Gå til innhold
Hundesonen.no

Planning/planlegging (hobby)

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Wachita skrev:

Ok, jeg begynner å overtale meg selv nå til å få en sånn. Også søkte jeg på disse pregnancy stickersene, det var jo overbevisende i seg selv. 

Har sagt til mannen at jeg ønsker meg en sånn en hvertfall!

Ikke sant! ;) bare å gi inn mot sonenpresset :P

• Like 1
  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjøpte nytt cover til min EC på etsy. 

Fått siste klistremerkene fra Sticky Drawings.  

Fikk "seasonal suprise box" i boks levert på døra i dag. 

Posted Images

Skrevet
6 timer siden, tmp skrev:

Men altså, jeg blir helt lost på etsy! Kan lett bli entusiastisk over alt fint, men mister fort piffen kjenner jeg..  Alt for mye å velge i og det meste jeg finner koster ca 30 kr for et brett klistremerker + frakt ca 30-100 kr.. Det synes jeg er fryktelig dyrt! Noen som har link til bra og billig (ere)?

Ja ble litt samme her... blir litt uoversiktlig og veldig mye. Frakta tenkte jeg ikke på engang :o  :lol: 

Bør finne en som har alt da, så man slipper å betale frakt til ørten stk. Det finnes noe på ebay med gratis frakt, typisk kinavarerer - aner ikke hvordan de er, fant ikke helt det jeg ville ha der så jeg. 

Skrevet

Neeeeeeeeei, jeg havnet på Esty og klistremerker! Tror jeg bør ta ny sonenferie igjen! Dette er jo ikke bra overhodet!

Kan noen gi meg en forhandler som har ting dere har kjøpt? Det er jo en diger jungel der ute, og jeg ble veldig usikker på hva man trenger :P

• Like 2
Skrevet
På 11.11.2016 at 11:17 PM, Raksha skrev:

Ja ble litt samme her... blir litt uoversiktlig og veldig mye. Frakta tenkte jeg ikke på engang :o  :lol: 

Bør finne en som har alt da, så man slipper å betale frakt til ørten stk. Det finnes noe på ebay med gratis frakt, typisk kinavarerer - aner ikke hvordan de er, fant ikke helt det jeg ville ha der så jeg. 

Noen av de elementene som gjør at jeg liker Etsy, er at en ved å handle der står i mot nettopp Kina-markedet hvor mer eller mindre alt er av dårlig kvalitet og de som lager det kjøres rovdrift på. På Etsy lager folk egne ting. 

@Margrete, du må bare bla bakover i tråden, det er mange lenker her. :) 

• Like 4
Skrevet
1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Noen av de elementene som gjør at jeg liker Etsy, er at en ved å handle der står i mot nettopp Kina-markedet hvor mer eller mindre alt er av dårlig kvalitet og de som lager det kjøres rovdrift på. På Etsy lager folk egne ting. 

Ikke en tanke jeg har tenkt på, men nå er jeg enda mer for Etsy! Jeg handler der fordi jeg syntes de har ufattelig mye fint, og finner ofte ting jeg bare har sett for meg i hodet.

Nå skal det sies at jeg handler ekstremt lite på Ebay eller lignende, det går faktisk stort sett i norske butikker, fysiske og på nett.

• Like 1
Skrevet
1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Definitivt et poeng. Jeg handler på ebay altså (ikke klistermerker foreløpig) - rett og slett fordi endel er billigere så det passer økonomien vår. Men støtte ordentlig håndtverk er aldri feil, så kommer nok til å handle på etsy og. Må bare finne alt jeg skal ha hos en forhandler så det ikke blir en formue i frakt :)

Så om noen snubler over en butikk som har både hester/hestesko, kaniner/kaninspor, katt og hund (gjerne gakker også) - så hyl ut! 

Bestilte forøvrig to brett fra personlig almanakk - det kom på 60 kr. Hverdagsklistermerker tror jeg, man får liksom ikke sett hva jeg faktisk får da. 

• Like 1
Skrevet
Har visst ramla utpå jeg også :icon_redface:
Bestilt almanakk og veggalmanakk, nå sikler jeg på stickers...
Skummelt det her!

Veggalmanakk?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet
Flere klistremerker kom i dag. 
Liker å ha uke oversikt
IMG_4172.JPG
Og så et fult kit. 6 ark med ulike klistremerker tilpasset EC horisontal. 
IMG_4173.JPGIMG_4174.JPGIMG_4175.JPGIMG_4176.JPG

Hvor kjøper du klistremerker til EC?

Ok, jeg begynner å overtale meg selv nå til å få en sånn. Også søkte jeg på disse pregnancy stickersene, det var jo overbevisende i seg selv. 
Har sagt til mannen at jeg ønsker meg en sånn en hvertfall!

Og takket være deg må jeg også ha!

Men, hvilken bok skal man velge tro?
Forøvrig skal EC ha black friday, så håper på noen gode priser :P

Skrevet
Akkurat nå, Enits skrev:

Hvor kjøper du klistremerker til EC?

Jeg fant masse fint på Etsy med søkeord planner stickers erin condren (og feks horisontal eller vertical).

Men får vente til jeg får boka og de klistremerkene jeg har bestilt :P

• Like 1
Skrevet
Jeg fant masse fint på Etsy med søkeord planner stickers erin condren (og feks horisontal eller vertical).
Men får vente til jeg får boka og de klistremerkene jeg har bestilt [emoji14]

Hvilken ec bok bestilte du?

Skrevet
21 minutter siden, Enits skrev:

Veggalmanakk?

Fra personlig almanakk som Raksha nevnte. Tre kolonner hver dag, for meg, gubben og bikkja :ahappy:

• Like 1
Skrevet
8 minutter siden, Enits skrev:

Hvilken ec bok bestilte du?

Bestilte horizontal :) veldig spent!

Vurderte hourly også, spesielt siden jeg er i permisjon 3/4 av neste år, men likte bedre hvordan dagene blir på horizontal.

Skrevet
Bestilte horizontal [emoji4] veldig spent!
Vurderte hourly også, spesielt siden jeg er i permisjon 3/4 av neste år, men likte bedre hvordan dagene blir på horizontal.

Jeg vurderer hourly rett og slett for god struktur og oversikt over alle avtaler osv.
Men såvidt jeg har sett finnes det flere typer bøker, som er satt opp forskjellig foruten timer osv.

• Like 1
Skrevet
9 minutter siden, Enits skrev:

Jeg vurderer hourly rett og slett for god struktur og oversikt over alle avtaler osv.
Men såvidt jeg har sett finnes det flere typer bøker, som er satt opp forskjellig foruten timer osv.

Fant bare en som het LifePlanner som er for et år. Eneste forskjellen er cover, du har noen permanente eller sånn du kan bytte ut som du ønsker.

Det har vel noe sånn månedlig, og for lærere osv. men det er jo ikke vanlig årsplanleggere.

• Like 1
Skrevet
På 2. november 2016 at 4:43 PM, MonicaT skrev:

IMG_4175.JPG

(Bruker bare bildet som et eksempel) Jeg skjønner ikke helt hvordan dere bruker disse..? Jeg er kanskje ikke så kreativ, og sliter litt med å se bruksområdet til enkelte stickers :P Er det flere som kan vise hvordan dere utnytter dere av plannerne deres? :) 

• Like 1
Skrevet
16 timer siden, tutle skrev:

(Bruker bare bildet som et eksempel) Jeg skjønner ikke helt hvordan dere bruker disse..? Jeg er kanskje ikke så kreativ, og sliter litt med å se bruksområdet til enkelte stickers :P Er det flere som kan vise hvordan dere utnytter dere av plannerne deres? :) 

Jeg har brukt de som pynt i boksen på høyre side. 

Helt blank side 

IMG_4252.JPG

Med klistremerker 

IMG_4253.JPG

så er tanken å bruke små klistremerker for andre ting som tur, lesing, trening, babysvømming etc 

@Enits har kjøpt på Etsy. Kan sende deg linker/navn om du ønsker. 

• Like 4
Skrevet
Jeg har brukt de som pynt i boksen på høyre side. 
Helt blank side 
IMG_4252.JPG
Med klistremerker 
IMG_4253.JPG
så er tanken å bruke små klistremerker for andre ting som tur, lesing, trening, babysvømming etc 
@Enits har kjøpt på Etsy. Kan sende deg linker/navn om du ønsker. 

Gjerne! :)

Skrevet

Venter i spenning på at PP'en skal komme i posten! Avventer med å kjøpe klistremerker siden jeg har ønsket det hos min hemmelige venn og i adventskalenderen :ahappy: OM jeg klarer, da :D

• Like 2
Skrevet
Venter i spenning på at PP'en skal komme i posten! Avventer med å kjøpe klistremerker siden jeg har ønsket det hos min hemmelige venn og i adventskalenderen :ahappy: OM jeg klarer, da [emoji3]

Åhhh det var lurt!

• Like 1
Skrevet

Funderer på å begynne med Bullet Journal... Da behøver jeg ikke kjøpe bok helt enda, før jeg vet om det funker for meg.

Er det noen av dere som sliter med å få (nok) ting gjort som faktisk har opplevd forbedring ved hjelp av disse planleggingsverktøyene? Redd det skal bli enda en ting å prokrastinere med... :icon_redface:

Skrevet
8 minutter siden, Sona skrev:

Funderer på å begynne med Bullet Journal... Da behøver jeg ikke kjøpe bok helt enda, før jeg vet om det funker for meg.

Er det noen av dere som sliter med å få (nok) ting gjort som faktisk har opplevd forbedring ved hjelp av disse planleggingsverktøyene? Redd det skal bli enda en ting å prokrastinere med... :icon_redface:

Bruker wunderlist  (gratis app). Fungerer bra for meg. Hadde ikke-digital planner før, men syns digital fungere bedre. Brukt det i et halvt år nå. Sparer miljøet litt også ;)

Lettere å flytte planer man ikke får gjort. Sortere etter kategori, velge hvilke gjøremål som skal prioriteres, sette faste gjøremål (trening, forelesninger, etc). Ta på alarm/påminnelser for ekstra viktige ting.

For at en planner skal fungere er det  viktig at det er noe man kan ha med omtrent hele tiden. Det skal ikke ta mye tid og krefter å legge inn gjøremål. Om man liker å skrive dagbok og klistre klistremerker og den slags, så er det bra og vil fungere som motivasjon, men om man ikke har den interessen i utgangspunktet så kan jeg ikke helt se poenget.

Jeg har veldig store problemer med å få gjort ting, planlegging og gjennomføring. Jeg er helt avhengig av å ha noen form for planner/to-do sak. Ekstremt stor forskjell med og uten...

Side note, har du problemer med å komme i gang med ting, så er gjerne oppgavene du setter det for stor. For stor oppgave = apati og prokrastinering. Del opp i mindre gjøremål. Et hvert punkt på listen skal være så enkelt at du tenker "dette er noe jeg ganske greit skal klare å gjennomføre".

1. Les til eksamen

vs

1. Les på tema 1

2. Les på tema 2

3. Les på tema 3

• Like 5
Skrevet

Bestemt at jeg skal ha meg personlig almanakk nesteår - da får jeg den slik jeg vil ha den og betraktelig mye billigere ( så kan jeg bruke mer penger på klistermerker om det faller i smak :lol:  ) 

• Like 4