SandyEyeCandy Skrevet 16. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2017 1 hour ago, Snoffe said: Mitt hundehold er bunnet i at jeg trenger selskap, og det som skjer i hverdagen vår er det som skjer hver dag hele året. Vi gjør aldri noe annet enn å være selskap for hverandre og så prøver vi å kose oss med det livet vi har. Så hvis det hele tiden skal være tema, så kan ikke jeg være med. Det er der du tar feil. Jeg gjør heller ingenting annet med min hund lenger enn å være sammen med henne, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan si noe om eller dele perspektiver eller erfaringer om ulike temaer likevel. Grunnen til at jeg foreslo å ha temaer for ukene er nettopp å gi folk litt mer rammer og underlag for å ha snappen. På den måten kan de som feks føler at det "eneste" de har å vise fram er at de koser seg på sofaen og går tur, og dermed ikke føler de kan ha snappen, kan vise nettopp det, men få litt inspirasjon til temaer å snakke om. Og som med alt annet jeg foreslår her, så er det nettopp det; bare forslag. Dersom majoriteten ikke vil, så lar vi bare være, null stress. Men erfaringsmessig er det veldig kult å ha uketemaer, altså! En blir veldig godt kjent med de som har snappen den dagen, og dersom det blir gjengangere (kanskje vi også etterhvert begynner med faste bidragsytere med gjestesnappere innimellom dersom interessen for å melde seg dabber av?) som har snappen etterhvert, så er det veldig kult å følge folk. @Kristiin, enig i at punkt to gjør punkt tre overflødig, men iogm at det var ytra litt misnøye over at noen hadde snappen flere dager mens andre sto i kø, så tenkte jeg det var greit å presisere. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 16. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2017 Jeg synes det er dumt at mange føler dem ikke er bra nok for å ha snappen [emoji17] for det er alle!Jeg er selv kronisk syk, og det blir litt ymse med hva som foregår.. dagen jeg hadde snappen hadde jeg så flaks at jeg hadde en god dag! Meld dere på! Vær så snill... [emoji173]Sent fra min SM-T550 via Tapatalk 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smartingen Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 @Kristin_nord hvordan foregår dette egentlig, får jeg noe idag eller imorgen eller? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 22 timer siden, Kristin_nord skrev: Jeg synes det er dumt at mange føler dem ikke er bra nok for å ha snappen for det er alle! Jeg er selv kronisk syk, og det blir litt ymse med hva som foregår.. dagen jeg hadde snappen hadde jeg så flaks at jeg hadde en god dag! Meld dere på! Vær så snill... Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Jeg er avhengig av krykker om jeg skal gå mer enn hundre meter så blir ikke noe fjelltur her for å si det sånn Men lyst til å vise hvor søte de skumle hundene mine er 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 9 minutter siden, Ozzy skrev: Jeg er avhengig av krykker om jeg skal gå mer enn hundre meter så blir ikke noe fjelltur her for å si det sånn Men lyst til å vise hvor søte de skumle hundene mine er Da synes jeg du skal ta en dag De er ordentlig fine og morsomme fra hva jeg har sett fra snappen din! Jeg synes det er så viktig å få frem at man trenger jo ikke å ha en kjempeaktiv eller spennende dag for å kunne ha snappen, hverdager er fint samme hvordan de er! Det er jo det jeg synes er hyggeligst å følge faktisk, for hverdager er jo det som er flest av 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 Kom på at jeg ikke trenger to dager samme uke. Om noen vil ha fredag uke 32, så si fra!Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilje Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 Jeg er enig med Sandra at vi bør ha temaer! Tror det blir mer artig å følge da. Og man kan jo bare filosofere litt rundt tema, trenger ikke ta det så seriøst. For inspirasjon anbefaler jeg å følge snapkollektivet, min absolutt favorittkonto å følge. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 Da synes jeg du skal ta en dag [emoji3] De er ordentlig fine og morsomme fra hva jeg har sett fra snappen din! Jeg synes det er så viktig å få frem at man trenger jo ikke å ha en kjempeaktiv eller spennende dag for å kunne ha snappen, hverdager er fint samme hvordan de er! Det er jo det jeg synes er hyggeligst å følge faktisk, for hverdager er jo det som er flest av [emoji4] Hun fikk en dag - om tre uker. Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 17. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 Jeg er en av de som bare følger men ikke er komfortabel med å ta en dag selv. Jeg er ikke noe flink i å ta bilder og i hvert fall ikke snapper, men jeg koser meg med å se på alle dere andre sine snapper. Det er en god ide tema, men kanskje bare halvparten av dagene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 17. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 @Kristin_nord hvordan foregår dette egentlig, får jeg noe idag eller imorgen eller? [emoji1]Sendt deg meld !Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 17. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 Jeg er avhengig av krykker om jeg skal gå mer enn hundre meter så blir ikke noe fjelltur her for å si det sånn Men lyst til å vise hvor søte de skumle hundene mine er Vel, jeg gleder meg! Jeg liker at hundehold er annerledes Jeg har mange ganger fått beskjed om at siden jeg er syk burde jeg ikke ha hund.. men det er strengt tatt hundene som gir meg ett liv [emoji849] uten dem hadde jeg sikkert råtna bort for lengst [emoji23]Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 17. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2017 Beklager altså, denne ukas tråd legges snart ut og folk får meldinger ! Dagene har gått i surr [emoji15]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Absolute Entertainer Skrevet 18. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2017 Hvor ser jeg oversikten over hvilke dager som er tatt? Så nå at de dagene som passet var tatt, helgen uke 31 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 18. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2017 Hvor ser jeg oversikten over hvilke dager som er tatt? [emoji4] Så nå at de dagene som passet var tatt, helgen uke 31 [emoji6] Og uke 32 er full men i uke 32 kommer det ny påmelding Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 18. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2017 Akkurat nå, Kristin_nord skrev: Og uke 32 er full men i uke 32 kommer det ny påmelding Sent from my iPhone using Tapatalk Som nevnt tidligere, så gir jeg bort fredagen i uke 32 om noen ønsker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 18. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2017 Søndag denne uken gis også bort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 18. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2017 1 time siden, Stine skrev: Søndag denne uken gis også bort Jeg kan ta den om du ikke vil, men jeg har hatt den en gang før da. Mulig det blir kaldt nok på kvelden til at jeg kan vise litt trening også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 19. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Dealen med @Kristin_nord og @Poter er at jeg er backup i tilfelle noen dager blir stående tomme, så for å slippe trollbolla og meg i voldsom utstrekning, så er det bare å melde seg på litt brennkvikt når de tomme ukene publiseres, folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 19. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Det går jo an å ha en liste med temaer som alltid står som forslag, også kan man selv velge et tema dersom man trenger inspirasjon eller noe å følge på den dagen man har snappen. Kan godt forstå at det blir press eller føles som et krav for noen om det følger et tema med kontoen som man "må" følge, men en liste med forslag og inspirasjon er vel bare positivt! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 19. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 26 minutes ago, Mirai said: Kan godt forstå at det blir press eller føles som et krav for noen om det følger et tema med kontoen som man "må" følge[...] Jeg har tidligere sagt at det bare var et forslag og at vi dropper det om interessen ikke er der, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne motstanden mot temaer. Har folk flest så dårlig sjøltillit at det er negativt så snart det blir litt mer ordna forhold, sjøl om det gjør at en ikke føler en kan melde seg på alt hele tida? Eller er det andre årsaker til skepsisen? Jeg elsker snap og følger mange kontoer, og alle som driver litt "proft" med flere bidragsytere gjør det på denne måten, fordi det er til fordel for følgerne. Det er virkelig ikke noe negativt med å ha et ukestema, det blir en kjempefin rød tråd som farges av alle bidragsyternes egne perspektiver. Hvis vi feks hadde hatt "trening" som ukestema, så hadde jeg syntes det var superpositivt og en gave å få ta del i hvordan andre soniser som er mer aktive med hundene sine innen organisert trening gjør det, da jeg ikke sjøl kan noe om hvordan en trener agility uten å få en stressbombe, åssen en motiverer en hund til å faktisk komme tilbake med gjenstander under feltsøk eller hvordan en får en tilsynelatende instinktdrevet trekkhund til å lyde høyre/venstre blindt. Det kunne jaggu vært at jeg sjøl meldte meg på for å vise hvordan jeg fokuserer på mye fysisk trening for å holde kroppen til bikkja mi sammen, og det helt uten at det foregår i ordna former. Eller kanskje jeg bare lar være å melde på fordi jeg ikke føler at jeg har noe å bidra med til akkurat den ukas tema, og det må da også være greit? Forslag til perspektiv: Dette er en fin mulighet til å se og lære noe nytt, bli bedre kjent med soniser, eller å få litt rammer på sine bidrag, ikke en anledning til å gjøre seg sjøl liten og føle seg uttafor, for det er ikke det temauker handler om. Det finnes massevis av potensielle temaer hvor folk kan bidra, så sjøl om feks "trening" ikke passer for alle, så bør ikke det være god nok grunn til å avskrive hele idéen, vel? 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 19. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Jeg er åpen for å prøve det hvertfall :). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 19. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Jeg er enig med@SandyEyeCandy Dere må ikke ha så dårlig selvtillit. Om temaet f eks er trening så trener du jo om du f eks sykler, hverdagslydighet i hjemmet, gå pent.. osv osv..Sent fra min SM-T550 via Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 19. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Just now, Kristin_nord said: Om temaet f eks er trening så trener du jo om du f eks sykler, hverdagslydighet i hjemmet, gå pent.. osv osv.. Nemlig! Og så er det vel ikke krise om en ikke får deltatt på et tema heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 19. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Nemlig! Og så er det vel ikke krise om en ikke får deltatt på et tema heller. [emoji14] Nei, er bare 7 dager i en uke [emoji6]Sent fra min SM-T550 via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 19. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2017 Kan vi ikke starte med å ha tema annenhver uke for å se hvordan folk synes det fungerer? Jeg er en av de som synes det høres best ut uten tema, men er selvfølgelig villig til å prøve det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts