Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsetter 2016


puddellover
 Share

Recommended Posts

Jeg har funnet to helårs nyttårsforsett, for det må jeg jobbe med hele året!

1. Bli en hugger! Jeg elsker folk som gir klemmer, men jeg er veldig klein når det kommer til det selv. Så nå skal jeg ta et grep og bare tvinge meg selv til å gi en masse klemmer i situasjoner jeg syns er kleine. Tilslutt har jeg brutt den barrièren og jeg er blitt en klemmer :D Man blir jo bare glad av å få en klem (stort sett) så jeg skjønner ikke hva det er jeg er redd for :P 

2. Ta med kamera "over alt". Jeg syns det er så mange koselige minner med venner som blir "glemt" fordi jeg aldri tar med kamera. Det er så koselig med minner som er foreviget i bilder. Jeg har lyst til å både ta bilder og filme. Jeg ble spesielt inspirert av en av de internasjonale studentene som var på skolen min i høst som hadde satt sammen en film med masse små snutter fra da hun hadde vært her. Utrolig koselig :ahappy: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av målene i fjor var er av de at jeg skulle prioritere meg selv mer. Det synes jeg at jeg klart bra! Har bare tenkt på hva jeg vil i hele år og det har jeg trengt.

Så neste år skal jeg tenke litt mer på hva andre trenger, spare mer penger enn kun bsu, prioritere ponni som sliter med helsa, ikke spise så mye godteri og være mer sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2016 blir et år med mange nye ting :ahappy: 

- skal fortsette å prøve å ha et sprekt og problemfritt svangerskap, det er jo utenfor min kontroll mye av det, men skal ihvertfall komme igang med svømminga igjen og kose meg på turer med Thorvaldsen :) 

- trene hund så lenge formen klarer det :) Hva er ikke så farlig, men han må få bruke hodet mer han der!

- være flinkere med mat! Jeg kan ikke fortsette å ikke spise noe særlig! Så planlegge uka må tilbake :yes: 

 

Sånn, det tror jeg holder. Det blir jo mye i 2016 jeg må godta at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å bare henge med på, men skal nå ihvertfall det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt glemt fjorårets forsetter :icon_redface: så jeg tror jeg skal ta det realistisk hva jeg skriver her, for jeg glemmer det vel like fort :lol: 

- Lese mer bøker
- Bli mer aktiv
- Spise sunnere
- Bli flinkere til å lage skikkelige hjemmelagde middager!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsettene jeg burde ha hatt:

- Slutte å røyke
- Spise bedre, dvs oftere, sunnere og mindre sjokolade
- Trene mer
- Være en bedre husmor
- Fortsette fremgangen med angsten min
- Være snillere og mindre rappkjefta
- og en hel haug med andre ting som skal gjøre meg til et bedre menneske

Realistisk forsett:

- Ikke gjøre overnevnte ting verre, med unntak av det med angsten, der har jeg et reelt håp om å fortsette fremgangen.

Jupp, tror det blir den realistiske varianten, gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også må fokusere på å ikke gjøre ting verre.

Men jeg bør

-trene regelmessig igjen, helst kvinne meg opp til å tåle å vise kroppen i svømmebassenget.

-gå ned i vekt igjen (minst 5 kg, helst 10)

-bli snillere med meg selv (fat chance of that...)

-bli flinkere til å stole på folk, det kan jo hende at noen vil meg noe godt

-lese flere bøker

-komme videre i livet mitt for pokker

-bli flinkere til å bruke energien min riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ingvild skrev:

Bli flinkere til å snakke om følelser og tørre å være mer sårbar. 

Få bedre oversikt over hverdagsøkonomien og planlegge matinnkjøp bedre. 

Fullføre mastergraden min. :) 

Den første der likte jeg. Har hatt det som et mål for meg selv og har faktisk blitt mye flinkere på å kommunisere og tørre å ta opp ting som er vanskelig uten at det føles så kleint eller rart.

Jeg har egentlig ingen forsett, mye av dette er ting som jeg stort sett prøver å endre på hele tiden, men litt ekstra oppmerksomhet på nyåret kan de jo få.

- Flytte. Vestlandet er nok ikke for oss dessverre.

- Gå ned 3-4 kg.

- Fortsette med lange turer.

- Fortsette med og bli enda bedre på å åpne meg. Det er så befriende! 

- Tørre å si nei til ting jeg egentlig ikke har lyst til. Hvorfor kaste bort tida?

- Spare mer.

- Bli flinkere til å gi litt mer ****.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye småting jeg gjerne skulle ramset opp, som økonomi, matvaner, trening og skolegang. De bunner alle i én ting som blir mitt hovedmål for i år, men slenger med et ekstra slik at man har noe å jobbe mot :) 

- Utvikle bedre selvdisiplin

- Gå til Trælsodden (eller tilsvarende) minst 100 ganger i løpet av 2016

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid bare å ha sånne gøyale nyttårsforsetter som å drikke mer vin og danse mer og sånt, og det forsetter litt i den stilen, men med visse andre elementer også:

Levere masteroppgaven min og endelig bli ferdig sosialantropolog

Trene masse styrke og løpe tre ganger i uka

Drikke mer vin

Gå på flere konserter

Spise mindre godteri

Ikke ta med jobben hjem

Omsider få reist til Santorini og Budapest

Ha mer eventyr, magi og opplevelser enn jobb, stress og dårlig vær

Jobbe med innstillinga overfor stedet jeg bor på, kanskje det blir hyggelig å bo her etter et år? 

Etter oppgaveinnlevering: 

Begynne å skrive skjønnlitteratur igjen

Begynne å trene pole igjen ( :jump: )

Bruke mer tid på venner og familie

 

Hundene har jeg ikke dårlig samvittighet over, heldigvis. :) 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forsetter for 2016: 

- Gå ned ca. 7-10 kg og holde vekta der. Trene mer og spise sunnere (som hvert år). 

- 100 dager uten godteri fra og med i dag.

- Spise mindre kjøtt og mer "glade dyr". 

- Få orden på de ekstremt slitsomme ryggplagene mine - gå aktivt inn for å gjøre det bedre med egeninnsats. 

- Kaste meg mer inn i ukjente ting både i jobb og privat. 

 

Utover det så gjelder det vel alltid å forbedre seg der man kan :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ut fingeren og faktisk gjøre noe! Har en lei tendens til å utsette ting jeg synes er litt skummelt og da blir det aldri gjort. Jeg må bli tøffere og tørre å gjøre noe selv om jeg synes det er ubehagelig å gå vekk fra det trygge. Må ikke tvile så voldsomt på meg selv og ikke bare kjøre rundt i samme løpet når jeg ikke trives. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...