Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

GRATULERER MED JUNIORVERDENSVINNER-TITTEL, EMMA! :D

Jeg var der da "valpen" til "Emma" ble Juniorverdensvinner, og jeg kan fortelle dere at det var ei som ble glad :o;)

Jeg har noen bilder av ei som sitter og omfavner hunden sin mens tårene renner...men vil ikke legge dem ut før ho er vel hjemme fra ferie, og har fått hennes tillatelse.

Forresten så kan ho sjøl legge dem ut hvis ho vil, siden bildene er sendt til henne.

"Valpen" ble sendt bort til 1.-plassen, og så vurderte dommeren hvem som skulle plasseres videre. Han var altså ikke i tvil om hvem han ville ha som nr 1 ! :o

Jeg knipset noen bilder i full fart, og så måtte jeg løpe bort til hannhund-ringen der Albin sto for tur til å bedømmes.

Jeg er veldig glad for at "Emma" nå har stått fram med rasen sin. Jeg har kjent henne i noen år, og ho er ei veldig trivelig jente med en kjempefin hund! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer til Sjantens oppdretter :D Fine Fia :o

http://www.ringblad.no/liv/article3657350.ece

Så moro med artikkel!

Fia er kjempeflott. Det var rundt 50 stk. som stilte i den klassen, og de 3 beste var norske. :P

(Bare for å pirke så heter ikke Fiona Nøklebyåsens Fiona da, hun er fra Sverige og heter Honey-Mix Fiona.)

Og grattis grattis grattis nok en gang til Emma og X'en med flott tittel! :o

Utrolig irriterende at jeg var inne i ringen med Albin da du ble plassert så jeg ikke fikk sett det..

Men mamma kom løpende og stilte seg bak dommerbordet og ropte til meg, midt under bedømmingen, at du og X'en hadde vunnet, hvorpå jeg jublet tilbake så både dommeren og ringsekretæren snudde seg for å se hva som foregikk. ;)

Veldig godt gjort å vinne en så stor klasse på en så stor utstilling!

Jeg er forresten glad for at du har stått fram, godt å ha flere som kan være med å skryte av bernerresultater. ;)

Av og til har det faktisk vert litt vanskelig å ikke rope ut at jeg vet hvem du er, når alle de andre har vert så innmarig nysgjerrige. ;)

Veldig festlig å høre hvilke raser folk har trodd du har hatt da! :P

Det var flere norske bernere som plasserte seg på ww:

Xkumle X-faktorer av Hiselfoss vant juniorklasse tispe og ble juniorverdensvinner 2008, og kullsøstra Xtra Xotic ble nr. 2.

I åpen klasse tispe ble Honey-Mix Fiona nr. 1 med cert, N uch Blanchneige av LeeArmand nr. 2 og N uch Tapre Trultemor av Hiselfoss nr. 3.

I veteranklasse tispe ble Siane nr. 4. Jeg tror også det var ei norsk tispe som ble nr. 3, men vet ikke hvem.

I juniorklasse hanne ble Tiviniro's Marco McMagic nr 3. I unghundklassen ble Vebjørn Viking av Hiselfoss nr 2. I championklasse hannhund ble en norsk berner plukket ut blant de 6 beste av 36 stk.

Det tror jeg var alt, bernerne gikk i 3 ringer og jeg stilte 3 hunder så det var ikke så lett å følge med på alt, men tror jeg har fått med det meste. Ellers var det veldig mange norske ck'er, teller fasktisk 20 i hodet, men er sikkert flere om jeg leter litt rundt!

Her er et par bilder av Emma og X'en, samt noen av de mange andre i juniorklassen. :P

gudrun2066.jpg

gudrun2059.jpg

Edit; Jeg har fått tillatelse til å legge ut bildene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Emma:

Her går jeg rundt og har hyggelige små konversasjoner med deg på ørten utstilllinger uten at du presenterer deg? <_<

Du sa vel en gang at du var på sonen, men ikke ville ut med hvem du var, men selv ikke da skinte den berømmelige lyspæren :rolleyes:

Jeg var vel også en av de som var overbevist om at du hadde et eller annet langhåra brukshund-dyr. At du hadde Berner var iallefall fjernt fra mine tanker.

Uansett- GRATULERER med tittel på valpen! Jeg synes vi er en del fra sonen som har fått tittelerte hunder nå. Noen med oversikt?

Her er forøvrig litt bildespam fra meg:

Spesialutstilingen:

Store klasser, lang ventetid må utnyttes, syntes Dennis som slokna totalt.

SBS_spesial_2008_dennis_liv.jpg

Mille blir BIS junior, og vinner ogå prestige konkurransen (man må inviteres for å få delta) Beste hode. Dette gjorde hun også på vår norske spesial.

SBS_spesial_2008_bis_junior.jpg

På color spesialen vant Dennis sin klasse, og ble 3 BHK, kun slått av 2 championer.

SBS_spesial_2008_color_dennis.jpg

Mille vant på denne utstillingen også sin klasse, og ble 2 BTK (HP er her lik en CK; og din "bilett" videre i konkurransen.)

SBS_spesial_2008_color_mille.jpg

Circuit:

Her kom også Loke, og slo godt fra seg med "Excellent" og BIM junior.

WW_show_and_circuit_loke_head.jpgWW_show_and_circuit_loke_gait.jpg

WW_show_and_circuit_loke.jpg

Utifra ganske store klasser blir Mille BIR junior, og Loke BIM junior.

WW_show_and_circuit_loke_mille.jpg

Mille vinner klassen sin. Litt moro var det at nr 2 og 3 også var norskeide. Nr 2 ble "Tasha" til Baroo inne på sonen her, og nr 3 ble June, Milles søster. Alle med "Excellent" selvsagt.

WW_show_and_circuit_mille_liv_wins_.jpg

Det var Svenska Spets Och Urhundklubben som arrangerte vår circuit, og vi kom derfor til "Den store ringen" med Mille, der alle spisshunder konkurrerte om BIS junior.

Utifra STOR og god konkurranse med hunder fra alle verdens land ble Mille lille BIS 2 Junior og fikk en sløyfe som var mye større en frøkna selv:

WW_show_and_circuit_mille_bis2.jpg

På WW utstillingen:

Vant som sagt Loke junior klassen og fikk tittelen JWW 08!

WW_show_and_circuit_loke_ww.jpg

June og Loke ble også stilt i "Beste par" (Hvilket var en stor utfordring med en høyløpsk tispe....)

WW_show_and_circuit_brace.jpg

Der de ble BIR brace:

WW_show_and_circuit_brace2.jpg

Både Mille, June og Dennis fikk også Excellent, men ble altså ikke plassert.

MASSE flere bilder på hjemmesiden for de som er interessert.

SBS_spesial_2008_color_mille.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona og Gullen; dere er jo bare for soete!

Og jeg BLE veldig, veldig glad - og overrasket - over tittelen.

Jeg jobber i hodet med en laaang blogg, som jeg kan linke til senere (naar den er skrevet, for eksempel...), men en ting som var veldig skummelt var at jeg mente det sto igjen flere enn de fire (fem?) som skal plasseres, saa jeg var bittelitt usikker paa om jeg ble sendt ut av ringen eller vant. En vesensforskjell, kan du si... Saa jeg turte ikke aa slippe meg loes, men saa klarte jeg ikke aa holde tilbake heller, ogsaa bare seg jeg sammen paa gulvet...

For jeg har en hund som er av en type og er i en alder hvor vi meget vel kan vinne - men ogsaa ryke paa hode og raeva ut. Hun er stilt syv ganger i junior - to ganger flat roed, to ganger HP, to ganger CK - og naa VV. Saa hun er ikke helt stabil, fordi hun er saa stor og skal komme paa plass i store kroppen sin, saa noen dager er hun rett og slett ikke pen, og hun har detaljfeil som enkelte kan kicke nok paa til aa sende oss ut med blaatt eller verre. Det er ikke sikkert hun er ferdig foer hun er tre-fire aar, det ligger ogsaa til linjene paa morssiden. Saa en seier paa VV var overhode ikke forventet.

Mona:

N.Dk.Uch. Sixtine ble nummer tre i veteranklassen - halvsoesteren til Siane, og det er ikke verst. Berneren har jo rykte paa seg for aa vaere en rase som doer tidlig, saa da er det jo hyggelig aa se at det finnes linjer som blir gamle.

Ellers ble Hiselfoss nummer to av seks oppdretterklasser, og BIS 3 parklasse har jeg jo allerede skrytt av. Da tror jeg vi har faatt med oss hoeydepunktene fra bernerringen!

Og nei, vi hadde ingen circuit.

Og siden jeg er sennenhundfantast:

Beste tispe i entlebucherringen ble Ace of Hearts av Bjerkhaug, fra Norges foerste entliskull. Og en ti aar gammel norsk grosser schweizer sennenhunddame fikk VVV-tittel - Mange Titler Nette Nikita av Bjerkhaug. Mener aa huske at grosser og entlis ogsaa hadde andre gode resultat, men dette var hoeydepunktene.

Yodel; neste gang vi sees skal jeg presentere meg skikkelig! :-)

Og jeg liker hvilebildet av Dennis - hundene maa jo faa vaere hunder, og slappe av.

Overraskende mange sto i ringen hele tiden, uansett hvor stor klassen er. Mulig det er mer vanlig nedover Europa? Jeg liker i hvert fall aa vaere en del paa utsiden, for aa la hunden hvile, gaa inn igjen noen hunder foer vi skal bedoemmes, slik at en uthvilt og shining hund kan staa i dommerens oeyekrok... Men saa deltar jeg jo gjerne i store klasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med artikkel!

Fia er kjempeflott. Det var rundt 50 stk. som stilte i den klassen, og de 3 beste var norske. :D

(Bare for å pirke så heter ikke Fiona Nøklebyåsens Fiona da, hun er fra Sverige og heter Honey-Mix Fiona.)

Journalister altså hehe :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Emma da?? :banana: Fremste på første bilde, eller?

Først på første og sist på siste!

Jeg så på resultatene til phalene at FREETAIN'S T.S.ALEXIANO ble nr.1 juniorhanne og jvv-08, FREETAINS T. S. ALEXIE ble nr.1 juniortispe og jvv-08, mens KÄTRAN DARK ANGEL ble nr. 2 juniortispe og beste junior? Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først på første og sist på siste!

Menmen, da har jeg jo stått i dokø ved siden av henne, på campingen *ler* Tro om ikke det var junioren du hadde med da. Flott berner du stod med hvertfall :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sikkert dobbeltpost, men alle resultatene er plutselig ikke der, kanskje de oppdaterer eller noe.

Salukien Charif til Tone her inne ble nr 4 i juniorklassen med exc :)¨

Edit igjen gitt;

Grattis til Benedicte med Memphis -Jww08 som vant juniorklassen :P

Edit igjen; Enda en hund til Tone overnevnt her, Whippet hannhunden hennes cert cacib og WW-08 :P

Norske hunder har det godt i sverige!

Hei

Ja det er utrolig gøy å være norsk på en verdens utstilling:) og Tusen takk for gratulasjon.

Ja min lille Rif'n (saluki Ain Zafir Charif) ble 4 junior vinner med Exc... og jeg er veldig fornøyd med det.. men dagen stoppet ikke der...

Først ut er sønnen til min Mike han går henn å blir Junior World Winner 08 og tilslutt 3 BEST IN SHOW JUNIOR den dagen og han er enda ikke 10 mnd!

Så er det MIKE's tur, han vinner åpen klasse, får CERT og tittel SUCH- CACIB og enda en tittel WW-08, min lille søtnos ble 2 år i januar.. jså nå er hans fulle navn N S UCH WW-08 Farytail's thFragrance o'Gold

BIR Whippet er Sandlines First Lady også norsk skal vite, som har samme far som min MIKE, så vi holdt det i familien hehehh Kjempe gratulerer til eiere kennel Xploring.

Ikke nok med det, det var en stor whippet spesial senere den uken, og min Joey Farytail's Wild'N Sweet blir BEST IN SHOW BRUKSHUND.. Nydelig handlet av min datter Chanett.

Slag ordet om at det er godt å være norsk i danmark.. ja den passer utmerket i sverige også synes nå jeg .

Gratulerer masse til alle dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt! Mener ikke å støte noen.

Det er jo galskap, valpen min er fem og en halv måned, jeg aner ikke hvordan hun ser ut i juli, men melde på og drømme om resultat gjør man jo... Og jeg VET om feil valpen har nå som vil være der i juli, og som dommeren kan trekke for. Men dommeren kan også si at det er ubetydelig... :rolleyes:

Men, noen må jo vinne disse titlene, og det blir i hvert fall ikke de som velger å sitte hjemme!

Se hva du sa i februar Emma! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott blogg! Men, jeg må le enda mer enn jeg gjorde da du røpet rasen din. For jeg har vært på hjemmesiden din før, faktisk! :ahappy:

Uten anelse om at du var du ;)

Hehe, det skumle ved å surfe, en detter innom ørten sider, linker seg videre, og noen ganger føler jeg at jeg må ha vært overalt på nettet, og at det ikke er flere sider å være innom.

Men takk for titten! Kom gjerne tilbake :hyper:

Se hva du sa i februar Emma! :)

Jeg sa så, og det stemte jo - jeg var ikke hjemme, og fikk tittelen! :D

Et par dager før verdensvinneren snakket jeg med oppdretter om den håpløse pelsen, og hun sa at jeg behøvde jo faktisk ikke å stille, om den var så ille. Ikke stille? Visst skulle jeg stille! Og etter et bad, føning og litt saks så ikke valpen så aller verst ut, tydeligvis... Hun ble heldigvis ikke nakennaken, det var både underull og dekkhår igjen. Jeg håper hun fortsetter å være en slik hund som ikke ser så veldig nedrøytet ut, selv om hun er det - for det blir så mye enklere å stille henne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det som er morsomt er at jeg har fundert meg grønn på hvem du var, for jeg hadde en følelse av at jeg visste en del ting om deg, når du nå outet dere selv så viste det seg jo at det stemte.. Lykke til med bamsemumsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...