Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
10 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Det fikk nok vi også :lol: 

:lol: Skjønner jeg godt :lol: 

6 minutter siden, Argyr skrev:

..er jeg sliten og grinete. Vært ute og fiksa vei igjen i dag, og siden det er en vei jeg har 45% av ansvaret for, synes jeg 100% av jobben er litt mye. Den som har mesteparten av de siste prosentene skulle komme en tur i dag og se på veien og diskutere litt rundt utbedringer på vei og grinder, men har selvsagt ikke dukket opp og svarer ikke på meldinger. Jeg blir så innmari glad av sånt.

Dagen for jubel og glede liksom :innocent: Og sånt får meg til å bli sååå himla glad for at jeg ikke har noen veg ut til hovedvegen liksom. Bare en gårdsplass.

6 minutter siden, Argyr skrev:

Og så har jeg blingsa på hva som lå i halv pris-haugen, så jeg har kjøpt paideig i stedet for pizzadeig. Pizzaen ble så som så, kan man si. 

:lol: 

Akkurat nå, Turb skrev:

Noen hadde delt den her på fb og jeg ler enda :D:D:D

OMG :lol::lol::lol: 
Yasmine har en sånn and forresten... men den ble brått enbent :aww: 

Ellers må jeg jo le litt... Yasmine er jo litt desperat på å få med seg noe i kjeften når hun løper ut ytterdøra og ut i hagen. Dessverre for henne, hadde jeg en 3 kilos tungapport liggende på trappa - og hun nappa den med seg og løp avgårde. Det var ikke noe problem å tisse med tungapport i kjeften heller, men da den første yre glede over å få komme ut hadde gitt seg, se da var det dritvanskelig å få den med seg videre :aww: 

• Like 4
  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Ellers må jeg jo le litt... Yasmine er jo litt desperat på å få med seg noe i kjeften når hun løper ut ytterdøra og ut i hagen. Dessverre for henne, hadde jeg en 3 kilos tungapport liggende på trappa - og hun nappa den med seg og løp avgårde. Det var ikke noe problem å tisse med tungapport i kjeften heller, men da den første yre glede over å få komme ut hadde gitt seg, se da var det dritvanskelig å få den med seg videre :aww: 

Når Talli var her lempet hun jo 1kgs manualer tur gutun - det var tyggebein under dem for tenk :P 

Guest Jonna
Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Når Talli var her lempet hun jo 1kgs manualer tur gutun - det var tyggebein under dem for tenk :P 

:lol: Talli apporterer 5 kg uten større problem når hun var yngre. Selv veide hun 15-16 kg da :P

Skrevet
6 minutter siden, Turb skrev:

Noen hadde delt den her på fb og jeg ler enda :D:D:D

Jeg kjøpte en sånn and på Biltema og da bare måtte jeg skvise hele hurven. :sleep: Nå ligger den i gangen like ved støvsugeren, så jeg stadig er borti den og skvetter til. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Dagen for jubel og glede liksom :innocent: Og sånt får meg til å bli sååå himla glad for at jeg ikke har noen veg ut til hovedvegen liksom. Bare en gårdsplass.

Nei, ikke akkurat. Legg til at jeg faktisk er bekymret for at den ene biten av veien skal rase ut og er bekymret for hva kostnadene blir for å fikse opp veien denne sesongen, så blir det ekstra hyggelig. 

Og så er jeg bekymra for om skatten er riktig og gruer meg til fredag. Jeg liker ikke denne uka. 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: Talli apporterer 5 kg uten større problem når hun var yngre. Selv veide hun 15-16 kg da :P

Vigdis Vettlaus :P 

Skrevet
5 minutter siden, Turb skrev:

:lol: Den er jo gal, den :lol: 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Jeg kjøpte en sånn and på Biltema og da bare måtte jeg skvise hele hurven. :sleep: Nå ligger den i gangen like ved støvsugeren, så jeg stadig er borti den og skvetter til. 

*Ler*

Akkurat nå, Argyr skrev:

Nei, ikke akkurat. Legg til at jeg faktisk er bekymret for at den ene biten av veien skal rase ut og er bekymret for hva kostnadene blir for å fikse opp veien denne sesongen, så blir det ekstra hyggelig. 

Sånt er så himla ekkelt... vegen opp til småbruket til pappa er jo en sånn ekkel grusveg, og en gang jeg kjørte opp der så jeg jo at den holdt på å sige ut - og det er ikke så kult når det er stupbratt på den ene siden nei... Og det koster vel litt å få ordnet slike veger antar jeg... 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Og så er jeg bekymra for om skatten er riktig og gruer meg til fredag. Jeg liker ikke denne uka. 

:hug:

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Sånt er så himla ekkelt... vegen opp til småbruket til pappa er jo en sånn ekkel grusveg, og en gang jeg kjørte opp der så jeg jo at den holdt på å sige ut - og det er ikke så kult når det er stupbratt på den ene siden nei... Og det koster vel litt å få ordnet slike veger antar jeg... 

Akkurat der den er litt tvilsom er det ganske rett ned, det er derfor den er så vanskelig. Nytter ikke å bare ha på masser heller, siden det er så bratt, så det vil nok koste litt. Det hadde vært innmari kjekt å fått diskutert løsninger med han jeg må diskutere det med og kanskje få gjort noe før veien siger ut på beitet, men det er visst vanskelig å holde avtaler og svare på smser.  Det blir ikke noe billigere for noen av oss om veien blir borte, liksom. 

Akkurat nå, Siri skrev:

:hug:

Takk. :) 

Guest *Kat84*
Skrevet

Nå er jeg trøtt. 
Først var det en times tid på tur, før jeg skulle videre på ringtrening. Lille skitungen var flink han, og det ble brukt halvannen time der også. :) 
Har endelig fått varmen i meg igjen også etter å ha vært lenge ute i den sure vinden :)  
Jeg har også fått høre at plutselig så kommer jeg til å få meg briard. En av valpene var så glad i meg at det var like greit å gi etter først som sist. Nei, jeg foretrekker fortsatt de uten lang pels :P 

Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

:lol: Jeg innrømmer det - det er ikke alltid det jeg lager sånn på impuls blir så veldig godt, det heller... men jeg greier jo å spise det som regel, men godt - nei, det er ikke alltid det altså :aww: Og bare at du kom på at det var lurt å kjøpe GROVE pastaplater da... det utgjør neppe sånn veldig stor forskjell på sunt eller usunt om du kjøper vanlig pasta... grov pasta er jo pr def uspiselig :aww: 

Det ble helt grei mat - jeg skulle hatt mer væske for å få enda mykere pastaplater, og det var litt mye tacokryddersmak, men det var spiselig, og jeg skal få i meg resten til middag i morgen. Men det var ikke lasagne-lasagne. 

1 time siden, Line skrev:

Joda, det burde du - det er slik du lærer :D

Eller sulter ihjel.

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, SFX skrev:

Det ble helt grei mat - jeg skulle hatt mer væske for å få enda mykere pastaplater, og det var litt mye tacokryddersmak, men det var spiselig, og jeg skal få i meg resten til middag i morgen. Men det var ikke lasagne-lasagne. 

Eller sulter ihjel.

Ref første avsnitt så lærer du, og sulter ikke. I rest my case :D 

• Like 2
Skrevet
Pippin har en sokk som han sikkert har stjålet for et år siden. Han elsker å tygge og slite i den, men hver gang jeg går forbi stivner han, sokker er jo vanligvis ikke lov å tygge på. Stakkar lille smaskeklumpen min.

Åh lille Pippin [emoji7][emoji7]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Ingen i verden er så god til å ligge helt inntil og varme korsrygg som Pippin. Å få korsryggen varmet av en hund er i grunnen en av livets gleder.

En annen av livets gleder er sånne store gelefrukter i forskjellige farger, selges bare i litt fancy snopbutikker. De har jeg faktisk alltid kalt "livets gleder", bare spør @SaraS. Det fikk jeg veldig lyst på akkurat nå, gelefrukter altså. Det har jeg ikke, men jeg har korsryggvarmer. :wub:

• Like 1
Skrevet

Ringer veterinær angående den kulen på Gira imorgen. Håper han har tid til å se på den allerede da, så vi finner ut av hva det er. Stresser litt... Også krysser jeg fingrene for at han leverer ut faktura, så jeg får betalt for meg i ettertid!

Krysser alt jeg har for at det bar er noe helt ufarlig!

Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Å i heite så søt! Han heter noe persisk. Azar kanskje?

Hva betyr det da? Jeg liker å bruke ord på språk fra stedet hunden stammer fra :P På papiret skal han hete Coffee Flip da, så det er mulig han blir hetende Flipp også. Guttene kaller han Flippen :lol:

• Like 3
Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hva betyr det da? Jeg liker å bruke ord på språk fra stedet hunden stammer fra :P På papiret skal han hete Coffee Flip da, så det er mulig han blir hetende Flipp også. Guttene kaller han Flippen :lol:

Azar betyr flamme på persisk. Flipp er jo et greit navn. :)

Du verden han var fin!

Skrevet

Godt spørsmål, jeg tror (?) vi har den med demping men er neimen ikke sikker.
10173647_10151964073991292_342460947283623749_n.jpg
Laila05072016-372-1024x546.jpg

Ser ut som du har festet båndet i tuppen av stanga? Det er den ikke lagd til, båndet skal festes i kroken og tres gjennom ringen :)

736822e6826c0985c751d0ab4b63993a.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Skrevet
38 minutter siden, Argyr skrev:

Akkurat der den er litt tvilsom er det ganske rett ned, det er derfor den er så vanskelig. Nytter ikke å bare ha på masser heller, siden det er så bratt, så det vil nok koste litt. Det hadde vært innmari kjekt å fått diskutert løsninger med han jeg må diskutere det med og kanskje få gjort noe før veien siger ut på beitet, men det er visst vanskelig å holde avtaler og svare på smser.  Det blir ikke noe billigere for noen av oss om veien blir borte, liksom. 

Du får invitere på middag :D 

33 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg har også fått høre at plutselig så kommer jeg til å få meg briard. En av valpene var så glad i meg at det var like greit å gi etter først som sist. Nei, jeg foretrekker fortsatt de uten lang pels :P 

Pusher hun valper? :lol: 

26 minutter siden, SFX skrev:

Det viktige er at det er spiselig og at man blir mett :D 

11 minutter siden, Wednesday skrev:

Se på den da! :wub: Hva tror dere han må hete?

DSC_0145.JPG

Rangle... som i Beinranglet... :aww: 

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Du får invitere på middag :D 

Altså.. Nei. Måten å bli invitert på middag er ikke å "glemme" avtaler og ikke svare på SMSer. Det er, derimot, måten å miste godvilje på. *sur*

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Pusher hun valper? :lol: 

Tvilsomt at de valpene var nødvendig å pushe på folk :lol: 

Men Jolie adopterte meg. Jeg hadde nemlig ost. :aww:  M. hadde bare kjedelige pølser og sånn.  :lol: 

Skrevet
6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Azar betyr flamme på persisk. Flipp er jo et greit navn. :)

Du verden han var fin!

Aha! Det var fint, skriver det på lista! Jaaaa, er han ikke kjempefin :wub: Nå er det bare fire uker igjen, av seks år med venting :|

Akkurat nå, Siri skrev:

Rangle... som i Beinranglet... :aww: 

:lol:

• Like 2
Skrevet
53 minutter siden, Line skrev:

Ref første avsnitt så lærer du, og sulter ikke. I rest my case :D 

Men neste gang kanskje jeg mislykkes og sulter ihjel.

Nå gjesper jeg kjeven ut av ledd, så da skal jeg vel finne senga, kanskje. I dag kunne jeg kost meg med sen kveld fordi jeg har fri i morgen - men orker ikke...

Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

DSC_0145.JPG

Helledussen så søt! :wub: Abel! 

...er Harly ferdig å furte etter at han trodde jeg skulle forgifte han med "livsfarlig glucosamin". Jammen godt han ikke furter lenge :P Super premie tenkte jeg i helgen. Det var jeg visst alene om :aww:

• Like 3
Skrevet
3 timer siden, Wilhelmina skrev:

Når jeg kjøper meg puddel skal den ha sånn frisyre :teehe:

24c8thz.jpg

En ekte lammeklipp :teehe: 

1 time siden, Wednesday skrev:

DSC_0145.JPG

Kasper! :D 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...