Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

9 minutter siden, Siri skrev:

Det er mulig jeg bare har blitt litt sær i løpet av de siste 15 årene, men det er nok ikke nødvendigvis alle intruktørene jeg hadde brukt penger på å gå for der - men det kommer jo selvsagt an på hvem de får som instruktører da :). Jeg bruker jo alltid å ha spor+brukslp der oppe - og har stort sett alltid vært fornøyd med instruktør, men jeg har alltid fått førstevalget mitt også da :) 

Da spør jeg deg før jeg melder på ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Min første smell faktisk, så nå tror jeg at det blir lenge til neste :D Komisk at jeg gikk på faktisk, jeg som hater å binde meg til noe som helst signerer bare noe uten å lese ordentlig igjennom. Får skylde på julestress! 

Du får lov til å skylde på julestress for denne gangen... :aww:                                :D 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Det må jo være noen skikkelige glipper i rutinene/bemanningen deres, når det er så mye tull (som superenkel forskning hentet fra "akkurat nå" viser). Jeg har heldigvis aldri opplev noe negativt med dem, men kommer til å prøve å holde meg unna, så langt det går.

Ja, jeg fatter jo ikke at de ikke gjør noe med disse rutinene sine? Det er jo aldri tilsvarende trøbbel med de andre selskapene stort sett? Og den superenkle forskningen fra AN-tråden kan kjapt suppleres og bekreftes av opplysninger hentet fra FB.

Nå har jeg spist kveitemiddag med masse grønnsaker til, også sprakk jeg på desserten... Ben&Jerryis... Jaja... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, MarieR skrev:

 

Twist er fornøyd med dagen tror jeg, skogstur med sportrening i formiddag og ny tur i skogen med Christine og Tesla nå. Tipper han sover godt en stund :ahappy: 

Takk for turen :ahappy: Godt å komme seg ut i frisk luft igjen! 

Bildet lyver litt, men de er i det minste søte da!

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/20/2016 at 0:07 PM, Siri skrev:

Nemlig :D Hjemmelaget potetmos er selvsagt HELT innafor :D 

Jeg kan spise min egen hjemmelagede potetsalat, for den har så mye annet i seg (eple, stangselleri, vårløk o.l.) at det ikke blir så dominert av potet. Samme med potetstappe, jeg lager nesten aldri med bare potet. Som regel blomkål, søtpotet, sellerirot e.l. i tillegg, eller istedenfor. MEN, prøv å lage potetsalatdressing til lettkokte blomkålbuketter! SYKT godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Kommet inn fra trivelig tur og venter på at det skal bli trygt å gå i dusjen. De driver med noe anleggsarbeid utenfor huset, og i den forbindelse tar de vannet, jeg er bare ikke sikker på når og hvor lenge :lol: 

Twist er fornøyd med dagen tror jeg, skogstur med sportrening i formiddag og ny tur i skogen med Christine og Tesla nå. Tipper han sover godt en stund :ahappy: 

Vi har fått altfor lite bilder av lille Twist btw :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poter skrev:

På fredag skal vi hente en alaska husky vi skal ha på prøve. Er spent på hvordan det kommer til å bli! Han er 8 år gammel og rolig og fin. Har bodd noe inne og skal være vant til katt, har gått i spann, men er også snørekjørt med. Var og hilste på ham for noen dager siden og likte det jeg så. Han er stooor, litt over 40 kg! Håper det kommer til å gå bra, det er jo bestandig spennende hvordan kjemien dyrene i mellom blir. Kryss gjerne fingrene! 

Spennende!! Lykke til :D

---

Har jeg også fryktelig lyst på Sølen igjen.. Har alltid vært på rundering- bortsett fra den gangen i 09 da jeg var på rekruttlaget i Spor. Men nå som Taco er skadet,så sitter det langt inne å dra med annen hund... Men jeg er sikker på at Mia hadde likt både spor og rundering ei uke hun også. Jeg er også kresen på instruktører da  ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

At jeg en gang (for hundre år siden) ble negledesigner skulle man ikke tro.:icon_redface: (Ikke at jeg har klart å la være å bite negler heller da, før nå.) Så disse lange neglene mine som skulle bli røde, de så jo ikke ut.:ahappy: Men, blei bra til slutt, da. Må jo ha røde julenegler, liksom. Får jo ikke bruke neglelakk på jobb, så, da får vi bruke det når man kan..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poter skrev:

På fredag skal vi hente en alaska husky vi skal ha på prøve. Er spent på hvordan det kommer til å bli! Han er 8 år gammel og rolig og fin. Har bodd noe inne og skal være vant til katt, har gått i spann, men er også snørekjørt med. Var og hilste på ham for noen dager siden og likte det jeg så. Han er stooor, litt over 40 kg! Håper det kommer til å gå bra, det er jo bestandig spennende hvordan kjemien dyrene i mellom blir. Kryss gjerne fingrene! 

Oi! Spennende!!! :D

 

@2ne jeg har hatt Freddy Kalas på hjernen i dag. Hey hå,  Det tramper oppå taket. Jeg hater Freddy Kalas.  Her om dagen hadde jeg Driving home for Christmas.  Min absolutte hat- julesang etter 20 år i varehandel. Du har helt rett, man får aldri sanger man liker på hjernen. Det bør forskes på :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg somregel sanger jeg liker på hjernen, eller barnesanger :lol: 

 

Godt det ikke bare jeg som har "dagen" i dag. Brukte to forsøk på å klare å koke egg... da setter man standarden :lol:  Så gikk ut  for å ordne dyra mine - gav hestene litt tlc og kraft (suuuuuuuuuurt ute i dag) - og hører det bråker ute. Titter ut og der driver en nordturabil å rygger opp til nyfjøset. Ringer Bonden og sier fra "åååh stemmer det!!" Kommer visst ei ny kvige - det hadde han glemt :lol: Så måtte bare gå inn så han kunne gå og ordne nykommern, prøver meg på kaninmating etterpå :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.l.i.t.e.n.
Er sølt Battery utover halve gangen siden jeg satt fra meg den boksen der i 2!! sekunder og da kom det en katt bort og dyttet den overende. Fyllt opp lageret med mat og snacks til nesten alle dyra, kjørt rundt halve verden for å få parkering så jeg fikk kjøpt vin til svigermor. 
Ikke fått epostfaktura fra Talkmore slik de pleier å sende ut HVER mnd så fikk purresms nå. Betale nå også klage i morgen, de har jo klart å sende den ut hver eneste mnd i ett år. Og jeg burde kanskje vite at den kommer hver 1. i mnd også, men det er en annen sak :lol: 

Tok akkurat 3x10 på kalkulatoren så tenker det er like greit at det ikke er så lenge til sengetid... :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg juleferie, så nå driver influensaen og tar meg over. Jammen flaks jeg rakk å være frisk størstedelen av desember sånn at jeg kunne få et sammenbrudd på jobb dagen før ferien, samt få være syk på julaften istedet. Takk, kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Vi har fått altfor lite bilder av lille Twist btw :aww:

 

Fordi han ser ut som spøkelseskladden på de fleste bilder :lol: Enten må jeg vente på bedre lys, eller så må jeg ha bedre kamera. 

15349567_10154572059850272_3963836251638173549_n.jpg

Lille Twist er liten bare i hodet sitt, slampen :P Men fryktelig god da :wub: 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tinkie skrev:

Nå har jeg juleferie, så nå driver influensaen og tar meg over. Jammen flaks jeg rakk å være frisk størstedelen av desember sånn at jeg kunne få et sammenbrudd på jobb dagen før ferien, samt få være syk på julaften istedet. Takk, kroppen.

:hug: Satser på at det går fort over så du får en hyggelig jul :hug:

Da har jeg vasket alle bikkjesenger og pledd, så nå kan jula bare komme :lol:

C kommer hjem ikveld og skal være hjemme helt til 2 juledag :ahappy: Da skal han bare en kjapp tur til Stavanger så har han fri resten av romjula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mud skrev:

 

@2ne jeg har hatt Freddy Kalas på hjernen i dag. Hey hå,  Det tramper oppå taket. Jeg hater Freddy Kalas.  Her om dagen hadde jeg Driving home for Christmas.  Min absolutte hat- julesang etter 20 år i varehandel. Du har helt rett, man får aldri sanger man liker på hjernen. Det bør forskes på :aww:

:lol: Da er det bedre med Kurt Nilsen, Coldplay og Mariah Carey! Driving home for christmas er hat, men den største hat-"julesangen" av dem alle er Home for Christmas med Maria Mena. Herremåne jente, kan du ikke bare dra hjem? Du får sikkert sitte på med Chris Rea :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: Da er det bedre med Kurt Nilsen, Coldplay og Mariah Carey! Driving home for christmas er hat, men den største hat-"julesangen" av dem alle er Home for Christmas med Maria Mena. Herremåne jente, kan du ikke bare dra hjem? Du får sikkert sitte på med Chris Rea :aww: 

:lol::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Da er det bedre med Kurt Nilsen, Coldplay og Mariah Carey! Driving home for christmas er hat, men den største hat-"julesangen" av dem alle er Home for Christmas med Maria Mena. Herremåne jente, kan du ikke bare dra hjem? Du får sikkert sitte på med Chris Rea :aww: 

Du må'kke si sånn i det jeg skal drikke rød julebrus :D Det kilte i nesa! Men jeg er sikkert litt teit, for jeg har ikke helt skjønt hvorfor hun ikke kan dra hjem - er hun kidnappet kanskje?

Min største hatklisjésang er Do They Know It's Christmas - de har kalendre i fattige land også, idioter...

Nå har jeg fått på lys og to kuler på treet, før jeg innså at jeg var suuuulten. Så da ble det tre kakemenn med brunost til middag, og litt marsipan til dessert  Jeg har nisser, engler, reinsdyr, snømenn og diverse annet julete på de fleste flater i heimen, og røde lys og røde duker. Det er igjen en ti-tolv nisser, men jeg tror ikke de får komme ut i år. Også ble det visst min egen vri på stjerna i toppen av treet i år, for jeg skjønner ikke hvordan den skulle festes på. Men den er for så vidt i toppen, det er bra nok. Deig til de to siste kakeslagene er laget, og stekeovnen gjør seg varm nok til den første runden. 

It's beginning to look like Christmas! :CarolSingers::funny-santa-dance-smiley-emotic:santa-smiley-ho-ho-ho::santa-s-sleigh::ChristmasTree::Reindear:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Du må'kke si sånn i det jeg skal drikke rød julebrus :D Det kilte i nesa! Men jeg er sikkert litt teit, for jeg har ikke helt skjønt hvorfor hun ikke kan dra hjem - er hun kidnappet kanskje?

Jeg tror hun er handlingslammet av sorg og hjertesmerte. Er hun ikke alltid det? Jeg veit ikke om noen som har hatt det så vondt og trist som Maria Mena jeg, stakkars jenta. 

Akkurat nå, SFX skrev:

Min største hatklisjésang er Do They Know It's Christmas - de har kalendre i fattige land også, idioter...

Åh, det er en av mine yndlings-julesanger, og jeg syns den er helt ubegripelig mye mer passende for hvert år som går, og vårt overforbruk bare øker og øker og øker, og vi allikevel syter om hvor ****** vi har det her i verdens beste land. Sånn ca. Så joda, de har nok kalender i fattige land også, men jeg tror nok at konseptet jul betyr fint lite for en som ikke har tilgang til reint vann, eller som lever på sultegrensa eller under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, vi bor innerst i en blindvei, men det går en traktorvei opp en bratt bakke til gården bak skauen her. Når jeg var ute nå så feis det en bil oppover der, og de kjørte jo selvfølgelig ut... What to do? Jeg hører det er flere mannfolk (som prater polsk eller noe lignende) jeg er hjemme aleine og det er bekkmørkt. Jeg får jo ikke gjort noe, selv om jeg har firhjulstrekk og gode piggdekk så kjører jeg ikke opp der! Naboen er hjemme ser jeg, der er det ihvertfall en mann :lol:

Det er sikkert fryktelig feigt av meg og ikke gå ut å spørre om de trenger hjelp, men de kan jo bare gå litt oppovet så kommer de til en bonde med traktor.

Edit: puh, de kom seg avgårde på egenhånd!

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...