Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet
6 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg skal nå ta et langt varmt bad i er digert badekar :aww:

Hater deg!! :poke:

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet
29 minutter siden, Krutsi skrev:

Man pruter! Hent inn tilbud fra forskjellige banker og vær åpen med at man gjør det.. Bankene tjener jo på å ha kunder, så mange er gjerne med på en slik runde er min erfaring.. Ellers er fagforeninger og slikt kjekt da..

Er ikke sånt vanlig? :P 

Pff.. Kan du ikke bare fikse et valpekull til å betale med da? 

Skulle gjerne gjort det! Men hunder trenger visst livmor til sånt :P

Koselig å se at traneparet er tilbake, bortsett fra skrikinga dems da...

• Like 1
Skrevet

Åh! @Raksha @Perfect Image Jeg drømte om dere i natt! :lol: Jeg var på besøk hos PI, og så skulle jeg vaske vindfanget hennes mens hundene løp ute i en snøborg-innhegning, og så kom Bonden og Rak med Ida, og vi skulle reise til dere for å se en skikkelig, ordentlig ekkel og fæl og blodig og gørrete skrekkfilm som jeg ikke hadde lyst til å se i det hele tatt. :aww: Men på vei til dere var det veldig, veldig pent, vi måtte gjennom ei lita bygd som lå på toppen av et fjell med helt fantastisk utsikt, mens Rak fortalte meg at det vanligvis tok 60 timer å reise fra PI til dem, så det var bare å smøre seg med tålmodighet... :ermm::lol: 

• Like 1
Skrevet
Åh! @Raksha @Perfect Image Jeg drømte om dere i natt! [emoji38] Jeg var på besøk hos PI, og så skulle jeg vaske vindfanget hennes mens hundene løp ute i en snøborg-innhegning, og så kom Bonden og Rak med Ida, og vi skulle reise til dere for å se en skikkelig, ordentlig ekkel og fæl og blodig og gørrete skrekkfilm som jeg ikke hadde lyst til å se i det hele tatt. :aww: Men på vei til dere var det veldig, veldig pent, vi måtte gjennom ei lita bygd som lå på toppen av et fjell med helt fantastisk utsikt, mens Rak fortalte meg at det vanligvis tok 60 timer å reise fra PI til dem, så det var bare å smøre seg med tålmodighet... :ermm:[emoji38] 

[emoji38] [emoji38] Du er velkommen for å vaske da :aww:

• Like 1
Skrevet

Gud bedre så teit Uno er når vi møter andre hunder... skulle tro han aldri så andre liksom, bare helt tulling og skal leke og trekker i selen som en real husky... Bare spinnvill og intens. Jeg blir så flau, de må jo tro vi ikke prøver å oppdra ham i det hele tatt :icon_redface:

Skrevet
Akkurat nå, Malinka skrev:

Sant huset rydder og vasker seg selv hvis jeg drikker litt mer vin?? :vin:

Det er helt riktig.

• Like 5
Guest Klematis
Skrevet

Haha. I dag har jeg vært på besøksrunde hos allergikere og siden hundene ikke kan sitte i sola i bilen så måtte jeg låne garasjen deres. Søs måtte parkere ute,så jeg fikk stå på deres plass inne?? 

Dessuten har jeg vært en tur i den splitter nye 25 millioner funkisvillaen til et vennepar og du og du for en standard. Nå liker jeg best laftehus og gamle ting,men det er jo enormt og utrolig flott. Garasjen deres er større enn hele huset mitt. Helt vanlige flinke handy folk med helt normale jobber som har gjort det svært godt. Unner dem det! 

Skrevet
16 minutter siden, Malinka skrev:

Sant huset rydder og vasker seg selv hvis jeg drikker litt mer vin?? :vin:

Du bryr deg i hvert fall mindre om at det ikke er ryddet og vasket... :aww:  

• Like 2
Skrevet
13 minutter siden, Justisia skrev:

Det er helt riktig.

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Du bryr deg i hvert fall mindre om at det ikke er ryddet og vasket... :aww:  

Problemet er i hvert fall utsatt til i morgen :aww::D 

• Like 2
Skrevet

Gratulerer med jobb @HeleneFS! 

Grattis med sphynx Caroline. De jeg har møtt har vært herlige katter,  selv om jeg foretrekker med pels :) 

Penger er teite greier når man ikke har nok av de Stine,  vet godt hvordan det er. Men klager ikke, er bare ikke like rik på kroner som enkelte andre.

Kjærestemannen min har forøvrig heller ingen tidligere seriøse forhold bak seg, men han er veldig omsorgsfull, snill, omtenksom, ingår kompromiss der det trengs osv.  Kjempefornøyd med ham :wub:  han var 28 når vi møttes. Men nå var ikke jeg noen forholdsekspert heller, med en heller dårlig erfaring som endte 12 år før vi møttes. 

Bare 3t til jeg er hjemme.  Er på jobb nå, men dro på skolen kl 6 i dag, noe som var befriende seint. 

Skrevet
2 timer siden, Caroline skrev:

Jeg klarte ikke dy meg, så i dag ble denne her med meg hjem :wub:
12719451_10156726178115641_6029891230503

Det var lurt, den hadde sikkert frøset ihjel ute :P 

• Like 3
Guest Jonna
Skrevet
2 timer siden, Caroline skrev:

Jeg klarte ikke dy meg, så i dag ble denne her med meg hjem :wub:
12719451_10156726178115641_6029891230503

Nice! Men du trengte ikke investere i den karden altså!

Skrevet

Sunket sammen i sofaen med snask og vin :D ble en grei tur på pelsvesenet og meg i solen og litt rask trening i hallen etterpå. Han har virkelig blitt flink på å plukke opp apporten nå altså! 

• Like 1
Skrevet

Så sliten...

Uno makulerer leker raskere enn jeg finner penger til å erstatte dem. Håper han ikke rakk å spise noe stuffing.

Skrevet
5 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har samlet inn 22 arbeidsbøker. Rundt hundre oppgaver som skal rettes pr bok. Kan noen ta livet av meg?

Beklager men jeg klarer ikke å ta livet av deg. For hva ville sonen vært uten dine gilde formuleringer, so hang in there.

Men det hadde vært gøy å myrde noen en gang, hvis jeg kom unna da. 

Jeg har hatt en utrolig knall dag i dag, Prima har lekt fotomodell, lp hund, ipohund og gærning.

12931090_10156760237755174_4706767864466

• Like 2
Skrevet
1 time siden, Tinkie skrev:

Åh! @Raksha @Perfect Image Jeg drømte om dere i natt! :lol: Jeg var på besøk hos PI, og så skulle jeg vaske vindfanget hennes mens hundene løp ute i en snøborg-innhegning, og så kom Bonden og Rak med Ida, og vi skulle reise til dere for å se en skikkelig, ordentlig ekkel og fæl og blodig og gørrete skrekkfilm som jeg ikke hadde lyst til å se i det hele tatt. :aww: Men på vei til dere var det veldig, veldig pent, vi måtte gjennom ei lita bygd som lå på toppen av et fjell med helt fantastisk utsikt, mens Rak fortalte meg at det vanligvis tok 60 timer å reise fra PI til dem, så det var bare å smøre seg med tålmodighet... :ermm::lol: 

:lol: Du kan godt å vaske her og istede for å se skrekkfilm :D  Og riktig så i gokk bor hverken PI eller vi, at det tar 60 timer :o:lol: Heldigvis!

• Like 1
Skrevet
44 minutter siden, Turb skrev:

Det var lurt, den hadde sikkert frøset ihjel ute :P 

Ja, stakkars pusi som lå forlatt i en hagestol :(

43 minutter siden, JeanetteH skrev:

Nice! Men du trengte ikke investere i den karden altså!

Oi shit, det har du rett i! :o Bomkjøp altså. Får donere den til Siri eller andre trengende :P Du har vel kjøpt deg ny.

Skrevet
30 minutter siden, Pixie skrev:

Uno makulerer leker raskere enn jeg finner penger til å erstatte dem. Håper han ikke rakk å spise noe stuffing.

Kan han hi Nemi litt  av den evnen der? Minus å spise stuffingen da.. hun har ikke ødelagt første leken hun fikk engang :blink: har jo aldri unnskyldning til å kjøpe nye leker:teehe:

Skrevet
Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Kan han hi Nemi litt  av den evnen der? Minus å spise stuffingen da.. hun har ikke ødelagt første leken hun fikk engang :blink: har jo aldri unnskyldning til å kjøpe nye leker:teehe:

Jeg har et skap fullt i leker jeg skal prøve å reparere når jeg finner ork. Den siste han rev hull i nå var en sånn med forsterka sømmer for røff lek...

Skrevet
1 time siden, Stine skrev:

Skulle gjerne gjort det! Men hunder trenger visst livmor til sånt :P

Koselig å se at traneparet er tilbake, bortsett fra skrikinga dems da...

Hmm.. Da må du finne bare noen som er interessert å bruke Trymmelymmen og selge noen sæddråper :aww: 

2 minutter siden, Stine skrev:

Det var bare tull det med Tuva altså :icon_redface:

Tror ingen trodde deg lell :lol: 

Guest Jonna
Skrevet
5 minutter siden, Caroline skrev:

Ja, stakkars pusi som lå forlatt i en hagestol :(

Oi shit, det har du rett i! :o Bomkjøp altså. Får donere den til Siri eller andre trengende :P Du har vel kjøpt deg ny.

:lol: ja faktisk! Og den gamle har ikke dukket opp. 

Når jeg tenker meg om: hvor er den nye??

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...