Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Skrevet
13 minutter siden, Line skrev:

La oss sende Rune Rudberg Band! Da er vi garantert å slippe utgifter til neste år :lol: 

Tror det går bra uansett :P

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, AnkiogBonita skrev:

Hørte bare pianoklimpinga på sangen til Valen, og ga opp å høre halve sangen.

En kommentar jeg leste et eller annet sted: De to tonene du traff var veldig fine, Valen! :lol:

• Like 4
Skrevet

Må skaffe med skikkelig klippeforkle... har "gått over" Lotta som skal "dissekeres" av deltakere på kynoligikurs i morra, under Vigdis sitt skarpe blikk. Og da må Lotta være pen og velstelt. 

Så nå klør jeg av hundehår over alt... 

Skrevet
4 minutter siden, Pringlen skrev:

Tror det går bra uansett :P

Poeng :lol: 

Men den nr 4 synes jeg var catchy! Og bassisten som er på nå jobber hos oss, så da må jeg jo heie litt på dem :P 

Skrevet
Akkurat nå, enna skrev:

Må skaffe med skikkelig klippeforkle... har "gått over" Lotta som skal "dissekeres" av deltakere på kynoligikurs i morra, under Vigdis sitt skarpe blikk. Og da må Lotta være pen og velstelt. 

Så nå klør jeg av hundehår over alt... 

Jeg kjøpte et i plast på Tam Lade som kan knyttes sånn at det blir tett oppi halsen. Før fikk jeg alltid kløende pels i bh-en!

Skrevet
40 minutter siden, Line skrev:

Jeg har sansen jeg!

Jeg synes også den var kul. Spesiell. Jeg tipper den går til superfinalen.

Nå håper jeg det blir masse kjedelig pauseunderholdning snart så hundene kan få tisse litt.

Skrevet
Jeg har sansen jeg!

Den var bedre enn navnet ga inntrykk av.

Og den siste likte jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet
10 hours ago, 2ne said:

Det er ikke så mange chubby bikkjer der, vil jeg tro :ahappy: Jobber du eller er du tilskuer? 

Hehe, nei ganske godt trent disse her. :P Nei jeg stakk bare innom for å se, har vurdert å være med som veterinær men foreløpig kommet frem til at jeg har andre ting jeg heller vil bruke ferieukene mine på, hehe. Men kanskje et annet år. :) Fin erfaring hadde det sikkert vært. 

Skrevet
38 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes også den var kul. Spesiell. Jeg tipper den går til superfinalen.

Nå håper jeg det blir masse kjedelig pauseunderholdning snart så hundene kan få tisse litt.

:aww:

Skrevet

Jeg er så fjern og distré at jeg tror jeg blir gæern... :gaah: 

Går til badet for å vaske hendene, tenker at jeg må sette på en klesvask, så ta med tøy ned. Ser meg rundt mens jeg vasker hendene og konkluderer med at en 40vask er lurt. Tørker hendene og går. Passerer vaskerommet nede: "F***!" :gaah:  

Bonden forbarmet seg over meg og satte på en klesvask før han gikk ut.. :aww: 

Tenker meg gru på hvordan jeg er om 30 år... :wacko:

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg er så fjern og distré at jeg tror jeg blir gæern... :gaah: 

Går til badet for å vaske hendene, tenker at jeg må sette på en klesvask, så ta med tøy ned. Ser meg rundt mens jeg vasker hendene og konkluderer med at en 40vask er lurt. Tørker hendene og går. Passerer vaskerommet nede: "F***!" :gaah:  

Bonden forbarmet seg over meg og satte på en klesvask før han gikk ut.. :aww: 

Tenker meg gru på hvordan jeg er om 30 år... :wacko:

I dag husket jeg at jeg måtte få tørket sengetøyet jeg hadde vasket. 
Når jeg skulle sjekke om det måtte skylles en gang til eller kunne henges opp til tørk. 
Det viste seg at jeg ikke hadde satt på maskinen :pinch: 

Skrevet
Akkurat nå, *Kat84* skrev:

I dag husket jeg at jeg måtte få tørket sengetøyet jeg hadde vasket. 
Når jeg skulle sjekke om det måtte skylles en gang til eller kunne henges opp til tørk. 
Det viste seg at jeg ikke hadde satt på maskinen :pinch: 

Helt vanlig her i huset det og, ja. :aww: 

Skrevet
Det må være tilnærmet første gang at min favoritt faktisk vant den norske finalen!

Den der har faktisk muligheten til å gjøre det bra, tror jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Skrevet

Klippet fra FB: 

Håvard Qvenild til Rema 1000 Melhus Torg
1 t · 
Jeg var innom dere i dag og kjøpte noe jeg trodde var sjampinjong. Sitter nå og ser på TV (MGP) og ser ei dame med reinhorn i håret, dansere med bjørneansikt, Rune Rudberg med Sabeltannhatt og ei dame som danser med en vinkelsliper. 
Kommer innom på mandag med soppen som ble til overs...

:lol:

• Like 14
Skrevet
5 timer siden, Perfect Image skrev:

Kjenner jeg holder på å bli syk :/ :( Såre bihuler og "tett i hodet" ... Har jo ikke tid til det nå. Hva er deres kjerringråd som fungerer for det da :P

Du kan teste ut en nesespray som heter physiomer (dersom du er tett i bihulene hvertfall). Jeg fikk anbefalt å bruke den i forbindelse med operasjon av nettop det, men etter operasjonen og det som fulgte med har jeg blitt skikkelig pingle med å teste ut ting, så den står ubrukt i skapet :P Kom gjerne med tilbakemelding :ustol::lol: 

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Åja :lol:  
Så lite interessant er religion. Jeg ser på det som tøys og tull på linje med Asbjørnsen og Mo :whistle: 

Forøvrig veldig enig!

Sitat

Har også vært på visning. Det var mye finere enn hva jeg hadde sett for meg ut fra bildene, og jeg håper virkelig at jeg får den :D 

Krysser fingrene for at dette går i boks og at du får kommet deg vekk fra nåværende utleier! Så kan du få lagt dette bak deg og tenke fremover :flowers: 

---

Kom på at jeg glemte å svare deg @Raksha. Vet ikke hva du legger i graving (som om de skal drepe pusefleecen), men den tåler at Fiken romsterer og herjer ganske hardhendt for å flytte på innmaten :lol: 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...