Gå til innhold
Hundesonen.no

Tenåringsidolet anmeldes av fansen: – Gi bikkja di mat!


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Djervekvinnen skrev:

Sånnt man kan risikere når man har mynder. Skikkelig kjipt at man skal få kjeft pga folks uvitenhet. Ja de kan være tynn,men å beskylde for dyreplageri er så drøyt. Og skikkelig faktafeil i reportasjen, det er jo ikke en greyhound men en italiensk mynde.

Men rasen heter jo italian greyhound på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å være fordomsfull da, jeg har sett kanskje en eller to episoder av tv-serien om familien hennes og der driter grand danoisen hennes ned huset HVER DAG flere ganger om dagen fordi hun ikke gidder å lufte den (og skylder på moren sin...). 

På dette bildet syns jeg den ser helt fin ut (september):

?imageId=7737995&width=647.23875432526&h

 

Mens her syns jeg ikke den ser ok ut, jeg syns ikke de skal være så tynne at ribbeina ser oppblåst ut fordi midjen er så smal..
?imageId=7737400&width=974.07675906183&h

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir for dumt å dømme ut i frå eit bilde tatt ut i frå ein kort video. Slike bilder blir så fort missvisande, for på enkelte punkt i videoen syns i vert fall eg, at bikkja ser ut til og vere i fin form. Og i det den skal til og snu seg, ser man jo ribbeina veldig godt. Men kva veit vi, om bikkja f.eks. pustar godt inn akkurat der?
Av egen erfaring med bruningen, så veit eg at når ho til tider drar pusten godt inn, så ser ho alt for tynn ut, med ekstremt godt synlege ribbein.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den ser ut til å ha greit muskler jeg, og hadde det vært vanskjøtsel, så hadde det ikke vært det. Har sjæl hatt mine perioder med tynne mynder, og vet hvor sjukt lite det skal til føre de blir tynne. Og dessuten skal man aldri tro på et bilde, for alt kan vises feil der, har sjæl klart å få folk til å tro atter gamle hesten min var tynn på et bilde, og det var appsolutt ikke tilfelle :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er kjendis og ikke har snapchat.  Jeg hadde vært anmeldt for å ha sultefôret Toddy for lengst :P 

Tåpelige folk. 

Det skal ikke mer til en dårlig matlyst en periode før en fra naturens side tynn hund fremstår som for tynn. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kylie Jenner på SnapChat, og synes hun tar godt vare på hundene sine (til amerikansk kjendis å være). Holder de i god form, går tur med dem, leker med dem og gir dem mye oppmerksomhet og kjærlighet. Hun har to stk, Norman og Bambi, og sistnevnte som man ser på videoen pleier ikke å se slik ut til vanlig. Tror det bare var litt uheldig med lys og kameravinkelen mot hunden, i verste fall har vel bikkja en sultestreikperiode på eget initiativ. 

Her er et bilde av henne og hundene; http://static.celebuzz.com/uploads/2015/10/kylie-jenner-dogs-celeb-snap102015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert tatt et magadrag. I USA kryr det av feite mynder, men det er det ingen som reagerer på.

Dyreverngruppene der borte er helt sjuke, sånn generellt. Er hunden hennes kjøpt av en oppdretter, så kan du banne på at det er det som er årsaken til at de er "ute" etter henne. Man skal nemlig adoptere, for oppdrettere er onde - alle som en.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mumle Mu skrev:

Dyreverngruppene der borte er helt sjuke, sånn generellt. Er hunden hennes kjøpt av en oppdretter, så kan du banne på at det er det som er årsaken til at de er "ute" etter henne. Man skal nemlig adoptere, for oppdrettere er onde - alle som en.

Begge hundene hennes er fra oppdretter, og hun har fått både dyrevernorganisasjoner og fans på nakken for det dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Th3a skrev:

Begge hundene hennes er fra oppdretter, og hun har fått både dyrevernorganisasjoner og fans på nakken for det dessverre. 

Gale, gale!! Oppdretteren min der borte, tør ikke dra fra hundene sine uten at alt er skalket og låst lengre, og hun bor laaaangt ute på bygda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mumle Mu skrev:

Sikkert tatt et magadrag. I USA kryr det av feite mynder, men det er det ingen som reagerer på.

Dyreverngruppene der borte er helt sjuke, sånn generellt. Er hunden hennes kjøpt av en oppdretter, så kan du banne på at det er det som er årsaken til at de er "ute" etter henne. Man skal nemlig adoptere, for oppdrettere er onde - alle som en.

Ja, det der er en helt enorm forskjell! Kjøper man fra oppdretter er man automatisk dyreplager omtrent. Jeg diskuterte dette nylig med en amerikaner som var i Norge, hun var helt fascinert over hvor mange renrasede hunder hun så ute på gata i Norge (Trondheim dette), det forekom aldri i USA omtrent. Husker ikke hvor hun var fra, men hun har bodd litt rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en melding om at Mirai var litt tynn og jeg burde legge på henne etter et bilde jeg la ut på Instagram. Jeg tenkte faktisk da jeg la det ut at hun så litt ekstra tynn ut på bildet pga vinkel og skygge, men tenkte skitt au. Jeg tok det ikke ille opp at det ble kommentert, hun var jo på den slankere siden og vi holdt faktisk på å prøve å legge på henne litt. Det var en kombinasjon av en periode med mye vekst og at hun spiste lite fordi varmen nettopp hadde satt inn (i sommer). Men det er et godt minne om hvor feil et bilde kan få noe til å se ut.

Disse to bildene tok jeg samme dag i forrige uke, det ene for å illustrere at hun har begynt å legge på seg rundt midjen og det andre var tilfeldigvis i skogen.
Så bilder kan definitivt lyve, i begge retninger.

IMG_20151125_142146.thumb.jpg.3f63a85997

IMG_20151126_181043.thumb.jpg.32dced1f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lijenta skrev:

Liker ikke at hunder er avbildet oppe i armkroken til kjendiser. Dem bør ha bein å gå på men med liten hund blir jo ikke bildene så bra da 

Min lille hund elsker at jeg bærer henne. Jeg gjør det ikke ofte riktignok, men de gangene jeg gjør det storkoser hun seg. Glad jeg ikke er kjendis, om det bare er ett bilde av hunden i armkroken som skal til før man antar at hunden ikke får bruke kroppen sin, ikke får gå selv, eller lignende. ;)

 

Syns det virker som hundene på bildene er i greit hold. Den ene ser tynn ut på det ene bildet, men det trenger ikke være noe annet enn at den trekker pusten dypt eller en periode der den har spist dårligere enn den pleier, i og med at den ser fin ut på andre bilder. Ingenting som skal tilsi at hun sulteforer hundene sine i alle fall, da hadde de ikke hatt muskler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Min lille hund elsker at jeg bærer henne. Jeg gjør det ikke ofte riktignok, men de gangene jeg gjør det storkoser hun seg. Glad jeg ikke er kjendis, om det bare er ett bilde av hunden i armkroken som skal til før man antar at hunden ikke får bruke kroppen sin, ikke får gå selv, eller lignende. ;)

 

Syns det virker som hundene på bildene er i greit hold. Den ene ser tynn ut på det ene bildet, men det trenger ikke være noe annet enn at den trekker pusten dypt eller en periode der den har spist dårligere enn den pleier, i og med at den ser fin ut på andre bilder. Ingenting som skal tilsi at hun sulteforer hundene sine i alle fall, da hadde de ikke hatt muskler :)

tenker ikke på det at det akn være kos og at hunden elsker det men rett og slett signalet som blir sendt til dem som ser på bildene. En stor andel av bilder av kjendiser som har små hunder bærer på dem. Det kjendisene gjør blir ofte en trendsetter for alle andre. Derfor så skulle jeg gjerne sett flere bilder med kjendiser som gjør ting med hunden sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...