Gå til innhold
Hundesonen.no

Tenåringsidolet anmeldes av fansen: – Gi bikkja di mat!


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Mumle Mu skrev:

Sikkert tatt et magadrag. I USA kryr det av feite mynder, men det er det ingen som reagerer på.

Dyreverngruppene der borte er helt sjuke, sånn generellt. Er hunden hennes kjøpt av en oppdretter, så kan du banne på at det er det som er årsaken til at de er "ute" etter henne. Man skal nemlig adoptere, for oppdrettere er onde - alle som en.

 

6 timer siden, Aslan skrev:

Ja, det der er en helt enorm forskjell! Kjøper man fra oppdretter er man automatisk dyreplager omtrent. Jeg diskuterte dette nylig med en amerikaner som var i Norge, hun var helt fascinert over hvor mange renrasede hunder hun så ute på gata i Norge (Trondheim dette), det forekom aldri i USA omtrent. Husker ikke hvor hun var fra, men hun har bodd litt rundt omkring.

 

Nå synes jeg vi også bør være såpass inkluderende, åpen og løsningsorienterte (er ikke det det nordmenn ruller seg i smugfactor av å påstå man er? :P  ) - at vi stiller oss i Amerikanerenes sko og ser verden slik de gjør.

I Norge har vi i følge lett googling +/- 500,000 hunder i hus og hjem. Til en hver tid er det kanskje 50 hunder på shelters i Norge, til omplassering? Det er jo ikke frykelig mange av de.

I USA har de i følge lett googling +/- 80,000,000 hunder i hus og hjem. Til en hver tid er det 70,000,000 hjemløse hunder og katter i USA (jeg fant ingen tall med spesifikk *bare hunder* factoid). 70,000 hunder og katter blir født HVER DAG i USA. 10,000 avlives på shelters hver dag  i USA.

Det er jo ikke uforståelig eller rart at man har et helt annet syn på hundehold, når det er så ufattbart mange hunder og katter som fødes til verden, som ingen kan ta vare på. Det vil nødvendigvis føles forferdelig om man bare skal ta inn, i hus og hjem, de som koster tusenvis av kroner. Når du har så mange flotte dyr man kan få helt gratis. Jeg har selv rasehund, og vil helst ha rasehund. For jeg bor i Norge og forholdene er slik de er i Norge. Men jeg forstå at det føles HELT annerledes i Amerika. Amerikanerenes problem er at det er så ufattelig mange katter og hunder man ikke har noen kontroll på hva gjelder formering. Det er flere uansvarlige idioter der ute, enn ansvarlige hundeeiere. Problemet har vokst seg forbi normalt dyrehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange bilder av disse bikkjene, ser også på serien og har aldri reagert på at hundene er for tynne. Er som noen andre sier, det kan være lyset og litt dagsformen og. Har en hund feks diare i noen dager går den jo fort ned litt. 

Bikkja som dreit ned hele huset var vel Kendall sin og ikke Kylie sin tror jeg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jma skrev:

Jeg har sett mange bilder av disse bikkjene, ser også på serien og har aldri reagert på at hundene er for tynne. Er som noen andre sier, det kan være lyset og litt dagsformen og. Har en hund feks diare i noen dager går den jo fort ned litt. 

Bikkja som dreit ned hele huset var vel Kendall sin og ikke Kylie sin tror jeg :ahappy: 

Er det fler av dem? :P Ooops. Ja, jeg tenkte på grand danoisen, trodde det var bare ei som var litt yngre enn de tre andre som er eldre. Følger tydeligvis ikke sånn kjempegodt med :lol: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bulldogene jeg passer ser sykt tynn ut når der nærmer seg mat-tid. Hun er en slank, normalvektig hund, helt perfekt i følge flere dyrleger som har sett og kjent på hunden, men den hunden ser direkte mager ut når det er tid for mat. Det er nesten så jeg mistenker at hun gjør det med vilje. Den andre bulldogen er ikke sånn.

Nå er jo ikke franske bulldoger som mynder i fasong, akkurat, men jeg har en del bilder av hunden som jeg aldri ville latt andre se fordi jeg vet hun ser utmagret ut, til tross for at hun er i super form. Jeg regner med at spranget fra normal til utmagret er en del kortere hos mynder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Er det fler av dem? :P Ooops. Ja, jeg tenkte på grand danoisen, trodde det var bare ei som var litt yngre enn de tre andre som er eldre. Følger tydeligvis ikke sånn kjempegodt med :lol: ..

Jupp. Jeg er litt nerd og har sett mange av episodene to ganger... :icon_redface: :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den så tynn ut på det ene bildet, men på videoen ser den ikke så ille ut. Litt på den tynne siden etter min smak, selv til mynde å være, men ikke sånn det så ut for utifra stillbildet. Dessuten ser det ut som den trekker pusten godt der de har tatt bildet og ribbeina vises mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at kjendiser ofte bærer hundene sine når de forflytter seg fra feks bil til butikk/studio osv er at hvis de blir overrasket av fans eller papparazier som blir for nærgående, så har de kontroll på hvor hunden er og kan løpe bort med den på armen i steden for at den løper på bakken og kjendisen kanskje mister kobbelet og hunden, og den blir stjålet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarer virkelig ikke den familiens husdyrhold generelt da det er direkte skammelig. http://radaronline.com/photos/kardashian-family-pets-missing-in-touch/photo/807438/ Skikkelig bruk og kast-mentalitet, minst en hund til som ikke er med her som var Kims som plutselig ble borte også.

MEN når man har lav fepprosent i utgangspunktet, spesielt når man er så liten som en IG, skal det ikke akkurat mange dagene med dårlig matlyst/litt sykdom til før man er litt for tynn igjen altså. Hun er dessuten blitt klarert for dyremishandling her, håper hun har lært og nå tar godt vare på hundene sine (noe det kan virke som iten at jeg vet så mye om akkurat det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2015, 17.06.11, Kangerlussuaq skrev:

 

 

Nå synes jeg vi også bør være såpass inkluderende, åpen og løsningsorienterte (er ikke det det nordmenn ruller seg i smugfactor av å påstå man er? :P  ) - at vi stiller oss i Amerikanerenes sko og ser verden slik de gjør.

I Norge har vi i følge lett googling +/- 500,000 hunder i hus og hjem. Til en hver tid er det kanskje 50 hunder på shelters i Norge, til omplassering? Det er jo ikke frykelig mange av de.

 

Ikke at det spiller så stor rolle, men det må jo være mye mer enn 50? Bare FOD alene har jo mellom 20 og 30 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yellow skrev:

Forsvarer virkelig ikke den familiens husdyrhold generelt da det er direkte skammelig. http://radaronline.com/photos/kardashian-family-pets-missing-in-touch/photo/807438/ Skikkelig bruk og kast-mentalitet, minst en hund til som ikke er med her som var Kims som plutselig ble borte også.

For meg som ikke følger med på denne familien (eller andre kjendiser for den saks skyld) er dette skrekkelig lite dokumentasjon på bruk og kast mentalitet, eller at familiens husdyrhold er direkte skammelig. :blink:

Det kan være flere grunner til at hunder "plutselig forsvinner", uten at det nødvendigvis betyr at man har bruk og kast mentalitet av den grunn. Kanskje de ikke ønsker å dele grunnen med resten av omverdenen. Om dere som ser på slike programmer tror at man får ta del i hele familiens liv tror jeg det er på tide med en oppvekker, det er nøye utplukket hva som blir vist på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

For meg som ikke følger med på denne familien (eller andre kjendiser for den saks skyld) er dette skrekkelig lite dokumentasjon på bruk og kast mentalitet, eller at familiens husdyrhold er direkte skammelig. :blink:

Det kan være flere grunner til at hunder "plutselig forsvinner", uten at det nødvendigvis betyr at man har bruk og kast mentalitet av den grunn. Kanskje de ikke ønsker å dele grunnen med resten av omverdenen. Om dere som ser på slike programmer tror at man får ta del i hele familiens liv tror jeg det er på tide med en oppvekker, det er nøye utplukket hva som blir vist på tv.

Mener det er strålende bevis på det når man bytter ut dyr så mye - uansett grunnlag. Du får ha en annen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Mener det er strålende bevis på det når man bytter ut dyr så mye - uansett grunnlag. Du får ha en annen mening.

Du legger ut en link fra en skikkelig jalla-side der det står kort at familiens labradorer som de fikk i gave i 2011 ikke har vært på instagram siden 2012. Ut i fra dette konkluderer du med at familiens husdyrhold er direkte skammelig og at de har skikkelig bruk og kast-mentalitet. Det er det som kommer frem i innlegget ditt og det er dette jeg kommenterer på. 

Men nei, for meg er ikke det at folk ikke lenger har to hunder bevis på skammelig husdyrhold og bruk og kast-mentalitet.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Jeg legger ut bilder og statuser av Nora innimellom ene og alene fordi at folk ikke skal tro jeg har glemt henne eller kvitta meg med henne, må jeg innrømme, nettopp fordi at folk tror de veit hva som foregår i livet ditt ut fra det bittelille de får ta del i via sosiale medier. Jeg gjorde det samme med Dina da jeg hadde henne. Jeg kom på det nå når jeg leser om bruk og kast-mentaliteten til Kardashian'ene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Ikke at det spiller så stor rolle, men det må jo være mye mer enn 50? Bare FOD alene har jo mellom 20 og 30 hunder.

Ja, men finnes det så fryktelig mange andre steder i norge hvor du har direkte "hjemløse gatehunder" til omplassering? (Nå spør jeg spørrende, inne anklagende :P   ) 

 

Det er gjerne x antall hunder til omplassering pga "dårlig kjemi" og allergi (og alt innimellom der) -- men jeg føler det er en annen kategori enn det USA plages med: hjemløse hunder som i mange tilfeller aldri har hatt et hjem, eller er tatt fra dyremishandlere. Det finnes vel nesten ikke en eneste gatehund i Norge. Det er millioner av de i USA... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

Du legger ut en link fra en skikkelig jalla-side der det står kort at familiens labradorer som de fikk i gave i 2011 ikke har vært på instagram siden 2012. Ut i fra dette konkluderer du med at familiens husdyrhold er direkte skammelig og at de har skikkelig bruk og kast-mentalitet. Det er det som kommer frem i innlegget ditt og det er dette jeg kommenterer på. 

Men nei, for meg er ikke det at folk ikke lenger har to hunder bevis på skammelig husdyrhold og bruk og kast-mentalitet.

Hva er det du snakker om? Linken viser masse hunder/husdyr. Kylie og Kendall har hatt en malteser og chi, 2 labs samtidig, en annen lab, en rescue blandingshund samt en grand danois, nå har Kylie altså IG'er. Etpar  av disse hundene var nok Kendalls alene, men uansett fryktelig mange hunder siden de var ungdommer og de er jo ikke akkurat gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Yellow skrev:

Hva er det du snakker om? Linken viser masse hunder/husdyr. Kylie og Kendall har hatt en malteser og chi, 2 labs samtidig, en annen lab, en rescue blandingshund samt en grand danois, nå har Kylie altså IG'er. Etpar  av disse hundene var nok Kendalls alene, men uansett fryktelig mange hunder siden de var ungdommer og de er jo ikke akkurat gamle.

På linken står det bare at de to labradorene ikke har vært på instagram siden 2012, står da ikke noe om noen andre dyr der? Bilder av flere dyr, men teksten endrer seg hvertfall ikke hos meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

På linken står det bare at de to labradorene ikke har vært på instagram siden 2012, står da ikke noe om noen andre dyr der? Bilder av flere dyr, men teksten endrer seg hvertfall ikke hos meg. 

 

Ok, får opp både bilder og tekst, jeg. Som sagt noen til hunder også som heller ikke er nevnt i linken, som jeg vet om, så kanskje enda flere enn det og da jeg ikke følger veldig med heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Line skrev:

Følger ikke så veldig med, men likevel en imponerende oversikt... Og jeg som trodde at man skulle ta det sladderpressen skriver med en klype salt.

Nope, ser på innimellom når jeg ikke har noe bedre å se på TV, samt skal jo en del til for å ikke få med seg info om denne familien. Og så følger jeg Scott siden jeg har sansen for han. Siden du absolutt tok det opp...

For meg er det uansett alt for mye utbytting av dyr der til at jeg ser på det som ok, uavhengig av hva pressen skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, HeleneFS skrev:

Helt offtopic: Jeg lurer på hvem Kylie Jenner er jeg, hvorfor har folk hun på snap?  Hva er hun kjent for?  Lol! Aldri hørt eller sett henne før.

Du vet du har blitt gammel når du ikke henger med i kjendisverden mer... Fikk akkurat med meg hva Kardashian er.

Det er samme familie, yngre halvsøsteren :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...