Gå til innhold
Hundesonen.no

Øre/hale kupering i POLEN


Inustaff

Recommended Posts

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Det står å skrevet fra forskningsstiftelsen wolf park, at selv om det en dag kommer ett fullverdig etogram på hund kan dette ikke brukes da det er for stor sprik i rasene å ett etogram utarbeidet for en sase ikke kan brukes på andre saser. Det er for stor ulikehet i atferd i de forskjellige rasene)

Det er da lettere å bruke etogamet til ulv da dette er komplett å kan brukes med sikkerhet om at det som står der stemmer.

PER OLAV

Kan du fortelle meg hvorfor du mener disse som har forsket på atferd blant ulv å hund tar så feil i alt...?

Du må vere byggdas guru kan jeg tenke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

santo skriver:"har aldri hørt en hund si at den gleder seg til neste utstilling". det har ikke jeg heller,for hunden min kan ikke snakke.. :) men bare for å svare deg på den,jeg kan ikke tro at hunden din gleder seg til den lange reisen til polen for å bli dopet ned og våkne opp med ømme ører heller :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo: hvorfor skaffet du deg ikke en kupert hund med det første, da du hadde tenkt å skaffe deg dobbis? Hvis du i utganskpunktet ønsker deg kupert hund? Er vel bedre det enn å dra med seg hunden din ut i verden nå og operere han, når han er blitt stor? *bare et vennlig spørsmål fra min side :) *

Jeg har selv mange betenkeligheter med kupering å trenkte den tiden til nå for å vere sikker på hva jeg utsetter hunden for.

Det med import tenkte jeg på, både fra italia å usa, men jeg synes det var litt kjipt å vente til hunden var 8-9 måner får jeg kunne få den.

Jeg kan bare si at jeg føler jeg har gjort mye for å vere sikker på at det jeg gjør ikke er å vere slem med hunden min.

Forstå at jeg ser på han som livet mitt å ville alldri gjort dette om jeg ikke var sikker på hva jeg gjør.

Foreksempel vil jeg ikke kupere halen fordi en dobermann løper veldig fort å da er halen viktig for å svinge.

Vil jo ikke at han løper ufor ett stup fordi jeg tok halen hans..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

santo skriver:"har aldri hørt en hund si at den gleder seg til neste utstilling". det har ikke jeg heller,for hunden min kan ikke snakke.. :) men bare for å svare deg på den,jeg kan ikke tro at hunden din gleder seg til den lange reisen til polen for å bli dopet ned og våkne opp med ømme ører heller :rolleyes:

Kan bare si at dette er en engangs tur å jeg kommer sikkert til å ha dårlig samvittighet til han er helt frisk igjen.

Å jeg håper jeg kan gjøre det godt igjen med litt ekstra luxus i ett år...

jeg føler så med dyr som har det vondt at sist monsen min var hos vett pga nyrestein felte jeg en tåre.

Jeg er ikke ett troll som de fleste tror, men har mye jeg vil si om ting jeg føler jeg har kunnskap eller dokunentasjon nok for å utale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg :)

Jeg tror jeg stopper her. M h t ulv så er forskningen minimal i forhold til hund som "alltid" har vært rundt oss og som vi kan observere og forske på så ofte og så mye vi vil :P Forskning på ulv har i hovedsak tidligere foregått i dyreparker hvor dyrene lever i et miljø som er annerledes enn i naturen. Derfor er det bare de siste årene at atferdsforskning på ulv har foregått i ulvens naturlige miljø. Man vet vesentlig mindre om ulv og ulvens atferd enn man vet om hund.

--

Per Olav

Prøver du å gjøre meg gal.........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er du helt uvitende å egentlig burde hatt verge.......?

Forstå at jeg ikke sitter her å prøver å lure deg men sitter med kunnskap å dokumentasjon fra verdens ledende forskere som discovery, animal planet å andre ledende furum også bruker til å utale seg.

Du får en oppgave du kan prøve å løse........!!!!

Fnn ett etogram for hund som brukes til studier får å forstå hunden atferd. (finnes ikke)

Finn ut hva forskere å atferds eksperter på verden basis bruker til å forstå hundens atferd.(etogram for ulv)

Men du kan finne ut av dette selv men en ting er sikkert, den dagen du tar deg tid til å finne ut av det forstår du sikkert at du muligens bør slutte å gi råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo: hvorfor skaffet du deg ikke en kupert hund med det første, da du hadde tenkt å skaffe deg dobbis? Hvis du i utganskpunktet ønsker deg kupert hund? Er vel bedre det enn å dra med seg hunden din ut i verden nå og operere han, når han er blitt stor? *bare et vennlig spørsmål fra min side :) *

Jeg har selv mange betenkeligheter med kupering å trenkte den tiden til nå for å vere sikker på hva jeg utsetter hunden for.

Det med import tenkte jeg på, både fra italia å usa, men jeg synes det var litt kjipt å vente til hunden var 8-9 måner får jeg kunne få den.

Jeg kan bare si at jeg føler jeg har gjort mye for å vere sikker på at det jeg gjør ikke er å vere slem med hunden min.

Forstå at jeg ser på han som livet mitt å ville alldri gjort dette om jeg ikke var sikker på hva jeg gjør.

Foreksempel vil jeg ikke kupere halen fordi en dobermann løper veldig fort å da er halen viktig for å svinge.

Vil jo ikke at han løper ufor ett stup fordi jeg tok halen hans..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står å skrevet fra forskningsstiftelsen wolf park, at selv om det en dag kommer ett fullverdig etogram på hund kan dette ikke brukes da det er for stor sprik i rasene å ett etogram utarbeidet for en sase ikke kan brukes på andre saser. Det er for stor ulikehet i atferd i de forskjellige rasene)

Det er da lettere å bruke etogamet til ulv da dette er komplett å kan brukes med sikkerhet om at det som står der stemmer.

PER OLAV

Kan du fortelle meg hvorfor du mener disse som har forsket på atferd blant ulv å hund tar så feil i alt...?

Du må vere byggdas guru kan jeg tenke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Prøver du å gjøre meg gal.........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har en sterk følelse av at det ikke trengs :)

Vet du at denne mannnen som er en venn av meg og som deler endel felles interesser med meg jobber tidvis i wolfpark?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator kan du fjerne de doble innlegene.

Å du trur fotrsatt at jeg er 10 år å helt idiot.

Hele venne gjengen din må jobbe på wolf park for alt jeg bryr meg.

Jobber disse med atferds forskning...?

Husk at de tingene jeg reffererer til er uforsket i sammarbeid mellom dicovery,animal planet verdens ledende forskere på atferd blandt ulv å hund.

Er dette å venner av deg så håper jeg de kan komunisere med de andre vennene dine som enda ikke har forstått en dritt å forklare de hvordan det fungerer.

Jeg ser du har vert i dyreparken som eies av en kompis av meg, du har alvorlige problema som dette forumet ikke kan hjelp deg med.

Og forkninsstiftelsen wolf park som jeg reffererer til er IKKE en dyrepark men ett område på størrelse med halve norge.

ikke en innhegning med ulver for utstilling, disse vennene dine har like mye greie på ulv som 6 klasse trinn på skoler rundt om i usa da disse vertfall bruker foskning gjort for å lære mer i tidlig alder.

Dette er nok for sent for deg men vi kan vere gla for at noen land tar ansvar å lærer de små før de ender opp som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
[--]
Santo, før du gjør deg til latter for de fleste, tror du ikke det er best å avslutte her? Kanskje noen andre av hundesonens "beboere" kan fortelle Santo hvem herremannen på bildet er og hva han gjør til daglig? :)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo, før du gjør deg til latter for de fleste, tror du ikke det er best å avslutte her? Kanskje noen andre av hundesonens "beboere" kan fortelle Santo hvem herremannen på bildet er og hva han gjør til daglig? :)

--

Per Olav

Herremannen på bildet er Runar Næss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man skal være 100% nøye så burde man ikke kupere dyret i det heletatt og la den ha det mest mulig naturlig ? hvis man ikke liker hunden med naturlige ører finn dere heller en annen rase , synes det er like stygt gjort og kupere den som liten som stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si at dette er en engangs tur å jeg kommer sikkert til å ha dårlig samvittighet til han er helt frisk igjen.

Å jeg håper jeg kan gjøre det godt igjen med litt ekstra luxus i ett år...

jeg føler så med dyr som har det vondt at sist monsen min var hos vett pga nyrestein felte jeg en tåre.

Jeg er ikke ett troll som de fleste tror, men har mye jeg vil si om ting jeg føler jeg har kunnskap eller dokunentasjon nok for å utale meg om.

Jeg har store problemer med å forstå hvordan du kan forsvare at du skal reise til Polen og utsette hunden din for noe du tydeligvis har skjønt kommer til å bli smertefullt for ham....? og det bare for å være tøff, tydeligvis....... :P Må bare si meg enig i alt P.O og Akela har skrevet i sine innlegg.

Til alle dere som synes å tro at dette ikke er smertefullt dersom det blir gjort når de er valper, så må jeg bare si, dere tar så feil!! En venn av meg har en briard som er importert fra Belgia, før ørekuperingsforbudet kom der. Hun ble ikke kupert, men resten av kullet ble det. Det ble da veldig tydelig for oppdretteren hvor påvirket valpene ble av kuperingen, de ble veldig vare på alt i omgivelsen, mer redde og trakk seg mer unna hverandre, tydeligvis pga. smertene. Yuni spratt rundt som vanlig, og var nok ikke spesielt grei mot sine søsken......hun hadde jo ikke vondt noe sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo: men er det ikke urovekkende å tenke på at det kan være 90 % sjanse for at du får hengende kuperte ører? (som noen her nevnte tidligere) Brusken på en eldre hund er jo utvokst og da får ikke ørene gå igjennom samme "avstivelses" prosess som de gjør når hunden er valp og brusken er myk og blir hard.. Det hadde jo være unødvendig da å kupere og ødelgge ørene, når de alikevel henger.. Vil du risikere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Santo kjenner til Runar Næss. Han er tross alt ikke å se på Discovery.

Jeg synes det er helt forkastelig å dra en voksen hund til veterinæren for å kupere den av slike grunner. Jeg fatter ikke at hundefolk kan sitte her og forsvare det engang! Per Olav og akela har egentlig sagt alt jeg ville si. Dette er latterlig, og samtidig tragisk.

Håper du finner andre måter å styrke selvfølelsen din med Santo, tatoveringer f.eks -det er mye billigere og det plager ikke hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...