Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogger tvinger hundens hode i eget tiss når den tisser inne.... trodde folk skjønte bedre i 2016?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Unnskyld at jeg spør, men... Prøver du virkelig her å si at dette går på kontoen for "sleivete og dårlig formulert" - fordi alt ser bra ut i noen minutter av et program om bloggere på TV2 bliss (eller hvor det sendes)? Altså at hun unnskyldes, og renvaskes, av det du så på televisjonsapparatusen i stua di?

 

Det var vanskelig å lese en og en halv setning videre, ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun skjønner tydeligvis ikke greia. Hun må jo gjøre det på villmarksmåten, på den skikkelige måten for å vise at hun dominerer oven hunden, altså selv tisse over der hunden markerer. Eneste måten hund

Sikre kilder har sagt at flere av hennes sponsorer har reagert negativt, og har kalt henne inn til møte. 

Polarhundmiljøet reagerer heldigvis veldig på dette. Blir spennede å se fortsettelsen! 

Posted Images

47 minutter siden, Pringlen skrev:

Det var vanskelig å lese en og en halv setning videre, ja?

Quota hele innlegget ditt jeg, hvilket betyr at jeg har lest samtlige setninger, ord, og punktum i ditt innlegg. Så i stedet for å gi et lite konstruktivt, difust og sarkastisk svar - må du gjerne gi et ordentlig svar på det jeg spurte om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Quota hele innlegget ditt jeg, hvilket betyr at jeg har lest samtlige setninger, ord, og punktum i ditt innlegg. Så i stedet for å gi et lite konstruktivt, difust og sarkastisk svar - må du gjerne gi et ordentlig svar på det jeg spurte om :)

Hvor nøye må man utbrodere at signaleffekten av skriveriene hennes ikke er greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tonjeblomseth.com/blogg/til-degdere-som-vurderer-alaskan-malamute

 

Sitat

Til Malamuten må man være en tydelig lederfigur om du skal få respekten dens, og selv om dette gjelder for de fleste dressurer, gjelder dette spesielt hos Malamuten da den er så hardfør i hodet. Å "straffe" en Malamute er ikke det samme som å "straffe" en Labrador. Den trenger å bli tatt hardt og tøft for at den skal både kjenne og forstå at "her er det DU som bestemmer". Selv har jeg fått noen blikk fra tilskuere da jeg måtte ta tak i Maddox, og noen lurte til og med på om det ikke gikk under dyremishandling da jeg tok tak i skinnet til hunden, løftet han opp og dasket han ned i bakken igjen. På den måten og bare på den måten - ga han seg hen til meg. Og nei - det var overhodet ikke dyreplageri! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nuka skrev:

Kommentarfeltet der er jo bare skremmende... Hun går RETT i forsvar, med en veldig lite hyggelig tone, om det er noen som sier de ikke er enige i det hun gjør. 

Hun burde virkelig lese seg opp på alfa- og lederskapsteorier. Synes hele "saken" er flau. Hun etterspør at folk burde kjenne fakta og flokkteorien, så det er hun som er håpløst utdatert. 

Jeg har mistet helt respekt for henne..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke helt god. Jeg klarte ikke å la være å kommentere innlegget hennes:

 

Sitat

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-97/KAPITTEL_1?q=dyrehold#KAPITTEL_1

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:
a) utøve vold mot dyr,
b) hensette dyr i hjelpeløs tilstand,
c) ha seksuell omgang med eller foreta seksuelle handlinger med dyr, og
d) bruke levende dyr som fôr eller agn.

Å bruke fysisk straff, som å løfte opp bikkja etter skinnet og slippe den den i bakken, er bruk av VOLD. Du bryter loven, uansett om du begrunner det med at rasen er sånn eller sånn, så bryter du loven § 14.a, når du ''tar å viser bikkja hvem som bestemmer og er sjef''. Jeg håper du bli straffa for lovbruddene du begår, loven er lik for alle, også for deg som har malamute og som liker deg ute i naturen.

Jeg har aldri likt facebook sida di, og skal aldri skaffe meg malamute, så ikke vær redd for det.

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve blogginnlegget dere nå kommenterer er fra 2013, så dette vitner vel mer om at tankene om dominans og fysisk avstraffelse har festet seg veldig godt hos henne. Dessverre...

Lurer på om sponsorene vet at innleggene hun fikk så mye pepper for nylig ikke bare var en  uheldig formulert "engangshendelse", men faktisk et uttrykk for et syn på hunder og hundeoppdragelse hun har fremmet over flere år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke satt meg så veldig inn i saken, men virker som hun kanskje overdriver litt hva hun skriver på bloggen? 

For eksempel oppklarer hun litt her, i forhold til hovedinnlegget der det virker som hun mener man må denge malamuter for å oppdra dem uansett årsak.

"Det er for det første noe overdrevet slik at leseren skal forstå hva jeg mener med at det må litt harde tak til. For det andre var spesifikt DEN episoden ganske spesiell da Maddox holdt på å ta livet av en annen hund. "

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Elisabeth00 said:

Har ikke satt meg så veldig inn i saken, men virker som hun kanskje overdriver litt hva hun skriver på bloggen? 

For eksempel oppklarer hun litt her, i forhold til hovedinnlegget der det virker som hun mener man må denge malamuter for å oppdra dem uansett årsak.

"Det er for det første noe overdrevet slik at leseren skal forstå hva jeg mener med at det må litt harde tak til. For det andre var spesifikt DEN episoden ganske spesiell da Maddox holdt på å ta livet av en annen hund. "

Tror ikke hun overdriver, her er fra blogginnlegget som startet hele diskusjonen, der hun skriver at hun heldigvis begynte å  legge han i bakken tidlig.

"Jeg har lært han en del triks vi får bruk på ute på tur, men det har krevd mye tålmodighet fra min side. Det er først et nei, og dermed en advarsel på andre forsøk, og tredje gang så smeller det! Det er effektivt og jeg orker ikke å begynne å lese meg opp på noe ***** hundepsykologi heller. Dette er halvt en ulv til sinns og jeg behandler han deretter. Han skal være underettet meg til alle tider med respekt, og det krever at en står på sitt. Jeg er glad i gutten, men tidvis får han seg noen basketak fra meg. Heldigvis begynte vi med dette tidlig og han legger seg kjapt på rygg. 

Der er derimot blitt vanskelig å legge han i bakken ufrivillig. I desember tok jeg han i å tisse inne. Markere veggene. Jeg prøvde så godt jeg kunne å dytte snuten hans i tisset sitt, uten hell. Han stritter med all sin kraft og det ender med at han vrir seg ut av halsbåndet i kampens hete og stikker av. Jeg løper etter han med lovord om juling når jeg ser han igjen. Han forsvinner inn i bjørkeskogen en stund før han kommer tilbake for kveldsmat. Såklart....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å "overdrive for at folk skal skjønne det" er at du faktisk skriver at du er voldelig mot hunden din. Da kan du ikke bli sur for at folk leser at du er voldelig mot hunden din.
Jeg er enig i at man bruker alle midler for å stoppe hunder som slåss - men da skriver jeg ikke på internett etterpå at jeg har løftet opp hunden og dengt den i bakken (og i tillegg utelater at det var i en slåssituasjon). Hun er nødt til å begynne å tenke på hvordan det hun skriver kan oppfattes og tolkes, der har hun en jobb å gjøre. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mirai skrev:

Problemet med å "overdrive for at folk skal skjønne det" er at du faktisk skriver at du er voldelig mot hunden din. Da kan du ikke bli sur for at folk leser at du er voldelig mot hunden din.
Jeg er enig i at man bruker alle midler for å stoppe hunder som slåss - men da skriver jeg ikke på internett etterpå at jeg har løftet opp hunden og dengt den i bakken (og i tillegg utelater at det var i en slåssituasjon). Hun er nødt til å begynne å tenke på hvordan det hun skriver kan oppfattes og tolkes, der har hun en jobb å gjøre. 

Veldig enig. Det er vel hele problemet her. At jenta formulerer seg klønete, og skriver ting som kommer helt feil ut. Veldig dumt når du skriver en blogg som skal leses av mange :)

Selvsagt går det en kule varmt når du skal hindre bikkja i å spise på en annen hund. Men da skriver du ikke om det i bloggen din, og får det til å høres ut som en normal del av oppdragelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hun gjør for å forhindre bikkja si i å spise på andre, er det jeg har reagert aller minst på. At hun sier hun dytter huet til bikkja si i piss og går etter for å ta den til den vrir seg ut av halsbåndet og stikker av derimot. Skal man bruke straff når man "trener" hund, så bør den i det minste være effektiv, og å være urettferdig og uforståelig er ikke effektivt. 

Jeg reagerer også på at hun sier at malamuter må oppdras sånn. De burde jo seriøst hatt seg et språkkurs og faktisk sett hvordan ulver (de er jo halvulver, disse muttene) oppdrar hverandre, så hadde hun ikke drevet med fjollete alfaruller. Halve meningen med en underkastelse, er at den er frivillig. Tvinger du en hund på rygg, har den strengt tatt ikke underkastet seg, du har bare tvunget den på rygg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Hva hun gjør for å forhindre bikkja si i å spise på andre, er det jeg har reagert aller minst på. At hun sier hun dytter huet til bikkja si i piss og går etter for å ta den til den vrir seg ut av halsbåndet og stikker av derimot. Skal man bruke straff når man "trener" hund, så bør den i det minste være effektiv, og å være urettferdig og uforståelig er ikke effektivt. 

Jeg reagerer også på at hun sier at malamuter må oppdras sånn. De burde jo seriøst hatt seg et språkkurs og faktisk sett hvordan ulver (de er jo halvulver, disse muttene) oppdrar hverandre, så hadde hun ikke drevet med fjollete alfaruller. Halve meningen med en underkastelse, er at den er frivillig. Tvinger du en hund på rygg, har den strengt tatt ikke underkastet seg, du har bare tvunget den på rygg.  

eng!

det er så mange misforståtte hunder der ute...og så mange hundeiere med utdatert kunnskap. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
55 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Og der hadde hun jammen lansert ny blogg... Mulig jeg ikke har leita godt nok, men klarte ikke å finne noe om dyremishandlingen hennes der.

Ser sånn ut her også. Ingenting under hunder, og egentlig ingen gamle innlegg som jeg klarer finne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...