Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, MarieR skrev:

Er det bare jeg som ikke helt skjønner greia med den nye hårtrenden hvor de farger halve håret/tuppene i en annen farge enn grunnfargen? For meg ser det bare ut som om de har massiv ettervekst :P 

Nå har jeg sortert babyklær og konstantert at jeg må på shopping igjen.

Jeg har det! :D 
Fra rødt til blondt!
 12144910_10153654705790941_5833313008794

Beklager stort bilde! oO

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Vi skal på utstilling igjen om noen uker, og skal stille i åpen! :o 

ikke tenkte jeg på at gutten snart er for gammel for unghundklassen, så jeg prøvde like greit å melde på der.. Bra dogweb ikke godtar det :P 

Dritten med åpen er jo at nå kommer vi nok ganske så sikkert til å gå i ringen med flere hunder. Det har ikke Aron gjort siden BIS-finale på valpeshow. Æsj. Trenger ringtrening med hunder foran og bak oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg har det! :D 
Fra rødt til blondt!
 12144910_10153654705790941_5833313008794

Beklager stort bilde! oO

I stand corrected, det der var faktisk stilig! De andre jeg har sett har valgt mye tammere grunnfarger, men i ditt tilfelle kan ikke de lyse tuppene forveksles med ettervekst :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

I stand corrected, det der var faktisk stilig! De andre jeg har sett har valgt mye tammere grunnfarger, men i ditt tilfelle kan ikke de lyse tuppene forveksles med ettervekst :)

Er veldig mange som ikke ser så bra ut. Men med store kontraster i hårfargen ser det ganske kult ut! ^^

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
  • I hele kveld har jeg sittet i en stol med mitt tre uker gamle tantebarn liggende oppå meg.
  • Treåringen kom løpende og kastet seg mot meg da jeg kom.
  • I morgen fortsetter kosen.
  • Tantehjertet mitt svulmer.:wub::wub:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

Gul. Den er litt sånn sennep, sant? Gå for den. :) 

Skikkelig gulfarge ja, med brune felt. Jeg er en sucker for gult og brunt, så jeg har bestemt meg, jeg vil ha den! 

Hjemme fra besøk hos ei venninne og hennes nye date. Han er en vi gikk i klasse med på ungdomskolen, så det ble mye mimring om gode tider :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spennende butikker eller attraksjoner i gåavstand fra vikingskipet i hamar? Skal på TG i påsken med sambo og gjengen, men jeg kommer aldri i verden til å klare å sitte i ro hele påska. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dag og start på påskeferien, kino med sønnen, kjæresten og begge deres barn, og hele gjengen til pizza her hos min søster etterpå. Kung Fu Panda er gøy for voksne også. :)

I morgen blir det harrytur til Charlottenberg, og hvis jeg er heldig, så finner jeg bilbur som passer min bil der. Planen var egentlig at jeg skulle kjøpe til sommeren, men hvis jeg kan slippe en så stresset Lady på hjemveien så blir det kjøpt nå i stedet. Men har så langt ikke funnet noe jeg er fornøyd med og som passer. Skal ikke være lett!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

En fin dag og start på påskeferien, kino med sønnen, kjæresten og begge deres barn, og hele gjengen til pizza her hos min søster etterpå. Kung Fu Panda er gøy for voksne også. :)

I morgen blir det harrytur til Charlottenberg, og hvis jeg er heldig, så finner jeg bilbur som passer min bil der. Planen var egentlig at jeg skulle kjøpe til sommeren, men hvis jeg kan slippe en så stresset Lady på hjemveien så blir det kjøpt nå i stedet. Men har så langt ikke funnet noe jeg er fornøyd med og som passer. Skal ikke være lett!

Da må du dra på den som ligger på høyre side opp mot byen, der er det hvertfall svenske priser.. i motsetning til dyrego på senteret :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristin_nord skrev:

Da må du dra på den som ligger på høyre side opp mot byen, der er det hvertfall svenske priser.. i motsetning til dyrego på senteret :P 

Det er planen, jeg har funnet ut at de har Herculesbur der, og jeg har et lite håp om at jeg kan bruke et av de. Og at de har de inne.... Ellers ser det stygt ut som om jeg må bestille en av størrelsene som ikke er så vanlig, og da får jeg det uansett ikke før etter påske, så da får jeg se meg litt rundt fremover mot sommeren. Da kan det være jeg går tilbake til opprinnelig plan med Kelabur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Det er planen, jeg har funnet ut at de har Herculesbur der, og jeg har et lite håp om at jeg kan bruke et av de. Og at de har de inne.... Ellers ser det stygt ut som om jeg må bestille en av størrelsene som ikke er så vanlig, og da får jeg det uansett ikke før etter påske, så da får jeg se meg litt rundt fremover mot sommeren. Da kan det være jeg går tilbake til opprinnelig plan med Kelabur. 

De pleier på å ha inne :) jeg er alltid oppom der og handler det jeg trenger av utstyr.. hater norske priser :lol: tror egentlig det ligger en butikk nedover mot Arvika også, om det er det det heter - men den har jeg ikke leta etter enda :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på rundtur på Østlandet, vi. Skikkelig rundtur! Nå har vi først vært noen dager på Svartskog hos et par svigers, så en dagstur til Tønsberg for å besøke et vennepar, og nå er vi på Hadeland hos andre par svigers :) Tror det blir en svipptur innom Oslo også før vi kjører opp til Trondheim igjen... Travelt og mye kjøring, men veldig koselig! :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tonje skrev:

Hjemme fra besøk hos ei venninne og hennes nye date. Han er en vi gikk i klasse med på ungdomskolen, så det ble mye mimring om gode tider :)

Herregud... jeg tror jeg skal gå og legge meg, for nå leste jeg at du hadde vært på besøk hos din mamma og hennes nye date... og da ble resten veldig querky liksom :lol::lol::lol: 

21 minutter siden, Rocket skrev:

Noen spennende butikker eller attraksjoner i gåavstand fra vikingskipet i hamar? Skal på TG i påsken med sambo og gjengen, men jeg kommer aldri i verden til å klare å sitte i ro hele påska. :P 

Det spørs hva du legger i gåavstand da, men CC Stadion er jo et sted å henge, evt gå i byen og gågata der... og om du vil trimme litt, så kan du jo gå bortover mot togstasjonen og videre langs Mjøsstranda. Jeg er ikke direkte lommekjent på Hamar, må jeg innrømme, så det er sikkert andre som kan gi deg bedre råd :D. Har et par gode dyrebutikker der også da - en i gågata og en i en rundkjøring :lol:. Sorry - jeg vet, jeg suger på å forklare :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Herregud... jeg tror jeg skal gå og legge meg, for nå leste jeg at du hadde vært på besøk hos din mamma og hennes nye date... og da ble resten veldig querky liksom :lol::lol::lol: 

Det spørs hva du legger i gåavstand da, men CC Stadion er jo et sted å henge, evt gå i byen og gågata der... og om du vil trimme litt, så kan du jo gå bortover mot togstasjonen og videre langs Mjøsstranda. Jeg er ikke direkte lommekjent på Hamar, må jeg innrømme, så det er sikkert andre som kan gi deg bedre råd :D. Har et par gode dyrebutikker der også da - en i gågata og en i en rundkjøring :lol:. Sorry - jeg vet, jeg suger på å forklare :lol:

Haha, jeg finner nok alltids utav det, er blitt en racer på google maps! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Google Maps er antakelig et mye bedre alternativ enn meg ja :lol: 

Minuset er at den stort sett ikke viser butikker og sånn da, men da kan jeg i hvert fall sånn ca finne utav veibeskrivelser :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle vært på Ikea for 1 år og 3 mnd siden.. idag klarte vi endelig å komme avgårde også - dro tidlig t.o.m., sånn at vi skulle være der kl 9 når de åpnet. Det var bare det at de åpnet ikke før kl 10. Sukk. Så skulle vi ha et garderobeskap og fikk hjelp av dame i garderobe-disken. Men da vi skulle hente varene så vi jo at hun hadde satt opp helt feil. Så da måtte man trå til selv vedr dubbeditter etc. Og det er sikkert ikke lurt.  Jaja, montering begynner kanskje i morgen.

Jeg ble så sliten av Ikea-turen at nå orker jeg ikke gå og legge meg! 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...