Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Og :hug:til @SFX, nå må det være din tur snart.

Tusen takk, jeg synes egentlig det selv og. 

1 time siden, WelshenNemi skrev:

@SFX :hug::hug:håper det ordner seg for deg og Foenix nå!

Tusen takk, det er helt idiotisk - det er en ørebetennelse, annenhver hund får dem, det skal være en grei ting å fikse...

1 time siden, Snoffe skrev:

@SFX:hug: verden kan være veldig  urettferdig

Tusen takk! Det føles innmari urettferdig...

1 time siden, Snoffe skrev:

Tar veldig på kroppen å passe på syk mann, ikke får jeg sove ordentlig om nettene heller. Håper han blir bra snart.

Det er slitsomt å være sykepleier på hjemmefronten - men må du stresse med husstell? La oppvask og klesvask ligge og støvsugeren hvile, du skal ikke slite deg ut heller. Bestill take away eller spis av papp, vask truser når det trengs, lukk øynene for rot, og ta vare på dere begge to.

1 time siden, Siri skrev:

Det er jo typisk... når man er overtrøtt, så får man jo ikke sove... Og det er bedre med en liten powernap på vei hjem enn å aldri komme hjem... Jeg måtte ta telling en gang på vei hjem fra ett eller annet... Da stoppa jeg på Skedsmovollen - og hadde 20 min hjem :lol: 

Helt sant, heller powernappe enn å skjene ut. Jeg er flink til å stoppe, tror jeg, gjør det i hvert fall relativt ofte. Selv om det er et kvarter igjen - jeg har sovet en time på Circle K på Minnesund, det er 16 km hjemmefra, men jeg var for trøtt til å tørre mer. 

1 time siden, Siri skrev:

Nei, jeg måtte spise SAMMEN med sjefen - så fikk jeg dessert :D 

Skumle sjefer :D 

1 time siden, Siri skrev:

OMG!!!! Det er NESTEN på det nivået :lol: Men nå har jeg i hvert fall greid å betale for medlemsskap i den tsjekkiske briardklubben - det lønte seg framfor å betale dobbel påmeldingsavgift og å stå sist i køen når de fordeler plassene :D Nå gjenstår å sende påmeldingsskjema... Jeg tror jeg greier det :P 

Jeg har trua på deg nå!

Det er øvelser til ny forestilling noen etasjer under meg, så jeg har hatt vakker cellomusikk i bakgrunnen til jobbingen - men nå er de visst ferdig å øve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Er det noen her som er admin for en stor facebookgruppe her? Lurer på å forandre en gruppe på ca 1200 medlemmer fra offentlig til lukket. Før var det slik at med så store grupper kunne man ikke endre tilbake til offentlig igjen, men nå står et at grupper med under 5000 medlemmer kan endre personverninnstillingene når som helst. Men da jeg skulle endre til lukket fikk jeg advarsel om at det ikke kunne omgjøres igjen? Så nå tør jeg ikke gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

 

Tusen takk! Det føles innmari urettferdig...

Det er slitsomt å være sykepleier på hjemmefronten - men må du stresse med husstell? La oppvask og klesvask ligge og støvsugeren hvile, du skal ikke slite deg ut heller. Bestill take away eller spis av papp, vask truser når det trengs, lukk øynene for rot, og ta vare på dere begge to.

Jeg gjør bare det som er helt nødvendig. Men med min egen helse så er det litt i grenseland. Men vi må ha mat, rene glass og rene truser. Gjør noen tiltak for å bedre ting da :) kjøpt inn endel middager som bare varmes lett i ovnen blant annet. Og gulvvask og vasking av bad og kjøkken kan vi se lenge etter :aww:

Men det er et problem når sengen blir så svettet ut om nettene at man må bytte på sengen to ganger hver natt pga av feber som flyr opp og ned hele tiden. Og det er litt grenser for hvor mange skift med sengetøy man har også :P men har fått mye hjelp med Casper i det siste da :)

 

Litt kjipt at jeg måtte si fra meg plassen på smellerkurset som skal begynne i dag :( men sånn er det. Mamma kunne helsigvis ta plassen min så slipper å betale for ingen ting, og hunden hennes har VELDIG godt av et sånt kurs. Men sånn er livet, eller mitt liv i hvertfall. Må bare håpe at jeg er i form 3 måneder frem i tid når jeg melder på. Er vel derfor jeg ikke tørr å melde på utstilling og andre ting, for jeg vet aldri. Denne gangen tok jeg sjansen... 

Ops.. her ble det mye som måtte ut gitt :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet to føflekker hos fastlege uten bedøvelse og uten sting. Ble brukt skalpell. Har frikort så trodde ikke det skulle koste noe, men har fått regning på 180 kr? 

Skal selvsagt ringe dem å høre hva prisen skyldes, antar det må være utstyr? Himla dyr skalpell i såfall...

Hva har dere andre betalt for fjerning av føflekker hos fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Vi lurte værgudene og fikk gått en rask tur innimellom regnskyllene. Nå føler vi oss litt mindre sløvsigne alle tre. Merk dere det helt nye ordet sløvsigen. Det er sånn trøtt som man blir av å sitte inne og gjøre ingenting. Nå litt pelsstell før jeg skal lage middag. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men for å se litt lyst på det: man slipper å vanne hagen!

Man slipper å klippe plen på en stund også. Tar litt tid før det blir tørt nok til det :aww: Det ligger dammer på plena her, for det rekker ikke å trekke ned. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Wow, noen som også følger med på Better call Saul? Så nettopp siste episode... WOWSKI!!! Fy flate for en insanely bra serie dette er. Får lyst å se breaking bad all over again. Men er vel en sesong igjen av better call saul, vil se den først!

Ikke sett dagens enda, men ja den er sykt bra! Så breaking bad på nytt i vinter når jeg venta på denne sesongen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og der fossregner det igjen Dette bildet fra Malviknytt beskriver situasjonen ganske greit:

Rainyday-e1497965554267-702x336.jpg

Men for å se litt lyst på det: man slipper å vanne hagen!

 

27 minutter siden, Line skrev:

Man slipper å klippe plen på en stund også. Tar litt tid før det blir tørt nok til det :aww: Det ligger dammer på plena her, for det rekker ikke å trekke ned. 

Auch! 
Akkurat slik var det for en uke eller to siden her. Høljet ned konstant, og alt som ikke var belagt med asfalt lagde surklelyder når det ble tråkket på. 

Jeg klarte å tvinge meg ut på halvannen times tur i dag. Og nå sitter jeg og henter inn pusten mens jeg venter på at mannen skal komme hjem fra jobb. 
Middagen er underveis, og jeg er spent på om han merker forskjell på vanlig kjøttdeig og Rema sin vegetardeig Meatish :P 
Når man først har blitt skremt av å se på dokumentarer så kan man like godt bruke anledningen til å prøve ut nye ting :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Wow, noen som også følger med på Better call Saul? Så nettopp siste episode... WOWSKI!!! Fy flate for en insanely bra serie dette er. Får lyst å se breaking bad all over again. Men er vel en sesong igjen av better call saul, vil se den først!

Tror jeg har et par episoder igjen før jeg er på den siste :D Men ja, sykt bra serie :D Jeg liker den faktisk mye bedre enn breaking bad, som jeg egentlig ikke var sååå begeistret for. Jeg mener, den var bra altså, men ja. Kanskje se den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes altså, det var da voldsomt så mye som skulle skje denne uka, da.

Den ene har ikke før kommet seg etter hjerteinfarkt, før jeg helt tilfeldig havner midt i et epilepsianfall på telefonen, og da er det himla kul å ha en livredd gråtende 10-åring som ber om hjelp på tråden mens pappaen er syk når man selv er 1,5 times kjøring unna. 

Men, nå går det bra med helsa til alle, og nå vil vi ikke ha flere kriser denne uka.

Bikkja mi ble derfor hjemme alene 1,5 time lenger enn planlagt, så hun måtte få en gulrot da jeg kom. Hun tok det pent da.

Nå er jeg trøtt, har handla og lempa 43 liter maling inn i garasjen, og henta deler til bremsene til bilen min.

Nå må jeg hvile meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX :console: Du har en utrolig urettferdig uflaks, altså. Det som skjedde med forrige kullet ditt var jo bare nitrist. Og så fortsetter det bare :( Men, er ikke fôrtispa di etter Fønix? Så du i værste fall kan beholde fra neste generasjon i steden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Helt sant, heller powernappe enn å skjene ut. Jeg er flink til å stoppe, tror jeg, gjør det i hvert fall relativt ofte. Selv om det er et kvarter igjen - jeg har sovet en time på Circle K på Minnesund, det er 16 km hjemmefra, men jeg var for trøtt til å tørre mer. 

Det føles jo helt teit ut, men er jo veldig fornuftig :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Skumle sjefer :D 

Veldig :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg har trua på deg nå!

 

Weeeeee :D Jeg har trua, jeg også. Men nå skal den der franske dama ha meg med videre på noe gjeting i Frankrike også - i privat regi, der vi skal få prøve oss på sånne digre flokker med 80-150 sauer... stakkars prinsessen... tipper det blir litt overload for henne, det der :lol: 

Og jeg bare nevner det, men jeg har altså klippet plena nå. Med utsikter til silregn de nærmeste dagene var det vel greit å få gjort slike ting mens det var mulig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SFX said:

Når er det min tur?

:hug: 

1 hour ago, Elisabeth00 said:

Fjernet to føflekker hos fastlege uten bedøvelse og uten sting. Ble brukt skalpell. Har frikort så trodde ikke det skulle koste noe, men har fått regning på 180 kr? 

Skal selvsagt ringe dem å høre hva prisen skyldes, antar det må være utstyr? Himla dyr skalpell i såfall...

Hva har dere andre betalt for fjerning av føflekker hos fastlege?

Det er vanlig at man betaler for materiell som brukes. Du fikk antageligvis et spesialplaster over (jeg husker ikke hva de heter)? De koster litt pr stk (ikke 180 kr da). Jeg tror jeg har betalt rundt en hundrings for sårskift/skylling når jeg har gjort det hos fastlegen, så jeg syns ikke 180 kr hørtes sånn kjempe-ille ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg gjør bare det som er helt nødvendig. Men med min egen helse så er det litt i grenseland. Men vi må ha mat, rene glass og rene truser. Gjør noen tiltak for å bedre ting da :) kjøpt inn endel middager som bare varmes lett i ovnen blant annet. Og gulvvask og vasking av bad og kjøkken kan vi se lenge etter :aww:

Men det er et problem når sengen blir så svettet ut om nettene at man må bytte på sengen to ganger hver natt pga av feber som flyr opp og ned hele tiden. Og det er litt grenser for hvor mange skift med sengetøy man har også :P men har fått mye hjelp med Casper i det siste da :)

Jeg leste først at du hadde fått mye hjelp AV Casper, og syntes det var helt fantastisk :P

Men jeg skjønner godt, et minimum må en gjøre uansett - rene klær og rent sengetøy, for eksempel. Er det et alternativ å bruke engangsfat og -glass for å minimere arbeidsmengden der?

2 timer siden, Snoffe skrev:

Litt kjipt at jeg måtte si fra meg plassen på smellerkurset som skal begynne i dag :( men sånn er det. Mamma kunne helsigvis ta plassen min så slipper å betale for ingen ting, og hunden hennes har VELDIG godt av et sånt kurs. Men sånn er livet, eller mitt liv i hvertfall. Må bare håpe at jeg er i form 3 måneder frem i tid når jeg melder på. Er vel derfor jeg ikke tørr å melde på utstilling og andre ting, for jeg vet aldri. Denne gangen tok jeg sjansen... 

Ops.. her ble det mye som måtte ut gitt :lol:

*nynne på Let It Go*

Godt det løste seg med kurset; det er fryktelig surt å misse ting en vil på og å måtte nedprioritere ting en har lyst til. Been there, doing that...

1 time siden, Cavalierflat skrev:

:hug: @SFX

Tusen takk!

1 time siden, Cavalierflat skrev:

Jeg har rydda i hundeutstyret mitt i dag, så nå er det i kasser etter tema. Veldig spent på hvor lenge det holder seg sånn! Ser i det minste veldig bra ut nå da :teehe:

Jeg tipper tre dager - det er i hvert fall normalen her når jeg en sjelden gang lager systematikk og ordning :D 

37 minutter siden, Klematis skrev:

Hjelpes altså, det var da voldsomt så mye som skulle skje denne uka, da.

Den ene har ikke før kommet seg etter hjerteinfarkt, før jeg helt tilfeldig havner midt i et epilepsianfall på telefonen, og da er det himla kul å ha en livredd gråtende 10-åring som ber om hjelp på tråden mens pappaen er syk når man selv er 1,5 times kjøring unna. 

Men, nå går det bra med helsa til alle, og nå vil vi ikke ha flere kriser denne uka.

Bikkja mi ble derfor hjemme alene 1,5 time lenger enn planlagt, så hun måtte få en gulrot da jeg kom. Hun tok det pent da.

Nå er jeg trøtt, har handla og lempa 43 liter maling inn i garasjen, og henta deler til bremsene til bilen min.

Nå må jeg hvile meg litt.

Ser ut som om du har hatt nok for en halvt år eller mer :hug: 

34 minutter siden, Pringlen skrev:

@SFX :console: Du har en utrolig urettferdig uflaks, altså. Det som skjedde med forrige kullet ditt var jo bare nitrist. Og så fortsetter det bare :( Men, er ikke fôrtispa di etter Fønix? Så du i værste fall kan beholde fra neste generasjon i steden?

Tusen takk, det hjelper å lette litt på trøkket. Jeg vet folk - inkludert soniser - har opplevd verre ting og hatt mer uflaks, men det er egentlig ingen trøst. Det blir som om en ikke kan ha en dårlig dag fordi folk sulter i Afrika og blir skutt på i Syria.

Det stemmer at jeg har to døtre etter Foenix på fôr - den ene regner jeg med at jeg ikke skal bruke i avl, da jeg ikke synes hun er bra nok per i dag. Den andre - Gloria som var her en måned nå - håper jeg å ha et valpekull på til vinteren. Vi venter løpetid i cirka desember. Men jeg vil jo ha et barnebarn - oldebarn blir lenger ut, mindre sannsynlighet for å finne igjen noe av X'en. Også er det hele kombinasjonen jeg har planlagt med Foenix som frister også - den hannhunden matcher ikke Gloria, så det er ikke et alternativ å bytte om der.

Så er jeg grådig og hadde tenkt til å beholde etter både Foenix og Gloria, men nå blir det vanskeligere - med parring i juli og januar ville det blitt et halvt år mellom valpene, og dermed lettere å få gitt de hva de trenger av sosialisering. Om jeg må utsette Foenix' paring til januar, når jeg venter neste løpetid, så må jeg da enten ha to overlappende valpekull, eller utsette paring av Gloria. Men hun går 11 måneder mellom løpetidene, i hver fall hittil, så da er hun over fire år før hun får sitt første valpekull... Legg til at hannhunden jeg vil bruke på Gloria allerede er over ni år, så føler jeg det er litt hast med å få paret henne før han i beste fall er steril og i verste fall er død. Jeg har selvfølgelig back up, men han er egentlig tiltenkt en datter av Gloria igjen, og jeg vil jo ha noe etter gamlisen. Argh! Så da må jeg kanskje pare to tisper med fire-fem ukers mellomrom, håpe at begge blir drektig på grunn av alder og omstendigheter, men ikke ønske å være single og ha to kull. 

Jeg får jo hodepine av dette...

Ting løser seg noe om Gloria forkorter løpetidsintervallen sin drastisk, men jeg nekter å gjøre det kjemisk eller på andre vis tukle med sykluser, selv om jeg ser noen bruker diverse remedier for å plotte inn løpetid når det passer. Da kunne jeg jo like godt utsatt Foenix sin også, til hun er ferdig med medisiner. Jeg tror ikke det er sunt å tulle for mye med biologien, så de får få løpetid når de får, også får jeg pare om det går, og ta det derfra. Jeg er bare skuffabitterfrustrert, og misliker sterkt når noen kødder til planene mine, selv om det er skjebnen og tilfeldigheter som står bak.

Det er jaggu enklere med Glam - der kan jeg jo bare fryse ned en dose og bruke når jeg har tispe som passer. Han er for bra til at jeg ikke skal bruke ham eller ikke ha noe etter ham. Selv om han skulle vært ny avlstispe da jeg bestilte ham :P Kan ikke styre kjønnsfordelingen i valpekull heller. For en som er så kontrollfreak som meg, så er det besynderlig at jeg står ut med å være oppdretter, når det er så veldig lite annet enn navn på valpene jeg kan kontrollere :D 

1 minutt siden, 2ne skrev:

:hug: 

Tusen takk!

...har jeg spist hjemmejunkmiddag - tre medisterkaker og pose-potetstappe. Jeg fikk satt på en vaskemaskin da jeg var på do (ikke helt synkronisert, da, så lange armer har jeg ikke), og om jeg fikk vasket opp det som står i kummen kunne jeg tatt opp vom til tining. Så får vi se hva mer kvelden byr på, det er alltid noe å finne på. For eksempel trekke for gardinene så jeg slipper å se på det veldig støvete og skitne stuevinduet :whistle: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Til @Snoffe og @SFX  og flere andre som måtte trenge det :hug: ! 

 

Sliten i dag, så har bare vært hos fysio og fanget 5 løse kaniner i dag, dvs den ene hoppet pent inn i buret sitt selv uten at jeg fikk det med meg :lol:  De var tamme og enkle å fange da :wub: Skal ut og ordne litt mer når lillemor sover. Så blir det snart helt supert der ute. Hadde opptelling på kaniner i går, med stort og smått - det er aldri lurt, for det er alltid betraktelig flere enn jeg tror :aww:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein jegar som meinar han såg ein ulv på 20m hold, nokre få km frå huset vårt, tidlegare i dag. Kan ikkje sei eg er så begeistra for det akkurat, sjølv om det hadde vert litt kult å fått tatt bilder av den :| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Jeg får jo hodepine av dette...

Det er fordi du tenker for mye :D Det sies at det er de dummeste bønda som får de største potetene... kanskje skal man ikke overtenke og planlegge alt for mye... 

Har jeg vært i hagen og lekt med hundene, hatt litt kamplek med Yasmine og hun kamper veldig bra hun, når Willy  står ved siden av og egentlig vil ha den kampleken :lol: Han skal IKKE få den leken altså. Og hver gang jeg leker sånn med Willy, så kommer jeg på hvorfor jeg ikke driver med sånt med ham :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX  Det er lett: go for it! Kanskje det er meningen at du skal få to knallbra, jevnaldrende hunder. Et barnebarn og et oldebarn på en gang. (Siri har et godt poeng over her altså) Det ER også mye mindre mas med to valper sammen :lol: De som sier det motsatte, har ikke prøvd det nok ganger.

Jeg har trua på at når ting tilsynelatende går til h** gang på gang, og så kommer det en mulighet, så er det ment to be. Satser på at våren gir deg huset fullt av pelsballer :)

Har hatt noe av det samme med mitt oppdrett. Vel, ikke helt. Men av døtrene jeg har etter "superhunden" min,er en av ikke avlbar kvalitet, og den andre gir knapt levende valper. Så da måtte det gjøres kjapt om på planene, og jeg "måtte" beholde det eneste tispeavkommet, som også er etter en hanhund jeg ikke tenkte å ha valp etter. Resultatet er muligens det største talentet jeg noengang har hatt (så nå er jeg bare redd for at noe skal skje med henne i skauen, det er liksom for bra til å vare :P )

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrert? Jupp. Gjett hvem som har blitt forkjøla igjen a? :lol: 

Kom hjem fra London på søndag, skal reise til Steinkjer i morgen tidlig. Våknet opp i dag og var drit forkjøla. Dette blir kult, elsker å fly med ørebetennelse :sleep:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Artemis skrev:

Noen som har noen formeninger om hvor lenge man bør vente mellom to mentaltester? Med tanke på minnesbilder og hva hunden husker fra første test.

Må det ikke gå minst 6 mnd før man får prøve igjen? Eller roter jeg? 

Akk, dette er vel noe jeg burde kunne :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg litt. Skal se et par ting på tv litt senere, har spennende bok og sånn, men i morgen må det skje noe føler jeg. Kino eller kaffeslabberas med venninner eller søsken eller noe. Andre dag av ferien og jeg er rastløs. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...