Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

42 minutter siden, maysofie skrev:

Dette er hva jeg mente. Jeg stoler fult og helt på vitenskapen og testene, men jeg stoler ikke på at riktig hund står på stamtavla i feks. seks ledd eller at det er bare én far til et kull - spesielt i egen rase.

Mesteparten av vår rase kommer importert fra UK eller har slike hunder som foreldre/besteforeldre, det er ikke til å stikke under en stol at slurv og tjuvparringer forekommer. Hvor lenge skal man stole på at mennesket gjør riktig?

For min del holder det med en generasjon 'normal gjennom foreldre' x DNA normal, så kommer jeg til å teste mine egne hunder som eventuelt skal i avl bare for at man ikke skal kunne så usikkerhet om statusen - DNA-tester er jo så himla lette. Bare for å ta et eget eksempel igjen, forutsatt at valpen blir avlsverdig: kullet med Lyn så er planlagte faren 'normal gjennom foreldre' og Lyn DNA-testet normal for CEA/CH. Begge foreldrene er DNA-testet for IG-S. Lyn er DNA-testet normal for TNS, hos faren foreligger ingen status. Bare for å ha alt på det rene så vil valpen bli DNA-testet selv, spesielt om eventuell partner ikke har egen DNA-status for disse sykdommene.

Jeg ville jo syns det var et større problem at jeg var usikker på hva som var bak i stamtavla enn at de kanskje var bærere av sykdommer jeg kan DNA-teste for? 

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Alt er bedre enn fredag kveld :lol: Lørdag kveld hadde dog vært ganske morsomt. Så kan jeg skrive oppsigelsen, vente til de er pære full, og sette dem ordentlig på plass da. 
"Hvorfor kan dere jo tenke dere selv!" 

Evt søndag morgen, når de er bakfulle :D 

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hva skal man ellers gå i da? :o 

Slækkpants fra Cubus :aww: 

--

AN venter jeg på tilbakemelding fra sykepleier som venter på tilbakemelding fra legen på legevakta, fordi det er blod i slangen mellom picclinen og posen med væske. Det er så artig å ha sånne greier ingen har greie på :P Jeg tipper at enten så er det ikke noe stress, det bare kommer noen og kobler fra som kan skylle gjennom etterpå, eller så er det noe stress og jeg må inn på Ahus (fordi ingen veit noe om piccline *sukk*) for at de skal koble meg fra og skylle gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

47 minutter siden, Snoffe skrev:

Når jeg tenker på det så fikk vi mye elg steik, men den var farmor utrolig nok vanvittig god på å lage:huh:

Det er har vært min store skrekk i alle år når jeg drev på med hest. Folk tenker ikke konsekvenser, og det at sjåføren kjører videre er hårreisende!

Ja, det verste er at det ikke forundrer meg. Jeg ble påkjørt av en bil som hadde vikeplikt, varebil, i fotgjenger/sykkel-felt for 10 år siden. Han rulla ned vinduet, ropte noe til meg, jeg svarte rasende av smerter at han burde se seg bedre for, hvorpå han da bare kjørte videre. Jeg kom meg på bena og stressa meg videre hjem for å hente unger i barnehage, og forstod etterhvert da jeg kom hjem og smertene seg innpå at jeg hadde et brudd i benet...

A.N. så tror jeg Lita har fått betennelse i tarmen sin pga antibiotika og stress. Det lukter clostridier (bakterie) av det tyntflytende som kommer ut og som lekkert nok dekorerte stuegulvene mine da jeg kom hjem fra jobbi dag. Så det blir nok en ny kur -og denne gangen med Flagyl. Stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WelshenNemi skrev:

@2ne forresten, hvilke sokker er det du har brukt ute?

Nonstop sine på veiturer, det er de som har tålt mest slitasje. Jeg har også et par andre som jeg ikke husker merke på nå, @JeanetteH, husker du? De har også tålt en del, de har god strikk så sokken blir sittende på lenger, og er neonfarga så de er lettere å finne igjen :teehe:så de har jeg brukt på skogsturer og jordeturer og sånt, da det er mer løping i dyp snø og sånt :) Jeg syns borrelåsen på Nonstop sine blir veldig fort dårlige, særlig hvis de løper mye i løs snø, men det er flere lag i sokken, så selv om man sliter seg gjennom et lag, så har man fortsatt igjen et lag eller to før det er åpent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
21 minutter siden, Artemis skrev:

"Ja, her er alt på stell. Alt i orden med varmtvannstanken og sikringsskapet. Ingenting å påpeke. Alt jeg fant var en hest i stuen".

:lol::lol::lol: 

:lol:  

Minner meg om ei venninne som er beauceronoppdretter. Nye typen skulle på besøk til henne for første gang. Og han visste at hun hadde hund, og han var helt OK med at hun hadde 3 stk. Hest har hun også et par av. 

Første han sa når han kom inn og møtte hundene var "Jeg trodde du sa at du hadde hund her? Det der er ikke hund! Du må få dem ut igjen, man kan jo ri på de der!" :lol: 

Men så er det noen som mener at golden og labrador er svære hunder også. Så kan være at det er vi med type L og XL som har et litt annet syn på det enn hva "normale" folk har :lol: 

10 minutter siden, 2ne skrev:

 

Evt søndag morgen, når de er bakfulle :D 

 

Enda bedre! :D 
Kode til nøkkelboks på utsiden har jeg også i tilfelle jeg må inn i sikringsskapet når ingen andre er her, så det er ikke fare for at de slipper unna :aww: 

11 minutter siden, 2ne skrev:

 

Slækkpants fra Cubus :aww: 

 

Oh the horror :o   

Nei, jeg vil ikke bli voksen. Jeg reverserer herved aldringen, og begynner å telle ned til barndom igjen :aww: 

Og den undrende og nysgjerrige siden av meg kommer garantert til å studere nøye hva aldrende folk har på seg av bukser :lol:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg ville jo syns det var et større problem at jeg var usikker på hva som var bak i stamtavla enn at de kanskje var bærere av sykdommer jeg kan DNA-teste for? 

Evt søndag morgen, når de er bakfulle :D 

Slækkpants fra Cubus :aww: 

--

AN venter jeg på tilbakemelding fra sykepleier som venter på tilbakemelding fra legen på legevakta, fordi det er blod i slangen mellom picclinen og posen med væske. Det er så artig å ha sånne greier ingen har greie på :P Jeg tipper at enten så er det ikke noe stress, det bare kommer noen og kobler fra som kan skylle gjennom etterpå, eller så er det noe stress og jeg må inn på Ahus (fordi ingen veit noe om piccline *sukk*) for at de skal koble meg fra og skylle gjennom. 

Det er ikke noe stress, bare å skylle igjennom så det ikke bli tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker. Jeg veit at seriøse oppdrettere satt og førte registre over hunder med PRCD i slekta før, og gikk ut fra at de var bærere, så de ikke kryssa bærere med bærere, så jeg går jo ut fra at seriøse oppdrettere ikke juger om dna-tester de har tatt heller. De som sparer på papirer i evigheter og forbi vil jo ha disse papirene liggende. 

Det er jo ikke det at noen ljuger om tester - det er vel mer at man ikke har papirene lengre, man har flytta, hatt datahavari etc... evt daua... Og nå for tida har jo ikke oppdrettere hjemmesider heller, der evt tester kunne ligge. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle tar vare på alt som kan være relevant 15-20 år fram i tid. Så det enkleste er jo, som maysofie sier: DNA-teste selv :D (og ja - jeg tenker jo på hunder i hele Europa - ikke bare norske eller svenske liksom). 

1 time siden, Snoffe skrev:

Når jeg tenker på det så fikk vi mye elg steik, men den var farmor utrolig nok vanvittig god på å lage:huh:

Jeg var jo bare vant med steik i syltynne skiver, som ikke inneholdt noe fuktighet - tørrstekt tvers gjennom :lol: Litt som skosåler egentlig :aww: Nå lager jeg steik som smaker himmelsk selvsagt - saftig og god, og rosa inni :D 

1 time siden, maysofie skrev:

Dette er hva jeg mente. Jeg stoler fult og helt på vitenskapen og testene, men jeg stoler ikke på at riktig hund står på stamtavla i feks. seks ledd eller at det er bare én far til et kull - spesielt i egen rase.

Ikke så lett å ha oversikt når 50% av alle hannhundene heter Ben heller :lol: 

1 time siden, maysofie skrev:

Mesteparten av vår rase kommer importert fra UK eller har slike hunder som foreldre/besteforeldre, det er ikke til å stikke under en stol at slurv og tjuvparringer forekommer. Hvor lenge skal man stole på at mennesket gjør riktig?

Man kan jo dessverre ikke stole på det... jeg har jo opplevd tilsynelatende seriøse oppdrettere som har fått kull med to fedre, evt kull med hannhund av feil rase (selv om de hadde paret med samme rase også)... Det skjer ting som ofte holdes skjult... 

1 time siden, maysofie skrev:

For min del holder det med en generasjon 'normal gjennom foreldre' x DNA normal, så kommer jeg til å teste mine egne hunder som eventuelt skal i avl bare for at man ikke skal kunne så usikkerhet om statusen - DNA-tester er jo så himla lette. Bare for å ta et eget eksempel igjen, forutsatt at valpen blir avlsverdig: kullet med Lyn så er planlagte faren 'normal gjennom foreldre' og Lyn DNA-testet normal for CEA/CH. Begge foreldrene er DNA-testet for IG-S. Lyn er DNA-testet normal for TNS, hos faren foreligger ingen status. Bare for å ha alt på det rene så vil valpen bli DNA-testet selv, spesielt om eventuell partner ikke har egen DNA-status for disse sykdommene.

Ja, det er jo den sikreste strategien uansett :) 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg må ha en svart bukse som ikke er dongeri. Godt voksne damer kan ikke alltid gå i jeans! Hvor finner jeg sånne litt pene bukser? Jeg er ikke noe penbuksemenneske, kanskje jeg må begynne å bli det snart?

På Løten Manufakturforretning :aww: 

1 time siden, Line skrev:

Jeg beit i det sure eplet i dag, så nå har jeg DAB+...

Sviker :lol: 
Jeg skal innrømme at jeg i morgen får montert sånn ***** DAB+-antenne i bilen når den likevel skal på EU-kontroll... og skal da også montere en slik adapter :aww: Je like det itte *hrmpf*

1 time siden, Line skrev:

Fiskekaker! Jeg spiser det fremdeles ikke, etter å ha spist fiskekaker i brun saus med kokte poteter x antall ganger i uka i hele oppveksten...

URK!!! Fiskekaker var jo skrekkelig! Jeg spiser heller ikke det... fiskekaker i brun saus med kokte poteter var skrekken faktisk. Hvem FANT PÅ noe så tragisk? :o 

1 time siden, Line skrev:

Hjemme, kald og sliten, og lukter bål. Hel dag ute i dag

17201308_10154477121581985_5875999763127

Men selv med flere lag og ull innerst så ble det kaldt i 5 minus og vind altså :brr: Nå har jeg hentet bil, svippet innom på Ikea og kjøpt kanelboller, luftet jentene i hagen, og parkert i sofaen under pleddet. Her skal jeg bli en stund...

Ikke misunnelig i det hele tatt :aww: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg husker de tørre steiker og koteletter med gru :o  
Jeg er vokst opp med at det blir stekt i det sekundet man er kommet hjem fra butikken med steika. Og så skal det deles opp mens det enda er varmt. Skjære det i stykker når det kommer nesten rett ut fra ovnen er jo oppskriften på katastrofe... 
Så når de passe skivene var kjølnet av ble de pakket inn i folie, for så å fryses ned når det var helt kaldt. Klart til å ta opp akkurat passe mengde til middagen. 

Hahhahaa,  det var vel omtrent sånn mamma gjorde også :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

For at det ikke skulle bli tørt ble det lagt et par smørklatter inni folien når det skulle varmes opp. Oppvarmingen tok jo like lang tid som det tar å steike hele. 
Og det var ikke snakk om at det skulle være noe rosa i midten. Nei, det skulle være grått og kjedelig. Det må jo være gjennomstekt :aww: 

Selvsagt måtte det være skikkelig gjennomstekt... man kunne jo bli syk dersom det var antydning til rosa farge :aww: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg er ikke så glad i sånn mat i dag kan du si :lol: 

Bombe :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Koteletter blir veldig gode om de har litt stekeskorpe på, og så kokes sammen med saus forresten :) 

I knoooow... :D Jeg har ikke fulgt opp mamma's måter å lage mat på, for å si det sånn :aww: 

29 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og den undrende og nysgjerrige siden av meg kommer garantert til å studere nøye hva aldrende folk har på seg av bukser :lol:   

De har ikke bukser... de har en sånn... med tykke, brune strømpebukser til :aww: 
Bilderesultat for crimplene

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Apropos det å ikke stole på oppdrettere: i Belgia og NL må valpene sine foreldre har DNA kort. Og valpene leveres med det. 

@2ne husker ikke navnet nå. Har ikke laptopen. Men de er eneste som selger saddleback harness. Google det så kommer man inn på rett side :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Ja, det verste er at det ikke forundrer meg. Jeg ble påkjørt av en bil som hadde vikeplikt, varebil, i fotgjenger/sykkel-felt for 10 år siden. Han rulla ned vinduet, ropte noe til meg, jeg svarte rasende av smerter at han burde se seg bedre for, hvorpå han da bare kjørte videre. Jeg kom meg på bena og stressa meg videre hjem for å hente unger i barnehage, og forstod etterhvert da jeg kom hjem og smertene seg innpå at jeg hadde et brudd i benet...

A.N. så tror jeg Lita har fått betennelse i tarmen sin pga antibiotika og stress. Det lukter clostridier (bakterie) av det tyntflytende som kommer ut og som lekkert nok dekorerte stuegulvene mine da jeg kom hjem fra jobbi dag. Så det blir nok en ny kur -og denne gangen med Flagyl. Stakkars.

Skrekken! 

Huff, god bedring til Lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

 

De har ikke bukser... de har en sånn... med tykke, brune strømpebukser til :aww: 
Bilderesultat for crimplene

Da er det i hvert fall opplest og vedtatt at jeg ikke skal kle meg etter alder når den tid kommer :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 jenter på 8 år kom bort å spurte om å klappe hunden. Jeg svarte at hun er redd, men de kunne sette seg på huk med litt pølser så kom hun bort hvis hun selv ville. Barn er barn altså, men jeg hadde håpet og regnet med at de klarte å ta instrukser når de var i den alderen. men det klarte de altså ikke. De krabbet etter henne og "jaget" henne. Jeg fikk stoppet det med en gang, men hun ble jo skremt. De fikk streng beskjed om at det ikke var greit. De hørte ikke på meg og fortsatte, men skal si de fikk fart på seg når jeg sa at de måtte passe seg så hun ikke beit de:teehe:da gikk de bort til en mann med en beagle å plagde de istedenfor. Beaglen var også redd og jeg hørte de fikk kjeft av eieren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JeanetteH skrev:

Apropos det å ikke stole på oppdrettere: i Belgia og NL må valpene sine foreldre har DNA kort. Og valpene leveres med det. 

Det er det samme i Frankrike også, så Willy har DNA-profil, han :) 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Da er det i hvert fall opplest og vedtatt at jeg ikke skal kle meg etter alder når den tid kommer :lol: 

Synes du ikke det var et sjarmerende antrekk? Legg til fyrstekake og kaffe på skåla... :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Det er det samme i Frankrike også, så Willy har DNA-profil, han :) 

Synes du ikke det var et sjarmerende antrekk? Legg til fyrstekake og kaffe på skåla... :D 

Fyrstekake er godt det. 
Men ikke i den miksen der :lol: 

Men antakeligvis så er det bare sånn det blir når vi når den alderen. jeg håper bare at jeg er for surrete til å forstå det selv da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha noe annet å tenke på, så kom jeg hjem til et par underlige brev.

Det ene er en regning på 345 kroner for undersøkelse på Elverum sykehus. Jeg dro kortet og betalte før røntgenbildet - må jeg betale for hver lege jeg så? Jeg var først til røntgen, og deretter hos en lege som undersøkte meg ut fra hva de fant på røntgen. Hvorfor sa i så fall sykepleieren at jeg kunne dra hjem? Eller skal jeg grave fram kvittering for røntgen og spørre om de har rotet? 

Så har jeg fått et brev fra Pasientreiser om vedtak på kjøring fra hjemsted til spesialist i Oslo, som de har dekket nå i... fem år? Og NÅ påstår de at de bare kan dekke km, men ikke bompenger og parkering, for det var ikke hastetime, altså ingen grunn til å bruke egen bil når det finnes kollektivtransport. De må gjerne komme hit og peke for meg hvor nøyaktig det er holdeplass i overkommelig gåavstand. Eller mener de at jeg skal kjøre 15 km i motsatt retning for å ta toget? Det er neppe lønnsomt for dem. Hvorfor skal de plutselig ikke godta det nå? Idioter. Jeg får ringe i morgen, men får sikkert til svar at jeg må klage skriftlig. I dag fikk jeg også svar på klagen jeg sendte i januar, når jeg ikke fikk dekket bompenger fordi det dumme elektroniske søknadsskjemaet deres ikke hadde noe sted å skrive opp det. 

Men NÅ skal jeg fyre opp mine 3 prosent med positiv innstilling, og kjøre Glam til vet'en så han kan få "fit for travel"-stempel i passet og ormekur, i FALL jeg kommer meg avgårde til Crufts på torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Fyrstekake er godt det. 
Men ikke i den miksen der :lol: 

Er det VEL, det... :aww: 

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Men antakeligvis så er det bare sånn det blir når vi når den alderen. jeg håper bare at jeg er for surrete til å forstå det selv da :D 

:lol: 

3 minutter siden, SFX skrev:

Bare for å ha noe annet å tenke på, så kom jeg hjem til et par underlige brev.

Det ene er en regning på 345 kroner for undersøkelse på Elverum sykehus. Jeg dro kortet og betalte før røntgenbildet - må jeg betale for hver lege jeg så? Jeg var først til røntgen, og deretter hos en lege som undersøkte meg ut fra hva de fant på røntgen. Hvorfor sa i så fall sykepleieren at jeg kunne dra hjem? Eller skal jeg grave fram kvittering for røntgen og spørre om de har rotet? 

Det hørtes veldig rart ut... jeg har alltid betalt på forhånd der, og så er det bare å dra hjem etterpå. Det må være feil vil jeg tro. 

Og jeg har fått tilbake kameraet mitt som har vært på reparasjon... Lukkeren hadde visst gått heden faktisk, og siden det bare var tatt drøyt 19 000 eksponeringer med kameraet kom det selvsagt inn under garantireparasjon. I tillegg har de justert fokusen og tatt en innvendig rens. Helt gratis :) Sånt kan jeg like :ahappy:

I kveld skal hundene få seg et bad hver. Jeg får besøk av ei venninne til helgen, og da kan jo ikke hundene gå rundt og stinke :aww: Det er rart med det - når man ikke stiller ut, blir man litt sløvere med renholdet også :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Bare for å ha noe annet å tenke på, så kom jeg hjem til et par underlige brev.

Det ene er en regning på 345 kroner for undersøkelse på Elverum sykehus. Jeg dro kortet og betalte før røntgenbildet - må jeg betale for hver lege jeg så? Jeg var først til røntgen, og deretter hos en lege som undersøkte meg ut fra hva de fant på røntgen. Hvorfor sa i så fall sykepleieren at jeg kunne dra hjem? Eller skal jeg grave fram kvittering for røntgen og spørre om de har rotet? 

Da jeg brakk håndleddet og ble skysset litt rundt på St. Olav så fikk jeg i alle fall separat regning fra røntgen.

Egentlig har jeg mest lyst på en dupp, men jentene mener de har ventet lenge nok på den turen sin, så da får jeg vel lystre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Nonstop sine på veiturer, det er de som har tålt mest slitasje. Jeg har også et par andre som jeg ikke husker merke på nå, @JeanetteH, husker du? De har også tålt en del, de har god strikk så sokken blir sittende på lenger, og er neonfarga så de er lettere å finne igjen :teehe:så de har jeg brukt på skogsturer og jordeturer og sånt, da det er mer løping i dyp snø og sånt :) Jeg syns borrelåsen på Nonstop sine blir veldig fort dårlige, særlig hvis de løper mye i løs snø, men det er flere lag i sokken, så selv om man sliter seg gjennom et lag, så har man fortsatt igjen et lag eller to før det er åpent :) 

Takk. Har de røde fra nonstop nå, men de er ikke akkurat særlig vanntett her på vestlandet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Hva skal man ellers gå i da? :o 
Jeg kan ikke fordra å gå i tøybukser/penbukser. Altså... Det er bare feil det der. Tror jeg nekter å bli voksen hvis det skal være på den måten :aww: 

 

Det er i grunnen det jeg mener og tenker og føler også. Men jeg sto og så på meg selv i speilet i går. Fin overdel og utvaska svart jeans. Og da tenkte jeg at en litt finere bukse som ikke blir utvaska så fort hadde gjort seg. :aww:

Jeg har spist resten av pølsesuppa fra i går. Jeg putta oppi bittelitt makaroni da jeg laget den, det gjorde noe med konsistensen. Men pølsegrøt med grønnsaker var godt det også. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

 

De har ikke bukser... de har en sånn... med tykke, brune strømpebukser til :aww: 
Bilderesultat for crimplene

:lol:

 

43 minutter siden, *Kat84* skrev:

Da er det i hvert fall opplest og vedtatt at jeg ikke skal kle meg etter alder når den tid kommer :lol: 

 

Men er det ikke litt sånn at 80 år gamle damer går i en slags variant av de klærne de brukte da de var 20 og at vi kommer til å gjøre det samme? Det samme prinsippet gjelder kanskje for hårfrisyrer også, tenker jeg. Men når jeg tenker videre på den teorien så er vel både klærne og frisyrene som de gamle damene brukte da de var unge moderne igjen nå? Kort bølgete hår med sideskill og figurnære, blomstrete kjoler uten ermer liksom? Da har jeg i så fall underminert min egen teori.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får plutselig besøk av en venninne som jeg nylig har fått kontakt med. Vi har ikke sett hverandre på over 10 år så jeg er dritspent [emoji28] kom litt brått på, så rakk ikke finne på noen unnskyldning. Og der har jeg godt av, blir sikkert kjempehyggelig og jeg må ut av komfortsonen iblant. Måtte haste hjem og støvsuge opp plukke opp undertøy fra baderomsgulvet, nå er det ryddig her så det er da iallefall noe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kokospaniel skrev:


Helt vanntette så er det Paws som gjelder

Har hatt det også, men da blir de fuktig inni pga det er for tett. Når cluet er å holde henne tørr så er det ikke så mye hjelp i. Men for å holde rent er de gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sjekket mailen min og fikk dette: "Jeg sendte deg en mail et par dager siden om en transaksjon, og har ikke hørt fra deg siden da. Budskapet var å oppfordre partnerskapet å overføre summen av ($ 10,500,000 amerikanske dollar) avsatt av min avdøde klient hvordan har samme etternavn med deg fra samme land." 

Og så samme etternavn da gitt. Det er jo iiiingen som har samme etternavn som meg her til lands liksom (Olsen). :teehe:Jeg er riiiik!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Debbie skrev:

Noen som har ide til fiskemiddag? Har inngått veddemål med en venninnne at jeg skal ha fisk min en gang i uka- og dokumentere det. Har bare godt av det, jeg spiser alt for lite fisk.

Panerte sprøstekte skreitunger med et godt glass rødt til :D Det har jeg hatt i dag og det er sååååå godt. Kjøpte også en haug med skreiskiver, puttet i fryser i passende porsjoner, dupersupert med rotmos og sprøstekt bacon eller fersk asparges som er smørdampet eller skvisa med kokte poteter og gulrøtter mellom to flak Røros flatbrød med smør på. Så mye god fiske mat, jejjjj og du kan bruke omtrent akkurat hva du liker av grønt og rødt til, kun fantasien og smaken som begrenser :) 

 

Dere som mente Mocca er så stor, mener dere fremdeles det nå? 

7.3.17.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...