Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - november


Mardina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er stevnesesongen (nesten) over for i år? Milo skal mest sannsynlig gå et til stevne om noen uker i håp om siste napp, da er han klar for klasse 3 neste år! Hvem i alle dager skulle trodd vi klarte

Hatt en finfin rallytrening med mine to idag! De var altså så høye og så gira? Utrolig gøy! Unghunden detter jo ut i ny og ne (oi se der? Fugl? Mmm mye lukter i vinden - vent hæ?! Et blad?)? Men ekstr

Vi begynte november med tredje helgen i Trenerutviklingskurset jeg går denne høsten. Er fjerde kurset i 2020. Så må være fornøyd med det mellom jobb og studier. Helg fire er det eksamen. Får mye skryt

Posted Images

Merker at unghunden i hus ikke har fått løpe fritt på andre områder enn den lille skogen i nabolaget ja? Sutring og mye tassing rundt omkring. Vi har hatt noen rolige dager, rett og slett for å øve seg på å kjede seg. Det er nemlig vanskelig når man bare er ett år gammel!

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

November. Ja, gråt og vådt på vestlandet - og om to uker blir jeg 32 ? Er ikke helt sikker på jeg er klar for det... Tuija er 7 måneder nå, fine jenta mi. Og like søt hun er like irriterende kan hun og være. 

Kender meg veldig igjen i det med sutring over rolige dager. Her blir det kombineret med ganske intens pjeffing... Håper hun vokser fra det igjen...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått og vått her også. Blir ikke tur i dag, og det virker det som Gira er glad for. Må tvinge henne ut for å gå på do, for hun snur i døra når hun skjønner at det regner ? Så da blir vi inne idag, siden ikke jeg heller har veldig lyst og ut i dette været. Har heller bakt kanel i svingene ?

Siste dag av ferien min idag. Så da er årets ferie brukt opp. Starter med kveld og natt i morgen. 

IMG_20201101_170117.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også vått og grått, men mamma og pappa tok med seg Salka på en god tur i en liten luke med oppholdsvær, mens jeg prøvde å få unna litt skolearbeid. Luksus å være nettstudent hjemme, får hjelp til både hundelufting og ferdig middag servert på bordet ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte november med tredje helgen i Trenerutviklingskurset jeg går denne høsten. Er fjerde kurset i 2020. Så må være fornøyd med det mellom jobb og studier. Helg fire er det eksamen. Får mye skryt av instruktørene og de andre deltakerne av Lapras. Må bare stoppe opp selv noen ganger og faktisk tenke at "Jo, den idioten på fire poter er egentlig veldig grei"? Han ble også 10 mnd sist uke. Fy som tiden går. Andre juledag har jeg en ettåring i hus? 

IMG_5995.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått juleturnusen. Jeg skal jobbe 24.desember, men jeg jobber bare til kl 16. Så da får jeg hvertfall vært med på selve julekvelden med familien ? Begynner å bli noen år siden jeg var med på tradisjonene på dagen nå, med nissen på låven og grøtspising hos bestemor. Men det blir vel sikkert ikke det samme i år det heller uansett, med tanke på covid... Ikke helt heldig å stue en haug med folk sammen i trange låver og leiligheter da. 

 

Gira har vært fin i pelsen i hele sommer. Men når vinterpelsen kommer så ser den ikke ut. Da får hun bare flekker her og der (ganske store også), flasser mer og pelsen er generelt tynn. Ikke noe som plager henne, sånn foruten at hun er frysepinn og hater genser. Men hun ser jo ikke spesielt pen ut. 

Endret av laikamor
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en finfin rallytrening med mine to idag! De var altså så høye og så gira? Utrolig gøy! Unghunden detter jo ut i ny og ne (oi se der? Fugl? Mmm mye lukter i vinden - vent hæ?! Et blad?)? Men ekstremt lite snusing idag og han er veldig lett å få ut av transen om han befinner seg et annet sted i unghund-hjernen. Jeg har ikke sett Milo så høy på lenge, så det var også interessant å finne utav hvordan jeg må jobbe han ned?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da korona kom i mars så var det etterhvert mange som kjøpte seg hund. Og jeg må si at i disse tider er jeg utrolig glad for at jeg har mine to ❤️ Og jeg kan skjønne at folk ønsket seg en turkamerat/kosedyr/et nytt familiemedlem i en ellers så trist hverdag.

Vi er snart på tur ut. Det gjør ikke noe at været ikke er så flott. Tur er tur likevel :dog_running:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker november, særlig denne nov. Har vært mildt og nydelig vær.

Jeg er også utrolig glad jeg har Prima i disse tider, når vi holder oss hjemme, og går tur på tidspunkt vi håper ikke andre er på tur:)

I dag blir en rolig dag. Hadde en knall dag i går med lp trening og nosework og lang tur. Snart er det advent og julekalender:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er stevnesesongen (nesten) over for i år? Milo skal mest sannsynlig gå et til stevne om noen uker i håp om siste napp, da er han klar for klasse 3 neste år! Hvem i alle dager skulle trodd vi klarte dette når vi debuterte i RL i Januar og har x antall disk på merittlisten? Atlas skal gjøres klar til kl 2 neste år og gud som jeg gleder meg! 

F7AF9E43-4434-4DCB-ADAC-E7A2FD1F3A85.jpeg

3A8072A7-6328-44AD-A51B-3311602E6511.jpeg

Endret av Miloficent
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine gutter du har @Miloficent ?

Vi skal på vårt første arrangement i hundeklubben i dag, gleder meg! ?Er ukentlige mandagstreninger i hallen med fokus på hverdagslydighet sånn jeg har forstått det, men vi skal øve mest på ro og kontakt innedørs med flere andre hunder rundt oss, dét er vi ikke så vant til. Blir gøy å treffe nye folk og hunder, selv om man selvfølgelig må holde ekstra god avstand og minske kontakt i disse dager! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har positiv erfaring med bruk av tørket bringebærblader mot innbilt svangerskap hos tisper?

Eller som vet om noen som har positiv erfaring?

Jeg vet om noen som trodde det hadde en god virkning, men de tok vist feil (virkningen var ikke så stor som de håpet på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med renovering av stue. Har holdt på en stund, og det går veldig sakte fremover. Likevel har jeg nå begynt å vurdere om jeg skal male badet ? Det skal totalrenovert det også, men det blir nok hvertfall et par år til, må spare litt først. Det er litt panel, som sammen med taket allerede er malt hvitt. Resten er sånn gammal våtromstapet. Lyseblå med noe mønster. Og gulvet er gult belegg. Men kjenner jeg er veldig usikker på hvordan resultatet evt ville blitt. 

Og inni dusjen regner jeg med det ikke er vits å male.. Der er det noen plater på veggen, og det samme gule gulvbelegg. Men det er avdelt med dusjdøren da, så det er jo et naturlig skille der. Men det blir kanskje veldig rart å male alt utenfor det. Aner ikke hvilke farger jeg ville valgt heller.. Synes det er fint med litt farge, og ikke bare hvitt og grått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kommer til å ta over moderatorstafettpinnen? Synes det er litt trist at det har dabbet så veldig av med aktivitet her inne. Ikke at jeg er superaktiv selv, heller (livet har krevd sitt siste året!), men har satt så pris på å lese, suge til meg kunnskap og følge alle diskusjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Er det noen som kommer til å ta over moderatorstafettpinnen? Synes det er litt trist at det har dabbet så veldig av med aktivitet her inne. Ikke at jeg er superaktiv selv, heller (livet har krevd sitt siste året!), men har satt så pris på å lese, suge til meg kunnskap og følge alle diskusjoner. 

Håper noen er villig, slik at det igjen kan bli stor aktivitet på denne siden. Jeg liker å lese gamle tips, råd og informasjon. Fant nettopp en veldig bra oppskrift til hvordan lære inn neseprøve :banana:   
 

Men selv er jeg ikke interessert i å bli moderator :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Rufs said:

Håper noen er villig, slik at det igjen kan bli stor aktivitet på denne siden. Jeg liker å lese gamle tips, råd og informasjon. Fant nettopp en veldig bra oppskrift til hvordan lære inn neseprøve :banana:   
 

Men selv er jeg ikke interessert i å bli moderator :shifty:

Nei, for min del tror jeg rett og slett ikke tiden strekker til (selv om jeg ser for meg at det ikke er så innmari mye å gjøre i rollen som moderator akkurat  nå!). Men dumt hvis eierne også har trukket seg helt ut? Usikker på hva det betyr for forumets fremtid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...