Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Gubben lurer på hva jeg ønsker meg til jul. Og jeg aner ikke. Jeg blir glad for det meste, jeg, men han vil gjerne kjøpe noe som jeg virkelig ønsker meg og har lyst på. Men for øyeblikket har jeg faktisk ikke noe spesielt jeg kan si at jeg ønsker meg :P

Spent på om han finner på noe :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tør jeg å kjøpe pinnekjøtt av villsau? Kan jeg risikere at det smaker "spesielt"?

Edit: Forresten, nå så jeg prisen. Kan ikke bruke hele matbudsjettet på pinnekjøtt heller da.

Hvis det er ordentlig ordentlig villsau, og ikke villsau foret opp som vanlig sau, så vil smaken være litt annerledes i forhold til hva man er vant med.. jeg synes villsau er best :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tør jeg å kjøpe pinnekjøtt av villsau? Kan jeg risikere at det smaker "spesielt"?

Edit: Forresten, nå så jeg prisen. Kan ikke bruke hele matbudsjettet på pinnekjøtt heller da.

Mannen til mamma kjøper alltid pinnekjøtt av villsau, og jeg syntes det er kjempe godt. Kan ikke si at jeg merker så mye forskjell da :P Mannen til mamma vil bare ha det beste på julaften så da blir det sånn :aww::lol: 

Jeg hadde ikke stusset på å kjøpe det annet enn pga av prisen.

 

Katten falt ned trappen i dag:| Hun elsker å ligge med halve kroppen ut av sprinklene på gelenderet. Har lenge tenkt at en dag så detter hun, og i dag skjedde det. Casper ble litt ivrig når vi kom hjem, jeg hørte et fres (hun kjefter mye på han, uansett hva) og plutselig kommer katten flygende ned. Hun landet heldigvis på nederste trappetrinn, og bare nederste trinn og ikke på flisgulvet. Ingen skade, takk og lov! Gikk rett ut å hentet kompostgrind for å "tette" mellomrommet mellom sprinklene så hun ikke skal dette flere ganger.

 

Ser på Harry Potter på tv :ahappy:  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirkekjerringa er er egentlig ikke fornøyd, men prøver å minne meg selv på at det er første gang jeg pynter pepperkakehus, og at jeg ikke er vant til å jobbe med melis :P Vet ikke om konsistensen på icingen er riktig heller, aldri brukt sånn med eggehvite i før. Jaja. En side ferdig. Tre halvferdige sider, men de synes ikke, så det er ikke krise om jeg ikke gidder mer.
15385458_10157829955045641_5693424246244

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt pinlig å være voksen og synes at "Snøfall" er en himla søt adventskalender? :aww: 
Nå ser jeg dog på Frikjent. 

Svigers som er i 60 og 70 årene ser også på Snøfall! :D tror det appellerer mer til voksne enn barn faktisk :P


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Artemis skrev:

image_zpsm6dndnrf.jpeg

Hvor ble det av søte lille valpen min? :ermm: :cry: 

:o 

30 minutter siden, Wachita skrev:

Svigers som er i 60 og 70 årene ser også på Snøfall! :D tror det appellerer mer til voksne enn barn faktisk :P

Pfffffft.... :aww: 

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ikke i det hele tatt. :aww:

:bananas:

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Godt forsøk iallefall emoji3.pngdu traff på smaken .

*Klapper meg fornøyd på skuldra for det :D*

Nei, nå skal jeg krype ned i sengetøyet med elger på, og lese nok ei krimbok... .jeg er kjedekrimleser :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag var det virkelig med helsa som innsats å gå tur på speilglatta, altså. Og jeg har snart slitt ut broddene mine etter bare to uker. Visste at de broddene var for billige, selv om dama i butikken ble litt snurt når jeg spurte om de var bra.

Turte ikke kjøre bilen opp til huset, og på kiwi var det tomt for strøsand, og jeg gadd ikke kjøre tilbake til byen for å finne sand.

Bizi har gått og lagt seg i balja si. Merkelig det der, hun måtte bli nesten to år før hun ville bruke den senga. Mistenker at det er fordi at når Timmy levde så var han så bestemt på at der var det han som skulle sitte, at hun nok ikke turte å ligge der før han var borte.

Faktisk snart et halvt år siden han døde. Tiden flyr. Men, det beste er jo at jeg har ikke angret et sekund på avgjørelsen. Det var best for alle.

Det er herlig med bare èn hund også synes jeg, hun er så grei og god og blid at jeg kunne jo ikke ønsket meg en bedre samboer og turkompis. Herlig når alt er så ukomplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

I dag var det virkelig med helsa som innsats å gå tur på speilglatta, altså. Og jeg har snart slitt ut broddene mine etter bare to uker. Visste at de broddene var for billige, selv om dama i butikken ble litt snurt når jeg spurte om de var bra.

Turte ikke kjøre bilen opp til huset, og på kiwi var det tomt for strøsand, og jeg gadd ikke kjøre tilbake til byen for å finne sand.

Bizi har gått og lagt seg i balja si. Merkelig det der, hun måtte bli nesten to år før hun ville bruke den senga. Mistenker at det er fordi at når Timmy levde så var han så bestemt på at der var det han som skulle sitte, at hun nok ikke turte å ligge der før han var borte.

Faktisk snart et halvt år siden han døde. Tiden flyr. Men, det beste er jo at jeg har ikke angret et sekund på avgjørelsen. Det var best for alle.

Det er herlig med bare èn hund også synes jeg, hun er så grei og god og blid at jeg kunne jo ikke ønsket meg en bedre samboer og turkompis. Herlig når alt er så ukomplisert.

Kjøpte meg piggsko i fjor. Koster litt, men vel verdt pengene altså! Anbefales.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sendt inn bestilling på en bildemontasje av X'en, så jeg endelig kan få opp en minnekrok for henne. Jeg tenker bilde kanskje i A3, også de gjeveste rosettene. Det vil si de hun vant på verdensvinneren i 2008.

Nuh rører jeg sammen pepperkakedeig, også gikk klokka fra meg, så jeg rekker visst ikke mer i kveld. Jaja, det er bare 8. desember Fru Pigalopp, det er enda 12 dager igjen til jul, et hav av tid å ordne dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
54 minutter siden, Artemis skrev:

image_zpsm6dndnrf.jpeg

Hvor ble det av søte lille valpen min? :ermm: :cry: 

Øøøhhh... Hvor gammel er han? Han skal vel egentlig ikke være fullt så stor? :o 
Sjef er tett på 43 kg nå. En annen voksen hann er faktisk lettere enn ham, så jeg tror han kommer til å bli et ordentlig beist når han er fullvoksen :o 

5 minutter siden, Klematis skrev:

Faktisk snart et halvt år siden han døde. Tiden flyr. Men, det beste er jo at jeg har ikke angret et sekund på avgjørelsen. Det var best for alle.

Det er herlig med bare èn hund også synes jeg, hun er så grei og god og blid at jeg kunne jo ikke ønsket meg en bedre samboer og turkompis. Herlig når alt er så ukomplisert.

Så lenge siden? Syntes det var nå nettopp du skrev at det måtte gjøres. 

Det er rart hvor fort man venner seg til å ha bare en. Selv om jeg fortsatt stopper opp og tror jeg hører de velkjente lydene... 


Jeg skulle bare utenfor og legge ting ut i bilen som jeg ikke må glemme i morgen. Og så ble jeg stående og snakke litt med husverten utenfor. 
I mellomtiden fant Sjef ut at det der var dritdårlig gjort. Så han hjalp til med å pakke ut et par gaver jeg ikke hadde satt bort i boden enda, fordi de akkurat var pakket inn. Og han pakker ikke forsiktig opp, så da må jeg ut og kjøpe et par nye i morgen :pinch: 

Jeg visste det var for godt til å være sant at han hadde vært sååå enkel så lenge som han hadde. Trøster meg med at det tyder på at siste innspurt er i gang, og snart er han ordentlig moden... 

*gir meg selv en god peptalk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Øøøhhh... Hvor gammel er han? Han skal vel egentlig ikke være fullt så stor? :o 
Sjef er tett på 43 kg nå. En annen voksen hann er faktisk lettere enn ham, så jeg tror han kommer til å bli et ordentlig beist når han er fullvoksen :o 

Hehe, nei, altså jeg bestilte en helt vanlig schäfer, men fikk levert en i str. XL. :P 

Han er 1 1/2 år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Artemis skrev:

Hehe, nei, altså jeg bestilte en helt vanlig schäfer, men fikk levert en i str. XL. :P 

Han er 1 1/2 år.

Oisann :o  Da er han skikkelig XL :P haha 
Er han mye høyere enn standard også? Sjef blir jo 18 mnd denne mnd, så jeg syntes det var veldig fascinerende at en schäfer kunne ha tatt ham igjen mtp at de etter standard er noe mindre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Oisann :o  Da er han skikkelig XL :P haha 
Er han mye høyere enn standard også? Sjef blir jo 18 mnd denne mnd, så jeg syntes det var veldig fascinerende at en schäfer kunne ha tatt ham igjen mtp at de etter standard er noe mindre :P 

Han er nesten 70cm. Har ikke fått målt ham sånn supernøyaktig. Så han er for stor for standarden. Men akkurat passe for meg. :wub: 

Fetter veide vel 42-43kg da han var 9-10mnd gammel sånn forøvrig. Så har ikke vokst så mye siden den gang.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pepperkakerøra i kjøleskapet, nå gleder jeg meg til i morgen!

Og nå forsøker jeg å skolde mandler, slik at jeg kan lage kransekakestenger i morgen. 

Jeg skulle også google etter info om å tørke appelsinskiver, siden jeg hadde tenkt til å bruke det i litt juledekorasjoner. Meeeeeen Google foreslår "tørke amfetamin" i stedet :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Da er pepperkakerøra i kjøleskapet, nå gleder jeg meg til i morgen!

Og nå forsøker jeg å skolde mandler, slik at jeg kan lage kransekakestenger i morgen. 

Jeg skulle også google etter info om å tørke appelsinskiver, siden jeg hadde tenkt til å bruke det i litt juledekorasjoner. Meeeeeen Google foreslår "tørke amfetamin" i stedet :D

Kanskje litt teit spørsmål, men er pepperkakerøre det samme som pepperkakedeig? :icon_redface: I hodet mitt er deig klissete og klumpete, røre er rennende og glatt :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Artemis skrev:

Han er nesten 70cm. Har ikke fått målt ham sånn supernøyaktig. Så han er for stor for standarden. Men akkurat passe for meg. :wub: 

Fetter veide vel 42-43kg da han var 9-10mnd gammel sånn forøvrig. Så har ikke vokst så mye siden den gang.

Wow... Det er en godt strekt schäfer! Men ja, ca 70 er helt perfekt størrelse. Og så kommer jo all den herlige personligheten i tillegg som ikke nødvendigvis harmonerer med hva folk forventer av den størrelsen :wub: 

Jeg vokste opp med en som var rundt 70 cm. Svært beist som de fleste var livredd. Men den der var min beste venn helt siden jeg var 4 år :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Kanskje litt teit spørsmål, men er pepperkakerøre det samme som pepperkakedeig? :icon_redface: I hodet mitt er deig klissete og klumpete, røre er rennende og glatt :lol:

Hahahaha, joda, det er sikkert det samme - jeg blir aldri enig med meg selv om det er røre eller deig, for den er jo litt flytende nå, men blir veldig deig i morgen når sirup og sukker har stivnet. Så jeg bytter vel på hva jeg kaller det, men jeg har egentlig samme distinksjonen som du har - det er vaffelrøre og bolledeig, pannekakerøre og sandkakedeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...