kan man isåfall melde på som om hunden var svensk, om man skjønner hva jeg mener? Selv om jeg som eier er norsk, så er altså Symra født i Sverige, registrert i Svenska kennelklubben og chipmerket i Sverige ...

Jeg har på en måte litt ærefrykt for et så stort arrangement, tør jeg stille på en så stor utstilling da? (Tenk om Symra blir BIS, da dævver jeg jo av nervøsitet! :ahappy: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...