Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2016-2017


Mirai
 Share

Recommended Posts

24 minutes ago, Line said:

Da er 111 sider klare til innsending for siste gjennomlesing. Siste veiledning på onsdag. Jeg er veldig klar for å sende det inn og få det ut av verden kjenner jeg :aww: 

Fantastisk Line!! :) 

 

Hva f var det jeg tenkte... Reise på to ferier i løpet av et semester?? S T R E S S A! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg lektor...  

Da har jeg forsvart bacheloroppgaven. Gikk inn med en (sterk) B, kom ut med en A  Og nå er det sommerferie! 

Fikk A på ped. muntlig! 

Gud forby at man skal skrive noe som gir ørbittelitte granne personlig preg :gaah: Dette er typisk tilbakemelding hun kommer med nå, en uke før levering - uten at hun i det hele tatt har kommentert dette kapitlet før:

18359067_10154660252766985_2981592347600

Motiverende?

Tett før jeg begynner å grine her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Gud forby at man skal skrive noe som gir ørbittelitte granne personlig preg :gaah: Dette er typisk tilbakemelding hun kommer med nå, en uke før levering - uten at hun i det hele tatt har kommentert dette kapitlet før:

18359067_10154660252766985_2981592347600

Motiverende?

Tett før jeg begynner å grine her...

:hug:En master er en bratt bakke, men dette kommer du til å fikse, og så er du ferdig med hele greia. Har du mulighet til å få en second opinion fra en annen fagperson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

:hug:En master er en bratt bakke, men dette kommer du til å fikse, og så er du ferdig med hele greia. Har du mulighet til å få en second opinion fra en annen fagperson?

Ja, jeg vet, det hadde bare vært litt enklere med en veileder som jeg følte bygget meg opp heller enn å rive meg ned...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tilbakemelding. Veileder på semesteroppgaven vår på PPU nå sa at han nekter å sitte og RETTE oppgavene vår, men han kommer med innspill og forslag. Det der ser ut som retting for meg... dritkjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt @Line Dårlig av veileder å ikke ha lest over det før. Du er snart i mål da ?

1 uke til eksamen i matte. Jeg føler jeg nesten ikke kan noe... En del av meg har skikkelig panikk, stresser og har mest lyst å bare grine og gi opp. En annen del av meg har roen og satser på at det løsner på noen få dager. Jeg har ihvertfall fått til noen oppgaver i det siste, i motsetning til for en måned siden når jeg ikke fikk til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Line said:

Gud forby at man skal skrive noe som gir ørbittelitte granne personlig preg :gaah: Dette er typisk tilbakemelding hun kommer med nå, en uke før levering - uten at hun i det hele tatt har kommentert dette kapitlet før:

18359067_10154660252766985_2981592347600

Motiverende?

Tett før jeg begynner å grine her...

Hold ut! Min veileder på masteroppgaven mente jeg måtte fremstille tallmaterialet på en annen måte. Dagen før innleveringsfristen.  SÅ jeg satt oppe hele natta, og endra på det.  Og leverte.  Var ikke spesielt blid da. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

Hold ut! Min veileder på masteroppgaven mente jeg måtte fremstille tallmaterialet på en annen måte. Dagen før innleveringsfristen.  SÅ jeg satt oppe hele natta, og endra på det.  Og leverte.  Var ikke spesielt blid da. 

Kommer hun med noe sånt i morgen så banker jeg henne :aww: Men hun følger jo ikke med heller, for jeg har sagt ifra at neste uke må jeg være ferdig, fordi jeg da først får 45 engelsktentamener, og så 120-160 eksamensbesvarelser som skal vurderes. Det hadde jo hun glemt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også levert bacheloroppgave i dag, vi satt i 27 timer i strekk og klarte å levere i siste sekund før fristen gikk ut. Jeg har aldri vært så nervøs før. Skulle ønske vi hadde vært ferdig med oppgaven før, men slik er det når de andre er litt trege og alle har jobbet 80-100 % gjennom bachelorperioden. Vi fikk selvfølgelig problemer med malen fem min før fristen gikk ut, så det var rimelig hektisk her. Vi fikk ikke rettet opp i problemene, så det er veldig irriterende. Ble litt tull med overskrifter og innholdsfortegnelse. Surt, da det er lett å ha orden på slike ting. Men vi hadde ikke rukket å fikse det, jeg har sittet i 12 timer i strekk og redigert og satt inn referanser osv, i tillegg til at vi skreiv ferdig diskusjonen. Nå er jeg trøtt!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forelesning og et språkseminar igjen så er vi ferdig med all undervisningen. Etter det er det FoU -rapport og -prosessrapport, et FoU - seminar/framføring, tre eksamensoppgaver, to hjemmeeksamener og en muntligeksamen. Kvelden 13. juni er det ferie. Det skal bli godt kjenner jeg! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Vi har også levert bacheloroppgave i dag, vi satt i 27 timer i strekk og klarte å levere i siste sekund før fristen gikk ut. Jeg har aldri vært så nervøs før. Skulle ønske vi hadde vært ferdig med oppgaven før, men slik er det når de andre er litt trege og alle har jobbet 80-100 % gjennom bachelorperioden. Vi fikk selvfølgelig problemer med malen fem min før fristen gikk ut, så det var rimelig hektisk her. Vi fikk ikke rettet opp i problemene, så det er veldig irriterende. Ble litt tull med overskrifter og innholdsfortegnelse. Surt, da det er lett å ha orden på slike ting. Men vi hadde ikke rukket å fikse det, jeg har sittet i 12 timer i strekk og redigert og satt inn referanser osv, i tillegg til at vi skreiv ferdig diskusjonen. Nå er jeg trøtt!

Puh, kjenner jeg er like glad for at vi må skrive en og en når jeg leser dette. 27 timer i strekk! Fyyy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Puh, kjenner jeg er like glad for at vi må skrive en og en når jeg leser dette. 27 timer i strekk! Fyyy!

 

Haha, ja jeg er glad vi ikke visste i går at vi kom til å sitte så lenge. Jo senere det ble, jo mindre vits var det i å legge seg. Glad vi ikke gjorde det!

 

Ja, fordelen med å skrive alene er å kunne ta det i sitt eget tempo. jeg hadde nok vært ferdig før helga hadde jeg skrevet alene. Men, min oppgave hadde nok ikke blitt så bra, vi har ei på gruppa som er veldig flink og reflektert, og tenker litt annerledes enn meg - på en god måte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

 

Haha, ja jeg er glad vi ikke visste i går at vi kom til å sitte så lenge. Jo senere det ble, jo mindre vits var det i å legge seg. Glad vi ikke gjorde det!

 

Ja, fordelen med å skrive alene er å kunne ta det i sitt eget tempo. jeg hadde nok vært ferdig før helga hadde jeg skrevet alene. Men, min oppgave hadde nok ikke blitt så bra, vi har ei på gruppa som er veldig flink og reflektert, og tenker litt annerledes enn meg - på en god måte :)

Hva studerer du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Dro på veiledning i dag, og blir møtt av veileder som anbefaler meg å utsette innlevering, for det er så mye som gjenstår, og hun tror ikke den går igjennom. Peker på forskjellige ting hun ikke har sagt noe om tidligere også, og det var jo litt av et tidspunkt å komme med det på. Ja, jeg er skyldig motivasjon akkurat nå, kan man si. Pissed off, lei meg, frustrert, alt på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Line said:

Jaja.. Dro på veiledning i dag, og blir møtt av veileder som anbefaler meg å utsette innlevering, for det er så mye som gjenstår, og hun tror ikke den går igjennom. Peker på forskjellige ting hun ikke har sagt noe om tidligere også, og det var jo litt av et tidspunkt å komme med det på. Ja, jeg er skyldig motivasjon akkurat nå, kan man si. Pissed off, lei meg, frustrert, alt på en gang...

Veit du hva, dette er et stadig gjentakende problem. De vitenskapelige tar beslutninger på studentenes vegne som de strengt tatt ikke burde, en holdning som ofte henger igjen fra tida før kvalitetsreformen hvor folk kunne holde på med hovedfaget sitt i 7 år uten at noen lea på et øyebryn. Du har ETT innleveringstidspunkt å forholde deg til, og sannsynligheten for at oppgaven blir sensasjonelt mye bedre ved å utsette det hele et semester (eller hva slags utsettelse en kan få), er forsvinnende liten. Antakelig er du så sliten nå at det å skulle utsette bare gjør det å ferdigstille til en umulig oppgave langt der framme i horisonten, i stedet for å gi deg pusterom og ytterligere motivasjon. Det å levere på tida, å kunne jobbe under press, holde seg til planen og stole på at det en har gjort er godt nok, er simpelthen nettopp det: Godt nok. 

Go go go! Pow pow! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker helt insane hva Line må gå gjennom. Jeg skrev min mastergradsoppgave mer eller mindre helt alene, veileder var i New Zealand på "sabbatår". Vi snakket på skype 1 gang, han sendte 2 runder med "vurderinger" og deretter fikk jeg en gjennomlesing av en PhD-student som støttet meg. Jeg fikk B på mastergradsoppgave i geofysikk.

Det som er synd, slik jeg har forstått det, er at de tar hensyn til hvor mye veiledning man har fått. Så om veileder er en bitch og sier "jeg hjalp studenten masse men studenten hørte ikke på meg så no wonder its sheisse" kan det jo evt påvirke karakter. Jeg vet min veilder sa jeg stort sett egenhendig produserte hele mastergradsoppgaven, og at det trakk meg opp fra en C-oppgave til en B-oppgave. Iallefall det jeg ble fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veileder skal ikke være delaktig i vurderingen, såvidt jeg vet - heldigvis.

Men det er to andre som har lest teksten - min eminente språkvasker, og en medstudent som skrev oppgave om et relatert tema. De kjenner ikke helt igjen det veileder snakker om. Så nå har jeg fått tilbake litt av trua på meg sjøl, og har ikke gitt opp helt enda. Jeg fikk bekreftet i dag at jeg ikke trenger å bestemme meg helt enda for om jeg skal utsette (selv om veileder mente jeg burde bestemme meg i dag slik at de fikk orden på sensorene, men da svarte jeg ganske kontant at jeg må få lov til å tenke mer enn i fem minutter), så da får jeg se hva jeg kommer i mål med den neste uken :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...