Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

..prøver jeg å overtale gubben til å spille Worms med meg! Det er jo et helt døgn siden sist :lol:

Enkelte ganger har vi litt motsatte roller her i huset, som nå! Kvinnfolket vil spille dataspill, mens gubben vil se talkshow! :lol:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siljus skrev:

..prøver jeg å overtale gubben til å spille Worms med meg! Det er jo et helt døgn siden sist :lol:

Enkelte ganger har vi litt motsatte roller her i huset, som nå! Kvinnfolket vil spille dataspill, mens gubben vil se talkshow! :lol:

Kan da gjøre begge deler! :D (Må bare enten ha PC på stua eller en ekstra TV om dere spiller på playstation/xbox/wii/++++) :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rocket skrev:

Kan da gjøre begge deler! :D (Må bare enten ha PC på stua eller en ekstra TV om dere spiller på playstation/xbox/wii/++++) :lol: 

Hahaha, true! :D Hadde det ikke vært for at vi spiller på PC, og han glor YouTube :lol:

Det ble forøvrig fikling og testing av nye verktøy istedet, så i morgen skal de testes ordentlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rocket skrev: Kan da gjøre begge deler! [emoji3] (Må bare enten ha PC på stua eller en ekstra TV om dere spiller på playstation/xbox/wii/++++) :lol: 

Hahaha, true! [emoji3] Hadde det ikke vært for at vi spiller på PC, og han glor YouTube :lol:

Det ble forøvrig fikling og testing av nye verktøy istedet, så i morgen skal de testes ordentlig! [emoji3]

Kjøpe chromecast og styre fra tlf eller smart tv :D geniale greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kveld på kurs, ikke så bra at hunden har fått i seg noe den ikke tåler. Så da er vi ute i hagen halv fire på natta.. Godt jeg ikke skal noe fornuftig imorgen med en gang..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det virkelig stemmer at forever living sin heat lotion vet forskjell på "bare stiv" = man blir varm og betennelse/infeksjon = man blir kald?

Isåfall er jeg veldig betent, iskald jo! (Kan godt stemme altså, kroppen min er ikke i orden, og det er 2 år siden jeg var hos fysio sist)

Nysgjerrig på om det stemmer eller om det generelt er litt hipp som happ om man blir varm/kald ved bruk av heat lotion/tigerbalsam el.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Rocket skrev:

Noen som vet om det virkelig stemmer at forever living sin heat lotion vet forskjell på "bare stiv" = man blir varm og betennelse/infeksjon = man blir kald?

Isåfall er jeg veldig betent, iskald jo! (Kan godt stemme altså, kroppen min er ikke i orden, og det er 2 år siden jeg var hos fysio sist)

Nysgjerrig på om det stemmer eller om det generelt er litt hipp som happ om man blir varm/kald ved bruk av heat lotion/tigerbalsam el.

Jeg synes det høres fishy ut. Kan ikke skjønne hva slags kjemisk reaksjon det evt skal være som gjør at kremen vet det. Evt. kan det være at huden din reagerer på mentolen, som gjerne er hovedingrediens i tigerbalsam. Det tror jeg er mest sannsynlig. Utover det tror jeg lovnadene bare er markedsføring og teorier uten vitenskapelig hold for påstandene, så jeg ville tatt det med en god klype salt. :)Legen din kan sjekke om du har en infeksjon :)

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresset pga tidlig verkstedsavtale og ender opp med å være her 5 min for tidlig. Den er godt gjort når jeg tross alt gjorde som vanlig og lå lenger enn planlagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg trykka i meg en alt for stor frokost. Tror ikke jeg trenger å ha med meg lunsj på jobb nei. :lol:  Første dag i dag. Spent! Håper jeg ikke roter meg bort, eller gjør noe alt for galt. Hater å være ny. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Veterinærtime klokka 10... Da får vi "dommen" om frøkna må fortsette på smertestillende (og vi bare må drite i å konkurrere denne sesongen), eller om en måneds aktivitetsforbud har rydda opp i ryggen hennes... :ermm:

Krysser fingrene for at "dommen" blir positiv :)  

Jeg venter fortsatt på  høre mer om ryggen til Mona, men nå som jeg vet deler av  "fasiten" (at hun har forkalkninger i begge albuene) ser jeg jo at bevegelsesmønsteret hennes har endret seg. Jeg har vært så fokusert på det dårlige kneet at jeg ikke har fått med meg at hun til tider er stiv/vond i fronten :( Tror nok jeg må gi litt smertestillende ved behov framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mona skrev:

Krysser fingrene for at "dommen" blir positiv :)  

Håper det, men det har gått liv over stokk og stein i det siste... Hun vil jo ikke være i ro ute, så det er bare hopp og sprett og tjohei hele tida... Når vi skal gå inn prøver hun å stikke av, tror hun kjeder seg noe helt vanvittig. Så får vi ikke lov til å begynne å gå brukbare turer snart vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ariel selv synes jo såklart hun er i toppform, som alltid.

Akkurat nå, Mona skrev:

Jeg venter fortsatt på  høre mer om ryggen til Mona, men nå som jeg vet deler av  "fasiten" (at hun har forkalkninger i begge albuene) ser jeg jo at bevegelsesmønsteret hennes har endret seg. Jeg har vært så fokusert på det dårlige kneet at jeg ikke har fått med meg at hun til tider er stiv/vond i fronten :( Tror nok jeg må gi litt smertestillende ved behov framover.

Nei det er ikke så lett med disse hundene, og de er jo utrolig flinke til å skjule plager... Ikke noe gøy med forkalkninger, med forhåpentligvis hjelper det på med litt smertestillende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule fornøyd med dette settet :D

Eneste jeg skal endre på er baksiden på kobbelet. Der skal jeg bruke softshell på nylonbåndene, sånn at det blir mykere og mer behagelig å bruke.

Laget kobbel og halsbånd til en liten whippetfrøken :)

b8f11098c8409081847eac52847042bc.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

• Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rocket skrev:

Muskelbetennelse=inflammasjon blir iallefall kaldt. Infeksjoner på grunn av virus/bakterie har jeg ikke hørt noe om i forbindelse med den kremen.

Jeg har mye inflammasjon i muskler, blir kald når jeg bruker kremen.

Jeg tenker at de antiinflammatoriske blodcellene kanskje kan gjøre at kremen kjøler ned, men jeg vet ikke. Det oppstår jo endringer i vevet når kroppen prøver å bekjempe inflammasjon/ betennelse.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Muskelbetennelse=inflammasjon blir iallefall kaldt. Infeksjoner (virus/bakterie) har jeg ikke hørt noe om i forbindelse med den kremen.

Jeg har mye inflammasjoner i muskler, blir kald når jeg bruker kremen.

Hvordan virker dette, egentlig? Hvorfor skal det føles kaldt ut når det er inflammasjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når huset rister og lampene gynger, fordi de sprenger fjell/ nye tomter 300-400 meter unna, så lurer jeg litt hvordan det føles for de som rett ved. Kan en grunnmur sprekke av noe sånt? Gruffalo liker ihvertfall ikke det, han farer opp her og bjeffer og knurrer... ikke rart når matmor skvetter like mye hver gang gulvet rister :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sissi skrev:

Når huset rister og lampene gynger, fordi de sprenger fjell/ nye tomter 300-400 meter unna, så lurer jeg litt hvordan det føles for de som rett ved. Kan en grunnmur sprekke av noe sånt? Gruffalo liker ihvertfall ikke det, han farer opp her og bjeffer og knurrer... ikke rart når matmor skvetter like mye hver gang gulvet rister :blink:

En kan få skader ja, det er derfor mange større prosjekt er rundt og registrerer tilstand på hus i området før de starter opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Hvordan virker dette, egentlig? Hvorfor skal det føles kaldt ut når det er inflammasjon? :)

Jeg endret litt på innlegget mitt.

Når det oppstår en inflammasjon, så sender kroppen hvite blodlegemer av forskjellige typer for å bekjempe det som forårsaker betennelse. Vi har flere slags hvite blodceller som strømmer til i tur og orden. Ofte geier kroppen selv å bekjempe infeksjonen.

Jeg vet ikke om det er riktig tenkt, men jeg ser for meg at stoffene i kremen reagerer med kulde hvis det er mange antiinflammatoriske celler i området. Men det er bare min teori, ikke noe vitenskapelig bevist såvidt jeg vet.

P.s. Jeg er ikke forever living-selger.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg endret litt på innlegget mitt.

Når det oppstår en inflammasjon, så sender kroppen hvite blodlegemer av forskjellige typer for å bekjempe det som forårsaker betennelse. Vi har flere slags hvite blodceller som strømmer til i tur og orden. Ofte geier kroppen selv å bekjempe infeksjonen.

Jeg vet ikke om det er riktig tenkt, men jeg ser for meg at stoffene i kremen reagerer med kulde hvis det er mange antiinflammatoriske celler i området. Men det er bare min teori, ikke noe vitenskapelig bevist såvidt jeg vet.

P.s. Jeg er ikke forever living-selger.

Men da skulle den vel egentlig reagere på allergi også? For første reaksjonen som skaper hevelse og varme er en histaminreaksjon, den samme man får når man er allergiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...