Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Men, det er bilde av en vegg med en busk? Kan du da være 100% sikker på at det er ditt bilde?

Nei helt sikker kan jeg ikke være, derfor har jeg ikke klikket helt enda, men utsnittet er likt hvis man ser på detaljene på høyre side, hvor mye av sprekker og murstein som er med. Så godt gjort om det er et annet bilde...Men nei, vanskelig å si. Kan være hun har tatt det selv.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Helt likt er det ikke (kan være filter og utsnitt som lyver) men ser for meg ut som det andre er tatt med blitz...

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet
5 minutter siden, Lola Pagola skrev:  

Men, det er bilde av en vegg med en busk? Kan du da være 100% sikker på at det er ditt bilde?

Nei helt sikker kan jeg ikke være, derfor har jeg ikke klikket helt enda, men utsnittet er likt hvis man ser på detaljene på høyre side, hvor mye av sprekker og murstein som er med. Så godt gjort om det er et annet bilde...Men nei, vanskelig å si. Kan være hun har tatt det selv.

Helt likt er det ikke (kan være filter og utsnitt som lyver) men ser for meg ut som det andre er tatt med blitz...

Ja men tror filteret gir den effekten. Men uansett så synes jeg kanskje at det er mer mellomrom mellom to av plantene på hennes, så opphavsrettighetskrisen avblåses muligens[emoji14]

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg har hatt store planer om å være flink å legge meg tidlig mange kvelder nå. 
Men som det viser seg så er det samme leksa hver kveld. Skal bare, skal bare. Så blir det så seint at jeg blir overtrøtt og ikke får til å sove samme søren, og til slutt blir klokka så mye at det er på tide å lage kaffe. 

Når skal jeg lære egentlig? :pinch:

Skrevet

Ikke ofte jeg ønsker mer kø inn til Oslo, men har visst beregnet altfor god tid inn til veterinæren :P

Skrevet
21 minutter siden, Nuka skrev:

Når man ikke får sove, daaaa lager man signaturbanner i PS :innocent:

og hvis du ikke får sove i natt heller, så kan du jo legge ut en forklaring her, jeg skulle gjerne laget en jeg også.

Skrevet
Akkurat nå, Tricolor skrev:

og hvis du ikke får sove i natt heller, så kan du jo legge ut en forklaring her, jeg skulle gjerne laget en jeg også.

Kan alltids prøve, men er en del vendinger med den der :P Har du photoshop?

Skrevet

God morgen:)

I dag skinner solen, livet er bra, jeg er frisk og glad.

Montro om jeg skal lage et blogginnlegg.

• Like 2
Skrevet

På plass på jobb, og observerer at Smula ligger i kassa sammen med valpene :ahappy: 

Veldig mye lettere å komme seg opp om morran når det er lyst! Hadde en god time hjemme i dag før jeg dro. Fikk betalt regninger, god lufting av mammadyret, og planlagt dagen ganske greit. I kveld må jeg dra og kjøpe bikkjemat, og tipper jeg går tilbake til orijen. Fryktelig mye bajs av kongsmoor! :o Og siden hun får så mye mat nå, så blir det VELDIG mye bajs... Kjøpe litt v&h valpefor også, så hun får i seg litt mer fett mens hun dier.

Skrevet
11 timer siden, MarieR skrev:

Sant! Jeg så ikke den komme i det hele tatt egentlig og om det kommer flere sesonger vil det jo uansett bare bli rart :P

Krysser fingrene for at Bris løper og står sånn at du både rekker utdrikkningslag og får blitt med på parringsferden selv! :) Kunne blitt morsomme valper med Bris og Decoy da, men som du sier - nope :P 

Jepp, enkelte ting kan de ikke tulle med. :aww: 

Hadde vært knall om hun hadde gjort det, men jeg tviler på at jeg har såpass til flaks. TJ gruer for å måtte reise alene, han skjønner nesten ikke hva Ann sier så. :lol::lol:  Og Decoy + Bris kunne blitt morsomme valper ja, men det kunne også blitt pinglete stressbomber, og det har tollerverden nok av. :P

Akkurat nå venter jeg på en telefon fra Adecco, med beskjed om jeg skal møte leder på bedriften jeg skal starte vikariere i i dag eller i morgen. Hun skulle ringe etter ni, og jeg er farget av å være sammen med en elektriker så jeg vet at sånne tidspunkt gjerne strekker seg ut over hele formiddagen. Håper dog at hun er litt kjappere enn de fleste håndverkere. :P Spekulerer litt på inngjerding mens jeg venter. Sommeprosjektet i år håper jeg blir inngjerding av endel av tomta her, men vet ikke helt hvor mye vi skal gjerde inn og type gjerde. Må i alle fall være sånn at jeg kan slippe hundene rett ut og at de har litt plass å frese rundt på, samt at vi kan ha de med opp på det som skal bli grillplass uten å måtte ha de i bånd. Blir interessant med inngjerding oppover skråningen ...

Skrevet
10 minutter siden, Betty skrev:

Jepp, enkelte ting kan de ikke tulle med. :aww: 

Hadde vært knall om hun hadde gjort det, men jeg tviler på at jeg har såpass til flaks. TJ gruer for å måtte reise alene, han skjønner nesten ikke hva Ann sier så. :lol::lol:  Og Decoy + Bris kunne blitt morsomme valper ja, men det kunne også blitt pinglete stressbomber, og det har tollerverden nok av. :P

Akkurat nå venter jeg på en telefon fra Adecco, med beskjed om jeg skal møte leder på bedriften jeg skal starte vikariere i i dag eller i morgen. Hun skulle ringe etter ni, og jeg er farget av å være sammen med en elektriker så jeg vet at sånne tidspunkt gjerne strekker seg ut over hele formiddagen. Håper dog at hun er litt kjappere enn de fleste håndverkere. :P Spekulerer litt på inngjerding mens jeg venter. Sommeprosjektet i år håper jeg blir inngjerding av endel av tomta her, men vet ikke helt hvor mye vi skal gjerde inn og type gjerde. Må i alle fall være sånn at jeg kan slippe hundene rett ut og at de har litt plass å frese rundt på, samt at vi kan ha de med opp på det som skal bli grillplass uten å måtte ha de i bånd. Blir interessant med inngjerding oppover skråningen ...

hehe, jeg kan forstå at han gruer litt for det :lol:

Guest Klematis
Skrevet

Det står en mann med slegge på badet mitt. Eller,det som var badet,rettere sagt.:P Det eneste han ønsker seg i løpet av arbeidsdagen er kaffe og lunsj. Ellers jobber han gratis for meg. Han burde fått en pris han pappaen min.

Biz ligger ved beina mine og bryr seg ikke om alt bråket.

Timmy nekta å stå opp,men sto i senga og nekta også å holde munn før han som kom inn døra viste seg på soverommet og ble godkjent. Da ble han stille og la seg til å sove igjen.

Viktig å sjekke at gjestene er ok,nemlig.

Skrevet
16 timer siden, Raksha skrev:

Legger dem i en (åpen) plastpose i 37-38 grader vann. Helt utrolig hva de klarer å få liv i! Mine berga desverre ikke, jeg tror kanskje ikke jeg fikk varmet dem opp nok før jeg la dem tilbake hos mora. Men vi prøver igjen nestegang, garantert ikke siste gang jeg har kalde kaninunge, sånt skjer.

Usj, god bedring!  

Takk!

Jøss, det hadde jeg neppe kommet på å gjøre av meg selv. Smart! Synd med kaninungene dine da, selv om sånt skjer. :hmm:

Skrevet
2 minutter siden, Vims skrev:

Takk!

Jøss, det hadde jeg neppe kommet på å gjøre av meg selv. Smart! Synd med kaninungene dine da, selv om sånt skjer. :hmm:

Jeg hadde heller aldri tenkt på det selv, norske metoden er å putte dem i bhen, men vann er definitivt mer effektivt.  Ja kjempesynd, verst å miste sånne jeg har jobba endel med for å få i gang. Men de kom 2 dager før tidligste termin, og med 28dager som tidligste termin så er dag 26 veeel tidlig, både for mor og unger, så var nok derfor. Har igjen tre tykke gode rullepølser i det kullet :ahappy:

Skrevet

Åh, jeg har antagelig fått plass på blodsporkurs, som jeg har forsøkt i flere ÅR!

Men hvilken av hundene skal jeg melde på? 

Foenix som har gått NBF-spor og har vist at hun har forståelse for å bruke nesa, og som jeg har ambisjoner om å få fram som kandidat til allsidighetsprisen i NBSK (krever trening/resultat i tre grener, hvor eksteriør er et alternativ)?

Eller Glam som ikke får til lydighetstrening nå som han har blitt døv, aldri har gått et eneste kurs, aldri har gått spor annet enn å følge rådyrtråkk på eget initiativ, som er i beste tenåringsalderen, og som ikke kan noen annet enn å være søt? Han må jo lære noe en dag...

Fornuften sier at dette er Foenix sitt kurs, men jeg vil ikke at Glam skal bli i bakleksa heller. Men nå er han i en sånn alder hvor jeg ikke kan forvente samarbeid og forståelse fra ham, så kanskje han skal få ha en dustesommer, og heller prioritere han til høsten på ting som krever IQ? Han er tenåring på en annen måte enn jeg er vant til, lille fjompestompen min :D

Jeg kan jo heller legge spor til ham her hjemme for å se om han gjør som jeg vil, og fokusere pengene og kurstiden på Foenix. Ja, jeg tror jeg gjør det.

Takk for hjelpen!

• Like 7
Skrevet
12 timer siden, Caroline skrev:

Det har da alltid vært godt! Men ikke de ekle svenske man får kjøpt i løsvekt. Må være den appelsinen til Freia. Og den plata de hadde med appelsinkrokan, den var også god! Gjett hva jeg fikk lyst på nå, liksom :P 

:drool::drool:

3 timer siden, Stine skrev:

Ikke ofte jeg ønsker mer kø inn til Oslo, men har visst beregnet altfor god tid inn til veterinæren :P

Det der er alltid et sånt dilemma altså... Det er jo umulig å beregne tid gjennom Oslo enten det er morgen eller ettermiddag, så enten kommer man aaaalt for tidlig - eller for seint. 

2 timer siden, Line skrev:

I kveld må jeg dra og kjøpe bikkjemat, og tipper jeg går tilbake til orijen. Fryktelig mye bajs av kongsmoor! :o Og siden hun får så mye mat nå, så blir det VELDIG mye bajs... Kjøpe litt v&h valpefor også, så hun får i seg litt mer fett mens hun dier.

Det er min erfaring nå også... har brukt opp snart 3 sekker med fôr, og det er enorme mengder drit som kommer ut altså... Når bikkjene driter 4 ganger hver bare i løpet av en halv dag - og da store mengder hver gang - da er det vel greit å konkludere med at nei, dette er ikke optimalt :aww:

• Like 2
Skrevet

Levert Tuva og gått tur med Vigdis i Vigelandsparken (den var mye mindre enn jeg husket!) hjemme,trøtt,frøsen og sulten, så da lagde jeg en kopp kakao og ostesmørbrød til lunsj :D Så nå er jeg bare trøtt :P

Skrevet

Jeg sitter på toget på vei inn til Oslo. Skal prøve å få kjøpt noen sko jeg kan bruke på labben som ikke er vonde å ha på før kl 13. Da skal jeg nemlig være på sterillab og klar til å veilede. Skal ikke produsere selv før til torsdag... 

Skrevet

10 små nakne nyfødte, varme og gode, kaninbebiser hos Silke :D Hun rota det til på sist kull så vi mista all, men har litt større håp nå. 

• Like 7
Skrevet
Åh, jeg har antagelig fått plass på blodsporkurs, som jeg har forsøkt i flere ÅR!

Foenix som har gått NBF-spor og har vist at hun har forståelse for å bruke nesa, og som jeg har ambisjoner om å få fram som kandidat til allsidighetsprisen i NBSK (krever trening/resultat i tre grener, hvor eksteriør er et alternativ)?

Eller Glam som ikke får til lydighetstrening nå som han har blitt døv, aldri har gått et eneste kurs, aldri har gått spor annet enn å følge rådyrtråkk på eget initiativ, som er i beste tenåringsalderen, og som ikke kan noen annet enn å være søt? Han må jo lære noe en dag...

Fornuften sier at dette er Foenix sitt kurs, men jeg vil ikke at Glam skal bli i bakleksa heller. Men nå er han i en sånn alder hvor jeg ikke kan forvente samarbeid og forståelse fra ham, så kanskje han skal få ha en dustesommer, og heller prioritere han til høsten på ting som krever IQ? Han er tenåring på en annen måte enn jeg er vant til, lille fjompestompen min [emoji3]

Jeg kan jo heller legge spor til ham her hjemme for å se om han gjør som jeg vil, og fokusere pengene og kurstiden på Foenix. Ja, jeg tror jeg gjør det.

Takk for hjelpen!

Enig med deg!

Skrevet

Akkurat nå ble jeg skikkeligskikkelig trøtt. Satser på jeg våkner når jeg skal ut med hundene om litt. Adecco ringte og jeg skal på omvisning og sånt på jobben i dag, og starter opp i morgen allerede. Når det først skjedde noe så skjedde det fort! :P Tenker jeg pakker hundestæsj og Bris med meg i bilen og kjører rett til Steinkjer etterpå, så får jeg trent endel før styremøte. Travle dager fremover. :) 

• Like 1
Skrevet
40 minutter siden, SFX skrev:

Fornuften sier at dette er Foenix sitt kurs, men jeg vil ikke at Glam skal bli i bakleksa heller. Men nå er han i en sånn alder hvor jeg ikke kan forvente samarbeid og forståelse fra ham, så kanskje han skal få ha en dustesommer, og heller prioritere han til høsten på ting som krever IQ? Han er tenåring på en annen måte enn jeg er vant til, lille fjompestompen min :D

Takk for hjelpen!

Bare hyggelig!

Jeg har hatt en dobbel vikartime. Inntekter fra sånt går direkte til sparekontoen, det gir motivasjon. :P Har også gjort unna en elevsamtale og en medarbeidersamtale med fagleder. Og så oppsummerer jeg at den trangeste buksa mi ikke er så trang lenger, det er utrolig hvor fort det hjelper på magemålet når man bestemmer seg for litt skjerpings.

• Like 2
Guest *Kat84*
Skrevet

Akkurat nå har jeg allerede begynt å stresse med at jeg har fått oppmøtetid klokka 9 i Bergen. Det tar jo "bare" 2,5 time å kjøre til plassen for min del. Skal visst ikke ut i ringen før klokka 10, men greit å ha en times tid på meg til å roe ned surredyret også. Spesielt etter en lang kjøretur! 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
    • Vi er stadig opptatt med konsekvensene av å ikke ha skaffet boligalarm i tide. Jeg oppdaget som sagt at det var noe galt med tekstilene. Både fordi jeg nær klødde til blods og det sved og stakk intenst i huden av klær og spesielt håndklær, men også fordi de produserte et merkelig slags silikonisfisert skum da jeg ville skylle hva jeg trodde var bly fra blypastaen i vannrørene ut med omvendt osmose renset vann. Det var en lang prosess med ymse kjemikalier og lange samtaler med Grok for å identifisere stoffet som Karate Zeon 5 CS. Insecticidet inneholder 5% lambda-cyhalothrin, i lipid emulsjon inni mikrokapsler av polyuretea, i surfaktant. De såkalte fyllstoffene utgjør 95% av produktet, som skal blandes 10-30 mL med 20-100L vann før bruk. ...på planter. Det oppgis å være såkalt vannfast 24t etter sprøyting, noe jeg kan signere på at det er.  Vannfast og vannavstøtende og dundre meg potte lufttett. En video av et par favorittjeans før rens:  https://photos.app.goo.gl/BVPCtf7cAqZAckvx5 Boblene på slutten der kom ut av enden på buksebenet nedi bøtta, ikke gjennom stoffet. Prosessen med å få dette plantevernmiddelet UT av tekstiler innebærer å måtte knuse mikrokapslene for å gjøre virkestoffet tilgjengelig for hydrolyse med base. Jeg valgte sentrifugering for å knuse, som fungerte utmerket. Halveringstid for virkestoffet er 7 dager i pH 9 ved standard trykk og temperatur, i ren vannløsning. Når stoffet sitter inni tekstilfibre, omgitt av 95% fyllstoff.. En må opp i pH og temperatur, og en må ha noe som lokker det lipofile virkestoffet ut av sofaen på gutterommet for å øke sannsynligjeten for et vellykket møte med OH-. De to molekylene ville bare scrollet forbi hverandre på datingapps uten litt hjelp. Det har gått mange 5L kanner salmiakk og grønnsåpe, noen kanner Biltema Grovrens, Ovn- og Grillrens, isopropanol, rødsprit og Vanish OxyAction til soaking i døgn. Å bevege tekstilene nevneverdig during soak har vært uaktuelt pga gassene. Jeg har vært så heldig å få supplere teoretisk kjemikunnskap med praktisk erfaring med bl.a. HCN og kan fortelle at tekstiler dynket i ufortynnet Karate Zeon 5 C, bløtlagt i pH 13-14, de vil produsere forholdsvis mye HCN, så å åpne en lukket beholder som har stått i to døgn - lukket for å hindre pH i å synke ved fordampning av ammoniakk eller bufring med karbonsyre fra opptak av CO2 fra luften - å åpne en sånn beholder uten å ha et ordentlig avtrekksskap krever at en forstår seg på molekylvekt i gassblandinger og legger seg flat, om en ikke har dykkeutstyr.  Steg 1 og 2 i prosessen var forholdsvis smooth sailing. Et illustrasjonsfoto tatt før en lunsjpause: Så, etter å ha knust kapslene og hydrolisert det kraftig lipofile virkestoffet til mer vannløselige produkter, så får en lære om mikroplast.  Det hvite er ikke såpe, det er mikrokapsel debris fra en liten singlet oppi den bøtta. Mikrokapselrestene begynner ikke slippe tekstilen før etter at virkestoffet er brutt ned. De er lagd av samme materiale som deler av elastanfibre. Gummi'ish, med trykk på ish. De er ikke hydrofile, men har heller ingen affinitet til annet enn elastan og polyamid av hva jeg har sett så langt, og flyter opp i vann når de løsner fra tekstilene. Mengdene...  Uten å overdrive, det har antakelig gått mer enn et tonn varmtvann til å skylle debris ut av den ene singletten i den bøtta på bildet. Den er _nesten_ ren nå. Tidkrevende, fordi den må tørke mellom, da svulmede bomullsfibre holder mer mikroplast fanget enn tørre fibre gjør. Vaskemaskin er lite hjelpsom fordi den tømmer nedover, og plastgugga blir liggende igjen oppå plagget. Vi har holdt på i flere uker nå. Rinse, repeat.  Edeward er drittlei og deprimert. Han er sjalu på tekstiler og bøtter og vann og har henfalt til å rive av seg pelsen i mangel på bedre å ta seg til, fordi han pga pelsstellet på rasen har fått for seg at jeg liker ham bedre uten pels, så han gnager og river den ut for å komme ovenpå i konkurransen mot bøtter og vann og klær. Dette er hans eget verk.  På den positive siden ser han nå på bading med helt nye øyne. Når nødhjelpsarbeidet for å redde unike klesplagg med høy affekskonsverdi innimellom ryddes bort er det endelig hans tur til å få min oppmerksomhet og kjærlighet, og vask av skjegg og bart har blitt mye lettere og krever lavere kompensasjon enn tidligere.  For øyeblikket er han utålmodig, fordi han vet jeg har kjøpt burgere og pølser fra K9 Hundesenter i dag, og han aner at jeg har planlagt noe med de burgerne.     
    • Putt den i en vaskepose i vaskemaskina, og så heng den til tørk et litt varmt sted så den tørker raskt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...