Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2016-2017


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg lektor...  

Da har jeg forsvart bacheloroppgaven. Gikk inn med en (sterk) B, kom ut med en A  Og nå er det sommerferie! 

Fikk A på ped. muntlig! 

1 hour ago, Absolute Entertainer said:

Fikk ikke bestått (F) på bacheloren min jeg gitt.. Ikke sååå overraskende kanskje, men uansett veldig surt. Ikke min uke/måned/år for å si det sånn :( 

kjedelig da. 

Jeg har ikke eksamen før 15. selv. MÅ skjerpe meg litt og lese litt mer fremover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Litt ymse sikkert, får begrunnelse senere. Men ser nå at jeg ikke burde ha sendt den inn i det hele tatt. Sykdom, jobb og babyprøving (prøverør) gir ikke akkurat rom for en god oppgave. 

Du fikk veiledning underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, laikamor said:

Sensurfrist på eksamen idag, men enda ingen karakter. Nå er klokken etter 16, så jeg har mine tvil om at vi får den idag likevel. Samme greia sist, da måtte vi vente en dag (eller var det to?) etter sensurfristen før vi fikk karakteren. Syns det er så dårlig, spesielt når vi ikke får noe beskjed om at vi får den senere. 

Jaja, får håpe vi får den iløpet av kvelden, da.

De har kanskje lagt ut sensurlistene på instituttet? Forrige semester kom et av emnene på instituttet dagen før de ble lagt inn på Studentweb. Administrasjonen var ganske overarbeidet så de fikk ikke lagt ut elektronisk så fort som de ville.

@Absolute Entertainer Surt ass... Men men, bare å skrape sammen ressursene og skrive den i mål. Bruk veilederen din masse. Dette klarer du! :) 

Jeg har fortsatt en uke å vente på sensur på første eksamen og enda en uke på den andre. Blir helt tussete av denne ventingen, er så utålmodig. Blir som en liten unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, MegaMarie skrev:

Har noen tips til hvor man kan finne ut av mastergrader i Europa? Jeg spurte studiekoordinator ved skolen vår i dag, han er tysk i tillegg, så jeg hadde håpet at han hadde noe peiling, men det hadde han dessverre ikke :/ 

Mulig det finnes, men min ringe erfaring på området er å tenke litt på hvor kan du tenke deg å studere for så å sjekke studieprogrammene ved universitetene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kom karakteren idag, så trengte ikke vente mer enn en dag etter sensurfristen. Og det ble en B :) Veldig godt fornøyd med det. Spesielt siden jeg ikke er særlig glad i sånne type eksamener. Jeg liker faktisk bedre å pugge enn å ha hjemmeeksamen, tror jeg :P

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Mulig det finnes, men min ringe erfaring på området er å tenke litt på hvor kan du tenke deg å studere for så å sjekke studieprogrammene ved universitetene der.

Hmm, jeg kunne liksom dratt så mange ulike steder. Tyskland, Italia :wub: , Spania, England. Mange steder jeg kunne tenke meg. Men kanskje jeg skal bestemme meg for hva jeg vil mest og ta det derfra. Takk for svar!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha slitt oss igjennom en oppgave, med en veileder som bare demotiverte oss så vi rett og slett ikke orket å benytte oss av alle veiledningstimene, så kan vi endelig kalle oss ferdige vernepleiere :D Vi fikk B på oppgava, og forsvarte den til en B også. Fikk detaljerte spørsmål fra pensum jeg ikke klarte å svare på, som trakk meg ned. Altså, kapittel 8 fra den og den boka, jeg aner da ikke hva det handler om? Jeg går liksom ikke å pugger titler på alle kaptilene på pensumlistene fra FIRE år altså. Jaja, fornøyd med en B! Spesielt siden det var vondt å levere fra seg oppgava (vi rakk å levere den til fristen, på sekundet), den hadde masse dustefeil, mangler ord i setninger, dårlig språk osv, og allikevel klarte vi en B. Veilederen vår var stolt av oppgava :D 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MegaMarie said:

Har noen tips til hvor man kan finne ut av mastergrader i Europa? Jeg spurte studiekoordinator ved skolen vår i dag, han er tysk i tillegg, så jeg hadde håpet at han hadde noe peiling, men det hadde han dessverre ikke :/ 

Jeg synes helt ærlig at det er litt mye å forvente at studieveiledere skal ha oversikt over utdanningstilbud på andre læresteder enn eget studiested, med mindre de jobber med generell veiledning til høyere utdanning (noe det stort sett bare er privatansatte veiledere som gjør), og spesielt når det gjelder utdanning i utlandet. Litt må potensielle studenter klare å leite fram sjøl. :lol: 

Jeg ville starta med å sjekke ut hvilke steder de relevante utdanningsområdene har utvekslingsavtaler med. Da har du et greit utgangspunkt for å se hvilke studiesteder som allerede er knytta opp mot fagområdet ditt. Her kan du benytte deg av nettsidene til alle norske læresteder, og få inspirasjon til steder du kan studere ved. På UiO har feks alle studieprogrammer en "Studere i utlandet"-side, og der kan du se hvor de ulike programmene har avtaler. I tillegg går det kanskje an å høre med Ansa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg synes helt ærlig at det er litt mye å forvente at studieveiledere skal ha oversikt over utdanningstilbud på andre læresteder enn eget studiested, med mindre de jobber med generell veiledning til høyere utdanning (noe det stort sett bare er privatansatte veiledere som gjør), og spesielt når det gjelder utdanning i utlandet. Litt må potensielle studenter klare å leite fram sjøl. :lol: 

Jeg ville starta med å sjekke ut hvilke steder de relevante utdanningsområdene har utvekslingsavtaler med. Da har du et greit utgangspunkt for å se hvilke studiesteder som allerede er knytta opp mot fagområdet ditt. Her kan du benytte deg av nettsidene til alle norske læresteder, og få inspirasjon til steder du kan studere ved. På UiO har feks alle studieprogrammer en "Studere i utlandet"-side, og der kan du se hvor de ulike programmene har avtaler. I tillegg går det kanskje an å høre med Ansa? 

Det var ikke noe jeg forventet. Men det var jo et sted å begynne. I og med at han var den som var fagansvarlig da vi skulle på utveksling, så kunne det jo være han var klar over master grader ved de ulike studiestedene også. I tillegg er han som sagt tysk, så det var jo også en sjanse for at han visste om skoler i Tyskland. Som sagt, jeg forventet ikke noe. Men man kan jo håpe og prøve. 

Takk for tips! Jeg har tenkt på det med å se på skoler som skolen vår allerede samarbeider med og ta det litt derfra :ahappy: Ansa var også et godt forslag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel egentlig gitt opp å forberede meg noe mer til muntlig i morgen. Skal skrive noen tankekart etterpå, men that's it tror jeg. Kommer veldig an på hvilken oppgave jeg trekker. Får bare gå som det går. Vil bare ha det overstått (nesten) samme hvordan det går. Er så sliten..! 

Eksamen er en idiotisk vurderingsform. (Og hadde jeg ikke vært så sliten kunne jeg forklart hvorfor på en faglig velbegrunnet måte. Case in point!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Krelise skrev:

Nå har jeg vel egentlig gitt opp å forberede meg noe mer til muntlig i morgen. Skal skrive noen tankekart etterpå, men that's it tror jeg. Kommer veldig an på hvilken oppgave jeg trekker. Får bare gå som det går. Vil bare ha det overstått (nesten) samme hvordan det går. Er så sliten..! 

Eksamen er en idiotisk vurderingsform. (Og hadde jeg ikke vært så sliten kunne jeg forklart hvorfor på en faglig velbegrunnet måte. Case in point!) 

Vi hadde kun mappe da jeg gikk PPU. Helt greit det, synes jeg :lol: Ja, vi hadde fremlegg på FoU da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Vi hadde kun mappe da jeg gikk PPU. Helt greit det, synes jeg :lol: Ja, vi hadde fremlegg på FoU da.

Skulle gjerne hatt mappevurdering akkurat nå ja :lol: 

Blir veldig surt å stryke på muntlig fordi jeg er for sliten fra all lesinga til å klare å samle tankene. Spesielt siden jeg har klart å levere tre skriftlige eksamensoppgaver, to FoU-rapporter med presentasjon, og to hjemmeeksamener. Alt står og faller på de 20 min på muntlig...Er ikke nervøs lenger en gang, bare resignert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krelise skrev:

Skulle gjerne hatt mappevurdering akkurat nå ja :lol: 

Blir veldig surt å stryke på muntlig fordi jeg er for sliten fra all lesinga til å klare å samle tankene. Spesielt siden jeg har klart å levere tre skriftlige eksamensoppgaver, to FoU-rapporter med presentasjon, og to hjemmeeksamener. Alt står og faller på de 20 min på muntlig...Er ikke nervøs lenger en gang, bare resignert.

Legg fra deg alt fag resten av dagen, gå en lang tur i regnværet, kos deg med småttingen, og legg deg tidlig. Da virker dagen så mye bedre når du står opp i morra :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...