Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

13 egg ut idag :o Var forespeilet 3-4 maks jeg men

Har tenkt på deg i dag, så var kjempespent nå. Så flott!! Krysser fingre og tær for at alt går knirkefritt videre nå:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

4 timer siden, Ganzie skrev:

Har tenkt på deg i dag, så var kjempespent nå. Så flott!! Krysser fingre og tær for at alt går knirkefritt videre nå:D

 

4 timer siden, Betty skrev:

Så herlig at det gikk den veien da!! :D Krysser fingre for prosessen videre nå. :ahappy: 

 

4 timer siden, SiriEveline skrev:

Wooow! Det er jo kjempebra, da har du forhåpentligvis masse egg klare til bruk snart :)

 

1 time siden, Raksha skrev:

Så utrolig spennende! 

 

1 time siden, Mud skrev:

Fantastisk ! :D

 

30 minutter siden, Enits skrev:


Håper alle blir befruktet og deler seg som de skal! :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk dere :) Og for å toppe det igjen får vi satt inn blasto om nok egg deler seg slik de skal, og det er kort fortalt kjempe bra! Sjansen for at vi ikke får satt inn (må fryse alle) er fortsatt til stede, men samtidig har jeg fått blodfortynnende som skal hjelpe på. Så sannsynligheten for innsett er veldig bra :D 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

 

 

 

 

 

Takk dere :) Og for å toppe det igjen får vi satt inn blasto om nok egg deler seg slik de skal, og det er kort fortalt kjempe bra! Sjansen for at vi ikke får satt inn (må fryse alle) er fortsatt til stede, men samtidig har jeg fått blodfortynnende som skal hjelpe på. Så sannsynligheten for innsett er veldig bra :D 

Så nå sitter du der snart med trillinger og angrer på at du ikke sov mer den siste mnd :aww::lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra AE!! :D:D

Hvordan går det med dere Lillekrapyl?

Håper alt av sykdom (vannkopper som kom med nattskrekk ++ og omgangssyke) nå er over, så vi er klare for en veldig koselig julehelg!
Putti plutti pott imorgen, og juletrehenting med hest søndag! Har gledet meg i to måneder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2016 at 10:59 PM, Betty skrev:

Krysser fingrene for dere @Absolute Entertainer :D:D Nå MÅ det jo være deres tur. :)

Nå begynner jeg å ha litt troen på at det skal gå bra (var en del trøbbel i starten kan man si), så da kan jeg komme ut av "gravid-skapet" også til sonenfolket. Har termin i slutten av mai. :) 

Gratulerer så mye :D 

Og kjempegrattis til @Absolute Entertainer, så gøy å lese, håper alt går på skinner nå :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2016 at 7:01 PM, Raksha skrev:

Lillemor fortalte historie for meg i dag:

"Det var en gang en elefant som spiste blåbær. Slutt."  

Jammen altså - avslutte med en sånn cliff hanger da?! HVA skjedde med elefanten som spiste blåbær? :o :icon_confused:

 

:lol:

Sønnen laget dette diktet da han var tre: "Alle sammen spiser korn, og sommerfuglen spiser korn". (Vi spiste mye kornblanding på den tiden).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående "vanlig" skjeling og lapp: Blending av det ene øyet er i hovedsak for at det andre ikke skal få nedsatt syn. Barn som skjeler, bruker ofte bare det øyet som ikke skjeler. Da vil det andre øyet "kobles ut" litt etter litt, og få dårligere syn, fordi hjernen slutter å oppfatte det som øyet ser. (Man blir "praktisk blind" på det øyet). Det er derfor det er så viktig å tvinge det andre øyet til å bli brukt.

Skjeling skyldes ofte at barnet er langsynt. Derfor får man dekket utgiftene til brille til langsynte barn, men ikke til nærsynte. (Er en egenandel på innfatning).

Det er mer effektivt å bruke lapp en times tid pr. dag mens barnet ser på tv enn mange timer der synet ikke brukes sånn aktivt. Ene barnet vårt gledet seg alltid til h*n skulle ha øyelappen på, da var det lov med pc-spill :D 

Hvis skjelingen har ført til nedsatt syn på ene øyet, vil bruk av lapp kunne trene opp synet igjen, men bare opp til en viss alder.

Synet mitt ble reddet på grunn av lappebruk. Jeg måtte opereres for selve skjelingen, men ikke før øyet som skjelte hadde fått synet opptrent igjen. Søsteren min er praktisk blind på ene øyet fordi hennes skjeling ble ikke oppdaget og behandlet i tide. Ene barnet vårt har også noe nedsatt syn på ene øyet, vi så at han skjelte, han ble henvist øyelege, men han mente at barnet brukte begge øynene like mye. Så han ble ikke ble ikke behandlet med øyelapp. Dessverre. Godt syn på begge øyne er viktig for et ordentlig dybdesyn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malamuten skrev:

Gratulerer så mye :D 

Og kjempegrattis til @Absolute Entertainer, så gøy å lese, håper alt går på skinner nå :) 

 

 

Akkurat nå, Mari skrev:

Hurra hurra for et STORT skritt nærmere @Absolute Entertainer! ?

Takk dere :) Nå venter jeg spent på telefon fra Porsgrunn om hvor mange egg som er blitt befruktet over natten. Kan være alt fra 0-13, men håper på at i hvert fall halvparten henger med. Blitt overstimulert dessverre, så formen er så som så. Men avslapning idag og imorgen pluss å drikke mye vann (av alle ting) gjør nok susen. Også fått blodfortynnende sprøyter for å unngå blodpropp og tykt blod. Så skal nok gå fint :)

Tenk om jeg sitter med 2 fine streker på nyttårsaften da :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil så hadde du IVF med dine? Satt du inn 1 eller 2 egg? :shocked:

Har satt inn 2 egg tre ganger. Første gang fikk jeg min sønn, andre gang ble jeg ikke gravid og tredje gang ble det tvillinger. Har forøvrig også satt inn 1 egg tre ganger uten å bli gravid.

:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Kun 4 av disse 13 eggene hadde delt seg/blitt befruktet. 5 er helt utelukket da de var for umodne, de resterende 4 skulle de se an.

Kun 4?? Det er jo hele 4 mer enn 0, syntes du skal være knallfornøyd!!

Slapp av og kos deg med nyheten, det fortjener du!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...