Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, 2024


Rufs
 Share

Recommended Posts

Kanskje vi igjen skal prøve oss på et slikt "akkurat nå" hvor vi kan skrive alt mulig rart, hvis vi ikke føler for å lage et eget tema for det?

Bruk gjerne denne hvis du har noe å komme med... 😀

_______________________________________________________________________________________________________

Jeg har en liten utblåsning, eller frustrasjon om jeg heller bør kalle det det; Nabojenta på ca 4 år er så utrolig redd hunden min. Hyler av skrekk når hun ser meg ute med hunden. Og med en sånn reaksjon så begynner jo bikkja å bjeffe, og så hyler hun enda mer... 😳

Det er jo ikke mye jeg kan gjøre med dette, enn å unngå å gå nærmt henne, men likevel 😟.

Og det som gjør meg så frustrert er at foreldrene har helt siden hun var liten, løpt og fanget henne inn når jeg kommer ut av huset/skal på tur med hunden min. De har ALLTID laget så mye styr, det er jo ikke rart jentungen har full panikk. Joda han ser skummel ut (stor og svart, bjeffer og tuller). Men denne panikken... Jeg kan jo ikke fortelle dem at han ikke liker å bite folk, han er veldig veldressert og oppfører seg egentlig helt fint. De vil jo aldri tro meg.

Kanskje det er en liten kulturkræsj her; Moren kommer fra østen et sted, og der har de gjerne et annet hundehold enn her i Norge. Synd det er jentungen det går ut over da

Endret av Rufs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg møtte en gårdshund på tur i dag, som jeg hilste på. Jeg er i ferd med å bli hun gærne nabodama som nærmest løper etter hunder for å hilse på. Jeg gråt etter at vi gikk videre, hver vår vei.

Kan du massebelønne hunden til å ta kontakt og se på deg når dere møter henne? Gjøre noen triks kanskje? Her er det tøft med minus-hundeliv om dagen. Siden vi mistet begge til alderdom i fjor har

I går kom frk Gaia hjem. Og om en stor uke håper jeg vi har valpekasse full av små puppiser ❤️ 

Posted Images

Kan du massebelønne hunden til å ta kontakt og se på deg når dere møter henne? Gjøre noen triks kanskje?

Her er det tøft med minus-hundeliv om dagen. Siden vi mistet begge til alderdom i fjor har jeg vært veldig fram og tilbake på om det er aktuelt for oss å ha hund igjen. Alt for ofte lander det på at jeg er for syk. Jeg er kronisk syk og har blitt gradvis dårligere over tid. De siste årene var det et ork å gå korte turer med hundene, og jeg greier kanskje en km et par-tre dager i uka. Kanskje fire dager hvis jeg må. Nå er jo gubben frisk og kan gjøre mye, men totalbelastningen med hund i hverdagen tror jeg blir for mye.

Det jeg egentlig sørger mest over er tapet over der jeg var for 8-10 år siden, da jeg var frisk nok til å drive aktivt med hund, gikk kurs, konkurrerte litt, fikk gått turer i skogen.

Jeg savner så utrolig selskapet og kontakten med å ha en egen hund, men det blir jo bare ødeleggende når jeg ikke kan følge den opp.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en nabo fra en annen kultur som er hysterisk redd for hunder, og hun hyyyler bare hun ser hunden min (en geriatrisk 13-åring på 6 kilo) på 30 meters avstand... All respekt for fobier altså, men det er jo slitsomt for alle involverte.

Ellers går nå dagene her. Nå er det et år siden frøkna overlevde sprukket livmor med påfølgende blodforgiftning, ganske utrolig å tenke på... Dessverre har hun nå fått subluksasjon i en skulder som hun behandles konservativt for, men ser ikke den helt store fremgangen dessverre. Å operere en 13-åring for dette anser veterinæren som for risikofylt, så da er det ikke så mye annet å gjøre enn å smertelindre. Synes bare det er så utrolig urettferdig at hun skulle bli så plaget med den skuldra etter alt hun har vært igjennom 🥺

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh ny AN-tråd ja, det er gøy!!

Til dere som har så redde naboer, kunne dere prøve å snakke med disse og hjelpe dem litt? Når jeg flyttet ut her jeg bor nå, kom de nærmeste naboene og utrykte stor bekymring pga mine hunder og deres barns hunderedsel. 'Dette kom ikke til å gå'...'jeg måtte passe godt på'...osv. Vi hadde noen gode samtaler om dette og ved forsiktig tilnærming fra begge sider så fikk først bestemoren, til disse barna, kjøpe hund. Og nå har de selv hund på 3 året. Ting kan snu😊

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig tråd :)

Her går dagene, med valp i hus. Travle tider for min del med både jobb, videreutdanning ved siden av, barn og valp. 

Kjenner jeg må få brukt mer tid på hundetrening. Går valpekurs en dag i uka. Har mål om valpeshow i begynnelsen av juni, men da må denne pirayaen/sprettballen øve seg masse på å gå fint i bånd først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en slik tråd! 

Kjedelig med naboer som er redd for hunden - håper det løser seg med tiden, og kan bli bra for alle parter. 

Og @simira - skjønner at det er et kjempe vanskelig valg, ikke alltid at hodet og hjertet spiller på lag med kroppen... 

-- 

Her går dagene i ett med en valp og en gammel hund. Det blir litt småturer i skogen og mye lek i hagen. Er så glad for at han gamle min er så tålmodig og har et godt hundespråk. 

Ellers gleder jeg meg til valpekurs i april, så jeg kan få litt tips til hvordan jeg kan lære inn ting hos valpen. 🐶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en sånn tråd igjen:)

Andre er våryre, jeg er vårsur. Blir bare så utrolig sliten på våren, og andre er så gira...

Og gamlemor gikk på rattata og hue ned trappa idag, bakbeina svikter mer og mer. Begynner å bli bekymret for at jeg ikke får ha henne til over sommeren. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk tråd!

Det er en stund siden jeg har vært på forumet nå, ble jo medlem da jeg var ca. 13 hehe :) Så livet har skjedd, men merker at den sterke hundeinteressen gjør sin inntreden igjen. Eller, den har jo alltid vært der innerst inne, men kjenner at det er fint å være tilbake her og bare lese og lære igjen :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, LØJ said:

Full jobbhelg her, men så skal jeg ha påskefri i 1,5 uke. Det blir deilig🐣

Å! Masse fri, og helse til å drive med pelsdyr, drømmen!

Her har det vært masse fram og tilbake om gubben skulle på jobbreise eller ikke. Det ble ikke, så nå sitter vi og saumfarer Finn.no etter kjøkken som skal gis bort/selges billig, til hybelleiligheten vi lager i kjelleren. Det er mye... rart der ute.

Nå skal vi på laminat- og flisesafari.

Det skal bli så fantastisk deilig å bli ferdig med de store oppussingsprosjektene!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte akkurat fjerne en flått for første gang i mitt liv! Jeg er jo fra nord og vet ikke om jeg noen gang har sett en flått før, og nå måtte jeg fjerne en fra firbeiningen. Hjelp!! Jeg var ikke forberedt.
Satser på at den er blitt med fra Sverige, og ikke fra den kortklipte plenen her! Nå kjenner jeg det kravler og kryper over hele meg 🫠 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, marlenbli said:

Måtte akkurat fjerne en flått for første gang i mitt liv! Jeg er jo fra nord og vet ikke om jeg noen gang har sett en flått før, og nå måtte jeg fjerne en fra firbeiningen. Hjelp!! Jeg var ikke forberedt.
Satser på at den er blitt med fra Sverige, og ikke fra den kortklipte plenen her! Nå kjenner jeg det kravler og kryper over hele meg 🫠 

Grøss! Var ikke så veldig glad da jeg våknet til nysnø i dag, men hvis alternativet er flått er det egentlig like greit at vinteren varer til mai 😅

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, simira skrev:

Å! Masse fri, og helse til å drive med pelsdyr, drømmen!

Her har det vært masse fram og tilbake om gubben skulle på jobbreise eller ikke. Det ble ikke, så nå sitter vi og saumfarer Finn.no etter kjøkken som skal gis bort/selges billig, til hybelleiligheten vi lager i kjelleren. Det er mye... rart der ute.

Nå skal vi på laminat- og flisesafari.

Det skal bli så fantastisk deilig å bli ferdig med de store oppussingsprosjektene!

Vi kan komme innom dere vi, så får du litt pelsterapi😊 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wilhelmina skrev:

Grøss! Var ikke så veldig glad da jeg våknet til nysnø i dag, men hvis alternativet er flått er det egentlig like greit at vinteren varer til mai 😅

Usj, ja. Jeg trua umiddelbart med at jeg kom til å flytte nordover igjen 😂 Synes jo det var supert at det begynner å ligne vår. Helt til nå 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig med Akkurat nå tråd igjen.
 

Sur over nysnø i dag- trenger egentlig ikke mer av de hvite- skal godt gjøres å bli kvitt alt vi allerede har før folk sier sommeren er her 🤣

Også må jeg snart begynne å finne igjen valperommet- som de siste 6 årene har vært mer roterom..
3 uker til valpiser 😍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så høy med akkurat nå tråd igjen. Kom på nå at det var her jeg lærte å stave både «akkurat» og «dusj». 😂

13år ja, var vel noe slikt jeg også. Hvor gammelt er forumet? Må vel være rett rundt 20år? Savner sonen altså, men er fryktelig lite action her for tiden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteten på forumet har alltid gått litt i bølger, men generelt dalt ganske mye etter Facebook.

Forumet ble startet i denne formen i november 2004, så 20 år i år faktisk! Jeg kom vel ikke inn før rundt 2006, rett før jeg fikk Odin, min første hund.

4 hours ago, LØJ said:

Vi kan komme innom dere vi, så får du litt pelsterapi😊 

Jaaa, må det! Nå skal vi bort i påska sammen med svigerdachsene, og helga etter skal vi faktisk passe to skjønne jenter, så litt pelsterapi blir det.

Jeg er riktignok fortsatt der at det er litt vondt å se/kose på andre hunder også, jeg savner mine egne! Men der er nok sorgen mye blandet med at en ny hund virker stadig mindre aktuelt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/24/2024 at 12:59 PM, simira skrev:

Aktiviteten på forumet har alltid gått litt i bølger, men generelt dalt ganske mye etter Facebook.

Forumet ble startet i denne formen i november 2004, så 20 år i år faktisk! Jeg kom vel ikke inn før rundt 2006, rett før jeg fikk Odin, min første hund.

Jaaa, må det! Nå skal vi bort i påska sammen med svigerdachsene, og helga etter skal vi faktisk passe to skjønne jenter, så litt pelsterapi blir det.

Jeg er riktignok fortsatt der at det er litt vondt å se/kose på andre hunder også, jeg savner mine egne! Men der er nok sorgen mye blandet med at en ny hund virker stadig mindre aktuelt.

Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja :D

Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før. 
 

Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, giggi skrev:

Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før. 
 

Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁

Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også :)

Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...