Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg skikkelig varm og nervøs så fyrer mens vindu står oppe samt døra til gangen [emoji28] Kan jo ikke slutte å fyre, det er koselig med peis.



Edit haha kom på en lignende situasjon, og ved et lite søk fant jeg denne bloggen fra nesten nøyaktig 9 år siden [emoji16] bytta ut gin med peis tydeligvis. 5120021512c69a1aa706e705f3146dcd.jpg
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

4 timer siden, laikamor skrev:

Floyd! Beste buksene synes jeg :)

Edit: spørs om du mener mer type dressbukser da. Jeg bruker floydbukser til alt, både hverdags og pent :P

 

Enig, utrolig gode og fine bukser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil at ny bil skal fikse seg nå... men ting med bank på fikse seg og alle mennesker er treige også har jeg ingen bil så jeg får dratt og sett på bil, så jeg er litt avhengig av venner for å dra å se på ting og jeg hater å være avhengig av andre... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fillerya skrev:

Det er ikke noe stress, bare å skylle igjennom så det ikke bli tett.

Det er visst tett. Flaks for meg at jeg rakk å få i meg de to literne jeg skulle før det ble det, liksom :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Det er jo ikke det at noen ljuger om tester - det er vel mer at man ikke har papirene lengre, man har flytta, hatt datahavari etc... evt daua... Og nå for tida har jo ikke oppdrettere hjemmesider heller, der evt tester kunne ligge. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle tar vare på alt som kan være relevant 15-20 år fram i tid. Så det enkleste er jo, som maysofie sier: DNA-teste selv :D (og ja - jeg tenker jo på hunder i hele Europa - ikke bare norske eller svenske liksom). 

Men altså.. At papirene er borte eller at opplysningene ikke står på hjemmesider forandrer jo ikke genetikken, på en måte :P 

2 timer siden, Siri skrev:


Bilderesultat for crimplene

Jeg er ganske sikker på at jeg aldri kommer til å bli så gammel at jeg bruker en sånn en :teehe: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

@2ne husker ikke navnet nå. Har ikke laptopen. Men de er eneste som selger saddleback harness. Google det så kommer man inn på rett side :P 

Takk :) Jeg trenger ikke flere potesokker, men @WelshenNemi gjør kanskje :) 

2 timer siden, WelshenNemi skrev:

Takk. Har de røde fra nonstop nå, men de er ikke akkurat særlig vanntett her på vestlandet :P

Nei, man må vel ha gummistøvler på vestlandet :P Du får sikkert kjøpt det og til hund, men jeg aner ikke hvor :lol: 

43 minutter siden, Tøfflus skrev:

Dere som mente Mocca er så stor, mener dere fremdeles det nå? 

7.3.17.jpg

Nei, her ser hun vel knapt drektig ut i det hele tatt :lol: Har hun båret de sånn hele tiden, eller har magen sunket nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

:lol:

 

Men er det ikke litt sånn at 80 år gamle damer går i en slags variant av de klærne de brukte da de var 20 og at vi kommer til å gjøre det samme? Det samme prinsippet gjelder kanskje for hårfrisyrer også, tenker jeg. Men når jeg tenker videre på den teorien så er vel både klærne og frisyrene som de gamle damene brukte da de var unge moderne igjen nå? Kort bølgete hår med sideskill og figurnære, blomstrete kjoler uten ermer liksom? Da har jeg i så fall underminert min egen teori.

Nå tenker jeg med gru tilbake til 90-tallet. Tenk om de som er et tiår eldre enn meg skal gå tilbake til ungdommen når de blir gamle. 
Og på gamlehjem spilles Barbiegirl, Spaceman, og Vengaboys på små popanlegg :blink: 

Jeg vil virkelig ikke bli gammal :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Nei, her ser hun vel knapt drektig ut i det hele tatt :lol: Har hun båret de sånn hele tiden, eller har magen sunket nå? 

Hun har vært sånn hele tiden hun, men litt mer hengete de siste dagene. Smart, mente vetten hennes, for da presser de ikke så veldig på lunger og sånn. Men de var litt i veien da hun skulle hoppe opp på en kant i dag, siste bakbein datt liksom litt utenfor, men hun krøllet det innunder seg og fikk potefeste. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det hørtes veldig rart ut... jeg har alltid betalt på forhånd der, og så er det bare å dra hjem etterpå. Det må være feil vil jeg tro. 

Men har du tatt røntgen der? Siden Line sier hun har fått separat regning på sånt. Jeg har forsåvidt motsatt situasjon, da jeg har betalt for røntgen, men ikke eventuelt andre undersøkelser. Burde fått rabatt når de glemmer meg i fem kvarter også... Kanskje ringe for sikkerhets skyld, jeg trenger ikke å gi bort penger.

2 timer siden, Siri skrev:

Og jeg har fått tilbake kameraet mitt som har vært på reparasjon... Lukkeren hadde visst gått heden faktisk, og siden det bare var tatt drøyt 19 000 eksponeringer med kameraet kom det selvsagt inn under garantireparasjon. I tillegg har de justert fokusen og tatt en innvendig rens. Helt gratis :) Sånt kan jeg like :ahappy: 

Gratulerer med gjenforeningen!

2 timer siden, Line skrev:

Da jeg brakk håndleddet og ble skysset litt rundt på St. Olav så fikk jeg i alle fall separat regning fra røntgen.

Da er det vel kanskje tilfelle her også, selv om jeg vet at jeg har betalt for røntgen. Det var ingen ekspedisjon åpen der jeg traff legen, men heller ingen som sa at jeg skulle betale noe. Jaja, en telefon løser de fleste spørsmål.

Nå er Glam reiseklar, i hvert fall juridisk. Han har fått ormekur og alle papirer er ordnet. Han har - bank i bordet - hittil kun vært hos veterinær for vaksine, røntgen og slike ting en må i forbindelse med reise. Så han har egentlig ikke vært der så ofte. Men han elsker det stedet! Han fikk sjarmert til seg masse kos fra assistenten som satt i resepsjonen, og siden hun hadde favnen full av Glam fulgte jeg ikke så nøye med på ham et lite øyeblikk, så da benyttet han sjansen til å strekke på halsen og få stjålet et griseøre fra tønna med godsaker. Idiot <3 

Nå skal de få tidlig kveldsmat - vanligvis er det det siste som skjer før vi legger oss, men jeg kan ikke legge meg enda. Foenix skal ikke spise etter 2100 før morgendagens veterinærbesøk, i fall de må sedere henne, det blir en tøff morgen uten frokost for henne. Og da kan jeg jo ikke gi til Glam heller. Nesten så jeg kvier meg for å spise selv, for jeg vet jo hvor høyt de to der elsker mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:


Helt vanntette så er det Paws som gjelder

Ikke nødvendigvis til deg, men noen som vet at hvor man kan skaffe de billig? :) 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Får plutselig besøk av en venninne som jeg nylig har fått kontakt med. Vi har ikke sett hverandre på over 10 år så jeg er dritspent emoji28.png kom litt brått på, så rakk ikke finne på noen unnskyldning. Og der har jeg godt av, blir sikkert kjempehyggelig og jeg må ut av komfortsonen iblant. Måtte haste hjem og støvsuge opp plukke opp undertøy fra baderomsgulvet, nå er det ryddig her så det er da iallefall noe.

Så morsomt! Håper dere hadde en hyggelig stund og kanskje fikk mimre litt :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

 Takk :) Jeg trenger ikke flere potesokker, men @WelshenNemi gjør kanskje :) 

Nei, man må vel ha gummistøvler på vestlandet :P Du får sikkert kjøpt det og til hund, men jeg aner ikke hvor :lol: 

ja egentlig :lol:

Akkurat nå, tutle skrev:

Ikke nødvendigvis til deg, men noen som vet at hvor man kan skaffe de billig? :) 

Så morsomt! Håper dere hadde en hyggelig stund og kanskje fikk mimre litt :ahappy: 

Jeg har funnet de billigere på hôôks, men vet ikke hva som er billig egentlig. Butikken jeg kjøpte på i utgangspunktet er i den dyrere enden tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøfflus skrev:

Dere som mente Mocca er så stor, mener dere fremdeles det nå? 

7.3.17.jpg

hm... nei ikke så veldig
sikker på at det er samme hunden? :P 

 

3 timer siden, Siri skrev:

De har ikke bukser... de har en sånn... med tykke, brune strømpebukser til :aww: 
Bilderesultat for crimplene

åååh den fikk meg til å tenke på Besta! Har riktignok ikke sett henne på over 20år (siden hun døde). Damen var født i 1899 og er min farfars mor, altså min oldemor.  Så hun var jo i aller høyeste grad en ung dame på 1920- tallet og fasongen på denne kan jo minne litt om den tiden ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Det er jo ikke det at noen ljuger om tester - det er vel mer at man ikke har papirene lengre, man har flytta, hatt datahavari etc... evt daua... Og nå for tida har jo ikke oppdrettere hjemmesider heller, der evt tester kunne ligge. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle tar vare på alt som kan være relevant 15-20 år fram i tid. Så det enkleste er jo, som maysofie sier: DNA-teste selv :D (og ja - jeg tenker jo på hunder i hele Europa - ikke bare norske eller svenske liksom). 

Jeg var jo bare vant med steik i syltynne skiver, som ikke inneholdt noe fuktighet - tørrstekt tvers gjennom :lol: Litt som skosåler egentlig :aww: Nå lager jeg steik som smaker himmelsk selvsagt - saftig og god, og rosa inni :D 

Ikke så lett å ha oversikt når 50% av alle hannhundene heter Ben heller :lol: 

Man kan jo dessverre ikke stole på det... jeg har jo opplevd tilsynelatende seriøse oppdrettere som har fått kull med to fedre, evt kull med hannhund av feil rase (selv om de hadde paret med samme rase også)... Det skjer ting som ofte holdes skjult... 

Ja, det er jo den sikreste strategien uansett :) 

På Løten Manufakturforretning :aww: 

Sviker :lol: 
Jeg skal innrømme at jeg i morgen får montert sånn ***** DAB+-antenne i bilen når den likevel skal på EU-kontroll... og skal da også montere en slik adapter :aww: Je like det itte *hrmpf*

URK!!! Fiskekaker var jo skrekkelig! Jeg spiser heller ikke det... fiskekaker i brun saus med kokte poteter var skrekken faktisk. Hvem FANT PÅ noe så tragisk? :o 

Ikke misunnelig i det hele tatt :aww: 

Hahhahaa,  det var vel omtrent sånn mamma gjorde også :lol: 

Selvsagt måtte det være skikkelig gjennomstekt... man kunne jo bli syk dersom det var antydning til rosa farge :aww: 

Bombe :lol: 

I knoooow... :D Jeg har ikke fulgt opp mamma's måter å lage mat på, for å si det sånn :aww: 

De har ikke bukser... de har en sånn... med tykke, brune strømpebukser til :aww: 
Bilderesultat for crimplene

Heeeey den var kjempefin :D Jeg var med Pikekoret Ivar og er jo derfor sikkert skadet. Har gått på masse fester i sånne kjoler. Dog uten brune strømpebukser til - nettingstrømpebukser i fine farger og høye hæler og blomster i håret... ååå så fine vi var :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, 2ne skrev:

Det er visst tett. Flaks for meg at jeg rakk å få i meg de to literne jeg skulle før det ble det, liksom :lol: 

Kjekt :D 

Sitat

Men altså.. At papirene er borte eller at opplysningene ikke står på hjemmesider forandrer jo ikke genetikken, på en måte :P 

Nei, men det gjør det mye vanskeligere å granske linjene bakover i ørten ledd dersom det bare er sånn "clear by parents"-hunder bakover... hvor langt må man tilbake for å finne bevis på de første som er DNA-testet i stamtavla liksom? Og hvem eide de forbanna hundene... og da må man granske temmelig mange hunder etter hvert... Nei - det enkleste er det beste - ta en DNA-test selv :P 

Sitat

Jeg er ganske sikker på at jeg aldri kommer til å bli så gammel at jeg bruker en sånn en :teehe: 

Å, bare vent til du sitter i den gyngestolen og klapper på en katt og slenger sarkastiske kommentarer til de som går forbi :P 

29 minutter siden, SFX skrev:

Men har du tatt røntgen der? Siden Line sier hun har fått separat regning på sånt. Jeg har forsåvidt motsatt situasjon, da jeg har betalt for røntgen, men ikke eventuelt andre undersøkelser. Burde fått rabatt når de glemmer meg i fem kvarter også... Kanskje ringe for sikkerhets skyld, jeg trenger ikke å gi bort penger.

Ja, jeg har tatt både røntgen og MR der - og har kun betalt en gang pr gang liksom. Da jeg brakk ankelen, ble det tatt røntgen, så venta jeg på at lege skulle komme og se på bildene... det kom etter hvert tre stk... men jeg betalte da aldeles ikke for det. Det var liksom inkludert, det. 

Sitat

Gratulerer med gjenforeningen!

Takk :D 

14 minutter siden, Snøfrost skrev:

åååh den fikk meg til å tenke på Besta! Har riktignok ikke sett henne på over 20år (siden hun døde). Damen var født i 1899 og er min farfars mor, altså min oldemor.  Så hun var jo i aller høyeste grad en ung dame på 1920- tallet og fasongen på denne kan jo minne litt om den tiden ;) 

Hahahhahaa, det minner meg om farmor. Hun hadde et stort utvalg av slike kjoler... forresten hadde vel bestemor det også :aww: 

Akkurat nå, Turb skrev:

Heeeey den var kjempefin :D Jeg var med Pikekoret Ivar og er jo derfor sikkert skadet. Har gått på masse fester i sånne kjoler. Dog uten brune strømpebukser til - nettingstrømpebukser i fine farger og høye hæler og blomster i håret... ååå så fine vi var :wub:

:lol: Du  var en slik Ivar, du ja :P Da skjønner jeg fascinasjonen :P 
Jeg var Lærke... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott kröp under en soffa och blev av med en bit päls i nacken för ett par veckor sedan. Givetvis måste nu då den lilla pälsätarfan jag har i hus hjälpa till att skala av honom resten, så det som var en liten luggad fläck i nacken är snart halva kragen och långt ner på ryggen. Jag blir galen! Förbannade idéer en del hundar får för sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, plutte skrev:

Den kjolen var jo skikkelig fin? :gammal dame: Tjukke ullstrømpebukser er forresten digg. 

Eg treng ei lita handveske skjønar eg. Og kanskje ein hatt.

:teehe:

Sitter og "chatter" på FB med en venninne, og sender SMS'er med hennes mann :lol: Han er jo et hått tema i chat'en... også må jeg støtte ham litt på SMS :lol: Jeg tror muligens de to snakker sammen samtidig også altså... litt sånn trekantkommunikasjon :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Siri skrev:

Ja, jeg har tatt både røntgen og MR der - og har kun betalt en gang pr gang liksom. Da jeg brakk ankelen, ble det tatt røntgen, så venta jeg på at lege skulle komme og se på bildene... det kom etter hvert tre stk... men jeg betalte da aldeles ikke for det. Det var liksom inkludert, det. 

Ja, jeg synes jo at det å ta røntgen og å få en eksaminasjon basert på røntgenfunn er to sider av samme sak, særlig når det skjer under samme tak på samme kvelden. Jeg ringer i morgen, for sikkerhets skyld. Kanskje det er finnerlønn til sykepleieren, som jeg nesten skremte livet av da jeg hoppet ut av undersøkelsesrommet? :D 

Jeg skulle farge håret i kveld. Og i går kveld. Og i forgårs. Og på fredag. Kanskje det skjer i morgen? Nå er jeg trøtt og vil bare sove. Håper vaskemaskina snart er ferdig, så jeg kan velte innholdet over i tørketrommelen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutle skrev:

Og angående å bre teppe over:

 

Det ble lagt opp til at hun skulle gjøre slikt selv :aww: 

Felix fikk en sånn for et par år siden, men dummen la seg bare oppå og aldri under. Rart, iom at han vet veldig godt hvordan han skal få en dyne over seg..Sleip er'n! :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...