Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Wednesday skrev:

Har endelig fått tilbake bilburet mitt etter at søstra mi har lånt det! Nå står det i bilen, og jeg ser at det er masse plass igjen i bilen til minst en hund til :aww: En basenji til inni buret og en saluki ved siden av :aww: 

Hehe samme sak hos oss :D Fikk byttet meg opp fra enkelt bilbur til stort dobbelt og nå har vi nok plass til en hund til, muligens en whippet eller en puddel :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Hjemme, og har gått en liten tisserunde med dyrene. Og ennå er klokka bare litt over 15:00! Det verste er at jeg kommer til å være utålmodig for at det skal bli kveld, med levende lys, peis, rødvin, Nytt på Nytt og sjokolade! Jeg er nok et kveldsmenneske. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen vil se litt av den forskningen jeg driver med , kan de følge med på TV2-nyhetene i helgen. Litt uavklart når de sender saken, enten i kveld, morgen eller søndag. Dagbladet publiserer i morgen, magasinet, og gemini i løpet av helgen (tror jeg - ift gemini).
Jeg tråkker muligens på noen tær....(som vanlig.....) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Emmm i dag er det litt sånn høst igjen. Så er redd for at om du tar joggesko så får det bli 3-4 par og skotørker :lol: 

Gode nyheter på morgenen. ED resultater nr.2 kom inn og 0/0. Nå venter jeg bare på HD der og HD/ED i sverige også. 

Til det første: :sint_01::brr: Har ingen tursko eller den slags, bare lange vinterstøvletter. Får ta med dem da...

Til det andre: :bananas:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Line skrev:

Nei, ikke Smula. Yumi har hatt det innimellom, men hun skal jo smake på absolutt alt i sin vei, og hun blir helt fin imellom slagene.

Sjef var jo dårlig i magen to ganger på kort tid når han var valp. Det kom hver gang han hadde smakt på ymse ting i veikanten. Etter han skjønte at nei faktisk betyr nei, og jeg lærte ham "gå forbi" så har magen vært veldig fin faktisk. 

Og ellers får vel alle hunder et magevirus en eller annen gang. Slik har det vært med Aragon og Mopsen også. Helt plutselig og uten forvarsel, og varte en hel uke :o 

3 timer siden, Wednesday skrev:

Har endelig fått tilbake bilburet mitt etter at søstra mi har lånt det! Nå står det i bilen, og jeg ser at det er masse plass igjen i bilen til minst en hund til :aww: En basenji til inni buret og en saluki ved siden av :aww: 

Jeg var rimelig fornøyd med bilkjøpet mitt jeg. Åpnet bagasjerommet og fant ut at det er jo fullt mulig å ha to Beauceroner inni der. Aragon har jo et kattebur som passer fint mellom ungene i baksetet :aww: 


Akkurat nå har jeg satt sammen hjertekjøtt og diverse innmat jeg har hentet fra slakteri i dag. Mangler bare bein. Det glemte de å gi med meg. Men det finnes det jo mye av. i butikker rundt omkring. 

Snart på tide å få startet på middagen til meg selv nå. Og så senere i kveld skal jeg gå tur et par timer, og så skal jeg gjøre alt klart til i morgen. Kjenner at jeg både gleder meg og gruer meg nå :lol: Men fine gutten kommer til å klare seg veldig bra faktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Sjef var jo dårlig i magen to ganger på kort tid når han var valp. Det kom hver gang han hadde smakt på ymse ting i veikanten. Etter han skjønte at nei faktisk betyr nei, og jeg lærte ham "gå forbi" så har magen vært veldig fin faktisk. 

Yumi er verre enn noen av de andre jeg har hatt. Hun er lynkjapp, og siden det er så kort ned til bakken så rekker jeg ikke å stoppe henne. Jeg har vurdert munnkurv :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Yumi er verre enn noen av de andre jeg har hatt. Hun er lynkjapp, og siden det er så kort ned til bakken så rekker jeg ikke å stoppe henne. Jeg har vurdert munnkurv :lol: 

 

Jeg har hørt om flere tilfeller hvor det er blitt brukt for å unngå slikt, så jeg skjønner deg godt jeg :lol: 

Ville nok gjort det jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Til det første: :sint_01::brr: Har ingen tursko eller den slags, bare lange vinterstøvletter. Får ta med dem da...

Til det andre: :bananas:
 

Joggisene mine står til tørk etter joggetur på skogsvei nå, så tror jeg hadde tatt med meg vinterstøvletter just in case. Tror dessverre jeg er litt større i beina enn deg, ellers hadde jeg hatt å låne bort :P 

Alle jentene masserte. Arya litt rusk som sist, men denne gangen andre siden av kroppen. Ikke noe uløselig, men typisk hund som ikke er vant med å gå mye LP og blir stiv. 

Liz var litt stiv i lårene bak, men mer syre flytting enn "stivhet" (lang tur i går også joggetur på morgenen i dag før massasje).

Talli dessverre var det litt mer "alvorlig" rusk på i musklene. Jeg har hatt en dårlig magefølelse når hun gikk ett veldig stresset stevne sist, men mye "impulsive" feil, lyd (aldri hatt det de 9 årene hun har konkurrert utenom ett og annet start hyl) og ikke dirrigerbar. Så sikkert ut som en hund uten kontroll, men Talli liker ikke gjøre feil og gjorde MANGE feil det stevnet og stresset og styrte fælt for henne å være, og kjempe ukonsentrert. Og treningen siste uken så har hun ordnet og styrt, laget lyd og vært veldig utypisk og hodeløst. Så spørs om ikke det er noen muskler som har plaget henne. Liker ikke innse at bikkjen begynner bli gammel jeg, men håper det bare er noe forbigående og vurdere gi henne litt metacam i noen dager nå når det muligens er løst litt opp i flokene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MarieR skrev:

Meldte meg visst frivillig til og være med å starte opp en lydighetskomitè jeg. Jeg som trodde jeg hadde bestemt meg for at jeg var ferdig med den slags arbeid :P 

Får belger-besøk i helga, det blir gøy :D Spent på hvordan ungen reagerer da, men det er på tide at hun får ha mer hund rundt seg syns jeg :sleep:

Retrieverklubben? :) Hvis dere legger treningene til denne siden av byen tror jeg at jeg blir med og trener hos dere i stedet ;)  hvis det ikke er fyfy å komme med en belger, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Line skrev:

Yumi er verre enn noen av de andre jeg har hatt. Hun er lynkjapp, og siden det er så kort ned til bakken så rekker jeg ikke å stoppe henne. Jeg har vurdert munnkurv :lol: 

 

Jeg har det i perioder :P men min får ørebetennelse ++ hvis hun får i seg noe da, så litt annerledes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg, fant en ny runde og syklet den med Pigg. Nå sløver jeg i sofaen til jeg må gjøre meg klar, middag på indisk restaurant med kollegaer - blir veldig koselig, men akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde smågodt og bare kunne bli i sofaen... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet på sofaen jeg, igjen *gjesp* Enda godt jeg hadde satt kjelen med fårikål på litt for lav varme, for da var det ikke fullt så gale at jeg sovnet. Gubben stakk av med sin far, han som ba om middag til klokken 18 *riste på hodet* Så han tok det ikke så veldig tungt at middagen blir utsatt med en time :lol: 

Er faktisk veldig deilig å ha en pus i huset når Casper ikke er hjemme, kjennes ikke så tomt ut da :ahappy: 

Nå har jeg egentlig lyst å være litt mer "voksen", for jeg så plutselig for meg at å sitte med et glass vin hadde vært veldig fint :ahappy:  Synd jeg ikke er "voksen" nok til å kose meg med sånt :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Joggisene mine står til tørk etter joggetur på skogsvei nå, så tror jeg hadde tatt med meg vinterstøvletter just in case. Tror dessverre jeg er litt større i beina enn deg, ellers hadde jeg hatt å låne bort :P 

Alle jentene masserte. Arya litt rusk som sist, men denne gangen andre siden av kroppen. Ikke noe uløselig, men typisk hund som ikke er vant med å gå mye LP og blir stiv. 

Liz var litt stiv i lårene bak, men mer syre flytting enn "stivhet" (lang tur i går også joggetur på morgenen i dag før massasje).

Talli dessverre var det litt mer "alvorlig" rusk på i musklene. Jeg har hatt en dårlig magefølelse når hun gikk ett veldig stresset stevne sist, men mye "impulsive" feil, lyd (aldri hatt det de 9 årene hun har konkurrert utenom ett og annet start hyl) og ikke dirrigerbar. Så sikkert ut som en hund uten kontroll, men Talli liker ikke gjøre feil og gjorde MANGE feil det stevnet og stresset og styrte fælt for henne å være, og kjempe ukonsentrert. Og treningen siste uken så har hun ordnet og styrt, laget lyd og vært veldig utypisk og hodeløst. Så spørs om ikke det er noen muskler som har plaget henne. Liker ikke innse at bikkjen begynner bli gammel jeg, men håper det bare er noe forbigående og vurdere gi henne litt metacam i noen dager nå når det muligens er løst litt opp i flokene. 

Synes du bør spandere litt Metacam på henne jeg! Hvis hun er øm og vond i muskler så er det jo lett de spenner seg og ødelegger behandlingen de har fått - tror jeg (synes ihvertfall det høres logisk ut.. fikk det til Strider etter hans stive rygg sist og først da ble han bedre).

Ikveld skal jeg ha fri og være tv-slave, så kommer det en heidundrende jobb-helg igjen.. men skal sove lenge på morgenen og bikkjene må jo (gudskjelov) ha tur og aktivitet, så jobben får ikke lov å overta tilværelsen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen endelig i ovnen :)
Det blir baconsurret kyllingfilet, med ris bernaise, og fylt snackpaprika. Den er også surret med bacon :aww: 

Nevnte jeg at jeg fikk sykt lyst på bacon i dag? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

Middagen endelig i ovnen :)
Det blir baconsurret kyllingfilet, med ris bernaise, og fylt snackpaprika. Den er også surret med bacon :aww: 

Nevnte jeg at jeg fikk sykt lyst på bacon i dag? :P 

Nå fikk jeg og lyst på bacon. Jaja. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Nå fikk jeg og lyst på bacon. Jaja. :P 

Hvis det er noe trøst så kan jeg ikke nyte maten. Jeg må kaste den i meg, og komme meg til et kjøpesenter. 
Kan ikke vise hund i HVIT bukse uten strømpebukse under. Da viser jeg jo mer enn bare hund :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hjemme, og har gått en liten tisserunde med dyrene. Og ennå er klokka bare litt over 15:00! Det verste er at jeg kommer til å være utålmodig for at det skal bli kveld, med levende lys, peis, rødvin, Nytt på Nytt og sjokolade! Jeg er nok et kveldsmenneske. 

 

Det der var akkurat som å lese om meg :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...