Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så fant jeg den lange tråden om da jeg ventet på valp. Så gøy å lese den igjen! 

 

Så moro! Hvordan finner du frem til så gamle tråder?

Flyet til samboern ble innstilt, så han kommer litt senere enn først tenkt. Egentlig litt kjekt, for da rakk jeg å stripe håret :P Blaze er litt skuffa stakkar, for det ble ingen tur etter jobb, bare kjapp lufting nede ved elva. Han var helt tullete, løp rundt og bjeffa i lufta, teite dyret. De skal få god tur igjen i morgen da, så ikke sånn veldig synd på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt klikk i hodet av det billige godteriet :lol: tror ikke folk hadde vært så hysteriske om ting ikke var så dyrt ellers. 45kr for en sånn sjokoladeappelsin er jo urimelig. 13kr er er mer rimelig. Eller 20 for den saks skyld. Jeg har kjøpt litt diverse, for min del betyr det faktisk at jeg spiser mindre sukker, fordi av en eller annen merkelig grunn får jeg mindre lyst på det når jeg vet at jeg har noe tilgjengelig.  Da får det være i fred nemlig. 

Men synes smågodt som står ute i butikken i åpne esker er skikkelig ekkelt. Folk grafser og hoster, skjønner ikke at folk vil ha det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er arbeidsuken over for denne gang, men før jeg tar helt helg skal jeg ut å løpe en tur med hundene :) 

 

6 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg kjøper sjeldent smågodt.. 

Men vet dere.. Igår kjøpte jeg 2kg smågodt OG kvikk lunsj.. for idag er det lov :icon_cry:

Nå er alt over.. og jeg har nok en englehund :icon_cry:

:hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg kjøper sjeldent smågodt.. 

Men vet dere.. Igår kjøpte jeg 2kg smågodt OG kvikk lunsj.. for idag er det lov :icon_cry:

Nå er alt over.. og jeg har nok en englehund :icon_cry:

:hug:

Jeg har tømt en flyttekasse med hundeutstyr, men finner ingenting som er fødselsrelatert - utover to bamser. Hvor ER alt utstyret? Men nå har jeg i hvert fall funnet tre termoser, fem kilo kjetting, fire sitteunderlag, tre sporks og en turkopp. Og et dusin kritikker som mangler en ringperm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
16 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Høres veldig ut som bihulene. Men jeg har aldri hatt tannverk da. Så vet ikke hvordan det kjennes ut i forhold. Stor hjelp fra meg :lol:

 

10 timer siden, Aslan skrev:

Når jeg fikk ørebetennelse var jeg overbevist om at jeg hadde tannverk, bestilte meg tilogmed tannlegetime, men når alt var bra der innså jeg at øret kan det være! Og det var det gitt, det var godt og betent :lol: Smerter der kan være både diffuse og strålende, så kan fort være noe annet ja.

Helt rart at det går an å føle det så i tennene :lol: Men snakket med lege, eller resepsjonisten på kontoret, som mente dette absolutt kunne være bihulebetennelse, så da satser jeg på det. Også fått kjøpt meg en type nesespray så sterk at den lover å rense selve sjelen, hadde jo vært noe. Heldigvis bare hodepine nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier... Vi skal kjøre søstra til typen og et par venninner til byen imorgen på dagen, og hente de litt utpå kvelden. Så ble vi invitert på middag til søskenbarnet mitt, så vi tenkte at detpasset fint. Kan være der mens søstra er i byen, så slipper vi kjøre så mye frem og tilbake. Men så; det som er rart.. Søstra hans har visst bestemt at han skal på kino med en fyr fra jobben hennes, fordi han ikke er ute på sosiale ting så ofte. Han har aldri møtt han før. Så nå kan han ikke være med å spise middag fordi han må på kino med en fremmed. Jippi! Hvem avtaler sånt noe uten å snakke med de det gjelder først? Og typen klarer jo ikke si nei til søstra si heller, så nå er jeg sur. Han ser ikke ut til å bry seg så hardt, så da blir jeg surere..

Ikke sikkert han kan svippe meg bortom søskenbarnet mitt engang, for da blir kanskje søstra sur om de får en liten omvei. Snakk om kanskje 15min ekstra totalt. Håper han gidder å stå opp litt for meg, og kjøre meg bort. Søstra hans må innom etpar plasser også, så det bør hun vel tåle.. Men ja, syns enda det er kjemperart å legge planer for andre på den måten.. Og hvor gøy er det å gå på kino med noen totalt fremmede? Ikke særlig sosialt, man kunne jo likegodt bare sittet ved siden av random folk i kinosalen som vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg kjøper sjeldent smågodt.. 

Men vet dere.. Igår kjøpte jeg 2kg smågodt OG kvikk lunsj.. for idag er det lov :icon_cry:

Nå er alt over.. og jeg har nok en englehund :icon_cry:

:hug:

 

Jeg sitter på toget til Bø. Om ca 1,5 time har jeg bare en 30 min kjøretur igjen + et stopp innom Meny for pensumbøker som ligger på posten der og noen hamburgerbrød og poteter.  Skal ha fiskeburgere i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SFX skrev:

:hug:

Jeg har tømt en flyttekasse med hundeutstyr, men finner ingenting som er fødselsrelatert - utover to bamser. Hvor ER alt utstyret? Men nå har jeg i hvert fall funnet tre termoser, fem kilo kjetting, fire sitteunderlag, tre sporks og en turkopp. Og et dusin kritikker som mangler en ringperm. 

Tre what? :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med DogWeb... Jeg kommer inn på oppdateringer for min rase og alt ser ut til å fungere både mht HD/AD resultater, kull og greier, men jeg får IKKE opp resultatene fra utstillinger. De kommer ikke opp i eget vindu når jeg trykker på hver enkelt utstilling. Er det flere som sliter med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Jeg sliter litt med DogWeb... Jeg kommer inn på oppdateringer for min rase og alt ser ut til å fungere både mht HD/AD resultater, kull og greier, men jeg får IKKE opp resultatene fra utstillinger. De kommer ikke opp i eget vindu når jeg trykker på hver enkelt utstilling. Er det flere som sliter med det? 

Ja, jeg og ei venninne snakket om dette istad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Jeg sliter litt med DogWeb... Jeg kommer inn på oppdateringer for min rase og alt ser ut til å fungere både mht HD/AD resultater, kull og greier, men jeg får IKKE opp resultatene fra utstillinger. De kommer ikke opp i eget vindu når jeg trykker på hver enkelt utstilling. Er det flere som sliter med det? 

Samme her. Alt fungerer utenom utstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg kjøper sjeldent smågodt.. 

Men vet dere.. Igår kjøpte jeg 2kg smågodt OG kvikk lunsj.. for idag er det lov :icon_cry:

Nå er alt over.. og jeg har nok en englehund :icon_cry:

:console: Kos deg meg smågodtet i dag du.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja, jeg og ei venninne snakket om dette istad.

 

16 minutter siden, Line skrev:

Samme her. Alt fungerer utenom utstillingene.

Godt å høre at det ikke bare er hos meg... Jeg kom inn tidligere i dag, men brått var det ikke mulig. Passet litt dårlig - jeg hadde jo tenkt å oppdatere klubbens resultatsider i kveld. Får vel smøre meg med tålmodighet, da *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...