Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Akkurat nå, enna skrev:

Han er onkelen til Nova.(kullbror til moren). Og han lever dessverre ikke lenger, han omkom i en ulykke kun 4 år gammel :( for 3 år siden. 

Hun som tipper hodet øverst, Jixxa, er halvsøster til Nova (samme mor). Hun er en helt fantastisk hund. Min "bestilling" til oppdretter var "en Jixxa"  :) 

Huff, jeg husker når det skjedde. Helt forferdelig, og stakkars henne som mistet ham så brutalt :(  
Jixxa har liksom alt hun. Masse sjarm, mye humor i hverdagen, og ellers alle egenskaper man kan drømme om :) 

(Jeg vet jo selvfølgelig hvem disse er, men tenkte å anonymisere litt for resten av Sonen :lol: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, QUEST skrev:

Hva er forskjellene på beau og dober og rottis? Og jeg tenker jo ikke på eksteriøret her :) 

Nå kan ikke jeg svare så mye for B, men forskjellen på dober og rottis er at rottisen er mer tyngre mentalitet hvis du skjønner? De er mer seriøs i meningene, kaldere i hodet mtp trening osv. 

jeg kjenner til dober mest fra trening og der har man en del dårlig konsentrasjon, bein litt overalt, litt fluer overalt og potensielle overslagshandlinger i feks bitearbeid. De er mer "lettflyvende" enn feks rottisen.. 

men igjen, det finnes veldig mye forskjellig innad i begge rasen, så noen nøyaktig fasit er det ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Vi satser på at disse immunsystemene gjør jobben sin i løpet av natta :D Heier herfra også :D 

Jeg er litt skuffa over immunsystemet mitt altså. Trodde vi hadde en avtale om at det skal fikse opp litt i løpet av natta. Jeg våknet med dundrende hodepine og influensaaktig følelse i hele kroppen. Det passet jo bra når elevene mine skulle ha en firetimers oppkjøring til en prøve på mandag, og når jeg i tillegg har brukt mye tid på å skramle sammen folk til et møte som haster litt. Har listet meg en liten runde med Symra og holdt på å miste av meg hodet da hun satte inn et kjemperykk mot nabokatta. :pinch:

Nå blir det å kjede seg i sofaen resten av dagen. Liker ikke å ha helg når det ikke er helg. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Nå kan ikke jeg svare så mye for B, men forskjellen på dober og rottis er at rottisen er mer tyngre mentalitet hvis du skjønner? De er mer seriøs i meningene, kaldere i hodet mtp trening osv. 

jeg kjenner til dober mest fra trening og der har man en del dårlig konsentrasjon, bein litt overalt, litt fluer overalt og potensielle overslagshandlinger i feks bitearbeid. De er mer "lettflyvende" enn feks rottisen.. 

men igjen, det finnes veldig mye forskjellig innad i begge rasen, så noen nøyaktig fasit er det ikke.. 

Aj, jeg ser nå at jeg formulerte meg klønete..( for lite kaffe..)  :P Det jeg skulle frem til , var på hvilke måter beau skilte seg fra dober og rottis. :) Ja, det kan jo selvsagt være store individuelle forskjeller men jeg 'kjenner igjen' rasene d/r på måten du beskriver dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle som er litt tufse... er ikke helt i toppslag her jeg heller.

Prima skal på campingtur,og har funnet frem pyjamasen:P

21931695_10159346490435174_498260108_o.j

Noe så mistrøstig!!

Jeg skal nyte en alene hjemme kveld, med god mat, noe godt i glasset og bare nyte. Og legge på rent sengetøy-JUHU

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

God bedring til alle som er litt tufse... er ikke helt i toppslag her jeg heller.

Prima skal på campingtur,og har funnet frem pyjamasen:P

21931695_10159346490435174_498260108_o.j

Noe så mistrøstig!!

Jeg skal nyte en alene hjemme kveld, med god mat, noe godt i glasset og bare nyte. Og legge på rent sengetøy-JUHU

Det ser ikkje ud som ho synes det der va noe gildt ;-)

Stakkars Prima, det ser ikke ut som pysjen er helt i toppsjiktet over ting ho liker...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Det ser ikkje ud som ho synes det der va noe gildt ;-)

Stakkars Prima, det ser ikke ut som pysjen er helt i toppsjiktet over ting ho liker...

Stemmer nok det, men små avrøyta naken goldner må nok ha pysj på når hun skal  ligge ute under åpen himmel:)

Nå må jeg hive meg rundt å komme meg på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Debbie skrev:

God bedring til alle som er litt tufse... er ikke helt i toppslag her jeg heller.

Prima skal på campingtur,og har funnet frem pyjamasen:P

21931695_10159346490435174_498260108_o.j

Noe så mistrøstig!!

Jeg skal nyte en alene hjemme kveld, med god mat, noe godt i glasset og bare nyte. Og legge på rent sengetøy-JUHU

Teo har akkurat samme pysjamasen/dressen og sier han føler med henne...:lol: Men at den er god å ha på seg når du først får kommet deg ut Prima :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, QUEST skrev:

Aj, jeg ser nå at jeg formulerte meg klønete..( for lite kaffe..)  :P Det jeg skulle frem til , var på hvilke måter beau skilte seg fra dober og rottis. :) Ja, det kan jo selvsagt være store individuelle forskjeller men jeg 'kjenner igjen' rasene d/r på måten du beskriver dem. 

Ahh ?? men jeg tror B er mer lik dober, men kanskje litt mer sanset enn dober allikevel. I alle fall slik jeg har opplevd rasen.. de har ikke nødvendigvis de stor reaksjonene som dobern plutselig kan komme med :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Debbie skrev:

God bedring til alle som er litt tufse... er ikke helt i toppslag her jeg heller.

Prima skal på campingtur,og har funnet frem pyjamasen:P

21931695_10159346490435174_498260108_o.j

Noe så mistrøstig!!

Jeg skal nyte en alene hjemme kveld, med god mat, noe godt i glasset og bare nyte. Og legge på rent sengetøy-JUHU

Alle hunder får karperygg i sånne klær. Man får visst karperygg av å synes synd på seg selv!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men @Pixie; har du tenkt tanken om du er nødt å bo i så fin leilighet? Kanskje du heller kan nøye deg med noe som er helt OK for et par år slik at du Kan kutte utgiftene dine? Finner du en hybel til feks 3 000kr, så sparer du over 30 000kr i året, som du heller kan bruke til nedbetaling av gjeld eller spare. Bor du da der i 2-3 år, så har du plutselig 100 000kr da. 

Joda, jeg skjønner det er kjipt å møtte bo i kjip leilighet. Men det kan kanskje være verdt det? Særlig du ikke har fast inntekt engang nå.. så kan du jo heller flytte når du har fått alt på plass ;) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er litt skuffa over immunsystemet mitt altså. Trodde vi hadde en avtale om at det skal fikse opp litt i løpet av natta. Jeg våknet med dundrende hodepine og influensaaktig følelse i hele kroppen. Det passet jo bra når elevene mine skulle ha en firetimers oppkjøring til en prøve på mandag, og når jeg i tillegg har brukt mye tid på å skramle sammen folk til et møte som haster litt. Har listet meg en liten runde med Symra og holdt på å miste av meg hodet da hun satte inn et kjemperykk mot nabokatta. :pinch:

Nå blir det å kjede seg i sofaen resten av dagen. Liker ikke å ha helg når det ikke er helg. :aww:

Æsj... Her er det status quo - men med litt hodepine (skjønt, den hadde jeg vel snev av i går også), men den er ikke så ille at jeg føler meg syk liksom :). Så om det ikke blir verre nå, så er jeg vel egentlig frisk :) 

21 minutter siden, QUEST skrev:

Aj, jeg ser nå at jeg formulerte meg klønete..( for lite kaffe..)  :P Det jeg skulle frem til , var på hvilke måter beau skilte seg fra dober og rottis. :) Ja, det kan jo selvsagt være store individuelle forskjeller men jeg 'kjenner igjen' rasene d/r på måten du beskriver dem. 

Hovedforskjellen er vel at beauceron er plassert i gjeterhundgruppa og har da mer trekk fra gjeterhunder enn rottis og dober. Om man skal tenke på de mer grunnleggende egenskapene. 

Nå har jeg endelig fått det mobile bredbåndet mitt fra Telia til å kommunisere med jobb-PC'en også. Jeg måtte ha litt hjelp fra support på jobben da, men da ordnet det seg. Jeg er jo vant til at det bare er plug'n play liksom, men det likte ikke jobb-PC'en. Og dermed kunne jeg si opp mitt abonnement hos Icenet. Det har fungert fint det, altså, men ikke når jeg har tatt det med meg på tur med bobilen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Men @Pixie; har du tenkt tanken om du er nødt å bo i så fin leilighet? Kanskje du heller kan nøye deg med noe som er helt OK for et par år slik at du Kan kutte utgiftene dine? Finner du en hybel til feks 3 000kr, så sparer du over 30 000kr i året, som du heller kan bruke til nedbetaling av gjeld eller spare. Bor du da der i 2-3 år, så har du plutselig 100 000kr da. 

Joda, jeg skjønner det er kjipt å møtte bo i kjip leilighet. Men det kan kanskje være verdt det? Særlig du ikke har fast inntekt engang nå.. så kan du jo heller flytte når du har fått alt på plass ;) 

6500 inkludert strøm og internett tror jeg går bra, får bostøtte på 2700. TV-kanaler dropper jeg, får med meg apple-tv herfra så da har jeg Netflix og HBO (får snylte på gubbens abo). Det er sentralt, i praksis sykkelavstand til det meste og buss i umiddelbar nærhet. Det finnes ikke noe til 3000 her om man ikke har bil og kan bo langt fra alt, rom i bofellesskap ligger på 4-5000. Bofellesskap med unge studenter går dårlig overens med parfymeallergien min, det er ille nok å ta bussen før skoletid. Men jeg skjønner poenget ditt, helt klart! Du er langt mer fornuftig enn jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg så tidlig legetime at jeg bare rullet ut av senga og dro. Jeg helgehandlet på vei hjem, gleder meg til taco i kveld. Men nå skal jeg få i meg frokost, Foenix sitt øre skal renses, hundene skal få mat, jeg skal fyre i ovnen, og er jeg våken da blir det husarbeid. Akkurat nå er jeg bare trøtt og klar for retur til senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, QUEST said:

Hva er forskjellene på beau og dober og rottis? Og jeg tenker jo ikke på eksteriøret her :) 

Opprinnelsen for det ene.
Beauceron er gjetere. FCI gruppe 1. De to andreer molossere grp 2. og voktere.

Beauceron er en gammel rase fra fårehunder som er beskrevet tilbake til 1700-tallet , doberman er kosntruert på slutten av 1800-tallet, og man tror at beauceron mulig var en av rasene som ble brukt for å få frem doberman. Rottweiler er gammel moloss med mulig felles opphav fra sveitsiske sennenhunder, noen mener de går tilbake til gamle romerriket og vokter/molossere da. 
beauceron skal ikke vokte. Den kan ha vakt, og vil ofte gjerne sjekke opp nykommere. De er (skal være i hvert fall) utpreget sosiale hunder som elsker mennesker (men ikke som en spaniel...) , selv om eier er førstevalg og hovedfokus.
Felles for alle tre rasene er at de gjerne har blitt brukt innen politi og militær (Beauceron da hovedsaklig i Frankrike)  og i ulike brukssporter. 

Jeg for min del var overhodet ikke interessert i en voktende hund. Novas linjer varsler - de er vakthunder (og gjetere), men de vokter ikke. Og slik skal beauceron være også ift rasestandarden og opprinnelig bruksområde som kveg-og sauegjeter. Hundeaggresjon er heller ikke vanlig på rasen, selv om der forekommer noen individer med det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pixie skrev:

6500 inkludert strøm og internett tror jeg går bra, får bostøtte på 2700. TV-kanaler dropper jeg, får med meg apple-tv herfra så da har jeg Netflix og HBO (får snylte på gubbens abo). Det er sentralt, i praksis sykkelavstand til det meste og buss i umiddelbar nærhet. Det finnes ikke noe til 3000 her om man ikke har bil og kan bo langt fra alt, rom i bofellesskap ligger på 4-5000. Bofellesskap med unge studenter går dårlig overens med parfymeallergien min, det er ille nok å ta bussen før skoletid. Men jeg skjønner poenget ditt, helt klart! Du er langt mer fornuftig enn jeg er :)

Jeg ser absolutt poengene dine. Men feks strøm er ikke nødt å koste all verden i mnd faktisk. Internett er vel ca 300-500kr litt avhengig av hva man har.

men hvis du skal begynne på skole, er det ikke sikkert du får bostøtte. Med mindre du får omskolering fra nav. Og fullt lån med stipend er ikke mer enn ca 7000kr i mnd. 

Gjøvik er jo kanskje litt krøkkete å bo, så kanskje du heller da skal vurdere både Lillehammer og Hamar mtp høyskole, og Evt sjekke om prisene er billigere der? 

Når man starter på nytt, så er det veldig lurt å tenke litt utenfor boksen og finne alternativer som funker i starten, og billige, så er det mye lettere å oppgradere etterhvert istedenfor å starte med minus i mnd før man har kommet i gang.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, enna skrev:

Opprinnelsen for det ene.
Beauceron er gjetere. FCI gruppe 1. De to andreer molossere grp 2. og voktere.

Beauceron er en gammel rase fra fårehunder som er beskrevet tilbake til 1700-tallet , doberman er kosntruert på slutten av 1800-tallet, og man tror at beauceron mulig var en av rasene som ble brukt for å få frem doberman. Rottweiler er gammel moloss med mulig felles opphav fra sveitsiske sennenhunder, noen mener de går tilbake til gamle romerriket og vokter/molossere da. 
beauceron skal ikke vokte. Den kan ha vakt, og vil ofte gjerne sjekke opp nykommere. De er (skal være i hvert fall) utpreget sosiale hunder som elsker mennesker (men ikke som en spaniel...) , selv om eier er førstevalg og hovedfokus.
Felles for alle tre rasene er at de gjerne har blitt brukt innen politi og militær (Beauceron da hovedsaklig i Frankrike)  og i ulike brukssporter. 

Jeg for min del var overhodet ikke interessert i en voktende hund. Novas linjer varsler - de er vakthunder (og gjetere), men de vokter ikke. Og slik skal beauceron være også ift rasestandarden og opprinnelig bruksområde som kveg-og sauegjeter. Hundeaggresjon er heller ikke vanlig på rasen, selv om der forekommer noen individer med det. 

 

Takk for svar :) Jeg formulerte meg litt klønete i det innlegget som du siterer,  det jeg ville frem til var hva som skilte beau , først og fremst, fra dober og rottis. Dobere opplever jeg ofte som masete/stressede , uansett om man faktisk er ute på tur..'piip, piip, piip' , er jo til å bli gal av.. Så man kan altså si , at gjevnt over så er beau mer 'omgjengelig' når det kommer til andre hunder, enn dober og rottis, som begge dessverre er heller tvilsomme på det området, etter min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Takk for svar :) Jeg formulerte meg litt klønete i det innlegget som du siterer,  det jeg ville frem til var hva som skilte beau , først og fremst, fra dober og rottis. Dobere opplever jeg ofte som masete/stressede , uansett om man faktisk er ute på tur..'piip, piip, piip' , er jo til å bli gal av.. Så man kan altså si , at gjevnt over så er beau mer 'omgjengelig' når det kommer til andre hunder, enn dober og rottis, som begge dessverre er heller tvilsomme på det området, etter min oppfatning.

Ja, de jeg kjenner er sosiale hunder som går godt overens med de fleste andre hunder.

 

https://www.facebook.com/Elevage-de-lAme-du-Loup-Beaucerons-473428072691172/?fref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp med mat, nå er jeg mindre trøtt. Selv om jeg måtte justere frokostplanene. Jeg fant et løst egg i døra på kjøleskapet, og tenkte det ville vært godt med kokt egg og kaviar på knekkebrød.

Det egget var ikke kokt...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Krutsi skrev:

Gjøvik er jo kanskje litt krøkkete å bo, så kanskje du heller da skal vurdere både Lillehammer og Hamar mtp høyskole, og Evt sjekke om prisene er billigere der? 

Gjøvik har jo også høgskole (eller - det sorterer vel strengt tatt under NTNU nå om jeg ikke husker feil), så om Pixie er interessert i utdannelse i den retningen, så er jo Gjøvik helt innafor. 

@Pixie Jeg kjenner flere som har fått støtte til omskolering gjennom NAV i voksen alder, så det er jo verdt et forsøk å høre med dem om det. 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det hjalp med mat, nå er jeg mindre trøtt. Selv om jeg måtte justere frokostplanene. Jeg fant et løst egg i døra på kjøleskapet, og tenkte det ville vært godt med kokt egg og kaviar på knekkebrød.

Det egget var ikke kokt...

:lol: Sorry... det er så typisk liksom :lol: 

Nå står det ei stor gryte med pinnekjøtt på komfyren... Fant posen med pinnekjøtt i fryseren i går - neppe det flotteste pinnekjøttet jeg har vært borti - det lukta veldig kunstig røyklukt av det da jeg åpna posen, for å si det sånn... Men alt går i grisen - det smaker sikkert helt greit, dette også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...