Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hva f***!!!! Vi har en mus inni KJØLESKAPET i boden! Trodde ikke på gubben da han kom inn for å fortelle meg at vi hadde mus i kjøleskapet. Inni kjøleskapet liksom! Satt inn felle da, men det finnes vel "litt" annet den vil spise inni der vil jeg tro. Kjekt at jeg er panisk redd mus, da :lol: 

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Skrevet
12 minutter siden, mushi skrev:

Du vet at døgnrytmen sitter bra når du våkner Kl seks på en fridag. ?

Jeg eier ikke døgnrytme til hverdags (pga nattjobbing) men jeg har stått opp mellom 6 og halv 7 hele ferien :lol:

Skrevet
12 minutter siden, mushi skrev: Du vet at døgnrytmen sitter bra når du våkner Kl seks på en fridag. ?

Jeg eier ikke døgnrytme til hverdags (pga nattjobbing) men jeg har stått opp mellom 6 og halv 7 hele ferien :lol:

Veldig kjekt når jeg g har en hund som ikke takler mennesker og andre hunder så godt. På vei ut døra for å gå tur i et populært turområde jeg aldri bruker til vanlig. [emoji1]

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Polfarer skrev: Sender PM på morgenen i morgen! Skal ringe og høre om han fortsatt har de stående [emoji4]

I dag har jeg lært at i Polen er det forbudt å selge hunder uten stamtavle og registrerte foreldre.

Delvis at det er faktisk ikke lov å selge blandingshunder.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Oj, spesielt og interessant. Er det en landslov? en matttilsynet type rettningslinje lov? ble nysgjerrig her [emoji4] Og hvordan håndheves den?

Jeg aner faktisk ikke[emoji14]Hadde litt dårlig tid så rakk ikke spørre noe mer, men jeg spurte en veterinær om hvordan det var med type doodler og andre av disse designerhundene her og hun sa da at det er en lov som sier at alle valper som selges skal ha stamtavle og registrerte foreldre. I tillegg er det ikke lov å avle uten å være registrert som oppdretter. Derfor er det veldig få av de mixene som folk vil tjene penger på.

Jeg har stusset litt på hvorfor shelterne ikke tar mer for de hundene som adopteres her også. Det vanlige er å betale 30zl som tilsvarer ca 65 kr. Å adoptere her nede er svært populært så å heve prisen litt tror jeg ikke hadde være noe problem. Men da må det være på grunn av loven som sier at en ikke kan selge uten papirer.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Skrevet
5 timer siden, Paranomia skrev:

Hva f***!!!! Vi har en mus inni KJØLESKAPET i boden! Trodde ikke på gubben da han kom inn for å fortelle meg at vi hadde mus i kjøleskapet. Inni kjøleskapet liksom! Satt inn felle da, men det finnes vel "litt" annet den vil spise inni der vil jeg tro. Kjekt at jeg er panisk redd mus, da :lol: 

Dere vurderte ikke å faktisk fjerne maten fra kjøleskapet, liksom? :P 

Akkurat nå drikker jeg kopp nummer to med kaffe. Klarte heldigvis å sove litt lenge, som planlagt. Nå sitter jeg og planlegger dagens trening, men først må jeg drikke opp kaffen min og ta en liten tur ut, tror jeg. 

Skrevet

Idag er jeg skikkelig sløv... sitter enda med første kaffekoppen og soser... Tror det blir en kaffekopp til å litt strikking før jeg gidder å løfte en finger gitt... Deilig med fri :D 

Skrevet

Akkurat nå kjenner jeg på meg at det blir en lat formiddag. Hundene er heldigvis enige så vi har holdt oss i sofaen etter morgenluftingen, og har planer om å bli sittende i den ei god stund til.

I dag er det forøvrig 6 måneder siden Bris hadde løpetid sist, så nå syns jeg den kan starte snart. :aww:  Ikke at jeg er utålmodig altså. *sukk*

• Like 1
Skrevet
12 timer siden, Wednesday skrev:

Se det ja. Dobbeltsyn kan visst komme av SLE gitt. Øyelegen har aldri nevnt det, de har kanskje hengt seg litt opp i ms siden det er det vanligste. 

Tok ingen blodprøver nå, men tok en hel haug flere ganger i sommer. Men igjen, da var de mest opphengt i ms. 

Ja, det var jo som sagt sjeldent, så kanskje ikke øyelegen tenkte på det? 

Mulig at han testa allikevel da. Fastlegen min sjekka ANA-verdier og lignende noen år før jeg fikk en ordentlig diagnose, men da gjorde jeg ikke utslag nok til å fastslå noe. Jeg var visst litt diffus i begynnelsen jeg og, kom jeg på, men jeg sleit mer med betente ledd og senefester og sånt enn dobbeltsyn, f.eks. 

--

I dag har jeg methotrexate-dagenderpå, og er skikkelig uggen og småkvalm. Jeg kan ikke huske at jeg var sånn sist jeg sto på dette, men jeg er flink til å fortrenge ubehag, så det betyr ikke nødvendigvis noe. Evt så kan jo bivirkningene blir mindre etterhvert som det begynner å funke - jeg satser på det jeg! Viktig å være positiv og sånn :ahappy: 

Skrevet
6 timer siden, Paranomia skrev:

Kan dere ikke bare åpne døra og slippe den ut? Og ha felle i boden? 

Har vi hatt en sløv morgen, men nå er frokosten inntatt, kaffen drukket - og vi får vel gjøre oss klar for en tur ut etter hvert. Men først må jeg ta oppvasken som jeg glemte å ta i går... 

Guest vivere
Skrevet
1 time siden, Kaja skrev:

På vei til lofoten for 3 dager med topptur! 

Hvor i Lofoten drar du?

Skrevet

Påskesola har visst tatt ferie her, men det er mildvær og opphold, så jeg klager ikke. Vi har unnagjort morgenens løpetur, møkkete bikkjer står og drysser av seg, og vi skal straks pakke alle i bilen og dra og se etter sporterreng :ahappy:

Skrevet
20 minutter siden, vivere skrev:

Hvor i Lofoten drar du?

Vi skal bo i Vestvågøy :) men har leiebil så skal litt hit og dit

Skrevet
34 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det var jo som sagt sjeldent, så kanskje ikke øyelegen tenkte på det? 

Mulig at han testa allikevel da. Fastlegen min sjekka ANA-verdier og lignende noen år før jeg fikk en ordentlig diagnose, men da gjorde jeg ikke utslag nok til å fastslå noe. Jeg var visst litt diffus i begynnelsen jeg og, kom jeg på, men jeg sleit mer med betente ledd og senefester og sånt enn dobbeltsyn, f.eks. 

Sikkert, de må jo nesten tenke litt sannsynlighet :)

Hm, jeg aner ikke hvor grundig de testa i sommer. Men det bør jo legen vite, så får bare høre :)

Skrevet

I dag skal jeg gjøre ting når JEG har lyst...skal bli så digg!! Moahahaha:devilbanana:

• Like 4
Skrevet

Grattis med valp SFX, kom det bare 1?. 

Jeg skulle kosemose meg i dag,men så ble det trening og tur istedet:).Nu skal jeg kose meg. Ha en fin påske alle sammen.

Guest vivere
Skrevet
48 minutter siden, Kaja skrev:

Vi skal bo i Vestvågøy :) men har leiebil så skal litt hit og dit

Sjekk sidene til Lofoten Folkehøgskole på Facebook. Skolen har egen friluftslinje og legger ut forslag til toppturer og diverse andre utendørsaktiviteter i Lofoten :)

Skrevet

Tatt med meg 2 hunder og mamma på besøk til mormor og morfar er par dager :)

Mamma kom oppover til oppdretteren min på tirsdag og blir til mandag, hun skal også ha en valp fra dette kullet - lille Wilbert (etter mor Wilma og far Alberto)!

20160323_145204.thumb.jpg.5387c41a6777e7

Mamma sin Wilbert og min Sanna :wub:

• Like 18
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

Kan dere ikke bare åpne døra og slippe den ut? Og ha felle i boden? 

Har vi hatt en sløv morgen, men nå er frokosten inntatt, kaffen drukket - og vi får vel gjøre oss klar for en tur ut etter hvert. Men først må jeg ta oppvasken som jeg glemte å ta i går... 

Jeg ser for meg at musa har gnagd seg inn i kjøleskapet, de innerste veggene er ikke nødvendigvis så tjukke.

I dag kan jeg sløve og bare kose meg, eller jeg kan gjøre en innsats og få god samvittighet. Pelsarbeid skal jeg gjøre uansett, men det var den der rettebunken da.

Skrevet
1 time siden, Debbie skrev:

Grattis med valp SFX, kom det bare 1?. 

Tusen takk! Og ja, det ble en sologutt.

Jeg skal få gjort litt husarbeid mens mor og sønn sover, så får Glam litt selskap også. Jeg tenker han skal få litt kjøkkentrening også - kjøkkenet er langt nok til å trene begynnelsen på bli sittende.

• Like 1
Skrevet
51 minutter siden, vivere skrev:

Sjekk sidene til Lofoten Folkehøgskole på Facebook. Skolen har egen friluftslinje og legger ut forslag til toppturer og diverse andre utendørsaktiviteter i Lofoten :)

Takk for tips :) vi har med en del toppturbøker. 

Nest siste etappe, 3.5 time på ferge ?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...