Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Guest *Kat84*
4 timer siden, Mud skrev:

Rar dag i går. Bestefar døde..

Fikk beskjeden når jeg var ute med Toddy og da var det bare å snu så vi fikk informert oldebarna samlet og på en skikkelig måte.

Blir en veldig rar jul..det blir vel første gangen på så lenge jeg kan huske vi ikke er hos han 2 dag jul.  

Kondolere :heart:  :hug: 

4 timer siden, Wildlife skrev:

Våkna 1 time før alarmen ringte av kvalme. Ikke lenge etterpå bar det rett på do. Spysjuka! Passer særdeles dårlig mtp vi skal gifte oss på fredag!

Så ligger her i senga i mellom dobesøk mens barna leker før jeg må gjøre dem klar for barnehagen.

Det værste når man har spysjuka er å lage klar hundematen (vom).:blink:

 

God bedring! :hug: 


Våknet til minusgrader i dag. Solen begynner visst å varme litt nå. Men jeg har enda ikke byttet dekk, så det blir dårlig med noe annet enn ting som kan gjøres i gangavstand i dag. 
På lørdag skal jeg visst til Stavanger og jobbe igjen, så da må jeg få det ordnet før den tid. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud: kondolerer :console: 

I lys av å bli enebarn, skulle whippeten sove på soverommet i natt. Etter å ha forsøkt å legge seg i senga ved gubben og beskjed om å gå og legge seg på dyna på gulvet, tuslet hun ut av rommet og gikk og la seg på stua alene. Da gubben sto opp i dag, stengte han henne inne på soverommet sammen med oss for at det ikke skulle bli noe styr, og da legger hun seg på dyna på gulvet og sover der til vi står opp :aww: 

Hun er ikke så værst allikevel den whippeten :P 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må ha tatt valpen min og byttet han ut med denne store... Han kan ikke ha blitt så stor omtrent over natta? :lol: Nesten fiks ferdig basenji nå. Ulempen med det er jo at han ser nesten voksen ut for et utrent øye :lol: Så nå ser det enda teitere ut når han hopper rundt meg og henger i klærne mine og biter meg i leggen :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Noen må ha tatt valpen min og byttet han ut med denne store... Han kan ikke ha blitt så stor omtrent over natta? :lol: Nesten fiks ferdig basenji nå. Ulempen med det er jo at han ser nesten voksen ut for et utrent øye :lol: Så nå ser det enda teitere ut når han hopper rundt meg og henger i klærne mine og biter meg i leggen :aww:

Jeg synes vi fortjener noen bilder... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, Wednesday skrev:

Ok :) Forsøker ofte å ta litt "skikkelige" bilder av han, men jeg får ikke til :P

DSC_0029.JPG

Det søte blikket da :wub: 

 

4 minutter siden, Wednesday skrev:

Nei :lol: Han må ha blitt byttet ut mens jeg har sovet :lol:

Ja det har skjedd her også. Ikke pokker om de kan vokse så fort. Og helt plutselig få noe som minner om oppdragelse og fornuft i huet over natta sånn som min unghundpøbel :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wednesday skrev:

Så nå ser det enda teitere ut når han hopper rundt meg og henger i klærne mine og biter meg i leggen :aww:

Vent til bikkja er godt over 2 år og fortsatt biter deg i leggen og folk spør hvor gammal den er :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det søte blikket da :wub: 

 

Ja det har skjedd her også. Ikke pokker om de kan vokse så fort. Og helt plutselig få noe som minner om oppdragelse og fornuft i huet over natta sånn som min unghundpøbel :aww: 

Ja, han er kjempesøt <3 

Ah, nei, dét har ikke skjedd her enda :lol: Venter i spenning :lol:

Nå begynte han å blø i munnen, og en hjørnetann står helt på skjeve. Da detter den nok ut i løpet av dagen :D

Edit: Og der datt den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mud skrev:

Rar dag i går. Bestefar døde..

Fikk beskjeden når jeg var ute med Toddy og da var det bare å snu så vi fikk informert oldebarna samlet og på en skikkelig måte.

Blir en veldig rar jul..det blir vel første gangen på så lenge jeg kan huske vi ikke er hos han 2 dag jul.  

Kondolerer!

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Og har jeg ikke før sagt det så kom stilaset opp på den siden og jeg kan ikke bruke terrassedøren mer...

Doh! *facepalm*

Jeg klarte ikke å stå opp i dag, selv om jeg var i seng før ett. Jeg trenger en dag snart, hvor jeg gjør absolutt ingenting for å få ladet opp batteriene ordentlig. Det har vært noe hver eneste dag i det siste, og det har blitt for mye, kjenner jeg. Å være bekymret for pappa sånn kronisk i bakhodet hjelper neppe på nattesøvnen - selv om jeg nå ser ut til å være forbi den perioden hvor jeg hver natt "planla" begravelsen hans i søvne. Han er bedre nå enn da han ble lagt inn på sykehuset, men det føles som om jeg går på tærne og venter på neste nedtur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
26 minutter siden, Wednesday skrev:

Ah, nei, dét har ikke skjedd her enda :lol: Venter i spenning :lol:

Nå begynte han å blø i munnen, og en hjørnetann står helt på skjeve. Da detter den nok ut i løpet av dagen :D

Edit: Og der datt den ut!

Haha, nei, det er ikke helt på plass her heller altså. Skal ikke skryte på meg noe altså :aww: Men enkelte dager glimter han til og virker nesten voksen. 
Ganske ofte tror folk at det er et svært ukontrollerbart beist som flyr ut sidelengs i veikanten, må høre strengestemmen som voksen (som folk tror han er) for å høre etter med mye rundt av og til, og at jeg ikke har snøring på hva jeg gjør. 
Skjønner egentlig godt at folk blir litt skeptiske når vi kommer og de ser en svær hund som hopper og leker og slår med labbene på noe han finner i veikanten :lol: Det er jo ikke mye valpetrekk hos ham utseendemessig heller lengre for de som ikke kjenner rasen. 

Åh, når tannfellingen begynner er det nesten jul, bursdag, nyttår, og alt mulig på en gang :lol: Bye bye sylskarpe pirajatenner :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke nettbanken min.

Huslånet forfalt før helga, og jeg fikk utbetalt pæng på mandag - så da overførte jeg det som skal til regningskontoen. Og nå har den betalt en rekke regninger, men ikke lånet som forfalt 27. oktober. Hvorfor ikke det? 

Dette har skjedd før også, at lånet har forfalt mens det er for lite penger på kontoen, så får jeg innbetaling noen dager senere, fører over til regningskontoen - og lånet blir ikke trukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg skjønner ikke nettbanken min.

Huslånet forfalt før helga, og jeg fikk utbetalt pæng på mandag - så da overførte jeg det som skal til regningskontoen. Og nå har den betalt en rekke regninger, men ikke lånet som forfalt 27. oktober. Hvorfor ikke det? 

Dette har skjedd før også, at lånet har forfalt mens det er for lite penger på kontoen, så får jeg innbetaling noen dager senere, fører over til regningskontoen - og lånet blir ikke trukket.

Det hender jeg må gå inn på betalingen og endre dato for å få ting gjennom, jeg har DNB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Det hender jeg må gå inn på betalingen og endre dato for å få ting gjennom, jeg har DNB...

Men lånet som skal trekkes automatisk får jeg ikke endret dato på. Jeg endret til og med dato på alt annet til 2. november for å være sikker på at lånet skulle være det eneste som kunne trekkes i går, men neida, regninger er betalt og lånet står som ubetalt. Jeg har også DnB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...