Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
40 minutter siden, mokken skrev:

Easy up teltet vårt knakk i vinden forrige helg. Tror det varte i knappe 2 år om jeg ikke husker feil. Neste tror jeg blir quechua, ingen stenger som kan knekke :P

Bare pass på de klaffene over inngangen. Var flere slike telt som ble tatt av vinden på agilityuken :P 

@Debbie Jeg fikk låne et telt fra hund i huset (altså ikke fra de, men den type telt) på agilitystevne som varte i en uke. Superfornøyd, og blir å kjøpe det samme selv senere. Lett å sette opp, og hadde god plass til tre hundebur, hundeutstyr og flere stoler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

1 time siden, Stine skrev:

Trym får vente med tur til ettetpå, kan ikke bruke opp turkvota så tidlig på dagen :lol:

Jeg kjenner meg så igjen! I løpet av under 2 mnd har jeg gått fra å ha en sprek eldre hund som var med på gode fjell- og skiturer til å få en gammel hund som tydelig har smerter og plages av artrose/forkalkningene i spesielt albuene :( Nå har vi soset litt rundt i skogen her, og hun har fått nok for ei stund. Jeg savner å gå timesvis i fjellet på søndager (og det tror jeg snuppa også gjør)...

Vi skal treffe ei venninne og grille i fjæra om noen timer, da, så jeg får jo lagt inn en del opplevelser i løpet av dagen. Men helga blir liksom ikke helt riktig uten skikkelig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen over er hjemme og har begge ungene hos seg. Det er gråvær, så de er bare inne. Uno har gått og lagt seg under senga vår, for det dunker og smeller i taket vårt jevnt over og vi kan fint høre dem rope til hverandre. For de ungene snakker ikke, de roper. Jeg gikk på do med åpen dør isted, for om døra er lukket står den og vibrerer i karmen...

Fine søndagen sin det. 

Edit: det smalt det såpass at Uno kom frem for å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Snart er frokosten ferdig :D Pannekaker med løvetannsirup, bacon, eggerøre og litt grønnsaker:drool: Gleder meg!

 

Faktisk :D 

Hatt et lite besøk at schnauzerkjenning som hadde noen timer å slå ihjel før flyet hjem. Koselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mona skrev:

Jeg kjenner meg så igjen! I løpet av under 2 mnd har jeg gått fra å ha en sprek eldre hund som var med på gode fjell- og skiturer til å få en gammel hund som tydelig har smerter og plages av artrose/forkalkningene i spesielt albuene :( Nå har vi soset litt rundt i skogen her, og hun har fått nok for ei stund. Jeg savner å gå timesvis i fjellet på søndager (og det tror jeg snuppa også gjør)...

Vi skal treffe ei venninne og grille i fjæra om noen timer, da, så jeg får jo lagt inn en del opplevelser i løpet av dagen. Men helga blir liksom ikke helt riktig uten skikkelig tur.

Æsj, det er så kjedelig når de begynner å bli gamle og ikke orker så mye som før :hug:

Trym har fått tur allerede alikevel, er jo meldt sinnsykt mye regn så da gjorde vi oss ferdig før det kommer. Om det kommer da, skulle vært her nå :sleep:

Kom på at det er normalt å gi nabounga litt når de konfirmerer seg, så jeg stakk en tur på butikken og kjøpte kort, så nå henger det kort med 200 kr inni på døra dems, også har jeg hengt ut flagget :D Vaska gulv har jeg gjort og, nå har jeg liksom ikke flere punkt på lista mi, så da sitter jeg her da med enda en nytrakta kanne med kaffe...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i allverden klarte jeg meg uten robotstøvsuger? :wub: Nå fikser den kjøkkengulvet mens jeg sitter i sofaen med kaffen min og smågodt (helg!) og barnet (og jeg) leker med fantorangenappen på paden. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Æsj... liker ikke slike oppdateringer.... nå skulle det liksom bare være rosa bobler og fryd og gammen, sant? *klem*

Jeg tror at den dagen ting er rosa bobler og fryd og gammen, så kommer jeg til å bli super-stressa :lol: Det finnes verre ting enn å være oppe et par ganger om natta da. Å ikke få sove i det hele tatt f.eks.. Eller å sove hele tiden :) 

3 timer siden, Siri skrev:

Fine gullunger det :ahappy: Willy hadde ikke mot nok til å gå ut til avstandsfiguranten, han heller, da han gikk, men det har da blitt en grei kar av ham like vel :lol: 

Jada, men du veit, vi må alltid pirke på noe :lol: Pappa, som var med på MH for første gang i går, skjønte ikke helt poenget med avstandsfiguranten og hvorfor de måtte helt bort da, kombinert med hunder som er litt selektive på innkalling, det var liksom en oppskrift på bikkjer som stikker av. Det er fordeler og ulemper med alt :aww::lol: 

3 timer siden, Siri skrev:

Og apropos... Willy er 8 år i dag!!!! Hurra for guttungen :D. Tenk at han er veteran nå... :o 
Men jeg er faktisk mektig imponert av ham må jeg si. Yasmine har løpetid, og er på dag 11 i dag og byr seg fram som DEN floksa - og det er null stress. Nå ligger de i sofaen sammen med meg her og sover, ikke noe mas og styr :wub:

Wee! Gratulerer med dagen, Willy! :flowers: 
Flink gutt han, har vel lært seg å beherske seg litt på 8 år da, kanskje? :lol: 

2 timer siden, Raksha skrev:

De lakristrollene til @2ne høres veldig kule ut :wub: 

Jeg syns jo de er ganske kule, men jeg er nok ikke helt objektiv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stine skrev:

Æsj, det er så kjedelig når de begynner å bli gamle og ikke orker så mye som før :hug:

Vi skal prøve en ganske ny type behandling om ei uke - acp, som går ut på at blod tas ut av hunden, behandles (sentrifugeres) og behandlet blodplasma sprøytes inn i de vonde leddene. Veterinæren sier det kan ha veldig god effekt, så jeg krysser fingrene for at hun blir bedre og kan være med på lettere fjellturer i sommer og høst. For hun VIL veldig gjerne gå turer. 

Ski- og toppturer tror jeg nok det er slutt på...

Red: Vi koser oss i hagen da (ja, platten må males :icon_redface:). Jeg har tatt med en myk seng ned til skrulla, og hun kan ligge i gresset. Likevel insisterer hun på de harde plankene :icon_confused:

 

DSC_0389.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mona skrev:

Vi skal prøve en ganske ny type behandling om ei uke - acp, som går ut på at blod tas ut av hunden, behandles (sentrifugeres) og behandlet blodplasma sprøytes inn i de vonde leddene. Veterinæren sier det kan ha veldig god effekt, så jeg krysser fingrene for at hun blir bedre og kan være med på lettere fjellturer i sommer og høst. For hun VIL veldig gjerne gå turer. 

Ski- og toppturer tror jeg nok det er slutt på...

Red: Vi koser oss i hagen da (ja, platten må males :icon_redface:). Jeg har tatt med en myk seng ned til skrulla, og hun kan ligge i gresset. Likevel insisterer hun på de harde plankene :icon_confused:

 

DSC_0389.JPG

Noe lignende gjorde vi med øyeproblemene til Trym, dryppet øyet hans med sentrifugert blod. Funket ikke på han, men ingenting funket :P

Krysser fingrene for at det funker for Mona og at hun kan være med på fjellturer! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rora skrev:

Å vaske huset er ikke så morsomt for en 18åring.. Jaja, hva gjør man vel ikke for pengene som skal gå til valp! :ermm:

Ikke for en 32åring heller. Ikke får jeg penger for det som jeg kan bruke på valp engang :aww: 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mona skrev:

Jeg kjenner meg så igjen! I løpet av under 2 mnd har jeg gått fra å ha en sprek eldre hund som var med på gode fjell- og skiturer til å få en gammel hund som tydelig har smerter og plages av artrose/forkalkningene i spesielt albuene :( Nå har vi soset litt rundt i skogen her, og hun har fått nok for ei stund. Jeg savner å gå timesvis i fjellet på søndager (og det tror jeg snuppa også gjør)...

Vi skal treffe ei venninne og grille i fjæra om noen timer, da, så jeg får jo lagt inn en del opplevelser i løpet av dagen. Men helga blir liksom ikke helt riktig uten skikkelig tur.

Det må være litt av en overgang det der, og jeg gruer meg til Felix ikke lenger synes det er stas å være med på lange turer. Han blir 9 i sommer og er for tida i god form, men man vet jo aldri hvor lenge de holder seg sånn når alderen begynner å sette inn :hmm: Håper behandlinga hjelper! 

Jeg og samboern tok en rolig, flat tur i regnet. Perfekt på en søndag med skitvær og småtrøtt matmor. Det føles som om jeg kunne sovet hele dagen! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mona skrev:

Jeg kjenner meg så igjen! I løpet av under 2 mnd har jeg gått fra å ha en sprek eldre hund som var med på gode fjell- og skiturer til å få en gammel hund som tydelig har smerter og plages av artrose/forkalkningene i spesielt albuene :( Nå har vi soset litt rundt i skogen her, og hun har fått nok for ei stund. Jeg savner å gå timesvis i fjellet på søndager (og det tror jeg snuppa også gjør)...

Vi skal treffe ei venninne og grille i fjæra om noen timer, da, så jeg får jo lagt inn en del opplevelser i løpet av dagen. Men helga blir liksom ikke helt riktig uten skikkelig tur.

:hug: 

1 time siden, Line skrev:

Faktisk :D 

Hatt et lite besøk at schnauzerkjenning som hadde noen timer å slå ihjel før flyet hjem. Koselig :) 

Jepp :D Bør prøves! Er utsøkt på pannekaker og som tilbehør til ost og kjeks :D 

Vi har laget vårt selv, vet ikke om man får kjøpt i butikken.

6 minutter siden, Rora skrev:

Å vaske huset er ikke så morsomt for en 18åring.. Jaja, hva gjør man vel ikke for pengene som skal gå til valp! :ermm:

Ikke for en 24 åring heller :aww: Jeg får heller ikke penger jeg kan bruke på valp, da må jeg vaske noen andre sitt gulv og det vil jeg ikke:aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snoffe skrev:

Jepp :D Bør prøves! Er utsøkt på pannekaker og som tilbehør til ost og kjeks :D 

Vi har laget vårt selv, vet ikke om man får kjøpt i butikken.

Og jeg var sikker på at det var en autocorrect for lønnesirup som slo inn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rora skrev: Å vaske huset er ikke så morsomt for en 18åring.. Jaja, hva gjør man vel ikke for pengene som skal gå til valp! :ermm:

Ikke for en 32åring heller. Ikke får jeg penger for det som jeg kan bruke på valp engang :aww: 

 

Hadde det bare vært så vel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og steker i sola mens jeg koser meg med pensum som faktisk er kjempe interessant :) Bikkja ligger våt i skyggen. Hun fikk svømme i elva rett nedenfor her og underholdt alle kajakkpadlerne med å avlevere pinner til dem som stoppet opp for å se på en svømmende hund [emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg gjort en god del av alle de tingene jeg skulle gjøre i løpet av helga, men det var da så mange sånne ting! Enda har jeg ikke kommet igang med støvsuging. 

Fryktelig mange slike! Alltid!

Jeg skulle bare sette meg ned med en kaffekopp, er komatøs i dag - værsyk og blæh. Men så skulle jeg bare inn på vaskerommet for å hente noe å ha klæra vi skal beholde av de vi fikk i går, og da måtte jeg jo tømme den da, så da måtte jeg sette på en klesvask, så skulle jeg bare putte de vi skal ha i det vaskenettet da, og sette på vaskerommet, men da måtte jeg jo legge de andre i en pose, og skoa i en annen pose, og når det var gjort så måtte jeg bråplanlegge middag, og så hadde saltet tørka etter søl på gulvteppet, så da måtte bare roboten få seg en rundet der for å ta opp det... og vips har jeg glemt hele kaffen :o  NÅ! 

 

Men hey, barnet har blitt venn med roboten! Fra å stå gråtende og skjelvende i et hjørne bare jeg snakker om den, til å si at "mamma kan bruke støvsugern!"  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...