Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som den meget bestemte damen Mocca er valgte hun føde før termin og da syntes hun kvinnedagen passet godt til henne. Fire timer og syv valper, 6 + 1, gikk som perler på en snor det her. Farger har jeg

3 1/2 uke og "no livnar det i lundar", dvs "huhei hvor det går i stua"   Bare se, hvor aktive de er (nesten) hele gjengen   Tøffe mannfolk har rosa sengetøy   På samme tid, så langt

I går utnytta jeg Kristins gjestfrihet til det fulle og tok opp hele kvelden hennes i selskap med verdens skjønneste Mocca (det å bli møtt av ei glad sjokodame i trappa som følger meg inn og hopper op

Posted Images

Skrevet
På 9.3.2017 at 5:47 PM, Tøfflus skrev:

Takkåtakk igjen, er så fornøyd atte :D

Pappa Herman er rød ja, og 6+1 er 6 hanner og 1 tispe ja (mon tro hva symrepippen mener...?).

Navn er på G, må bare smake litt på dem først og også se hvilke farge disse koppene faktisk får :) Tenkte ta nye bilder i lyset i dag, men da sa mor stopp "ikke filler'n om jeg orker at dere skal løfte på mine små vekk fra meg". Hun kom faktisk etter og gråt og gråt, enda vi var bare 1 meter fra henne, og prøvde få tak i valpen for å bære den tilbake til kassen :wub: Så da får vi vente da, til hun er mer komf med at jeg tar de 1 meter vekk. Hun elsker at vi sitter ved kassen og nusser, men hun SKAL ha dem der, ingen andre steder mange takk!

Jeg er enten for uvitende når det gjelder oppdretterstammespråk eller for feministisk anlagt, jeg trodde at det like godt kunne bety seks tisper og en hanne jeg. :aww:

Uansett: Grattis igjen med sju vakre små! Det blir veldig spennende å følge dem framover.

Skrevet

Gratulerer! De er nydelige ^^ Salukier er så pene! Blir spennende å se hvordan de blir. Heldigvis sitter jeg med et lite valpetroll selv, så valpesyka er forøvrig døyvet ganske greit :P 

Skrevet
1 time siden, Krutsi skrev:

Hvordan er markedet på saluki? For meg utenfor miljøet, så virker det ikke som det er nødvendigvis den enkleste rasen å få solgt.. 

Vet egentlig ikke. Er 6 år siden jeg hadde kull sist og da som nå hadde/har jeg "solgt" 4-5 stk før fødsel. Er så heldig at det flere som har "fulgt meg" i mange år :) 

• Like 2
Skrevet
11 timer siden, Martine skrev:

Gratulerer! :D Si i fra om de trenger å møte barn, mtp sosialisering :aww: 

OT, JEG trenger barn i Oslo til sosialisering! :P Har en valp på 5 mnd som ikke har møtt nok barn :)

Nydelige salukivalper <3

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
    • Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...