Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Skrevet
1 minutt siden, Ganzie skrev:

Og der nøys Ganzie så incisor nr to knakk:aww:  

Hva er det den gamle damen driver med? :o 

• Like 1
Skrevet

Pappa hadde noe greier som var mitt som jeg henta idag. Blant tingene var poteavtrykket til Ozzy jeg fikk til jul for mange år siden...  Over to år siden nå, men fortsatt så glemmer jeg det innimellom. At han faktisk ikke lever lenger.   "Bildet" skal opp på veggen ihvertfall. :)  Verdens beste Ozzy :wub:

DSC_1105.JPG

• Like 5
Guest Klematis
Skrevet

Godt å slappe av litt i sofaen under pleddet mens man ser kjendisfarmen sammen.

20170122_205526.jpg

Skrevet
10 timer siden, Line skrev:

I dag har verdens beste Freya bursdag :ahappy:

Hurra for Freya! Tiden har virkelig flydd!

Helga har også flydd. Neste helg har vi julebord, og helgen etter drar jeg til London, Woop! :P

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Raksha skrev:

Krøllebarten har reist, og suget på en mer førerorientert hund ble ikke mindre. Men skal få låne henne igjen da :ahappy:  

Godt med ro i huset igjen da. De er ikke så værst disse firfotingene mine altså :wub:

Husket du å spørre om det du vet at du skulle spørre om? :lol: Bra at dere har hatt en fin helg med bartedamen :wub:

Skrevet
Akkurat nå, Mardina skrev:

Husket du å spørre om det du vet at du skulle spørre om? :lol: Bra at dere har hatt en fin helg med bartedamen :wub:

Nai! :o  Unskyld! 

Nå vil ikke ungen min sove... som vanlig.

Skrevet
Akkurat nå, Mardina skrev:

:fish:

Skammer meg litt, men vi ble så opptatt av å at de skulle få hilse på Lupin og Kasko, også ble de litt forfjamset over å høre at Lupin løper fra henne uten å engang anstrenge seg, og så måtte vi snakke om ei venninne av henne (og bekjent av meg) som har mista GSen sin i fjellet ikke så langt unna her... 

Skrevet
1 time siden, Martine skrev:

Santo (11 år i april) var med ut på ski i stad. Han løp mye, vi var ute i ca 4 timer. Nå ligger han ved siden av meg i sofaen og puster fort. 64 per minutt, og jeg kan telle pulsen bare ved å se på han. Han veksler mellom å pese veldig, og å puste med munnen lukket. Han kjennes ganske varm ut (ligger med hodet på fanget mitt). Hadde dere gjort noe med det nå, eller bare sett det an? Han virker fin ellers. Vi lurer på om han har vondt i det ene beinet innimellom, vet. mistenkte ocd for en stund siden. Kan det bare være tegn på smerter? Han halter ikke noe.. 

Er det lenge sidan de kom inn igjen fra turen? Eg trur eg hadde sett det an ei stund, men truleg ringt til dyrlege om han ikkje virka meir "normal" etter ei stund. 

Skrevet
Akkurat nå, plutte skrev:

Er det lenge sidan de kom inn igjen fra turen? Eg trur eg hadde sett det an ei stund, men truleg ringt til dyrlege om han ikkje virka meir "normal" etter ei stund. 

4 timer siden. 

Skrevet
2 minutter siden, Turb skrev:

Hatt det så morsomt på gjeterhundkurs i helga :D:D 

Godt selskap i @Siri og @JeanetteH har jeg også hatt :D må definitivt gjentas :D 

Fineste PiggDekk :lol: Tusen takk for trivelig selskap!!! Gjentas brått :D 

• Like 2
Skrevet

Det er tydelig at det tettes i toppen her, sånn bortsett fra nysingen og snufsingen, for jeg tenkte at jeg hadde timet hårfargen til å skulle skylles ut før Farmenkjendis startet igjen, men gjett hvem som skal starte å skylle håret i løpet av de neste 5 minuttene..... akkurat når de starter opp igjen. Jaja, håret blir blondt i kveld i hvert fall :aww: 

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Fineste PiggDekk :lol: Tusen takk for trivelig selskap!!! Gjentas brått :D 

Det verste av alt er at det er bare et par mnder siden jeg oppdaget at jeg hadde kommandoen Piggdekk... litt pinlig :P 

• Like 6
Skrevet

Nå har Twisten fått en intimvask, og en liten stuss der bak. Jeg er bokstavelig talt drittlei av å vaske han hver gang han har gjort fra seg fordi det henger igjen dritt i pelsen. Det ble ikke pent, men her går funksjonalitet over eksteriør anytime :aww: Bra han mangler baller, så slipper jeg å være redd for å klippe av dem også :lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Martine skrev:

4 timer siden. 

Såg den andre tråden med meir info no. Eg trur nok eg hadde ringt dyrlege, eg kan for lite om slikt til å vite kva eg snakkar om, men eg tykkjer fire timar var litt lenge etter turen, og googling er alltid skummelt uansett kva eg søker på. Kryssar fingre for at det berre er trøtt og sliten hund. :)

• Like 1
Skrevet
46 minutter siden, Raksha skrev:

Hva er det den gamle damen driver med? :o 

Hun er bare litt klønete, og litt voldsom i alt hun gjør, inkludert nysing:lol:

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, plutte skrev:

Såg den andre tråden med meir info no. Eg trur nok eg hadde ringt dyrlege, eg kan for lite om slikt til å vite kva eg snakkar om, men eg tykkjer fire timar var litt lenge etter turen, og googling er alltid skummelt uansett kva eg søker på. Kryssar fingre for at det berre er trøtt og sliten hund. :)

Takk :) 

Skrevet
4 minutter siden, Turb skrev:

Det verste av alt er at det er bare et par mnder siden jeg oppdaget at jeg hadde kommandoen Piggdekk... litt pinlig :P 

:lol: Men hysterisk morsomt :lol: 

Når man går rundt med bukseselene hengende ned... og har en hund som liker å hoppe opp... Da har man brått en hund som henger fast med BEGGE beina i bukseselene :aww: Hun måtte hjelpes løs :lol: 

• Like 4
Skrevet

Jeg holdt akkurat på å sette fyr på meg selv. Bøyde meg over et telys for å blåse ut et annet telys og plutselig flamma det opp i håret mitt som nå lukter svidd popkorn...

Skrevet
Akkurat nå, Tonje skrev:

Jeg holdt akkurat på å sette fyr på meg selv. Bøyde meg over et telys for å blåse ut et annet telys og plutselig flamma det opp i håret mitt som nå lukter svidd popkorn...

:o 

Skrevet

Uno hater meg akkurat nå. Han har tørre og litt sprukne tredeputer så jeg prøver å smøre dem, men han slikker av alt jeg smører på. Så nå ble det potesokker med plastpose inni for å la salven trekke inn skikkelig, og krage på fordi han selvsagt ikke lar potesokkene sitte på. Nå veksler han mellom å bare stå og se på meg, og gå rundt og pipe...

Edit: tok av sokkene etter en stund så det ikke skulle bli for varmt, nå har han slutta å sutre. Men kragen er fortsatt på, så jeg er fortsatt ikke tilgitt :P

Skrevet
11 minutter siden, Siri skrev:

:o 

Det gikk bra altså, ble bare noen svidde tupper, men jeg skvatt skikkelig når det lyste opp der et sekund før jeg fikk klappa det vekk :lol:

Akkurat nå heier jeg på Petter Pilgaard, det hadde jeg aldri trodd jeg kom til å gjøre noen gang :P 

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...