Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Siri skrev:

Liker du skinnvest, mokkasiner og bart? :lol::lol::lol: 

Lite skinnvest, mokkasiner og bart på de jeg siklet på inatt :lol: Selv om det er tiltalende det og! Hei, jeg heter Stine og jeg tar litt av hvert :lol:

Red:  jeg er så sabla overtrøtt! Burde sove litt, men får ikke til.... Og snart skal vi avgårde og se trøndera gruse hadelendingene i staffett!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Det snør det snør...tiddelibom :brr: Men for å være helt ærlig så synes jeg det er for sent med snø nå...ble ikke noe glad når jeg innså at jeg faktisk må måke gårdsplassen i dag. Hakke lyst på gratis trening i dag jeg, har bare lyst til å feite meg på sofaen :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, det å være introvert betyr hverken at man er sjenert eller privat av seg. Det betyr at man drar energi ut av å være aleine, at det å være med folk tapper en for energi (ekstroverter er da omvendt på dette). Jeg er ikke nevneverdig sjenert, men introvert til gangs. For meg er det å være sjenert og ha litt angst for andre mennesker, det har jeg ikke. Men jeg føler sjelden behov for å ta kontakt med villt fremmede. Privat er jeg også i de fleste sammenhenger noen ganger ekstremt privat (type sier ikke noe til foreldre og søster en gang) men det har ingenting å gjøre med at jeg er introvert.  
Min søster er ekstrovert, men hun er ikke en person som løper på byen hele tiden eller som babler om alt privat anliggende hele tiden av den grunn. Hun deler lite på f.eks. FB.

Om det så er "hippt" å være introvert nå så er jo det en ganske rar greie spør du meg, at at personlighetstrekk skal være "in" på noen måte. Når de da i tillegg misforstår hva det betyr så blir det jo enda dummere. Introvert er ikke synonymt med sjenert og/eller privat. 
Så er det jo slik at ingen er 100% introvert eller 100% ekstrovert, alle er begge deler bare i ulike grader. 

Sitat

Introvert, introversjon, innadvendthet. Hos Carl Gustav Jung betegnelse på holdningen hos mennesker som tillegger sine egne, indre opplevelser en dominerende betydning. Den motsatte, utadvendte holdning kalles ekstroversjon, eller det å være ekstrovert.

En person som sjelden tar kontakt med andre, er sky i sosiale sammenhenger, har oppmerksomheten rettet mot sine indre opplevelser og gjerne foretrekker ensomme aktiviteter kalles introvert.

• Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet hundepark i byen her. På tide... ikke at jeg er så begeistret for konseptet, men er jo fint for noen. Gikk forbi i går for å titte, og virket som det var god stemning der. Hadde det vært for 8 år siden hadde jeg blitt dritglad, men nå kjente jeg på at det er litt kjipt å ha en hund som ikke tåler lek. Men... han er ikke typen til å ha glede av å være med så mange uansett, så det hadde jo egentlig ikke vært så veldig aktuelt selv om han var frisk [emoji4] Og han har jo sin egen fine hundeflokk der alle går overens og der det ikke er fare for herjing, 6-7 på det meste, så skal vel ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på gullfisken. Alltid likt programmet, synes ofte reklamer er gøy, men er jo mye mer gøy når jeg ikke har tvkanaler! Før var det kanskje 3-4 jeg ikke har sett, nå har jeg sett én reklame fra før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å finne på ting aleine og trives godt i mitt eget selskap, men jeg liker å prate med folk og får noen ganger energi av å være med folk, men andre ganger tapper det meg for energi. Så jeg er vel egentlig noe så kjedelig som normal :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! :teehe:Kanskje det er noe i det plutte skriver [emoji14] 
--
AN ser jeg på at pappa blåser tørr Ali i gangen, sykepleieren var her tidlig i dag så jeg var ute og lufta jentene når hun kom, så han har hatt de ute hos seg mens vi har bedrevet det vi bedriver. Det er jo sånn passelig kram snø ute, så pudlene hadde litt snøballer i pelsen da de kom inn, og nå har de ikke det lenger :ahappy: Han er veldig søt med jentene, syns jeg, fine pappaen min :heart: 

Haha, måtte jo si det når du klagde på det [emoji23]
Hadde aldri falt meg inn å nevne det bare fordi helt random [emoji14]det skjønner jeg ikke vitsen med. Ikke helt fått med meg at det er en trend da.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur nok det er mange som har misforstått introvert/ekstrovert-greia ja, og mange som berre har lyst til å vere litt synlige og "spesielle". Dei får no berre holde på. :P Er minst like irriterande med alle visdomsord og solnedgangar. Hadde vore mykje kjekkare med sosiale media om ikkje alle skulle drive på å dele alt mulig. Det burde handle meir om meg. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er midt på treet jeg :aww: verken introvert eller ekstrovert, betyr det at jeg er ekstra spesiell? :aww::lol: *ler*

Har en fryktlig treg morgen i dag, Casper ligger å drar seg i sengen og kattene koser seg i vinduskarmen :ahappy:

Må vel snart på ræva i gir og finne litt frokost til oss. Også hive Casper ut i hundegården igjen, tror han bare tisset i sta fordi han ville inn å sove mer :lol: så han får ta seg en tur til for å gjøre seg helt ferdig :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgghhh, det er så kjedelig å pakke! Ikke at jeg har begynt enda. Men jeg kjeder meg bare ved tanken på at jeg må få opp farta å pakke snart. :pinch: Jeg elsker å planlegge å pakke da, og har pakkelista klar. :P

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Lite skinnvest, mokkasiner og bart på de jeg siklet på inatt :lol: Selv om det er tiltalende det og! Hei, jeg heter Stine og jeg tar litt av hvert :lol:

:lol: Altetende ja :D 

48 minutter siden, LØJ skrev:

Det snør det snør...tiddelibom :brr: Men for å være helt ærlig så synes jeg det er for sent med snø nå...ble ikke noe glad når jeg innså at jeg faktisk må måke gårdsplassen i dag. Hakke lyst på gratis trening i dag jeg, har bare lyst til å feite meg på sofaen :ike:

Her kom det akkurat passe med snø til at sparkføret opprettholdes, men ikke så mye at det blir vanskelig å gå i skogen og sånn at jeg trenger å måke gårdsplassen :D. Jeg har ennå til gode å ta fram snøfereseren denne sesongen :ahappy:

28 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det har kommet hundepark i byen her. På tide... ikke at jeg er så begeistret for konseptet, men er jo fint for noen. Gikk forbi i går for å titte, og virket som det var god stemning der. Hadde det vært for 8 år siden hadde jeg blitt dritglad, men nå kjente jeg på at det er litt kjipt å ha en hund som ikke tåler lek. Men... han er ikke typen til å ha glede av å være med så mange uansett, så det hadde jo egentlig ikke vært så veldig aktuelt selv om han var frisk emoji4.png Og han har jo sin egen fine hundeflokk der alle går overens og der det ikke er fare for herjing, 6-7 på det meste, så skal vel ikke klage.

Ingen av mine vil ha særlig glede av den pargen gitt... med mindre det var noen lekre damer der da. Hilsen Willy :drool:

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg tror kanskje ikke jeg kan kalles introvert på noen måter.. eller hva tror du, @Line? :lol::aww: 

Du er vel en sånn plagsom ekstrovert du... i følge oss introverte :lol: 

9 minutter siden, Stine skrev:

Jeg liker å finne på ting aleine og trives godt i mitt eget selskap, men jeg liker å prate med folk og får noen ganger energi av å være med folk, men andre ganger tapper det meg for energi. Så jeg er vel egentlig noe så kjedelig som normal :lol:

Jeg har vel egentlig innsett at jeg også er litt sånn :ahappy:. Ja, kjedelig normal altså :lol: Det er vel mer at enkelte mennesker tapper folk for energi uansett om man er intro- eller ekstrovert... 

Vi har en dritslækk morgen... sov ikke så lenge, men har brukt lang tid på frokosten, chattet litt med niesa mi som ble 18 år i går (jeg måtte forsikre meg om at hun fikk gaven jeg vippset over til henne - jeg ble brått usikker på om hun hadde samme tlf nummer som før... og samme kontonr...), tvangskost på Willy, kost litt med Yasmine, konstatert at de åpenbart trenger skjeggvask, har skåret opp en appelsin, men jeg har egentlig ikke lyst på... hører ski-NM i bakgrunnen, kikkerut på lett snøvær, hører kaffetrakteren som jeg ennå ikke har slått av - og funderer på om vi skal ta en sparktur eller ikke i dag. Kjenner meg egentlig litt lat i dag :aww: 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stine skrev:

Sånn er jeg også. Og som @Snøfrost sier så er det vel sånn at vi befinner oss et sted på skalaen mellom de to ytterpunktene alle sammen. Jeg tror at mange har fått en liten ahaopplevelse av å lese om introvert/ekstrovert, og så er det jo ikke så uvanlig å bli litt høy og selvsentrert i forbindelse med egne "diagnoser". Jeg er spesiell, altså er jeg.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det var visst en fyr som snakket i søvne i natt. Og det at jeg hørte dama kunne ikke stemme, så antakelig spøker det her... :aww:

Dette kan bli interessant når husverten kommer hjem.inettermiddag og vi skal diskutere veien videre og bli enige om felles regler for at ingen skal bli plaget... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg satt på et trangt lite utspring langt oppe på en vegg og kom hverken opp eller ned. Jeg (og en til, husker ikke hvem) skulle klatre over veggen, men laaaangt oppe fant vi ut at vi ikke kom videre, og det gikk ikke an å klatre nedover igjen. Jeg kaldsvetta da jeg våkna, drømmen var så virkelig! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

I natt drømte jeg at jeg satt på et trangt lite utspring langt oppe på en vegg og kom hverken opp eller ned. Jeg (og en til, husker ikke hvem) skulle klatre over veggen, men laaaangt oppe fant vi ut at vi ikke kom videre, og det gikk ikke an å klatre nedover igjen. Jeg kaldsvetta da jeg våkna, drømmen var så virkelig! :shocked:

Det ultimate mareritt :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hei, jeg heter Siri og er introvert... men jeg skriver ikke om det på FB :aww:. Og det bryr meg midt i der sola aldri skinner om noen vet om det eller ikke :aww: Og strengt tatt tror jeg ikke andre bryr seg stort heller :lol: 

Nyttig opplysning for andre å ha sikkert? :teehe: 

1 time siden, Siri skrev:

Han ER søt, han :heart: Jeg greier liksom ikke å se for meg at min pappa hadde blåst hundene mine altså :D

Han er veldig søt med hundene :ahappy: Ali syns ikke blåsing er det morsomste hun gjør, så hun sto med halen ned, så da måtte han prate og dulle med henne da de var ferdige, så hun ble glad igjen :lol: 

1 time siden, Snøfrost skrev:

Men dere, det å være introvert betyr hverken at man er sjenert eller privat av seg. Det betyr at man drar energi ut av å være aleine, at det å være med folk tapper en for energi (ekstroverter er da omvendt på dette). Jeg er ikke nevneverdig sjenert, men introvert til gangs. For meg er det å være sjenert og ha litt angst for andre mennesker, det har jeg ikke. Men jeg føler sjelden behov for å ta kontakt med villt fremmede. Privat er jeg også i de fleste sammenhenger noen ganger ekstremt privat (type sier ikke noe til foreldre og søster en gang) men det har ingenting å gjøre med at jeg er introvert.  
Min søster er ekstrovert, men hun er ikke en person som løper på byen hele tiden eller som babler om alt privat anliggende hele tiden av den grunn. Hun deler lite på f.eks. FB.

Om det så er "hippt" å være introvert nå så er jo det en ganske rar greie spør du meg, at at personlighetstrekk skal være "in" på noen måte. Når de da i tillegg misforstår hva det betyr så blir det jo enda dummere. Introvert er ikke synonymt med sjenert og/eller privat. 
Så er det jo slik at ingen er 100% introvert eller 100% ekstrovert, alle er begge deler bare i ulike grader. 

Nei, jeg har funnet ut at jeg er en ekstrovert introvert :P Jeg trenger litt tid for meg sjøl, jeg blir sliten og sur av å ha folk rundt meg hele tiden, men samtidig så blir jeg lei og treg av å være helt asosial også. Jeg er dog hverken spesielt privat av meg eller sjenert, jeg bare liker å være alene med jevne mellomrom :aww: 

Men disse greiene som deles på facebook, da skal visst folk føle seg spesielle hvis introverte tar telefonen når de ringer eller gidder å være sammen med dem. Det er sikkert en snål måte å fortelle noen av sine facebook-"venner" at de betyr mye for dem, mens resten får beskjed om at de ikke betyr en dritt? 

47 minutter siden, Wachita skrev:

Haha, måtte jo si det når du klagde på det emoji23.png
Hadde aldri falt meg inn å nevne det bare fordi helt random emoji14.pngdet skjønner jeg ikke vitsen med. Ikke helt fått med meg at det er en trend da.

Kanskje det bare er i min "venne"-krets :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Altetende ja :D 

Her kom det akkurat passe med snø til at sparkføret opprettholdes, men ikke så mye at det blir vanskelig å gå i skogen og sånn at jeg trenger å måke gårdsplassen :D. Jeg har ennå til gode å ta fram snøfereseren denne sesongen :ahappy:

Ingen av mine vil ha særlig glede av den pargen gitt... med mindre det var noen lekre damer der da. Hilsen Willy :drool:

Du er vel en sånn plagsom ekstrovert du... i følge oss introverte :lol: 

Jeg har vel egentlig innsett at jeg også er litt sånn :ahappy:. Ja, kjedelig normal altså :lol: Det er vel mer at enkelte mennesker tapper folk for energi uansett om man er intro- eller ekstrovert... 

Vi har en dritslækk morgen... sov ikke så lenge, men har brukt lang tid på frokosten, chattet litt med niesa mi som ble 18 år i går (jeg måtte forsikre meg om at hun fikk gaven jeg vippset over til henne - jeg ble brått usikker på om hun hadde samme tlf nummer som før... og samme kontonr...), tvangskost på Willy, kost litt med Yasmine, konstatert at de åpenbart trenger skjeggvask, har skåret opp en appelsin, men jeg har egentlig ikke lyst på... hører ski-NM i bakgrunnen, kikkerut på lett snøvær, hører kaffetrakteren som jeg ennå ikke har slått av - og funderer på om vi skal ta en sparktur eller ikke i dag. Kjenner meg egentlig litt lat i dag :aww: 

pff, det er sunt å prate litt :P 

man blir jo ikke kjent med folk ved å sitte i et hjørne og være stille :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...