Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akutt drit trøtt! :yawn: Har vært i stallen og fiksa hester, men må nesten ture hund også før jeg kan ta helt kveld. Får vel en sånn dag der jeg har lyst å legge meg kl 18 igjen. :lol: Merkes at kroppen må bruke av seg selv istedenfor å bare småspise og hele tiden får fyrt opp blodsukkeret gitt. Håper det jevner seg ut snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig mota meg opp til å angripe skjemaene på pasientreiser, så blir jeg møtt med "pasienter uten gateadresse kan ikke søke elektronisk refusjon, vi jobber med feilen, prøv igjen senere" neivelda :aww: Skjønner hvorfor, fikk 20 kr forlite igjen pr tur på papirsøknaden sist fordi de regner avstand fra tolga sentrum. Da er det 22 km til sykehuset, men vi bor jo 14 km lenger unna sentrum, så den reelle avstanden er 36 km.  Det utgjør ikke så mye for en tur, men når jeg reiser en gang i uka så blir det drøyt 40 kr uka, det blir endel til slutt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti denne meldingen fra posten på mail?

"

På 12/01/2016 kurer var ute av stand til å levere denne pakken til deg. CT9231454551NO Grunnen til: Feil på leveringsadressen.

Du trenger å få en adresselapp for å få utlevert en pakke - "link"          "

 

Da jeg klikket på linken var det en zipfil og den fikk jeg virusadvarsel på. Og pakkenr får jeg ikke noe treff på  heller...

Litt snodig formulering på den setningen, så er litt mistenksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Noen som har vært borti denne meldingen fra posten på mail?

"

På 12/01/2016 kurer var ute av stand til å levere denne pakken til deg. CT9231454551NO Grunnen til: Feil på leveringsadressen.

Du trenger å få en adresselapp for å få utlevert en pakke - "link"          "

 

Da jeg klikket på linken var det en zipfil og den fikk jeg virusadvarsel på. Og pakkenr får jeg ikke noe treff på  heller...

Litt snodig formulering på den setningen, så er litt mistenksom..

Garantert svindel

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Endelig mota meg opp til å angripe skjemaene på pasientreiser, så blir jeg møtt med "pasienter uten gateadresse kan ikke søke elektronisk refusjon, vi jobber med feilen, prøv igjen senere" neivelda :aww: Skjønner hvorfor, fikk 20 kr forlite igjen pr tur på papirsøknaden sist fordi de regner avstand fra tolga sentrum. Da er det 22 km til sykehuset, men vi bor jo 14 km lenger unna sentrum, så den reelle avstanden er 36 km.  Det utgjør ikke så mye for en tur, men når jeg reiser en gang i uka så blir det drøyt 40 kr uka, det blir endel til slutt. 

Det begynner å bli mye rart med det nettskjemaet som ikke fungerer. Det må ha vært noen vel-investerte penger de la ned der...

15349542_10157701559035136_1892492753297

For et år siden måtte X'en forlate oss. Jeg visste ikke en gang hvordan jeg skulle kunne klare å puste uten henne, men så kommer en seg gjennom det også. Jeg savner henne enda, og mitt eneste ønske for 2017 er å få en liten bit av henne tilbake i barnebarn og oldebarn.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Noen som har vært borti denne meldingen fra posten på mail?

"

På 12/01/2016 kurer var ute av stand til å levere denne pakken til deg. CT9231454551NO Grunnen til: Feil på leveringsadressen.

Du trenger å få en adresselapp for å få utlevert en pakke - "link"          "

 

Da jeg klikket på linken var det en zipfil og den fikk jeg virusadvarsel på. Og pakkenr får jeg ikke noe treff på  heller...

Litt snodig formulering på den setningen, så er litt mistenksom..

Norske offentlige etater skriver ikke meldinger på så dårlig norsk - de har standardformuleringer og maler, så en kan ikke skylde på en nyansatt med dårlig norskkunnskap.

Ser det ut som om det er google translate, så er det gjerne det - og da er det virus eller svindel eller shit.

Er du i tvil en annen gang, kan du jo bruke sporingstjenesten hos Posten.no for å se om det kommer opp noe på det nummeret. Og vi trenger ikke adresselapper for å få utlevert pakker - det holder med det nummeret og legitimasjon. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det begynner å bli mye rart med det nettskjemaet som ikke fungerer. Det må ha vært noen vel-investerte penger de la ned der...

15349542_10157701559035136_1892492753297

For et år siden måtte X'en forlate oss. Jeg visste ikke en gang hvordan jeg skulle kunne klare å puste uten henne, men så kommer en seg gjennom det også. Jeg savner henne enda, og mitt eneste ønske for 2017 er å få en liten bit av henne tilbake i barnebarn og oldebarn.

Tydeligvis :aww: 

Fiine X'en :wub:  Krysser fingre for barnebarn og oldebarn! 

 

Nei altså - nå må jeg. :aww:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

Garantert svindel

 

Ja jeg synes det luktet litt surt..

2 minutter siden, SFX skrev:

Norske offentlige etater skriver ikke meldinger på så dårlig norsk - de har standardformuleringer og maler, så en kan ikke skylde på en nyansatt med dårlig norskkunnskap.

Ser det ut som om det er google translate, så er det gjerne det - og da er det virus eller svindel eller shit.

Er du i tvil en annen gang, kan du jo bruke sporingstjenesten hos Posten.no for å se om det kommer opp noe på det nummeret. Og vi trenger ikke adresselapper for å få utlevert pakker - det holder med det nummeret og legitimasjon. 

Har forsøkt nr og det kom ikke opp noe.. 

 

Har alt fått en hente melding i dag som jeg vet er korrekt. Men venter på noe annet også, så derfor jeg ikke tenkte svindel før jeg hadde tenkt 1 og en halv gang :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en pakke fra Gettysburg, USA, den 13.november, og nå ser jeg av sporinga at den har vært in transit i Istanbul siden 25.november! Det har ikke skjedd noen ting siden da! Kan jeg regne med at den er borte da? Eller er det fortsatt håp? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer på tur i drittværet - rimelig fornøyd med det. Glad vi dro selv om jeg er i dårlig form. Twist er visst fornøyd med dagen han også, tre bussturer, en ruslerunde i byen og så to timer løping med 5 andre hunder i skogen. Han sover godt, for å si det sånn :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger datt jeg på ræva ved postkassa! Slo albuen og hodet litt, så ble litt svimmel og kvalm. Så nå er det soffaen og kaffe. Heldigvis etter tur med bikkjene, så slipper å gå ut mer før jobb kl 24. Ikke var det noe ***** post heller!!

Greit på jordene og i skogen da, bare noen glatte partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

..

Ellers har jeg fått mye spørsmål allerede om jeg ikke skal ha en ny papillon snart. Men jeg er som Lemen der. Jeg er ikke klar. Og blir nok aldri klar for en ny. Det blir ingen som Aragon uansett :heart: 
Bare å se bilder av ham er fortsatt vondt, og også det å tenke på en ny :( 

 

Vil bare gi deg en klem :hug:

Jeg skal ikke ha dvergpuddel igjen - enda det er det jeg egentlig vil ha, men jeg spyr av tanken på patellaluksasjon og luftrørskollaps og jeg kjenner til alt for mange dverger med sånne problemer. Men jeg kommer aldri utenom puddel, så mellompuddel er håpet nå. Litt større og mer robust, ikke så mye miniatyrproblematikk - håper jeg. Men det blir en god stund til.

1 time siden, Raksha skrev:

Høres ut som gjennomtenkt og godt valg :hug: Håper på en 2017krøllert til deg :) 

..

Takk :) Det føles helt riktig. Det å ville være klar og det å faktisk være klar for en ny hund er ikke det samme så jeg tar tiden til hjelp. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Noen som har vært borti denne meldingen fra posten på mail?

"

På 12/01/2016 kurer var ute av stand til å levere denne pakken til deg. CT9231454551NO Grunnen til: Feil på leveringsadressen.

Du trenger å få en adresselapp for å få utlevert en pakke - "link"          "

 

Da jeg klikket på linken var det en zipfil og den fikk jeg virusadvarsel på. Og pakkenr får jeg ikke noe treff på  heller...

Litt snodig formulering på den setningen, så er litt mistenksom..

Jeg fikk den på jobbmailen min. Og jeg har ikke NOE privat på jobbmailen min som jeg ikke videresender selv :P 

Om jeg husker rett så er det vel også danske posten du skal levere den til. Spam og svindel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er sånn ca akkurat nok rester igjen fra i går. Så da ser det ut som det blir ribbe til middag i dag også :aww:

Jeg ønsker meg en diger fryseboks, slik at jeg kan fylle opp med ribbe og spise det litt oftere enn bare i desember og kanskje en gang i januar! Men så var det noe med plass og slikt da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LØJ skrev:

Mitt bidrag til oljeovn-debatten: http://www.elektronikkbransjen.no/Fagbladet/Utgaver/2013-01/MENER-OLJEOVNER-ER-TRYGGEST

Har for første gang hatt oljeovner stående på 24/7. Men har brukt 5 år på å overbevise meg selv på at det går bra, og det gjør det jo også :D Passer godt på da.
Examen i morgen, og etter kl.12 i morgen så skal jeg 'turn the frown upside down'. Har nemlig fått sterke hint om en god jul :banana-santa:

Mye vrangforestillinger når det gjelder disse ovnene, for eksempel så er innholdet (oljen) ikke brennbar. Jeg har også endelig begynt å føle meg trygg mens disse står på når bare hundene er hjemme. :)

Pippin har gnagd istykker en stor, god, selvheklet gryteklut! Nesten helt ny, i vaffelhekling! :icon_cry:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
45 minutter siden, Lemen skrev:

Vil bare gi deg en klem :hug:

Jeg skal ikke ha dvergpuddel igjen - enda det er det jeg egentlig vil ha, men jeg spyr av tanken på patellaluksasjon og luftrørskollaps og jeg kjenner til alt for mange dverger med sånne problemer. Men jeg kommer aldri utenom puddel, så mellompuddel er håpet nå. Litt større og mer robust, ikke så mye miniatyrproblematikk - håper jeg. Men det blir en god stund til.

 

Takk for det :hug: 

Var det det som var din sitt problem også? :(  Jeg er helt vekkskremt fra små raser egentlig. Hører alt for mye om slike ting... 

Til og med eksen sier at nå får jeg ikke lov til å ha noe annet enn beauceron, for det er den eneste store han liker, og små er det bare problemer med. Og egentlig er det bare Aragon jeg har likt av små. 

Det ble plutselig mørkt her i kjelleren min. Vet ikke hvorfor men jeg blir like overrasket hver dag over hvor tidlig det blir mørkt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Takk for det :hug: 

Var det det som var din sitt problem også? :(  Jeg er helt vekkskremt fra små raser egentlig. Hører alt for mye om slike ting... 

Til og med eksen sier at nå får jeg ikke lov til å ha noe annet enn beauceron, for det er den eneste store han liker, og små er det bare problemer med. Og egentlig er det bare Aragon jeg har likt av små. 

..

Jeg var ikke klar over at det er så vanlig som det er med PL-problematikk før jeg begynte å spørre rundt. Det er store mørketall tror jeg og det er ikke rart når en hund kan være fri på begge ben ved 4 års alderen og så ha grad 2-3 på begge ben som 9 åring - det kom helt ann på veterinæren visstnok.. Sølve endte opp med å skade det ene kneet sitt på glatt parkett uken før jeg avlivet han. Han var ingen kandidat til operasjon pga luftrørskollaps og det andre kneet som heller ikke var bra. 

Alt ved dvergpuddel passer meg helt perfekt, men jeg orker ikke tanken på PL-problemer eller luftrørsproblematikk og det er for mye av det til å ta noen sjanse kjenner jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Lemen skrev:

Jeg var ikke klar over at det er så vanlig som det er med PL-problematikk før jeg begynte å spørre rundt. Det er store mørketall tror jeg og det er ikke rart når en hund kan være fri på begge ben ved 4 års alderen og så ha grad 2-3 på begge ben som 9 åring - det kom helt ann på veterinæren visstnok.. Sølve endte opp med å skade det ene kneet sitt på glatt parkett uken før jeg avlivet han. Han var ingen kandidat til operasjon pga luftrørskollaps og det andre kneet som heller ikke var bra. 

Alt ved dvergpuddel passer meg helt perfekt, men jeg orker ikke tanken på PL-problemer eller luftrørsproblematikk og det er for mye av det til å ta noen sjanse kjenner jeg. :(

Huff :(
Aragon var også fri for PL. Helt frem til 2 års alder.Når vi oppsøkte veterinær for noe helt annet så kjente de med en gang at det var så høy grad at han ikke hadde leddene på plass i det hele tatt, og at det var vanskelig å tvinge dem der de skulle være. 

Røntgen viste at kneskålene var helt borte, og luftrøret så snevert at det var garantert at han ville blitt kvalt. 
Eneste vi fikk beskjed om var kortison en periode, og antibiotika. Og ellers unngå all fysisk aktivitet, ikke stress, han skulle være i fred, +++ og så kunne han ha det greit en liten stund til... 
For meg er ikke det greit for en hund som har vært aktiv med turer på 10 km hver dag frem til inntil nylig, har trent agility til luftrøret ble dårligere, og som ellers har blitt behandlet som en hvilken som helst annen hund uavhengig av størrelse... 

På den korte tiden mellom ordentlig diagnose og til avliving (3 uker ca) så ble han jo bare dårligere og dårligere. Om det var fordi han var livslei og ikke orket mer, reaksjon på kortison, eller noe annet vet jeg ikke. Og det er ikke det viktigste for meg heller. 

Nei, jeg kommer aldri mer til å ha en miniatyr. 
Jeg kjenner jeg blir provosert når jeg ser i hundegrupper at folk ler av hostingen og kaller det for helt ufarlig fordi "alle gjør slik". Det er bare omvendt nys osv. Legger ut videoer, og får kommentarer om så søøøt de er :wub: 
Jeg har prøvd et par ganger å motsi og linke til videoer og info om luftrørskollaps, men de nekter for at det er det samme. 
Så jeg gir opp både størrelsen og eierne av dem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Takk :) Det føles helt riktig. Det å ville være klar og det å faktisk være klar for en ny hund er ikke det samme så jeg tar tiden til hjelp. :)

Helt klart! Blir spennende å se hvem som havner hos deg etterhvert :) 

Jeg er jo syyyyk etter ny riesen, er nå snart 4 år siden snufsern forlot meg, men jeg er ikke klar for ny riesen likevel. Ikke sjans, den vil alltid måtte gå i skyggen av Kahlo på en urettferdig måte, realiteten er jo at jeg bare vil ha Kahlo, ikke hvemsomhelst riesen... (ikke har jeg kapasitet heller nå da) Nå har jo jeg tre raringer da, så har hunder nok heldigvis. 

 

Passer skrekkelig dårlig med migrene nå. Veldig! Ta en dusj, medisin og spise mat og se om det gir seg, hvis ikke blir det ikke årsmøte på meg i kveld. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Nå er jeg lei altså. Nå vil han plutselig inngå forlik, og advokaten mener det er lurt for å ikke gjøre han enda mer forbanna. Men tro det eller ei - jeg er ikke interessert i å gjøre han til lags. Vi skal inngå den avtalen vi har rett på og som gir oss mulighet til å komme ut av den dritten her på best og raskest mulig måte. 

Det er tvil om skyldspørsmålet også, så er mulig han må betale 8000 i egenandel for å få den reparert etter krasjen, og jeg sliter virkelig med å tro at han kommer til å betale avdrag på 10.-15.000 kr i mnd i tillegg til 8000 og 2500-3000 kr i renter/forsikring når han ikke har penger til å betale for bilen engang. For det var plutselig det som var problemet nå, han sa rett ut til advokaten at han ikke hadde penger til å betale for den. 

Da er det igrunn svindel, men han jeg bor med mener det er dumt å anmelde for å ikke gjøre han mer forbanna. Han har ikke en ENESTE grunn til å være forbanna - er det noen som skal være forbanna er det oss som sitter her med en latterlig stor advokatregning og fortsatt ingen penger for bilen! 

 

Bilsaken igjen :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg fikk den på jobbmailen min. Og jeg har ikke NOE privat på jobbmailen min som jeg ikke videresender selv :P 

Om jeg husker rett så er det vel også danske posten du skal levere den til. Spam og svindel! 

Jeg oppdaget at det kom til nestleder mail adressen- så helt klart svindel!

 

Nå gleder jeg meg til fiskegrateng!! 

Ikke vært glad i fiskegrateng før, men med denne oppskriften så er det faktisk andre gangen på litt over ei uke vi spiser det :D

Og 3 kg kål er forandre til noen bokser surkål- Ohh yes- let the Julekveld komme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...