Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Begge de er trygg, så prøv å slappe av :hug: og ikke vanlig å gå kvalm så lenge [emoji4]

Takk [emoji171] ikke vanlig å med hyperemesis i det heletatt, men håper virkelig det går over!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

19 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg må bare spørre jeg, men vil ikke barnet komme med veldige protester av å være lenket til ei seng ei hel uke? Mtp nærhet, kos, åling osv..

Så en dokumentarserie om barn på sykehus for en stund siden, husker selvsagt ikke hva det heter, men der var det et barn som måtte ligge i sånn "strekk". Det så veldig spesielt ut, og noe gråt ble det selvsagt, men det virket som at det hadde gått veldig fint utifra hva foreldrene sa og hva vi seere fikk se. Jeg ble veldig imponert over barnet og familien i alle fall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Enits skrev:


Stementil og postafen. Burde jo tro de gir noe som er trygt, men synes likevel det er skummelt.

Fikk noe intravenøst på kk også, men vet ikke hva det het.

Men, hele svangerskapet? emoji40.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg gikk på blant annet prostafen begge svangerskapene mine.. nå i det siste gikk jeg periodevis på noe sterkere også for å unngå å bli så dårlig som første, men siden jeg var avhengig av å kjøre bil, måtte jeg sykmeldes i de periodene.. gikk helt fint her også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på blant annet prostafen begge svangerskapene mine.. nå i det siste gikk jeg periodevis på noe sterkere også for å unngå å bli så dårlig som første, men siden jeg var avhengig av å kjøre bil, måtte jeg sykmeldes i de periodene.. gikk helt fint her også [emoji4] 

Godt å høre [emoji172]


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Enits said:


Det må være fryktelig å få noe slikt kastet over seg etter fødsel, men dere kommer nok gjennom det.

Du hadde ordinær ul i uke 16?

Jeg bruker mye tid på å tenke "hva om" og bekymrer meg en del om at det skal være noe galt, spesielt nå som jeg tar så fryktelig mye medisiner hver sag pga hyperemesis emoji26.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

De medisinene er godt utprøvd på mange gravide over mange år.  Jeg hadde hyperemesis første svangerskap (gutten er nå 22 år gammel). Startet uke 7 og holdt det gående til uke 35. Knaska afipran (som dengang het primperan), og det er behengt med flere bivirkninger enn de du får per i dag. Bekymra meg grusomt,  gutten var frisk og rask (og er det fremdeles?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om hyperemesis før, men skjønner at jeg hadde det i det første svangerskapet. Jeg spydde stort sett i ni måneder og kunne for eksempel ikke gå forbi et gatekjøkken uten å spy. (Har faktisk bittelitt problemer med den lukta ennå). Tok ikke medisiner da, var kjempeskeptisk til skolemedisin den gangen. Te av bringebærblader hjalp litt, synes jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg fikk beskjed av legen på sykehuset om å IKKE google odansetron :lol: Endte med at jeg gjorde det likevel, men  ikke før jeg var i ok form og klar til å takle det jeg leste :lol:  Hos meg prøvde de ut alt de hadde av kvalmestillende, og var kun det som tok nok til at jeg holdt på noe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i 1 klasse. Er ipad eller nintendo DS mest populært? Han får ipad til jul, men jeg (og flere andre) har lyst til å gi DS. Men så lurer jeg litt på om det kommer til å bli brukt når det er mulighet til å spille på ipad og... Han elsker å spille DS når han er hos oss, men vet også at han liker å holde på med ipad...

EDIT: Det ble en DS på han O_O :D Han blir fornøyd i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tirsdag og til nå har vi vært på legevakten 2 ganger, hos fastlegen en gang og på sykehuset en gang. L har hatt helt tørre (noen med litt urin i, men ikke tunge eller ordentlig våte) siden tirsdag kveld. Kaster opp, løs avføring, høy feber, og hoste. Legevakten (2 forskjellige) tok ikke tilstanden hans alvorlig. Ikke når han kun sov og hadde veldig nedsatt allmenntilstand, eller når han ikke hadde tisset på et døgn. Dro dit i går fordi han ikke tisset, han hadde inndragninger, marmorert hud og forlenget kapillærfylning, i tillegg til at han kastet opp. Der tok de blodsukkeret hand, før de satte på urinpose. Den kom det ikke en eneste dråpe urin i, men vi måtte vente i 3,5 timer fordi de måtte ha en urinprøve. Da legen endelig hadde tid til oss så han på L i 2 min før han sendte oss hjem, uten at L hadde tisset en eneste dråpe... Tok ingenting av det jeg sa på alvor. 

I dag tidlig våknet han og var kjempelei seg. Det pleier han aldri å være. Tok han opp, ga han litt yoghurt også koste vi på sofaen. Han var superslapp.. Da han endelig sovnet begynte han å kaste opp masse. Så fikk han tydelige inndragninger, enda mer forlenget kapillærfylning. Ikke feber, men han var ikke bra. Ringte og fikk time hos fastlegen. 

Fastlegen mente med en gang at han har falsk krupp. Det kan godt hende, men jeg vil at vi skal få tatt prøver sa jeg. "Ja, vi tar crp" svarte hun... Jeg fortalte hvordan ståa var, og da var hun enig i at vi skulle ta litt mer. Jeg ville at vi skulle få tatt en syre-base for å sjekke status, hvor hun svarte "nei, jeg sjekker heller o2-metningen hans". Med måler som passer for voksne, noe annet hadde de ikke... Da hun senere spurte meg om hva jeg tenkte ga jeg klar beskjed om å bli henvist til barnemottaket.   Der ble det meste sjekket, og han tisset litt. Fikk dra hjem igjen, og idet vi skulle dra fikk han høy feber igjen... Nå håper jeg virkelig han blir bedre, hvis ikke så får vi heldigvis komme tilbake. 

Det er virkelig ikke noe gøy å ikke bli tatt på alvor når barnet ditt er rimelig sykt. Han leker innimellom, så for folk som ikke kjenner han kan det virke som om allmenntilstanden er bra. Det er den absolutt ikke... Har omtrent ikke sovet siden natt til tirsdag, rett og slett fordi jeg ikke tør... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Barn i 1 klasse. Er ipad eller nintendo DS mest populært? Han får ipad til jul, men jeg (og flere andre) har lyst til å gi DS. Men så lurer jeg litt på om det kommer til å bli brukt når det er mulighet til å spille på ipad og... Han elsker å spille DS når han er hos oss, men vet også at han liker å holde på med ipad...

EDIT: Det ble en DS på han O_O :D Han blir fornøyd i alle fall :) 

Uteklær.. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

@Martine :console: Det der høres absolutt ikke noe særlig ut, må være utrolig frustrerende å føle at du ikke blir tatt på alvor! Bra dere fikk komme inn på barnemottaket til slutt, fant de ingenting der heller? Håper formen hans kommer seg! 

Nei de fant ingenting... Venninnen min som jobber der (og straks er lege) var like bekymret som meg utifra bildene og videoene jeg sendte henne. På legevakten i går mente de at han ikke hadde inndragninger, noe han hadde. Han lager i perioder presselyder når han puster. Blå/lilla rundt øynene. Han har begynt å tisse litt igjen nå, men er fortsatt bekymret. Feberen vil jo ikke gi seg, og han kaster opp helt ut av det blå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Martine :hug:  Det der hørtes ikke godt ut i det hele tatt. De bør jo ta skikkelig hensyn til foreldrene som kjenner gutten best når det kommer til om almenntilstanden er god eller ikke. Enda bra dere kan dra rett til barnemottaket nå. Håper han blir kjapt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ,  @Martine , Jeg hadde rablet .  

Jeg synes forøvrig ikke det høres ut som falsk krupp .  A har hatt det og lillesøster har hatt det ,  allmenntilstanden har ikke vært sååå dårlig unntatt utmattelse etter hosteanfall .  

Høres mer ut som når A hadde svineinfluensa .  Da fikk han faktisk ikke diagnose før faren tok prøver og fikk de sjekket på jobben sin. 

Ønsker lille L god bedring. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mud skrev:

Herregud ,  @Martine , Jeg hadde rablet .  

Jeg synes forøvrig ikke det høres ut som falsk krupp .  A har hatt det og lillesøster har hatt det ,  allmenntilstanden har ikke vært sååå dårlig unntatt utmattelse etter hosteanfall .  

Høres mer ut som når A hadde svineinfluensa .  Da fikk han faktisk ikke diagnose før faren tok prøver og fikk de sjekket på jobben sin. 

Ønsker lille L god bedring. 

Det går faktisk svineinfluensa hvert år, så det er ikke utenkelig faktisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mud skrev:

Herregud ,  @Martine , Jeg hadde rablet .  

Jeg synes forøvrig ikke det høres ut som falsk krupp .  A har hatt det og lillesøster har hatt det ,  allmenntilstanden har ikke vært sååå dårlig unntatt utmattelse etter hosteanfall .  

Høres mer ut som når A hadde svineinfluensa .  Da fikk han faktisk ikke diagnose før faren tok prøver og fikk de sjekket på jobben sin. 

Ønsker lille L god bedring. 

 

4 timer siden, Krutsi skrev:

Det går faktisk svineinfluensa hvert år, så det er ikke utenkelig faktisk.. 

Hosten kan godt være falsk krupp, det sitter tydeligvis langt oppe. Men da er det i så fall det i tillegg til noe annet. Han er heldigvis litt bedre nå :) takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2016 at 10:48 PM, Krilo skrev:

@Absolute Entertainer

vi har hoftebarn nå. Hoftene hans er helt ute av ledd så her vil ikle pute/skinne behandling virke før de har fått hoftene på plass igjen, så han her skal i strekk behandling (lenket til en seng i en uke hvor de legger på tyngre vekter for hver dag for å tøye hoftene) så skal de prøve å få de på plass i narkose ned uten operasjon, går ikke det må de åpne opp å gjøre det i stedet, så må han ha gips i noen mnd før han skal ha skinner i noen mnd. Så her vil denne prosessen ta minst 1 år. Og vi får ikke kommet i gang med det før han er rundt 6 mnd heller siden de ikke starter behandlingen før det. 

Men dette er sjelden feil, de fleste klarer seg med putebehandling fra start.

vi har ikke hoftefeil på noen sider av familien, det ble oppdaget at de kneppet på legesjekken før vi dro hjem fra barsel og fikk da time til ultralyd. Dere vil nok få time til ultralyd uansett etter sjekken siden dere har det i familien. 

Om de ikke skulle finne noe på ultralyden ville jeg nok uansett passet på å bært mye i sjal eller god bæresele, det er veldig bra for hoftene om man gjør det riktig, og veldig mange med putebarn tar av puta og bærer mye i stedet for at ungen ligger med pute i vogn osv :) og ikke løfte og dra i bena ved stell og klesskift. Og svømming er veldig bra for hoftene :) 

Tøff sveis og nydelige øyne på den gutten. Men jamen har han fått litt av hvert av utfordringer. Godt at det er gode behandlingsmuligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2016 at 6:07 PM, Enits skrev:

Jeg er sikker på at svangerskapskvalme er djevelens verk! emoji40.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Gratulerer :D 

@Martine Det der høres virkelig lite greit ut, håper poden snart blir bedre <3 

@Krilo Fy søren for en start dere har fått, føler så med dere, håper det går så bra som det kan gå med den lille, både under veis og senere i livet <3 Lykke til, dere er tøffe!

Her har vi et lite stille øyeblikk. Skulle vell lagt meg, men det er liksom litt godt med disse rolige stundene når barnet sover også. Får sitte oppe litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...