Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Perfect Image skrev:


Melder på Belle ihvertfall kanskje Oreo, og neida men om hun ikke har god sjans har jeg ikke penger å kaste bort emoji23.png tenkte å bade henne imorgen og børste opp og se om jeg føler det er noe vits :)

hihih, savner Arya :( Du vet at jeg er der om du trenger hjelp :) Jeg fikk beskjen i dag at Ariel kan stilles. Ble overlykkelig :P Vi ses da i jula :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

17 timer siden, Krutsi skrev:

Ikke blir jeg kvitt deg og må skrive i siteringsboksen og ikke får jeg sitert de jeg skal :lol: Det er heldigvis bare nå før jul det er litt slitsomt  med fulle folk, resten av året går relativt greit :lol: Men jeg husker hvorfor jeg ikke er så glad i å feste når det er julebordsessong, fulle folk er patetiske ja....

Stod opp og hoppet rett i støvla, måtte gå tur med en gang, ellers hadde jeg blitt sittendes fast i sofaen. Skjønner ikke hvordan jeg skal orke 6-8 t på jobb ikveld, med enda flere fulle folk :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihih, savner Arya [emoji20] Du vet at jeg er der om du trenger hjelp [emoji4] Jeg fikk beskjen i dag at Ariel kan stilles. Ble overlykkelig [emoji14] Vi ses da i jula [emoji4]

Hun har liksom ikke noe der å ta, og jeg har ikke råd bare å melde på for å gjøre det:p Dessuten skal hun jo parres om ikke lenge:D
Blir koselig :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

Jeg mente egentlig ikke at jeg trodde de sa det, var mer sånn at jeg av og til har hybridvendinger, men akkurat pepperkakerøre er nok min egen forvirring - jeg er ingen racer på kjøkkenet på noe som helst vis :P 

Hybridvendinger faktisk :lol: Beste forklaringen ever :D 

15 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tar gjerne to bernere i fanget. Jeg vet ikke om jeg gjør det med briard. Ergo er dine større :D

Eneste problemer med to briarder i fanget er jo at de turner... ikke størrelsen :aww: 

15 minutter siden, SFX skrev:

Er du amatør, eller???

Pfffft.... :aww: 

15 minutter siden, SFX skrev:

Så han snakker breiere med sine søsken enn med sine barn, for eksempel.

Akkurat det der husker jeg fra mamma... når hun snakket med sine søsken eller foreldre i telefonen, snakket hun mye mer orkdaling enn når hun snakket til oss ungene :D 

15 minutter siden, SFX skrev:

Vrangforestillinger finnes det psykiatrisk behandling for :D

:poke:

15 minutter siden, SFX skrev:

 Kransekake er godt! I hvert fall den oppskriften jeg har, det finnes mange mindre gode kransekaker også.

Jeg synes Kiwi, Coop, Joker etc baker kjempegode kransekakestenger, jeg :aww: 

6 minutter siden, maysofie skrev:

Oida, skjønner jo at folk syntes Lyn er liten med sine 14kg og er vell ikke 50cm engang - kan kanskje være at hun ofte vanker med kalvetypen av samme rase på 24kg og 60cm :lol:

Det FINNES mange bordere av størrelse kalv, sant? Synes jeg har sett det liksom... :lol: 

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Er så irriterende når jeg er sur på gubben også kommer han hjem med blomster. Gjør det litt vanskeligere å være sur, han ødelegger furtinga mi :lol:  

:lol: Skikkelig utgjort liksom :lol: 

Har jeg tømt musefellene på loftet... jeg hadde visst glemt dem ei stund nå... fangsten var 100%.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:


Hun har liksom ikke noe der å ta, og jeg har ikke råd bare å melde på for å gjøre det:p Dessuten skal hun jo parres om ikke lenge:D
Blir koselig :D

ja jeg vet :P hehe :P det blir veldig bra :) Kanskje hun kan bli med :P hiihhii :D nei da :) gleder meg til og se deg igjen, :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min indre selger hyler! Jeg går rundt inne på barnas hus og ser på vogn, vognposer og bilstoler, og ikke en eneste ansatt har sett på meg mer enn 2 sekunder, og ingen har tatt kontakt på noen som helst måte. Jeg er to dager unna høygravid, det er ikke det at det ikke vises, liksom... :huh:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sjokolade, klementin, kaffe og Narnia gjorde susen. Nå er jeg litt mer klar for ikveld :D  Bare litt dårlig samvittighet for at bikkjene må være hjemme aleine, men C kom jo hjem 4 inatt og da hadde han soveromsdøra åpen så de kunne være med han, så kom jeg hjem 8 og da kunne de også sove sammen med oss. Så de har strengt tatt bare vært aleine 4 t på natta idag, også blir det fra litt før 18 til seinest kl 2 inatt. Nå har de fått løpe 1 time i skogen, og etter middag sover de alltid så går nok bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spør søsteren min hva hun ønsker seg i julegave og hun svarer at hun har alt hun ønsker seg og sier mellom linjene at julegaver er noe tull så blir jeg furt! Julegaver er magisk, det er jo selve julehøydepunktet. Jeg vil fortsette å være i den der magiske juleverdenen, jeg vil ikke bli voksen! :aww:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Når jeg spør søsteren min hva hun ønsker seg i julegave og hun svarer at hun har alt hun ønsker seg og sier mellom linjene at julegaver er noe tull så blir jeg furt! Julegaver er magisk, det er jo selve julehøydepunktet. Jeg vil fortsette å være i den der magiske juleverdenen, jeg vil ikke bli voksen! :aww:

 

Jeg blir ogås litt provosert når folk bare mener at julegaver er tull! Hvorfor skal man ikke kunne nyte en familietid der man gir gaver til hverandre for å vise at man bryr seg? 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Når jeg spør søsteren min hva hun ønsker seg i julegave og hun svarer at hun har alt hun ønsker seg og sier mellom linjene at julegaver er noe tull så blir jeg furt! Julegaver er magisk, det er jo selve julehøydepunktet. Jeg vil fortsette å være i den der magiske juleverdenen, jeg vil ikke bli voksen! :aww:

 

Grinch! Julen er magisk! Og jeg blir øitt irritert på de som ikke mener det samme som meg! :lol:

Jeg elsker å fundere og tenke på hva akkurat den personen liker, og når jeg finner den perfekte gaven så blir jeg som en liten unge :D Vi har jo secret santa på jobb, og det er spesielt en som bitcher så jævelig om det. Hvis du ikke liker å glede andre så melder du deg ikke på! Vi andre elsker å løpe rundt på jobb for å se om vi har fått noen gaver! Det er koselig å komme på jobb og se en gave med navnet ditt på, og det behøver ikke være dyrt liksom, en liten oppmerksomhet bare :) Hvis hun begynner å surve om det ikveld så klikker det for meg, lunta er ca så lang --. Ikke kødd med jula og mine små gleder!

@Krutsi, skal far din til Koppang inatt?

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Siri skrev:

Det FINNES mange bordere av størrelse kalv, sant? Synes jeg har sett det liksom... :lol: 

Størrelse kalv vet jeg ikke, største jeg har møtt var 37kg (ikke overvektig!), mildt sagt gigantisk! Men Keos kroppsbygning gjør han til en kalv, ser mye større ut enn han er :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Stine skrev:

Grinch! Julen er magisk! Og jeg blir øitt irritert på de som ikke mener det samme som meg! :lol:

Jeg elsker å fundere og tenke på hva akkurat den personen liker, og når jeg finner den perfekte gaven så blir jeg som en liten unge :D Vi har jo secret santa på jobb, og det er spesielt en som bitcher så jævelig om det. Hvis du ikke liker å glede andre så melder du deg ikke på! Vi andre elsker å løpe rundt på jobb for å se om vi har fått noen gaver! Det er koselig å komme på jobb og se en gave med navnet ditt på, og det behøver ikke være dyrt liksom, en liten oppmerksomhet bare :) Hvis hun begynner å surve om det ikveld så klikker det for meg, lunta er ca så lang --. Ikke kødd med jula og mine små gleder!

@Krutsi, skal far din til Koppang inatt?

 

Nei, han skulle egentlig kjøre til Tiller i natt, men tatt ut avspasering fordi han skal til Molde til familien til mamma :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Nei, han skulle egentlig kjøre til Tiller i natt, men tatt ut avspasering fordi han skal til Molde til familien til mamma :P 

Da er det en av de andre trønderene C skal møte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh - jeg blir så akutt tom for energi, og svimmel og uvell. Vet ikke om det er bivirkning (betablokker, ekstremt lav dose) eller om det bare er at jeg ikke er helt  i gang igjen enda etter ulykka. Men teit er det. :aww:  Eneste som funker er å sette seg og drikke vann ellers føler jeg at jeg skal svime av. Teite kropp! 

Velvel kosa kaniner og foret dem og gakker, snakket med hester og rota litt mer i rotet mitt. må lage tegning til gutteavdelingen. Har definitivt for mange hanner... eh nei, for få bur :aww::lol:  Nå skulle jeg rydde kjøkken og lage middag, men sitte her litt først. :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Tommy skrev:

Sinnssykt nervepirrende. Fikk i går beskjed om "at de har funnet noe i urinprøven", hva vet de ikke enda. Vi vet at han har blødning i venstre nyrebark i et hulrom eller noe og at det er mye proteiner i urinen. Så googler man litt og leser om den ene jævlige tingen etter den andre. Det kan jo selvsagt ikke være noe bra.

God grunn til å røske ut routeren for en stund og lete på biblioteket like in the ancient times.

Google er IKKE din venn når du googler symptomer.... 

 

3 timer siden, Klematis skrev:

Ja, det er litt rart at det har gått et halvt år, selv om det samtidig føles uendelig lenge siden han var her. 

Jeg synes fortsatt det er litt ubehagelig å se andre miniatyrer, eller andre hunder som minner meg om han. Så en søting på t-banen her om dagen. Han var mye større, men det var noe som minnet meg om han likevel. Det stakk litt i hjertet, men sånn blir det sikkert ei god stund. 

Håper det går bra med deg. Husker hvor uvant det var i starten, med lydene.:hug:

Joda, det går fint. Men akkurat som med deg så er det tøft å se papilloner. Eller andre hunder av litt samme type utseendet. Bare det å treffe en oppdrettervenn av meg med papillon i Lillestrøm gjorde at jeg ble helt på gråten, og da var det ikke gjort en gang :( 
Men det går bedre og  bedre. Sjef står og klager og syter litt ved lekene og ballen hans av og til, og jeg hysjer fortsatt i ren refleks om jeg hører ringeklokka på TV. Og ser meg godt for hvor jeg trår hvis jeg har stått oppå noe osv. 
Bilder er fortsatt vanskelig å se på. Jeg er bare glad for at eksen tok alle tingene hans med seg sånn at jeg slipper å se på det her. 

2 timer siden, Raksha skrev:

Man blir litt forvirra når man har langbeinte skrangledyr, jeg syns jo Kasko er en liten hund med sine 43 cm og 12-13 kg... Mens andre presterer å synes han er stor :o  At Lupin går som stor hund i høyden er jo greit, men vektmessig er han medium i mitt hode :lol: 

 

Det der er nesten som en miniatyr å regne! :lol:  :whistle: 

2 timer siden, Siri skrev:

 

Du har jo STORE hunder... mine er jo bare medium :aww: 

Briarder virker faktisk litt små for min del... Men så kan det være at de av dem jeg kjenner ikke er i øverste sjiktet når det kommer til rasestandarden :P Hannene kan jo være opp til 69 cm ser jeg på rasebeskrivelser. Eler kanskje det bare er dere jeg kjenner som har en del lengre bein enn meg, sånn at de ser bittesmå ut? :huh:  

1 time siden, Tommy skrev:

"Tror du det er dødelig?"

"Nei."

Den følelsen av lettethet.

Så herlig! :D Da håper vi bare på at dere finner rette behandlingen, og at den har rask effekt :D 


Nå har jeg gått over gulvene igjen og merket helt plutselig at det var faktisk fredag. Jeg har gått rundt med torsdagsfølelse i hele dag av en eller annen grunn... Typisk desember. Jeg ender alltid opp med å være et par dager på etterskudd mentalt sett :icon_redface: 

Etter alt dette snakket om størrelse så måtte jeg måle Sjef på nytt. Nå står han faktisk i ro tett inntil veggen, så da ble det en del enklere å få riktig mål av ham. 
71 cm høy i mankehøyde, og når han ble røntget var han litt over 42 kg. Så jeg regner med at han nærmer seg 43 nå. 
Fullt utvokst går jeg ut fra at han blir rundt 50 kg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble andpusten og fikk vondt i hodet av en luftetur på en knapp km - ikke helt i form nei :lol: Begynte på middagen rett etter jeg kom inn, for hadde jeg satt meg ned hadde jeg ikke kommet meg opp igjen på en stund. Nå står pizzaen i ovnen. Matlysten er litt fraværende, men da har jeg i alle fall mat om jeg skulle få lyst på utover kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet på sofaen, nå er jeg uggen :aww:

Gubben kom jeg og var litt fornærmet fordi jeg ikke hadde tatt mobilen når han ringte. Han hadde tenkt å spørre om han skulle kjøpe med seg et juletre hjem:hmm: Kjørte selv forbi juletremannen i dag, og han hadde så mange fine trær. Vil ikke at det fineste skal bli utsolgt :aww: Får se om han orker å bli med i morgen, med julebord i kveld så er vel ikke sjansen veldig stort for det :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno har fått litt kylling og ris, nå sitter han og ser på meg med et blikk som sier "hvor i ******* er resten av middagen min?" :P

Nå: bake ut rundstykker! Dette kan bli moro, bikkja blir kreativ når han er sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på julebord med jobben etterpå. Jeg er nydusjet, leggene mine er barbert, og jeg må snart gå og føne håret.

Akkurat nå har jeg ikke lyst. :lol: 

 

Det der *peke opp* skrev jeg egentlig for litt over en time siden, før jeg begynte å gjøre meg klar. Nå er jeg klar, og jeg har en SYKT god utseende-dag! Ikke direkte hair day, eller makeup day, eller noe spesifikt, men alt spiller på lag i dag! Da er det mer gøy å dra, når man føler seg så pen at man bare MÅ vise det frem :lol: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg sliten i bein og kropp, og stappmett på pizza. Ble to timer på tur med Brisemor, og 4 av kilometerne vi gikk var på en plass vi ikke har gått på 2-3 år eller noe. :D Merkelig å gå tur med bare henne da, nesten som å gå uten hund (Decoy har en smertegrense på ca 5 km +- alt etter terreng og slikt mtp ryggen, så han og TJ har gått et par kortere turer i stedet). Gjorde godt for både kropp og sjel den turen, været var jo ikke så verst heller. Men kjenner jeg ble brukt opp litt, så vasking av bad blir utsatt. Angrer dog ikke på den prioriteringen må jeg innrømme. :aww: 

Ble plukket opp av TJ (butikkrunde), og han satte opp kamera her i stua før han dro. Decoy har jo mistet noe av hørselen, så var litt interessant å se når han hørte oss da vi kom hjem. Vi fikk bekreftet at han er en slask når han er hjemme alene også, for han lå på rygg i en av sofakrokene med alle fire bein i været. Han leet dog ikke på en muskel før TJ stod i døra inn til stua. Passe nedsatt hørsel ja (vi kjører dog hybrid så bilen er stille, men burde hørt bildørene slamre og at vi trampet inn ytterdøra). En grunn til at han får løpe veldig lite løs for tiden, for radiusen er ikke noe mindre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...