Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

32 minutter siden, plutte skrev:

 

Det -er- forska på! :D Det har eit eller anna med at hjernen vil fylle ut "tomrommet" i ein rytme som har "satt seg fast". :P Det skal visst hjelpe å synge/høyre Imagine av John Lennon, den er etter sigande umogleg å sette fast. Eg tykkjer ikkje det hjelper, dessutan er den sangen fæl. :ahappy:

Tullprat, jeg har hatt den sangen på hjernen opptil flere ganger! Faktisk begynte den å spille med en gang jeg leste det du skrev. :P Den krangler om plassen med "Driving home for christmas" på grunn av skriveriene i tråden og "Stuck in the middle with you" siden du skrev "sette fast". *denge hjernen litt*

Her er det forøvrig snø og vinter og har vel vært det rimelig sammenhengende i over en måned nå, med bare litt smelting, fornøyd med det. Det er koselig med hvit jul! Tidligere i dag snødde det sidelengs her ute, det var ikke like koselig.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, enna skrev:

Det finnes da mange linjeproblemer som omtales som "rasetypiske særtrekk" :D 

Det er jo de som sier at "dachs" er slik eller sånn. Javel. Men "dachs" er 9 ulike raser, og to av dem er også delt i to ulike avlsvarianter. Flere av rasene og variantene tar jeg ikke i med ildtang. Andre er ganske greit plassert på landejorda. Det er rett og slett enorme forskjeller :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Det er jo de som sier at "dachs" er slik eller sånn. Javel. Men "dachs" er 9 ulike raser, og to av dem er også delt i to ulike avlsvarianter. Flere av rasene og variantene tar jeg ikke i med ildtang. Andre er ganske greit plassert på landejorda. Det er rett og slett enorme forskjeller :)

Jeg snakket ikke om dachs spesielt. Men hund generelt.


Ift dachs og MIN spesielt - så er hun en grei hund (syns JEG).  Helt trygg ift folk og barn, alle tobente - kjente og fremmede- kan i praksis gjøre som de vil med henne uten at hun protesterer.  Dog hissig på mat, og i dag prøvde iherdig hun å bryte seg gjennom en port for å komme seg til andre siden der besøkshunden lå og spiste på en godis. Hun hadde tydelig som hensikt å komme seg gjennom og skremme til seg godsakene....  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, plutte skrev:

Det -er- forska på! :D Det har eit eller anna med at hjernen vil fylle ut "tomrommet" i ein rytme som har "satt seg fast". :P Det skal visst hjelpe å synge/høyre Imagine av John Lennon, den er etter sigande umogleg å sette fast. Eg tykkjer ikkje det hjelper, dessutan er den sangen fæl. :ahappy:

Fæl? :o Jeg må teste ut om det går an å få den på hjernen da, men den liker jeg jo, så det får jeg sikkert ikke.. 

23 minutter siden, Argyr skrev:

Man får det også, da slutter man gjerne å like dem. :sleep:

Hmm.. Kan ikke huske at jeg har hatt en sang jeg liker på hjernen, men det kan jo også være for at det ikke er like irriterende som når man er stuck med sanger man ikke liker? 

23 minutter siden, Argyr skrev:

Jeg har Adele på hjernen, av alle ting. Kan ikke påstå jeg er fan av dama, selv om stemmen er ganske bra. Skulle ikke satt på radioen for fire dager siden, for der var det Adele. Seig dame. Hjernen min er forøvrig en skikkelig moroklump med et stort bibliotek, plutselig plukker den et ord eller en frase fra noe jeg ser på eller noen jeg snakker med og så begynner den å spille noe mer eller mindre obskurt som korresponderer noenlunde tekstmessig og drar oppmerksomheten min mot det i stedet for det jeg egentlig driver med. Her om dagen var det noen som sa et sted "you ready for this?" og hjernen min serverte selvsagt denne på full guffe: 

Nesten ikke forstyrrende i det hele tatt! 

:lol: Sånn er jeg og! Det er vel derfor jeg har hørt Fix you i flere dager, for de prøver jo å fikse meg - og det kan også forklare Kurt Nilsen, for den dealen jeg har fått er sånn passelig dårlig? :lol: Mariah Carey fikk jeg på hjernen fordi jeg så en video med han bilkaraoke-duden som sang den låta med opptil flere kjente folk, bl.a. Mariah.. 

Stort sett så er det Without you jeg får på hjernen når jeg får Mariah på hjernen, men i Ken Lee-versjonen, bare fordi den er morsom :lol: 

Den blir aldri gammel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos Maria Mena, så delte hun denne på facebook i dag: 

15327286_1365097890191301_59135849259853¨

Med en hilsen om at hun håper at alle kommer seg hjem til jul :lol: Kanskje dama har humor, til tross for alt det triste hun må synge om :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert søtt for en del, men jeg kjenner meg ikke videre imponert at whippeten her i huset er så klengete, fordi jeg har vært borte en del timer i dag, at hun faktisk anser det som en nødvendighet å spise tørrfôr oppi senga mi, evt på soverommet. Som hun løper og henter i andre enden av huset.. 

Og man kan faktisk ikke hente mer enn ei og ei kule for tenk! :aww: 

Jeg vurderer snart å minne henne på at det er passert leggetid her i huset :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Hmm.. Kan ikke huske at jeg har hatt en sang jeg liker på hjernen, men det kan jo også være for at det ikke er like irriterende som når man er stuck med sanger man ikke liker? 

:lol: Sånn er jeg og! Det er vel derfor jeg har hørt Fix you i flere dager, for de prøver jo å fikse meg - og det kan også forklare Kurt Nilsen, for den dealen jeg har fått er sånn passelig dårlig? :lol: Mariah Carey fikk jeg på hjernen fordi jeg så en video med han bilkaraoke-duden som sang den låta med opptil flere kjente folk, bl.a. Mariah.. 

Stort sett så er det Without you jeg får på hjernen når jeg får Mariah på hjernen, men i Ken Lee-versjonen, bare fordi den er morsom :lol: 

Den blir aldri gammel :lol: 

Godt jeg ikke er alene! Akkurat Mariah Carey har jeg vært spart for, men bare såvidt. Slutt å nevn henne nå! :P 

Får håpe Coldplay får rett til slutt da! 

Og Ken Lee ER morsom! Dette er også morsomt: :lol: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, enna skrev:

Jeg snakket ikke om dachs spesielt. Men hund generelt.


Ift dachs og MIN spesielt - så er hun en grei hund (syns JEG).  Helt trygg ift folk og barn, alle tobente - kjente og fremmede- kan i praksis gjøre som de vil med henne uten at hun protesterer.  Dog hissig på mat, og i dag prøvde iherdig hun å bryte seg gjennom en port for å komme seg til andre siden der besøkshunden lå og spiste på en godis. Hun hadde tydelig som hensikt å komme seg gjennom og skremme til seg godsakene....  :P

Ha ha :D Sånn tror jeg hygenvalpen kunne funnet på. Dachsene er glade i mat, altså, men noe så mat-hysterisk har jeg aldri vært borte i. Jeg har heller aldri hatt (bank i bordet) en eneste dachs med ressursforsvar. Av andre raser har jeg hatt 2xdogo og nå 2xhygen som ikke skal ha noen andre firbeinte borte i maten sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booket meg 1,5t inn i hallen for trening alene i morgen, gleder meg faktisk til hundetrening igjen! Plan er lagt, slalåm for alle penga - Lyn skal introduseres og Keo skal fikse innganger og selvstendighet. Litt agilitydriv sånn plutselig :ahappy:

Aller først skal familien ut på tur og fange juletre i morgen formiddag, så håper stormen kan oppføre seg.

Edit: Og der kom jeg på at jeg ikke husker koden! Håper man får tak på folk i morgen da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Pringlen said:

Ha ha :D Sånn tror jeg hygenvalpen kunne funnet på. Dachsene er glade i mat, altså, men noe så mat-hysterisk har jeg aldri vært borte i. Jeg har heller aldri hatt (bank i bordet) en eneste dachs med ressursforsvar. Av andre raser har jeg hatt 2xdogo og nå 2xhygen som ikke skal ha noen andre firbeinte borte i maten sin :P

Denne frøkna er det verste matvrak jeg har hatt i hus noengang.Verre enn vorsteh, og labrador og springeren...
Med selektivt ressursforsvar. Dvs - frøken spirnger og alle tobente må gjerne forsyne seg av maten hennes uten at hun reagerer, men Gud nåde om noen andre firbente prøver seg. Da er det virkelig rett på, bit først, og om man overlever så spør man ev...
Og så har hun ressursforsvar ift far i huset. Dvs - INGEN andre firbente får nærme seg far (unntaket er fremdeles frk springer), uten at det tys til frontalangrep... Far er hellig. Far er himmelen. Og fanget hans tilhører frk Dachs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om rødreven lever godt på den milde vinteren jeg? Hver kveld på vei hjem fra jobb denne uken har jeg sett noen nydelige rever langs eller på veien når jeg kjører hjem. Godt pelset, runde og fine. (kan jo være samme selvsagt :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, enna skrev:

Denne frøkna er det verste matvrak jeg har hatt i hus noengang.Verre enn vorsteh, og labrador og springeren...
Med selektivt ressursforsvar. Dvs - frøken spirnger og alle tobente må gjerne forsyne seg av maten hennes uten at hun reagerer, men Gud nåde om noen andre firbente prøver seg. Da er det virkelig rett på, bit først, og om man overlever så spør man ev...
Og så har hun ressursforsvar ift far i huset. Dvs - INGEN andre firbente får nærme seg far (unntaket er fremdeles frk springer), uten at det tys til frontalangrep... Far er hellig. Far er himmelen. Og fanget hans tilhører frk Dachs :D

Hu er vel trønder :P Sikkert det som er feilen. Det er støverene våre også.... Valpen tok virkelig kaka her en dag. Hun lå og gnagde på bakbeinet til halvsøstra. Sistnevnte prøvde å dra til seg beinet. Men DET skulle valpen ha seg frabedt. Stjele tyggeleken på den måten, liksom :blink:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Hu er vel trønder :P Sikkert det som er feilen. Det er støverene våre også.... Valpen tok virkelig kaka her en dag. Hun lå og gnagde på bakbeinet til halvsøstra. Sistnevnte prøvde å dra til seg beinet. Men DET skulle valpen ha seg frabedt. Stjele tyggeleken på den måten, liksom :blink:

Garantert trønder. :teehe:

Men jeg må nå si at hun er utrolig sjarmerende, frøken Dachs:heart:. Logrer absolutt hele tiden og er stort sett bare glad (unntatt når noen prøver å ta maten hennes ;) )  Og hun er lett å omgås, lett å ta med seg over alt; hun takler (logrende) alle miljøer, alle slags mennesker, alt av lyder og lukter osv. Og hun fikser de fleste hunder om hun bare får litt tid på seg. Hun liker IKKE frekke hunder som bare durer rett på henne. DA blir det bråk. Hilser man høflig derimot, blir man raskt tolerert om enn ikke varmt inkludert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, enna skrev:

Garantert trønder. :teehe:

Men jeg må nå si at hun er utrolig sjarmerende, frøken Dachs:heart:. Logrer absolutt hele tiden og er stort sett bare glad (unntatt når noen prøver å ta maten hennes ;) )  Og hun er lett å omgås, lett å ta med seg over alt; hun takler (logrende) alle miljøer, alle slags mennesker, alt av lyder og lukter osv. Og hun fikser de fleste hunder om hun bare får litt tid på seg. Hun liker IKKE frekke hunder som bare durer rett på henne. DA blir det bråk. Hilser man høflig derimot, blir man raskt tolerert om enn ikke varmt inkludert :)

Ja, men å forvente litt høfflighet skulle da bare mangle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle legge meg. Men så tikket det inn melding fra en person jeg absolutt ikke vil ha noe med å gjøre. Som i verste fall gjør meg syk... 

Og da ble jeg lys våken og har skikkelig lopper i blodet kjenner jeg... Får vel ta vaskefilla fatt og begynne å vaske de stedene hvor den ikke blir brukt så ofte ellers i året. Må bare holde meg opptatt slik at tankene ikke begynner å ta av. 

Sånn sett er dette en møkkatid på året... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Jeg skulle legge meg. Men så tikket det inn melding fra en person jeg absolutt ikke vil ha noe med å gjøre. Som i verste fall gjør meg syk... 

Og da ble jeg lys våken og har skikkelig lopper i blodet kjenner jeg... Får vel ta vaskefilla fatt og begynne å vaske de stedene hvor den ikke blir brukt så ofte ellers i året. Må bare holde meg opptatt slik at tankene ikke begynner å ta av. 

Sånn sett er dette en møkkatid på året... 

Uff, ikke morsomt. :console: Kjenner følelsen.
Jeg har med årene lært meg å bare blokkere slike, på alle mulige måter. Åpner ikke mail, tar ikke tlf, blokkerer dem på nett. Jeg orker ikke bruke tanke-energi på folk som bare gir negativitet, på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Uff, ikke morsomt. :console: Kjenner følelsen.
Jeg har med årene lært meg å bare blokkere slike, på alle mulige måter. Åpner ikke mail, tar ikke tlf, blokkerer dem på nett. Jeg orker ikke bruke tanke-energi på folk som bare gir negativitet, på en eller annen måte.

Nei, de er ikke verdt tid og energi. 
Jeg har jo brukt nesten ett år nå på å kjempe ut av de negative virkningene han har. Merket det jo veldig godt i mars hvor mitt problem egentlig ligger (og nei, det er ikke svigers/ekssvigers..). 

Sjef har fått et par biter med klementin i dag. Det skal han ikke få igjen, for den smygeren han slapp rett ved siden av meg nå var ikke verd den gleden hans ved å få to små båter :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Kurt Nilsen sunget inn julen for meg :ahappy: Veldig kjekt med julekonsert! 

Vi har fått opp juletreet, og i morgen skal det pyntes. Spent på om jeg våkner av et brak i natt:teehe: Kattene kan jo plutselig få lyst til å ta seg en tur i treet:teehe:

Må handle litt i morgen, og så tror jeg at vi er klare for å roe helt ned. Jo, må pakke inn julegavene. Begynte litt i går, men hadde kjøpt for lite merkelapper og papir, urutt :aww:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Argyr skrev:

Godt jeg ikke er alene! Akkurat Mariah Carey har jeg vært spart for, men bare såvidt. Slutt å nevn henne nå! :P 

*hviske* Mariah Carey :P 

1 time siden, Argyr skrev:

Får håpe Coldplay får rett til slutt da! 

Jah.. Jeg holder ikke pusten mens jeg venter på det, kjenner jeg.. hehe 

1 time siden, Argyr skrev:

Og Ken Lee ER morsom! Dette er også morsomt: :lol: 

 

:lol: Ja, den var morsom! :D 

--

Jeg tror vi kunne spart oss for den siste halvliteren med væske, for det kjennes ut som at alt det samla seg fra knea og ned i føttene. Når selv crocksene blir for trange, da er du sånn passelig hoven i beina, liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

*hviske* Mariah Carey :P 

:spell:

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jah.. Jeg holder ikke pusten mens jeg venter på det, kjenner jeg.. hehe 

Nei, det ville ikke jeg gjort heller. Men jeg heier!

1 minutt siden, 2ne skrev:

:lol: Ja, den var morsom! :D 

Da vil du sikkert ha en til da! Jeg har sett seks stykker nå tror jeg, og ledd meg halvt forderva. Everybody's dead now! :lol:

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg tror vi kunne spart oss for den siste halvliteren med væske, for det kjennes ut som at alt det samla seg fra knea og ned i føttene. Når selv crocksene blir for trange, da er du sånn passelig hoven i beina, liksom.. 

Kanskje du kan bli som en kamel? Men da må du anlegge pukkel, tror ikke det er så lett å gå på vannbeholdningen sin.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Argyr skrev:

Nei, det ville ikke jeg gjort heller. Men jeg heier!

Jeg og! Heia meg og heia Ahus, we can do it! :lol: 

3 minutter siden, Argyr skrev:

Da vil du sikkert ha en til da! Jeg har sett seks stykker nå tror jeg, og ledd meg halvt forderva. Everybody's dead now! :lol:

:lol: Ja, den var morsom, men noe av det må jo være kødd? Alle skjønner jo at det ikke er "wanna make love to your baby", liksom? hehe 

3 minutter siden, Argyr skrev:

Kanskje du kan bli som en kamel? Men da må du anlegge pukkel, tror ikke det er så lett å gå på vannbeholdningen sin.

Kanskje jeg burde bli en kamel? Da tar det kanskje litt lenger tid enn 1 uke å bli dehydrert? :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...