Gå til innhold
Hundesonen.no

Secret Santa 2016 Ønskelistetråden


SFX
 Share

Recommended Posts

Her skriver dere ønskeliste for Secret Santa 2016.

Ønskelister gjør det enklere å finne noe som passer for Secret Santa å gi, framfor skivebom og helt uegnet gave - for eksempel julemarsipan til nøtteallergiker eller juletrepynt til en som ikke pynter til jul.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her skriver dere ønskeliste for Secret Santa 2016. Ønskelister gjør det enklere å finne noe som passer for Secret Santa å gi, framfor skivebom og helt uegnet gave - for eksempel julemarsipan til

Blir artig å lese her fremover

Vil du ha en briard????  

Skal jeg bare begynne da? :P

Ønsker meg boxerfigurer (type pyntefigurer), telysholdere eller annen småpynt, leker til Gira (hun er veldig glad i sånne skinneez-type leker, gjerne med pip), trysilsokker (str 37-38), leker eller snop til kattene. Og halsbånd til Gira, for litt variasjon. Må matche en rød boxer, og hun har allerede en del orange (tror hun er 45-50cm rundt halsen).

Det ble visst litt :P Blir glad for hva som helst da, kan gjerne være hjemmelagd eller brukt :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i neglelakk og liker alle farger!  Er godtemoms, lakris står høyest på lista men spiser det meste utenom bamsemums (o.l) eller ting som smaker banan :P  Morsomme (eller praktiske) sokker er gøy, str 37-38.  Damir blir alltid glad for ting som piper eller kan spises, og vi får en tispe snart som ønsker seg rååsa halsbånd ( regulerbart,  40+cm ).  Også ønsker jeg meg gøyale pepperkakeformer,har ingen :P

Jeg blir glad for hjemmelaget ting hvis man kan sånt :) Eller andre ting , jeg er ikke så kravstor og blir glad sålenge jeg ikke får bamsemums eller banan :lol:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ullsokker! Og neglelakk! Også liker hundene alt, men leker med for inni eller myk plast blir ødelagt på 5 min her.

Ellers er jeg veldig glad i lakris, bortimot alt som har med lakris og gjøre [emoji14]

Hjemme er alt for det meste hvit og svart. Også prøver jeg å ha innslag av farger innimellom.
Og det er ikke til å stikke under en stol at jeg er glad i doctor who! [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad for det meste :) ikke glad i lakris. Veldig glad i søte pynteting og er en skikkelig frossenpinn. 

Nemi er allergisk mot diverse fôr, så helst ikke godbiter(tåler rene tyggeting av svin og fisk). Hun er veldig glad i leker og er forsiktig med det meste(min mor har heklet leker til henne og de er like hel flere uker senere:blink:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, JeanetteH skrev:

Kan man oppdatere litt sånn etterhvert som man kommer på ting? Ellers må jeg vente :lol: 

Tenkte jeg også :lol: Jeg er såååå dårlig til å finne på ting :lol: 

Men jeg er veldig glad i sokker (str 38), alt av godis går ned på høykant (skjønt firkløver og annen sjokolade med nøtter er ikke sånn kjempepoppis, bortsett fra Fruktnøtt - den har rosiner. Alt med rosiner er bra :lol:). 

Hundene liker alt, spiser alt - og elsker små gummidyr med pip. Hårstrikk trenger de også alltids, gjerne i knæsje farger :D

Vi blir nok glade for det meste, vi, men sminketing, neglelakk og sånt er bortkasta altså. Sånt bruker ingen av oss :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i ullsokker (str 37), strikka votter eller pulsvarmere eller torgvotter (en hundetreningsfavoritt) og jeg har ganske små hender. Skjerf er supert, eller øredobber - elsker øredobber.

Av mat er jeg allergisk mot nøtter og hvete. Ellers elsker jeg alt av godis. 

Pigg tåler alt av godis, han elsker alt av godis, han liker alt som piper, kan dras i, stjeles, kastes eller på annen måte fås fart på. 

Ellers så blir det bare morsomt å få en pakke i posten :D PAKKE :bananas:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh. Kan jeg si hva jeg IKKE er? Det gjør det litt lettere, tror jeg. :lol: Jeg bruker ikke pynteting i hår eller på kropp, og jeg bruker ikke særlig mye sminke eller neglelakk. Jeg bruker 37-38 i sokker og medium i vanter. Ellers er det fritt frem! Pøbel liker alt av godis (han er et sluk) og ting som piper og kan kastes/hentes. :dog_running:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkesokker! (Str 38/39) Åh som jeg har lyst på det! Eller strikkede votter, det hadde også vært fint :)

Glad i kubbelys også.

Hunden liker det meste av hundegodis.

Ikke så veldig opptatt av neglelakk osv, men et fint smykke liker jeg alltid :)

Og julepynt er velkomment :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, medfølelse til den som får meg! :icon_redface:

Godis og tygg til bikkja er supert, han spiser alt. Myke leker.. han elsker dem, men de varer ca 5 minutter. Det er 5 lykkelige minutter da :D

Men jeg er en utfordring... Nøtteallergi, så marsipan og sjokkis blir videreformidlet til gubben. Prøver å unngå sukker og hvete, har også andre allergier. Men jeg blir glad for en boks vanlig kakao, da har jeg varmt godis gjennom hele jula :ahappy: Ellers elsker jeg alt av drager, hodeskaller, sorte roser, nagler og alt som er metal... så kule pynteting, putetrekk eller julepynt(tror Rusta har noen hodeskallejulepynt) utenom det vanlige er bare moro! Smykker funker dårlig, hårpynt kanskje? Har parfymeallergi også. Greier med tibetansk terrier er kult :ahappy: Farger er sort (selvsagt), hvitt, sølv, rødt og lilla!

Gleder meg som en unge til en liten pakke jeg ikke aner hva er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger alltid sokker, de sliter jeg så veldig ofte ut - både vanlige bomullssokker, men også gjerne ullsokker, raggsokker. Sokker <3 Jeg bruker størrelse 37-39.

Jeg ønsker meg en dresspose med bernerbroderi/-trykk og kennelnavnet mitt på - aner ikke hvor en får tak i det, om det koster en formue, og sånt - men jeg ønsker meg det. Av størrelse til et knelangt skjørt inni ei dressjakke, altså ikke ballkjoler :D

Jeg er veldig glad i brente mandler, men får ikke dreisen på å lage dem selv. Marsipan hører også jula til. 

Jeg drikker ikke kaffe og te, men kakao. Jeg har nok pynteting, men storforbruk av kubbelys, telys og lange lys. Juleservietter har jeg for flere år framover, men mer nøytrale vinterservietter hadde jeg satt pris på.

Neglelakk i knæsje farger er gøy.

Hvis noen er fingerferdige, så har jeg lenge hatt lyst på ei pyntepute eller to til sofaen med dette stoffet. Eller denne fra Rusta.

Hundene er altetende når det kommer til godbiter.

Ellers liker jeg en god overraskelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil begynne med å si at det skal mye til for å ikke glede meg med en gave :)  

Jeg ønsker meg: 

ullsokker og raggsokker, bruker str. 37-39. 

Neglelakker, både "tradisjonelle" farger og gøye farger

Te

Snop, sjokolade, brente mandler 

Julepynt, gjerne litt annerledes juletrekuler

Casper spiser det aller mest, og han elsker baller med snor

har stort forbruk av kubbelys, så det ønsker jeg meg også

En god tekopp, gjerne en som er litt rar, morsom, annerledes

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg! :D

Jeg ønsker meg ting som forsvinner, feks ned i magen (veldig salt lakris, god te, ingenting med nøtter), eller gjerne ei god bok du har lest som du vil gi videre. Jeg elsker bra skjønnlitteratur, ikke oversatt chicklit og "kioskromaner". :innocent: 

Forrige gang jeg deltok på Sonens Secret Santa, fikk jeg en julestrømpe fylt med godis til både meg og jentene, og det var helt supert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg helt klart ikke burde, så ønsker jeg meg ting som forsvinner jeg og, ned i magen, sånn type godis. Her i huset tåler vi det meste, enten vi har to eller fire bein. Ikke så glad i nøtter, te og hardt godis. Surt, søtt og salt, marsipan, sjokolade - det meste funker så lenge det er mykt (smeltet sjokolade er kanskje ikke helt optimalt da).

Har nok av pynteting, både jul og ikke jul. Leser ikke så alt for mye. Sminke er et fremmedord. Varme sokker kan jeg neppe få for mye av. Er str 39-40ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, mulig jeg fører på litt etterhvert:

- spesiell julepynt til juletre (feks noe strikket, fjær, bein "av" dyr o.l. ikke de tradisjonelle julekulene med mindre det er noe spesielt)

- godbiter/godis til hundene. Ingen begrensning i forhold til innhold

-earl grey te, twinings. Helst den økologiske/organic. Drikker annet også, men ikke noe glad i frukt te, mest krydder og sterk smak.

- ullsokker får jeg aldri nok av str 38.

- hansker, tenker på sånne billige. Jeg mister de og strør de rundt meg overalt :P 

- engangs varmeputer til føtter får aldri nok av det! 

(Sminke, kremer, neglelakk o.l. har jeg mer enn nok av og trenger ikke det. Godis til meg selv har jeg nok av til jul )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad for det meste så man kan gjerne gå vekk fra denne lille "veiledningen", men tar gjerne noe til hunden fremfor meg. Vi har ingen allergier :P Jeg har en minimalistisk stil, og liker duse, mørke, kalde farger (alt fra sennepsgul, olivengrønn, sort til plommerød). Forsiktig julepynt/juletrepyn kan også gå :) 

Av godis er det lakrids som troner, før surt og sjokolade. Hjemmelaget julegodt kan også være en slager. Jeg vil helst slippe å øke beholdningen av boks-kakao da jeg har tre bokser liggende fra tidligere julaftener, men te faller godt i smak :) Spennende og friske smaker, gjerne løs-te. Jeg er ingen nybegynner i te-verdenen :aww: 

Jeg kan henge meg på de andre siden sokker her er forbruksvare, så gode kosesokker for en som bruker 36-37 er ikke kjedelig myk pakke :) Siden SEC gjorde de innafor kan jeg også nevne at en bok du har lest ferdig godt kan sendes videre til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å være med i år ?

Jeg hadde blitt utrolig glad for gave fra en veldedighetsorganisasjon! 

For ulv og adopsjon, imot pels og å spise dyr.

Selv om jeg ikke har hund nå, så er jeg crazy dog lady og digger produkter til meg selv med hunder, poter eller ulver på. Veldig glad i ting med nordiske ville dyr på generelt også. 

Sokker, vanter/pulsvarmere (ganske små føtter og hender), scrunchies (sånne store hårstrikker), boxer/sports-BH (M) og refleks/lys er ting jeg aldri ser ut til å få nok av. 

Jeg er spesielt glad i fargene grå, brun/beige, sort, oliven, marine og burgunder/plomme til meg selv, i hjemmet er det hvitt, sort, sølv, mørkeblått og grått som gjelder (vi liker også stjerner). 

Hadde blitt glad for noe julepynt.

Liker minimalistiske smykker i sølvfarge.

Glad i å gå turer og så trener jeg.

Så liker jeg hudpleieprodukter og sminke med nøytrale farger, men tåler parfyme dårlig og skikkelig pluss i boka om merket ikke tester på dyr.

 

Bare pøser ut for å evt gjøre det lettere for noen som ikke kjenner meg, jeg, håper ikke det hadde helt motsatt effekt nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, jeg har blitt veldig fascinert av bullet journal'ing (blanding av planlegginsbok, scrapbook og dagbok), så det meste av artige saker til sånt blir jeg veldig glad for! typ papirteip, tynne poscatusjer, klistremerker osv! Alt som kan brukes til sånt på en eller annen måte! :D

Ellers blir Goliat glad for det aller meste, både leker og godbiter er veldig populært! Han spiser alt forøvrig! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en skikkelig hundenerd og alt med flat coated retriever motiv blir jeg veldig glad for. 
Mye ute på tur og trener aller mest lydighet. 
Mocca (hunden) elsker det meste av leker, men leker som er lette å ødelegge blir raskt ødelagt, så vi bruker mest leker i treningssituasjoner. Hun er også som retrievere flest, veldig glad i alt spiselig og tåler alt.

Eieren er også veldig glad i det meste som kan spises, bare ikke nøtter (marsipan osv. er kjempegodt - bare ikke ordentlige nøtter liksom). Drikker mye kaffe og glad i te med mye fruktsmak.

Mocca har mest utstyr i rosa og jeg går som regel i mørke farger. Ellers er jeg glad i ullsokker (38), hansker og synes hjemmelagede ting er koselige, men er ikke så veldig opptatt av pyntegjenstander, med mindre det er noe med flat :P

Også må jeg bare nevne som flere her, gaver er koselige uansett og jeg blir glad for det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så var det litt om meg/oss da. 

Jeg har ei datter på 3 år som er i "prinsessealderen" - blir veldig glad for noe til henne. Har tre hunder ,som er relativt altetende, men ikke spesielt lekeglade. Julepynt har vi alt for lite av, men ting bør ikke være knuselig med 3 åring og tre katter i hus :lol: Brenner sjelden levende lys pga nevnte 3åring og katter.  Reflekser/lys til hundene får man aldri nok av, ikke til oss tobeinte heller. Har forøvrig hester, kaniner og moskusender i tillegg, så skulle min hemmelige nisse ha tørre brødskalker liggende så er det noen gakker som blir veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig glade :lol:

Og så er vi en familie av godtemonser da... Lillemor elsker sånne smågodtkarameller med sjokolade på :lol: Jeg elsker kindersjokolade, spesielt de store nissene eller kinder maxi (de små nissene smaker ikke det samme :aww: ), melkesjokolade, firkløver, stratos, alt...  Eneste ingen av oss spiser er marsipan. 

Blir veldig glad for arvegods/gjenbruk/hjemmelaget :ahappy:   Ikke spesielt kravstor, er lov å gå totalt utenfor "lnfolista" også. :ahappy: 

 

 

Oh! Jeg ønsker meg også oppskrifter! På brød, sjokoladekaker, rundstykker, gode middager osv osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, og mannen, er glad i snop. Sjokolade er min store favoritt og liker nesten alt, uten slike med likør i eller råmarsipan. Marsipan derimot er veldig godt. Mannen er glad i salt lakris.

Hundene spiser alt, men de er jo en hel gjeng så det beste ville vel i så tilfellet vært en eller annen variant av treningsgodis, dvs små bløte biter med mye smak.  

Ellers kunne jeg tenkt meg Twinings grønn te med eple, eple og pære, eller tranebær om noen skulle komme over de. Vet de eksisterer, men finner de ikke i butikkene lenger. Kan jo være noen butikker har? Eller noen er på shopping i Sverige og de har?
Sokker får man aldri nok av. Tynne ullsokker, eller ullblandinger, er jo knall på vinteren. Ellers er også tjukke gode strikkesokker noe jeg setter stor pris på. Str. 39. 

Har liten tid til å lese, men ellers setter jeg pris på en god bok. Krim er antagelig det som er lettest å kjøpe/gi bort i tilfellet, gjør ikke noe om den er godt brukt. Jeg foretrekker evt engelskssspråkelige forfattere på engelsk.  Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg Ole Brumm på tysk (Pu der Bär) fordi jeg gjerne vil friske opp tysken og må begynne med noe enkelt og kjent :) aner ikke prisen på noe sånt da, så mye mulig det blir for dyrt. 

Det er bare å gå på utsiden av infolista, moro med pakke uansett innhold, men sminke og slikt er ikke noe som brukes. 

Edit: Vi trenger kluter! Sånne som man har på badet til å vaske ansikt og slikt med. Alle klutene har mystisk forsvunnet (hadde ikke så mange i utgangspunktet riktignok). 

Ellers er jeg også veldig glad i jul, og min jul er hovedsakelig rød og gull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på hanske/votte/vante-folket. Eg har nettopp mista den eine heimestrikka votten min. :icon_cry:Sokkar er og fint. Eller berre tråd, så kan eg lage sjølv. Eller ein link til ei fin oppskrift. :ahappy:

 

Er altetande, likar isbitar best men det er kanskje litt vanskelig å pakke inn. Likar handarbeid av mange typar (strikking, hekling, teikning, leire etc), men kan ikkje egentlig sei at det er noko spesifikt der eg veit at eg treng. Driv stort sett med hund i ein eller annan grad (lydighet, rundering, tur, foto, kos). Likar å lese, mest fantasy eller krim, men jobbar i bokhandel og har rimelig fri tilgang til det meste av bøker. Blir allikavel sjukt glad for bøker, men da helst av det litt sære slaget som eg helst ikkje kjenner til frå før. (Veldig glad i Neil Gaiman, Terry Pratchett, Rothfuss, Douglas Adams, Kurt Vonnegut, Bing og Bringsværd etc. Det er jo ikkje så sært egentlig, men det er ein omtrenteleg retning i alle fall. :D Av krim likar eg Kepler, Chelsea Cain, Samuel Bjørk og slikt, og ikkje Läckberg, Jo Nesbø og den typen. :P ) FORSLAG til nye forfattarar er MINST like fantastisk som faktiske fysiske bøker, om ikkje enda betre! Samme med musikk og tv-seriar/filmar! Lister med forslag er gøy! Likar Dr Who, Torchwood, The fall, Black Books, black mirror, downtown abbey, x-files blabla. Musikk type Thåström (<3 <3 <3 <3 Thåström!) Emilie Autumn, Tom Waits, Nephew, kaizers, Cohen, nirvana, blabla. Men kan og finne på å like Gabrielle og Kygo, sjølv om det kvalifiserar som veldig moderne pop for meg. :P 

 

Hunden heiter Vaffel og eter alt. 

 

Ønskar meg elles augevippar til bilen, og kanskje ein snute. Og eg har ingenting med bordercolliemotiv på, sjølv om eg strengt tatt ikkje har behov for -ting- i nokon grad. 

 

Og øyredobbar, finner ingen. :D Eventuelt eit system for oppbevaring av sådan. Og motivasjon for å oppretthalde slikt. 

 

Julepynt kanskje? Har egentlig ingen.

 

 

Likar best jordfargar til meg sjølv, er rund og stort sett blid. Har eit rotehus i loppis-møter-ikea-stil. Vaffel er eksepsjonelt pen og kler det meste. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er gull! Gjerne sokker av typen mellomtykk som kan brukes i både joggesko og skisko :)

Er glad i å lese, da helst Krim men leser også en søt "feel good" bok. Gjenbruk av bøker er helt innafor! 

Av spiselige ting så liker jeg det meste men kan ikke spise for mye hasselnøtter.  Ting som "kan inneholde rester av nøtter"  går helt fint. Jeg drikker kakao og te, helst frukt te (med unntak av jordbær). Også er jeg veldig glad i det meste av spekemat :ahappy:

Kelpisene liker alt spiselig, men kan være vanskelige å finne leker til for de har litt høy slitasje på sånt :P

Sminke bruker jeg en gang i blandt, og foretrekker da "keep it simple". Jordfarger fungerer bra, jeg har lys hud fregner. (Neglelakk brukes kanskje en gang i skuddåret.)

Både kubbelys og telys brukes jevnlig. 

 

Liker ikke: lukten av lavendel, hobbitter, vampyrer, lakris, oliven, bittesmå pynteting, rosa (!), men rødt funker så lenge det ikke skal i nærheten av ansiktet mitt. Ellers er jeg veldig glad i farger! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...