Valpegjengen 2017 og 2018 og 2019

122 innlegg i emnet

You and me both! :D 

hihihi. 

Spennende at våre er ca like gamle. Blir moro å følge lillejenta di :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja i 2017-19 er Såga 3-5 år (født 2014) så skal hun ha noen kull bør hun vel få et i dette tidsrommet. Planen var 2017, men så vet jeg ikke helt hva det blir til pga faktorer som ikke har med henne å gjøre. Jeg vil jo helst ha mulighet til å beholde noe om jeg skal ha et kull på henne, spesielt dersom det blir tiltenkt kombinasjon.

Stjerne får muligens et kull om hun er duganes nok, og det samme med Beringia. Men det er altfor tidlig å si. Ellers har jeg pr i dag ikke noen planer om noen "utenfra" i de kommende årene (unntatt kanskje i 2016).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
host. siberian. host

Du og hundene dine gjør en god jobb med å reklamere for rasen ihvertfall! Det samme gjør naboene mine her med sine 7 sibber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alt går som jeg ønsker, så blir det valp her også i løpet av de neste 3-4 åra. Sånn det ser ut i dag, så blir det en Finsk Lapphund, antakelig tispe. Så får tiden vise om det faktisk blir sånn ;)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

emoji1.pngemoji1.png Du og hundene dine gjør en god jobb med å reklamere for rasen ihvertfall! Det samme gjør naboene mine her med sine 7 sibber.

jeg er sikker på at du trenger en siberian husky hanhund. helt sikker. hehe :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Blir nok ikke før 2018-19. Om det blir maskot eller en AK vil tiden vise :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper 2017 blir året for min del, da er nåværende 4 år og matmor har forhåpentligvis lappen og en plan med livet :)

Rase er enda ikke bestemt, tror det kommer litt ann på kombinasjonene. Jeg har noen hunder i sikte, noen har kull nå som forhåpentligvis får testet seg litt før eventuelt et kull jeg kan hoppe på. Det blir tispe uansett.

Per nå står border collie øverst, etterfulgt av kelpie. Den siste tiden har også ønsket om en brun mellompuddel vist seg, men det tror jeg blir litt med drømmen. Per nå er jaktgolden utelukket, men det kan jo hende det dukker opp noe morsomt der også :)

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hihihi. 

Spennende at våre er ca like gamle. Blir moro å følge lillejenta di :wub:

Ja, det kan bli veldig kult! Satser på vi ikke velger samme hann da! :D 
Både jeg og mannen sniker veldig på dine! Vi har veldig jevngamle hunder i samme kjønn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jeg er sikker på at du trenger en siberian husky hanhund. helt sikker. hehe  

Ikke gjør det så vanskelig da!

Da sier vi: innen 2019 blir det høyst sannsynlig en polarhund til her, og da trolig en hannhund!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alt går etter planen blir det også valp på meg en gang mellom 2018 og 2020. Da har jeg forhåpentligvis flyttet ut, er godt i gang med studiene og har lappen i boks. Jeg driver og vingler fram og tilbake mellom en del forskjellige raser, og jeg er enda ikke sikker på hva jeg vil med hundeholdet mitt fremover, heldigvis har jeg noen år til å bestemme meg på. :) Har sett litt rundt på oppdrettere på de aktuelle rasene og har funnet en del interessante!

Håper de neste årene går raskt!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som planlegger mange år frem i tid! Jeg drømmer om greyhound rundt 2020-2022 kanskje. Kanskje før, kanskje etter. Mye som skal klaffe og være i orden før det skjer, og om det blir mens Nemi lever er et godt spørsmål. Jeg aner jo ikke engang hva jeg skal utdanne meg som, så først må utdanningsplaner komme i boks, og dermed må økonomi og boforhold være i orden. Ugh, mye som må planlegges. Hjelper ikke at jeg er valpesyk allerede nå. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2017 eller 2018. Rase, kjønn, oppdretter og tispe er bestemt. Mangler bare hannhund ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du skal gå for Riesen, jeg da :D

Jeg har skikkelig lyst på riesen fra litt brukbare linjer. Ikke umulig at det blir neste, neste hund :D Har begynt å snuse litt på linjer og oppdrettere så får vi se :D 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere oppdrettere har planene klare om to-tre-fire år frem i tid om hvem som skal på date? Når bør jeg da ta kontakt med oppdretter og holde av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere oppdrettere har planene klare om to-tre-fire år frem i tid om hvem som skal på date? Når bør jeg da ta kontakt med oppdretter og holde av?

noen har det, andre ikke. Men uansett så er det mye uforutsett som kan skje på et par år så det vil jo uansett ikke være noe sikkert, bare planer og ønsker. Det er nok i tidligste laget å booke valp et par år i forveien, men det man kan gjøre er jo å ta kontakt for å bli kjent med oppdretter og fortelle at man ønsker hund etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg med diverse oppdrettere, og kommet i kontakt med folk som har gode hunder de skal ha valper på. Satser på å holde kontakten og hilse på hundene med jevne mellomrom for å vise interesse og for å bli en "attraktiv" valpekjøper :) Blir valp på meg i 2017 eller 2018 hvis alt faller på plass :)

Endret av puddellover
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg med diverse oppdrettere, og kommet i kontakt med folk som har gode hunder de skal ha valper på. Satser på å holde kontakten og hilse på hundene med jevne mellomrom for å vise interesse og for å bli en "attraktiv" valpekjøper :) Blir valp på meg i 2017 eller 2018 hvis alt faller på plass :)

DET liker jeg :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg passer kanskje ikke helt inn her siden jeg mest håper å få valp allerede i 2016. Samtidig er det en del som skal på plass først, som økonomien. Vi har råd til å ha to hunder, men spørsmålet om vi har råa til å kjøpe hunden da. Vi har nok det, men vi ønsker å prioritere å betale ned lån til foreldrene våre som nettopp har hjulpet oss med depositum, første husleie osv. Også må vi såklart spørre husverten om det er greit at vi har to :) Blir det ikke til våren såå passer jeg nok bedre inn i denne tråden. 

Har to raser jeg funderer på. Ene rasen har jeg bestemt meg for oppdretter, den andre rasen har jeg kontakt med en oppdretter som virker veldig ærlig og grei. Så må egentlig bare få besøkt de og bli mer kjent med rasene :) 

@maysofie skrev ikke du nettopp at du ville ha jaktgolden? Hvorfor har du gått bort fra rasen? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@maysofie skrev ikke du nettopp at du ville ha jaktgolden? Hvorfor har du gått bort fra rasen? :) 

Jeg sto faktisk på valpeliste til våren for en stund siden! Jeg har tygd på det lenge, der er så mye ved rasen jeg absolutt elsker, men så er det også en type energi jeg ikke er helt komfortabel med. Samtidig er energien også noe jeg elsker, men har vell innsett akkurat nå at det er noe jeg ikke vil ta inn i hus på fast basis (det kan ha litt med at jeg er inni en vanskelig periode selv). Jeg vil heller ikke gi opp dette med gjeting med det samme, det egner ikke en apportør seg til. Men jeg vet ikke, det er nesten to år frem i tid, men per nå er jeg avskrevet :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sto faktisk på valpeliste til våren for en stund siden! Jeg har tygd på det lenge, der er så mye ved rasen jeg absolutt elsker, men så er det også en type energi jeg ikke er helt komfortabel med. Samtidig er energien også noe jeg elsker, men har vell innsett akkurat nå at det er noe jeg ikke vil ta inn i hus på fast basis (det kan ha litt med at jeg er inni en vanskelig periode selv). Jeg vil heller ikke gi opp dette med gjeting med det samme, det egner ikke en apportør seg til. Men jeg vet ikke, det er nesten to år frem i tid, men per nå er jeg avskrevet :) 

åå, jeg skjønner. Er jo noe som skal være hos deg i mange mange år, så greit å kjenne litt på det ja :) håper iallefall ting går seg til for deg, og at du finner den riktige rasen :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle helst hatt valp i går kjenner jeg. Har så vanvittig klart bilde av meg selv med en blå collie valp. (Selvom jeg syntes merle er dritvanskelig, sjeldent jeg ser noen som er smashing pene, men de som er det er jo til å falle fullstendig for) Vil ha hund som kan bli med på ridetur! Og som gidder repetisjoner i treningen. :P Har i utgangspunktet ikke imot dekkenhund heller, men er noe dritt å drive å bekymre seg for om han er kald eller ei, når han begynner å skjelve har det liksom gått for langt. Burde i utgangspuntet holde ham varm mtp ryggen. Ser for meg at langpelsa hund er mye greiere der, selvom det blir mer stell og slikt med langhåret hund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tider skulle jeg ønske at jeg hadde en ny valp i går, men heldigvis tar jeg til fornuft og tenker at det passer faktisk ikke akkurat NÅ og Luiz trenger masse trening - og jeg vil bruke masse tid på han. Han er ikke på det nivået jeg ønsker før jeg får en hund til.

Men innen de neste 3 årene, vil vel si 2018? Da håper jeg det er en ny valp i leiligheten! Raser varierer litt, men det aller mest smarte er en sheltie. Selv hvor "kjedelig" jeg føler det er. En liten kelpie hadde heller ikke vært feil. Det kan hende jeg interesserer meg mer for large hunder innenfor Agility, men det har ikke skjedd enda. Flere bruksraser jeg kunne tenke meg senere, og som kunne ha passet livsstilen min på nåværende tidspunkt.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper på en egenprodusert valp etter min whippet Kiwi om et par år :) 

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst på riesen fra litt brukbare linjer. Ikke umulig at det blir neste, neste hund :D Har begynt å snuse litt på linjer og oppdrettere så får vi se :D 

Ja, riesen! :D Jeg prøver av og til og innbille meg at jeg har en riesen (liksom, se på bikkja min), så er vell ingen hemmelighet at jeg er litt småforelsket i den rasen :icon_redface:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, vi snakker lang tid med konsekvent trening av hundene enkeltvis før du kan regne med å ha dem sammen uten å bråke. Også fordi de påvirker hverandre. Om du har tre som går fint og stille og den fjerde bråker så er sannsynligheten stor for at den drar med seg resten. Da vi fikk nr 2 var den første hunden fortsatt tidvis utagerende i bånd, og vi gikk ikke med hundene på tur sammen før den yngste var 6 mnd, og ikke regelmessig før han var et år gammel. Etter det har det vært mye trening med de å gå sammen, siden det er en ny setting de må håndtere og hvor de påvirker hverandre. De kan forsåvidt fortsatt finne på å utagere mot en og annen hund (nå er yngste 7, så vi har jobbet med det en stund...), men er ikke hver uke.
    • Småkald her og, riktignok krøpet opp til -16 nuh. Var -24 på kaldeste på tunet her i natt. Glad vi ikke bor i kuldehøla i bygda her, de har sikkert vært nede i -30.     Sendt mann og barn ut døra, nå skal jeg ha i meg kaffe og glane på litt meningsløs tv og så ut til utedyra og ordne litt. Så har Bonden lovet mora at jeg skal inn og rydde litt hos dem før hjemmehjelpen kommer i morgen. Så får se om formen sier jeg må sove før det eller om det går å ta det etter dyrestell og hvil uten soving. Veldig bra tegn at hun bekymrer seg for rot der når hun ligger på sykehus i trondheim enda.   
    • Det er kjørt opp løyper innover fra Totland. Men hundeforbud
    • Med tanke på at millioner av mennesker følger religioner/ideologier som har ett menneske/kvinnesyn som hører hjemme i gud veit hvilken tidsalder, så tror jeg at vi  helt kan se bort fra den påstanden..  Jeg ville nesten sagt heller tvert om..
    • Skamme seg? Man vet vel ikke hvorfor hunden var løs? Tviler litt på at han bare har sluppet den løs for litt selvlufting.  For de hundeeiere som er så uheldige å komme i en slik situasjon pga uheldige omstendigheter, så hjelper det lite å skamme seg.  Slike ting som skjedde her skal ikke skje, men uansett hvilken hund man har, eller hundehold, man kan aldri garantere at ikke noe galt kan skje. Mange av hundeeiere liker å tro at de alltid har 100% kontroll og at deres hund aldri kan gjøre noe galt, dessverre så viser det seg ofte å ikke være slik.  Så lenge hundeeier ikke har opptrådt uansvarlig, som vi ikke vet noe om, synes jeg man kan la være å komme med utsagn om å "skamme seg".  Men, uavhengig av om eier har vært ansvarsfull eller ikke, etter en slik hendelse tar man beslutningen om å avlive hunden, uten noe om og men. Det er å ta ansvar! 
  • Nylig opprettede emner