Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Wow, noen som også følger med på Better call Saul? Så nettopp siste episode... WOWSKI!!! Fy flate for en insanely bra serie dette er. Får lyst å se breaking bad all over again. Men er vel en sesong igjen av better call saul, vil se den først!

Hvilke kategori? Sliter visst med å finne noe jeg liker veldig nå om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Guest Christine
6 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Fjernet to føflekker hos fastlege uten bedøvelse og uten sting. Ble brukt skalpell. Har frikort så trodde ikke det skulle koste noe, men har fått regning på 180 kr? 

Skal selvsagt ringe dem å høre hva prisen skyldes, antar det må være utstyr? Himla dyr skalpell i såfall...

Hva har dere andre betalt for fjerning av føflekker hos fastlege?

Kan det være for lab? Føflekker sendes jo rutinemessig inn for sjekk, så mulig det har noe med regningen å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Snøfrost skrev:

Joda, det har ikke gått helt på skinner her heller. Vindkullet skulle jo vært født for 1 år siden, men nå er de nå her og er 10 uker gamle (på torsdag) vakre små valper, med 3 lykkelige eiere (hvorav en her hos meg). 
Såga gikk tom, men hannen var ikke så interessert heller. Aner ikke hvorfor, rimelig sikker på at det var rette dagen for Sågas vedkommende. Vi prøver igjen seinere. Ingen krise om hun skulle være steril heller. Jeg har broren, og en søster bor hos en veldig alright person nord i Sverige så ikke umulig at hun vurderer valper på et tidspunkt. Så har hun i alle fall 1 bror til som kunne vært aktuell å bruke hvisomatte, dersomatte. 
Jeg har riktignok en frossen fyr jeg ønsket å bruke på hennes neste kull, men han kan da alltids ligge lenger og bli brukt på neste passende tispe. 

Stjerne som lar vente på seg er ikke sååå mystisk. Hun løp sist samtidig som Såga, men hun bor med Denali og Denali har en annen syklus. Så da satser jeg på at hun synkroniserer med Denali og resten av hennes nære familie (Såga er fra en annen tispelinje). 

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves? Eller blir den sittende med skjegget i postkassa? :P 

Kanskje Såga ikke fikk skikkelig eggløsning? Det er ikke alltid en vet hvorfor det ikke blir som en vil.

Jeg har ikke så mange back up-løsninger i Norge for å få videre X'ens linjer - faren hennes finner jeg plenty av, men jeg vil ha morslinjene hennes, det var de jeg ønsket valp fra, at faren var den han var var bare en bonus. Foenix har en bror i Australia, som har både barn, barnebarn og snart oldebarn - så jeg kan jo hente noe derfra. Den dagen jeg vinner på tipping. X'en har to søstre i Finland, den ene har ikke gitt noe som kan brukes av meg, og den andre har jeg bare KoiraNet-info om avkommene, jeg har ikke sett de selv. Men jeg følger jo med. 

43 minutter siden, Line skrev:

Nei, på baksiden av Dragvoll. Om det blir på plena eller selve p-plassen avhenger av hvor vått det er.

19225950_10155510436934082_3533191629606

 

Har det alltid vært idrettsbygg der? Jeg hadde lesesalsplass i det bygget, men husker ikke noen gym :P 

17 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Ja, du er jo sånn userrrriøøøs som bare bruker egen hannhund, du... sånn som den der oppdretter'n min det, som hadde både mor og far til kullet jeg kjøpte valp fra... :aww:

Superduperuseriøs, avler kun for pengene. Jeg elsker å kaste dem bort :o 

17 minutter siden, Siri skrev:

Det ER bortkasta hjernekapasitet... det er jo bare å pare i vei, evt med en puddel om så... da blir det flust med valper skal du se :D 

Jeg lurer på om ikke @2ne og jeg snakket om et samarbeid der? Hun får låne Glam og jeg får låne Glenn, så er det nærme nok?

17 minutter siden, Siri skrev:

Med fare for at det utstedes fellingstillatelse etterpå... :aww: 

Snort, såpass! :D 

17 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tror den grønnfargen ligner veldig på den jeg hadde på veggene i stua mi - den er jo nå historie... fargen altså :aww: 

Hvis husene våre er jevngamle, så er sikkert interiørstilen fra samme epoke. Eller kanskje det var salg på den grønnfargen den gangen. 

17 minutter siden, Siri skrev:

Jeg venter veldig på å få klistremerker til bilen i posten. Jeg har vært inne på pakkesporingen opptil maaaange ganger i dag. Nå i kveld så jeg plutselig at pakken visstnok var forsøkt levert til mottaker kl 15:23 i dag, men det var ingen hjemme... Nææææææ... om de hadde ringt eller sendt ei melding, så kunne jeg fortalt dem kjapt at mottaker da fortsatt var på vei hjem fra jobb.

Hvorfor klarer de ikke å gjennomføre praktiske grep som å informere kunden? Eller er det kun skiftarbeidere og hjemmeværende som bestiller pakker?

17 minutter siden, Siri skrev:

Det stod også at det var lagt lapp i postkassen med info om hvor pakken kunne hentes ut... NOPE - det var ikke noen lapp i postkassen min (bare et edderkoppnett)... :gaah:

Du vet du ikke ofte får post når...

Nå har jeg svingt hammeren igjen, og fått opp to rammer til minne om X'en. Jeg tror jeg forsto hvorfor disse var så mye billigere enn de andre - glasset var av hard plast, ikke glass. Jaja, så lenge det er blankt og gjennomsiktig, så duger det sikkert. Og den dype rammen var perfekt for å få plass til rosetter uten å mose dem.

19275134_10158682082455136_5755159507736

Jeg savner mobilen min, som er til reparasjon. Lånefonen er altså helt craptastic, på alle vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, mokken said:

Hvilke kategori? Sliter visst med å finne noe jeg liker veldig nå om dagen. 

Better call Saul er ... for spesielt interesserte, vil jeg si :P Det er humor, det er seriøs tematikk, det er drama, det handler om... eh. Hva skal jeg si. Livet til en "dysfunksjonell" mann? Det er ikke en typisk tv-serie hvor ting går superkjapt og det er action krasj boom bang. Handlingen er relativt saktegående, men med veldig mye dybde. Serien er et visuelt mesterverk, hvor ca hver scene gjør at du tenker "wow, for en vinkel! For et klipp!". Handlingen er ofte så genial at jeg pleier å tenke "wow, hvordan har de tenkt dette ut?!". Også har jeg alltid elsket Breaking Bad, så å få se bakhistorien til Breaking Bad er veldig givende. Men Better call Saul er .. ja. Man liker det, eller ikke. Men man må gi den iallefall 3-4 episoder av sesong 1 før man bestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Har det alltid vært idrettsbygg der? Jeg hadde lesesalsplass i det bygget, men husker ikke noen gym :P 

Aner ikke, men jeg hadde eksamen i hallen der i 2005, så det har vært idrettshall der i alle fall 12 år :P Google forteller meg at den ble bygd i 1998!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Aner ikke, men jeg hadde eksamen i hallen der i 2005, så det har vært idrettshall der i alle fall 12 år :P Google forteller meg at den ble bygd i 1998!

Og jeg satt der i 2005/2006, cirka, inntil de fant plass til oss inne på Dragvoll. Jaja, var vel så fordypet i bøkene at jeg ikke enset gym-mulighetene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Siri said:

 

Jeg greide fint å melde på hundene til verdensutstillingen i Tyskland, men nå ble det litt komplisert ja :lol: Men jeg tror jeg har fått det til nå da :D 

 

WDS går jo via VDH sine sider i det minste, dette var via en av "lokalavdelingenes" sider, og det var ikke  så lett å forstå seg på gitt, rimelig annerledes enn det jeg har vært borti før (som er N, S, DK, DE (Austellerportalen deres) og A). Heldigvis en hjelpsom tysker å få tak i på email :) 

 

Just now, SFX said:

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves? Eller blir den sittende med skjegget i postkassa? :P 

Kanskje Såga ikke fikk skikkelig eggløsning? Det er ikke alltid en vet hvorfor det ikke blir som en vil.

Jeg har ikke så mange back up-løsninger i Norge for å få videre X'ens linjer - faren hennes finner jeg plenty av, men jeg vil ha morslinjene hennes, det var de jeg ønsket valp fra, at faren var den han var var bare en bonus. Foenix har en bror i Australia, som har både barn, barnebarn og snart oldebarn - så jeg kan jo hente noe derfra. Den dagen jeg vinner på tipping. X'en har to søstre i Finland, den ene har ikke gitt noe som kan brukes av meg, og den andre har jeg bare KoiraNet-info om avkommene, jeg har ikke sett de selv. Men jeg følger jo med. 

Vi får håpe på det utfallet, og ignorere skjegget i postkassa :aww: 

For meg personlig hadde det vært mye mer "krise" å ikke ha noe etter Fjellbris, enn å ikke ha noe etter Såga. Selv om Fjellbris har en fullsøster og 2 halvsøstre her hos meg... Men den krisen er heldigvis avblåst med Dalbris i hus :D 
Mye kan selvsagt skje frem til hun er fullvoksen, men i utgangspunktet satser jeg på at hun blir en høvelig grei hund på alle punkter, og frisk, sunn og langtlevende. Alt annet er en bonus, det er hvem hun er i hverdagen som teller mest. Så langt en veldig fin ung frøken på alle vis. 

Såga har også linjer jeg vil bevare, spesielt morfars. Men jeg har heldigvis broren, og en bror til i nærheten. Så jeg kan da alltids få det blodet tilbake om Såga svikter. Men en bom betyr  jo ikke nødvendigvis så mye. 
Funker ikke kombinasjonen neste gang heller, så tester jeg en annen hann før jeg gir helt opp. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sagaa skrev:

Variocage double small er vel kanskje for lite for lapphund? Eneste dobbeltburet jeg finner som kan passe i drittbilen. :( 

*host*Kelabur*host*

 

Har fått en liten blemme på tunga, den gjør så vondt. Eller ikke så vondt, men svir og er irriterende. Sånn gjennomsiktig boble. Synes litt synd på meg selv :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

De formerer seg som kaniner? :P 

:lol: Skulle liksom tro det,  men jeg har hatt en helt absurd dårlig avlssesong så langt i år, men  hadde likevel flere enn jeg trodde ved opptelling, og så henta jeg intet mindre enn 36 nye kaniner på søndag da (noen avlsdyr og en haug med overskuddskaniner som jeg fikk for å fore opp og slakte), det var 10 flere enn planlagt :icon_redface::innocent::lol: Er ikke så rart jeg bygger kaninbur for alle krefter. 

 

2 timer siden, SFX skrev:

Åh, så fælt! Det blir litt for nærme da, altså! 

En smule, veldig glad jeg ikke viste om det før jeg visste hun var trygg. Bare gjerningsmannen som ble drept der. Så endte så godt det kunne. Men synes verden er lovlig skummel nå altså... 

 

 

Jeg begynner å bli rå med vinkelsliper, bare så dere vet det :ahappy:  Kjøpte meg beskyttelsesbriller i dag da, fikk en liten gnist på øyet i går, så i dag fikk jeg rota meg til det. Gikk helt fint med øyet men en oppvekker om at det ikke er leketøy jeg driver med. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfrost skrev:

Raksha så bra det gikk fint med moren din. Skumle greier! 
Frankrike har jammen fått gjennomgå de siste årene..

Takk! Ja virkelig. stakkars :(  Gikk heldigvis bra med alle i den episoden, untatt gjerningsmannen da, men det er jo "greit nok"... Så kjip er jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

AN lurer jeg veldig på hvor mappa til jentene er... Der ligger stamtavlene til Smula og Audi, som jeg skulle hatt til øyelysingen i morgen... 

Jeg øyelyste forrige uke, ble bedt om å ta med stamtavle. Når jeg kom til klinikken var det ingen som spurte om den, de bare scannet microchippen og søkte opp i dogweb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smellertrening i kveld. Lotta var VELDIG på og supermotivert, ville ikke engang ha belønning- bare jobbe videre med å søke :P
Nova viser seg ennå en gang som en utrolig stødig valp. Tar alt på strak arm, ikke redd, ikke kjepphøy, ikke ukritisk. Sjekker ut alt etter å ha tenkt seg om et øyeblikk (med helt avslappet og rolig kroppsholdning). Tar raskt hva jeg ønsker under trening.
Ble sliten etter tre økter i kveld og var TYDELIG på det - la seg bare ned i bilburet og ville ikke ut flere ganger. Vel hjemme tødde hun opp en stund etter litt kveldsmat, lekte med Diva, fikk lufta seg og slukna på kjøkkengulvet mens jeg laga godbiter til treninger fremover. Da jeg var ferdig og gikk til stua, kom hun etter meg og gikk rett inn i buret hun ligger i om natta, og la seg der. (Jeg trenger ikke lukke burdøra, ho blir liggende der til vi står opp - hun har forstått at det er "regelen" :) )
Fikk laget nærmere 4 kg med godbiter. Med blodsmak - så Lotta satt ved min side så lenge jeg kokkelerte..

Fikk trist beskjed i kveld - min søsters eldste hund, en nydelig wachtel hannhund, ca 11 år, ble avlivet i dag. Ikke planlagt, men han har hostet en stund, og i dag tok hun han til veterinær som påviste en stor kreftsvulst i strupen. Ikke noe å gjøre og han var så plaget (og det ville bli verre) -så hun valgte å la han slippe. Hele familien er lei seg. Han var en virkelig vakker hund. (Og god jakthund). Heldigvis har hun en unghund - grå elghund, så hun slipper å være hundeløs.

birk.jpeg.dbc5419452fa04f831db4a656ed1e900.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det visst Gotland-tur på Lyn og meg! Fire dager med gjeterhundprøver og date, gruer meg litt til sosialt samvær ved å bo oppå masse fremmedfolk, men det skal man få til :ahappy: 

Venninnevalg 1, 2 OG 3 er alle sammen borte, ingen familiemedlemmer som heller kan følge på lasset. Ehhehe, aldri kjørt så langt alene, jeg, så har booket Sandefjord-Strömstad og Oskarshamn-Visby for å korte ned kjøretid bak rattet og pris. Nå sitter jeg selvsagt med en hel del spørsmål :lol:

Strömstad-ferga haket jeg av for å ha hund i bil, ettersom jeg ikke tenker ha en høyløpsk hund i bur der inne. Men blir det veldig varmt for henne å sitte i bilen? På Visby-ferga haket jeg av for 'djurplats', men hva innebærer det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SFX said:

Jeg lurer på om ikke @2ne og jeg snakket om et samarbeid der? Hun får låne Glam og jeg får låne Glenn, så er det nærme nok?

Det finnes en sønn på Ringsaker, det er enda litt nærmere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, maysofie said:

Da blir det visst Gotland-tur på Lyn og meg! Fire dager med gjeterhundprøver og date, gruer meg litt til sosialt samvær ved å bo oppå masse fremmedfolk, men det skal man få til :ahappy: 

Venninnevalg 1, 2 OG 3 er alle sammen borte, ingen familiemedlemmer som heller kan følge på lasset. Ehhehe, aldri kjørt så langt alene, jeg, så har booket Sandefjord-Strömstad og Oskarshamn-Visby for å korte ned kjøretid bak rattet og pris. Nå sitter jeg selvsagt med en hel del spørsmål :lol:

Strömstad-ferga haket jeg av for å ha hund i bil, ettersom jeg ikke tenker ha en høyløpsk hund i bur der inne. Men blir det veldig varmt for henne å sitte i bilen? På Visby-ferga haket jeg av for 'djurplats', men hva innebærer det?

Gotland er fint, hvor skal dere bo og være?
Djurplats innebærer en egen del av kabinen hvor man har hund. Du tar med deg hunden opp og inn dit. Nøyaktig hvor det er vet jeg ikke, da jeg tok Gotlandferga med en egen gruppe hvor vi hadde eget område helt framst i skipet. Kan ikke si å ha fått med meg nøyaktig hvor på båten hundene var - men det var generelt shitloads av hunder i trappa og i gangene på ferga, og masse hunder å kose med ute på dekk. Så det går nok helt fint, liker du ikke plassen inne kan dere jo henge på dekk hele vegen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Gotland er fint, hvor skal dere bo og være?
Djurplats innebærer en egen del av kabinen hvor man har hund. Du tar med deg hunden opp og inn dit. Nøyaktig hvor det er vet jeg ikke, da jeg tok Gotlandferga med en egen gruppe hvor vi hadde eget område helt framst i skipet. Kan ikke si å ha fått med meg nøyaktig hvor på båten hundene var - men det var generelt shitloads av hunder i trappa og i gangene på ferga, og masse hunder å kose med ute på dekk. Så det går nok helt fint, liker du ikke plassen inne kan dere jo henge på dekk hele vegen over.

Hvor vi skal bo vet jeg ærlig talt ikke, hannhundeier som har booket :lol: Men prøvene går to dager i Västergarn og to dager i Hamra/Burgsvik(?)

Aha, så de må ikke sitte i bur hele veien, men et område det er lov å oppholde seg med hund? Dekk er alltids foretrukket syntes jeg, liker å se (så lenge det er opphold)! Hun skal jo på parringstur, så forventer høyløpsk hund akkurat når vi skal reise, vil gjerne være minst til plage for andre og unngå smitte mest mulig.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snøfrost skrev:

Vi får håpe på det utfallet, og ignorere skjegget i postkassa :aww: 

Ja, enig. Men det er jo greit å ha alternative planer, når det er mulig.

8 timer siden, Line skrev:

Evt så var du aldri på lesesalen :aww: 

:lol: 

Det er faktisk en mulighet, for det var det året jeg skrev historiebok om rasen for raseklubben, og den jobbet jeg mest med hjemmefra.

7 timer siden, Raksha skrev:

En smule, veldig glad jeg ikke viste om det før jeg visste hun var trygg. Bare gjerningsmannen som ble drept der. Så endte så godt det kunne. Men synes verden er lovlig skummel nå altså... 

Ja, det er aldri godt å vite hva en våkner til. Da det var i London sist, våknet jeg og scrollet litt på FB på mobilen før jeg dro meg ut av senga, og det første jeg så var en god bekjent som hadde tagget seg som trygg i London (hun bor i Sverige). Og jeg bare WTF har skjedd nå - igjen???

7 timer siden, Raksha skrev:

Jeg begynner å bli rå med vinkelsliper, bare så dere vet det :ahappy:  Kjøpte meg beskyttelsesbriller i dag da, fikk en liten gnist på øyet i går, så i dag fikk jeg rota meg til det. Gikk helt fint med øyet men en oppvekker om at det ikke er leketøy jeg driver med. 

En skal ha respekt for verktøy. Det fikk jeg da jeg svingte et brekkjern litt voldsomt, og plutselig hadde hakket meg nok i tinningen til at det blødde nedover. Folk dreper folk med verktøy, og folk blir blinde og skadet av arbeidsuhell. Vi amatører skal ikke leke proffe en gang.

6 timer siden, 2ne skrev:

Det finnes en sønn på Ringsaker, det er enda litt nærmere :) 

Oooh, og i klubben kom jeg på at det er en particolour sort og tan - det blir jo nesten riktig? Storpuddel er det også :D

Nei, komme seg på jobb, kanskje. Har kødda med vekkerklokka i morges, men ble vekket av en veps som surret sint over hodet fordi den ikke fant veien ut. Det viser seg at når klokka ringer klokka syv, og jeg innser at jeg må ha en halvtime til, og derfor stiller vekkerklokka på 0730, så tenker mobilen at du har jo stått opp i dag, så da stiller jeg inn klokka til å ringe om 24.5 timer - hva for en forbanna teit logikk er det? Jeg stiller jo bare inn klokkeslett og hiver meg tilbake i senga, og våkner dermed litt over åtte av vepsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Better call Saul er ... for spesielt interesserte, vil jeg si :P Det er humor, det er seriøs tematikk, det er drama, det handler om... eh. Hva skal jeg si. Livet til en "dysfunksjonell" mann? Det er ikke en typisk tv-serie hvor ting går superkjapt og det er action krasj boom bang. Handlingen er relativt saktegående, men med veldig mye dybde. Serien er et visuelt mesterverk, hvor ca hver scene gjør at du tenker "wow, for en vinkel! For et klipp!". Handlingen er ofte så genial at jeg pleier å tenke "wow, hvordan har de tenkt dette ut?!". Også har jeg alltid elsket Breaking Bad, så å få se bakhistorien til Breaking Bad er veldig givende. Men Better call Saul er .. ja. Man liker det, eller ikke. Men man må gi den iallefall 3-4 episoder av sesong 1 før man bestemmer seg.

Aha, definitivt noe som må vente til senere når hodet og kropp er litt mer i form. Takk for svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, maysofie skrev:

Da blir det visst Gotland-tur på Lyn og meg! Fire dager med gjeterhundprøver og date, gruer meg litt til sosialt samvær ved å bo oppå masse fremmedfolk, men det skal man få til :ahappy: 

Venninnevalg 1, 2 OG 3 er alle sammen borte, ingen familiemedlemmer som heller kan følge på lasset. Ehhehe, aldri kjørt så langt alene, jeg, så har booket Sandefjord-Strömstad og Oskarshamn-Visby for å korte ned kjøretid bak rattet og pris. Nå sitter jeg selvsagt med en hel del spørsmål :lol:

Strömstad-ferga haket jeg av for å ha hund i bil, ettersom jeg ikke tenker ha en høyløpsk hund i bur der inne. Men blir det veldig varmt for henne å sitte i bilen? På Visby-ferga haket jeg av for 'djurplats', men hva innebærer det?

Når vi tok Gotlandsferja for 4 år siden var det et eget område oppe hvor man kunne sitte med hund. Vi hadde med 3 valper opp (de voksne lå i bilen). Var flere hunder og ikke noe jeg husker som problematisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var byen full av valper [emoji7] det jeg synes var litt trist var at de aller fleste dro i halsbånd, så ingen med sele. Og ikke minst får jeg vondt av å se eiere som bare lar valpen dra dem rundt, med ett og annet ukonsekvent og halvhjertet rykk tilbake av og til...


Så wonderwoman da. Den var bra, særlig første halvdel. Etter det ble det litt typisk superheltfilm som jeg er litt lei av. Og ww er en litt flat karakter synes jeg, men dette er vel bare første film i en lang rekke vil jeg tro.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til serie; "The handmaids tale". Fengende serie med et skremmende tema.

I dag skal vi på visning jeg og samboern. Jeg er ikke så gira, men nå må vi bare begynne å se på det som er tilgjengelig. Har innsett at jeg har litt urealistiske krav ift det å få alt man ønsker seg på en gang :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Teserere skrev:

Jeg øyelyste forrige uke, ble bedt om å ta med stamtavle. Når jeg kom til klinikken var det ingen som spurte om den, de bare scannet microchippen og søkte opp i dogweb :) 

Regner med det går greit. Tenkte bare jeg skulle ha orden på ting for en gangs skyld, siden jeg kommer med tre :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LØJ skrev:

App hilser og takker alle som gratulerte med dagen i går. Supervåte slimkyss til alle :kiss::kiss::kiss: 
Bilder kommer, når modellen vil samarbeide...

 

Gratulerer med gårsdagen App:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...